Ok, muistia siis vähintään 4 GB, 4GB lisää jos tarvitsee myöhemmin. Eikös joku tuumannut, että Mac rakastaa muistia. Taidan tyytyä 5400 RPM levyyn ja odotella SSD-levyjen halpenemista. Ainoa harmistus tuossa 13,3" tuuman näytössä on kiiltävyys. Saas nähdä on uusissa mattavaihtoehtoa. Mutta ei se glossy varmaan kynnyskysymys ole, työnäyttönä on kuitenkin se 24" matta. Ja nyt kun rahaa säästyy voi sen käyttääkin Time Capsulen hankintaan, verkkolevy ja kotiverkko kätevästi.
Käyttöni on siis seuraavanlaista: valokuvien kanssa värkkäämistä photoshop elemens -softalla, surffausta, office-käyttöä ja wintoosan ajamista virtuaalisesti. Riittääkö teho? Ja vielä muutakin kysyttävää. Saako Applen uutta näppistä langattomana laajemana numeronäppäin osalla varustettuna, toki langallinen kelpaa. Telakointi lienee fiksuinta järjestää jollain HUBilla. Tulostin menee kiinni aikakapseliin. Koneeseen pitää saada liitetty Brother HL 2030 -tulostin (Applen ajurit olivat mukana) sekä Canon Canoscan 8800F Scanneri. Koneen mukana tulleessa SilverFast-softassa oli sopivuus Macille, ajureista en sitten tiedä. Miten on ajureidan laita ko. vermeille. Onko niitä Lumileopardissa valmiina?
Mikä MacBook Pro minulle?
Keskustelua kannettavista
-
Re: Mikä MacBook Pro minulle?
Viesti Kirjoittaja basiba »
-
Viesti Kirjoittaja demise »
Muistipaikkoja Macbóokeissa on kaksi, joten laajennus vaatii todnäk vanhojen kampojen vaihtoa uusiin (2*1, 2*2 tai 2*4GB). 4GB kammat, joilla 8GB saa aikaan, on aika kalliita ainakin nyt. Uusissa iMaceissa sen sijaan on 4 muistipaikkaa, mutta deskariahan et etsinyt.basiba kirjoitti:Ok, muistia siis vähintään 4 GB, 4GB lisää jos tarvitsee myöhemmin. Eikös joku tuumannut, että Mac rakastaa muistia. Taidan tyytyä 5400 RPM levyyn ja odotella SSD-levyjen halpenemista. Ainoa harmistus tuossa 13,3" tuuman näytössä on kiiltävyys. Saas nähdä on uusissa mattavaihtoehtoa. Mutta ei se glossy varmaan kynnyskysymys ole, työnäyttönä on kuitenkin se 24" matta. Ja nyt kun rahaa säästyy voi sen käyttääkin Time Capsulen hankintaan, verkkolevy ja kotiverkko kätevästi.
Ainakaan iMacissa glossy ei haittaa käytössä yhtään, ja olen sentään kohtuupedantti käyttäjä jonka duuniläppäri on matta. Tosin iMacin sijoitteluun voi vaikuttaa ehkä enemmän kuin kannettavan, siinä ei aina voi valita missä käyttää.
-
Viesti Kirjoittaja hellgren »
Jos käytät konetta paljon kotona, niin hommaa ihmeessä ulkoinen näyttö, jos tuntuu olevan yhtään tarvetta. 1280 x 800 resoluutio on ihan ok perusnäppäilyyn, mutta isompi ei olisi pahasta. Mutta itsellä tuo pieni näyttö on muuten vaan alkanut tökkimään, isompi pistekoko tuntuu kivemmalta. Näytön kiiltävyys tulee esiin lähinnä silloin, jos näytöllä on paljon tummia elementtejä, tai todella haasteellisissa valaistusolosuhteissa (ulkona tuota tuskin tarvii kuvitella käyttävänsä, en ole tosin kokeillut, ehkä näytön kirkkaus riittäisi). MBP:n näyttö kyllä tuntuu muutoin tosi hyvältä laadultaan.
Itse kannan konetta jonkin verran ympäriinsä, ja kotona tuikkaan koneen kylkeen ulkoisen näytön ja pari USBia, joista toisessa on hubi. Piuhohja kulkee aika paljon, mutta noiden parin USB:n ja näytön kiinnittäminen on tosi nopea homma. Näyttö + näppis + hiiri nostaa käyttömukavuuden ihan eri tasolle. Näyttönä mulla on vanha 17" 1280x1024px Eizo, joten sen kanssa on toisinaan mukava käyttää tuota läppärin näyttöä ulkoisena näyttönä (esim. Wordilla naputellessa laittaa lähdeteksti sinne esille. Jos hommaat jonkun 1920x1200px näytön, niin sillä varmasti pärjää kaikissa hommissa ilman tuota läppärin näyttöäkin.
Itse kannan konetta jonkin verran ympäriinsä, ja kotona tuikkaan koneen kylkeen ulkoisen näytön ja pari USBia, joista toisessa on hubi. Piuhohja kulkee aika paljon, mutta noiden parin USB:n ja näytön kiinnittäminen on tosi nopea homma. Näyttö + näppis + hiiri nostaa käyttömukavuuden ihan eri tasolle. Näyttönä mulla on vanha 17" 1280x1024px Eizo, joten sen kanssa on toisinaan mukava käyttää tuota läppärin näyttöä ulkoisena näyttönä (esim. Wordilla naputellessa laittaa lähdeteksti sinne esille. Jos hommaat jonkun 1920x1200px näytön, niin sillä varmasti pärjää kaikissa hommissa ilman tuota läppärin näyttöäkin.
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Sanoisin jopa että hanki vähintään 15" ja toinen kone/ulkoinen näyttö. Vaihdoin 15":een Macbookista ja ythään en ole katunut. Myös iMac ja Macmini löytyy, mutta yllättäen sängyssä/sohvalla tulee pelkkää MBP:tä näpyteltyä.hellgren kirjoitti:Jos käytät konetta paljon kotona, niin hommaa ihmeessä ulkoinen näyttö, jos tuntuu olevan yhtään tarvetta..
-
Viesti Kirjoittaja basiba »
Niin, tuli jo sanottukin, että työpöydällä on 24" 1200 x 1920 näyttö. Sitä tiiraan tätäkin kirjoettaessa. Siksi ajattelin 13,3" itselleni riittävän. Toki sitten matkakäytössä ja lomilla on kivempi tuijotella 15", luulisin. Lienee fiksuinta etsiä lähin Apple-kauppa ja verrata itse.Jos hommaat jonkun 1920x1200px näytön, niin sillä varmasti pärjää kaikissa hommissa ilman tuota läppärin näyttöäkin.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka