Olen etsinyt parempaa kalenteria iPhoneen tuon surkean defaultin tilalle. Pocket Informant vaikuttaa ihan lupaavalta. Siitä on AppStoressa saatavilla ilmainen Lite -versio, jossa on hieman rajoitetut ominaisuudet. En vaan millään keksi, miten saisi tuon täyden version ostettua. iTunes Store sanoo, ettei sitä ole Suomen kaupassa. Miksi ihmeessä ei ole ? Miksi sitten on Liten -versio. Tyhmää !
Pitääkö nyt sitten keksiä feikki US-osoite, että tuon saisi ? En viitsisi alkaa vääntämään, jos ei ole sen arvoinen. Onko kokemuksia tuosta ohjelmasta ? Tai parempaa ehdotusta kalenteriohjelmaksi ?
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Kyllä se on myytävänä Suomen kaupassa. Myyntiversiossa oli tekijän nettisivujen mukaan betakoodista jäänyt vanhenemispäiväbugi joka esti sovelluksen käytön, siksi se on väliaikaisesti poistettu Storesta. Korjatun versio pitäisi tulla takaisin Storeen hyvinkin nopeasti.
Kyllä se on myytävänä Suomen kaupassa. Myyntiversiossa oli tekijän nettisivujen mukaan betakoodista jäänyt vanhenemispäiväbugi joka esti sovelluksen käytön, siksi se on väliaikaisesti poistettu Storesta. Korjatun versio pitäisi tulla takaisin Storeen hyvinkin nopeasti.
Anteeksi 2 viestiä mutta en saanut kumpaakaan poistettua.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
arttula kirjoitti:Olen etsinyt parempaa kalenteria iPhoneen tuon surkean defaultin tilalle. Pocket Informant vaikuttaa ihan lupaavalta. Siitä on AppStoressa saatavilla ilmainen Lite -versio, jossa on hieman rajoitetut ominaisuudet. En vaan millään keksi, miten saisi tuon täyden version ostettua. iTunes Store sanoo, ettei sitä ole Suomen kaupassa. Miksi ihmeessä ei ole ? Miksi sitten on Liten -versio. Tyhmää !
Pitääkö nyt sitten keksiä feikki US-osoite, että tuon saisi ? En viitsisi alkaa vääntämään, jos ei ole sen arvoinen. Onko kokemuksia tuosta ohjelmasta ? Tai parempaa ehdotusta kalenteriohjelmaksi ?
Mulla on ollut tuo joku puolivuotta(täysversio),ihan toimiva kalenteri,saa synkattua mm.Googlen kanssa ja olikohan Toodle Do myös listalla.Paljon samoja toimintoja kuin peruskalenterissa mutta enemmän.Nyt siinä on tosiaan tuo bugi ja aina kun yrittää avata,ohjaa Safariin jossa viestiä tuosta häröstä.
Saanko kysyä mikä default kalenterissa on vikana? Itse olen siihen rakastunut ja tietysti jos joku yhtä simppeli/toimiva ratkaisu joidenkin parannusten kanssa löytyy niin olisin jopa kiinnostunut maksamaan.
Wombut kirjoitti:Saanko kysyä mikä default kalenterissa on vikana? Itse olen siihen rakastunut ja tietysti jos joku yhtä simppeli/toimiva ratkaisu joidenkin parannusten kanssa löytyy niin olisin jopa kiinnostunut maksamaan.
Minun käytössäni hankala, kun kuukausinäytössä on pelkkä piste, oli päivälle merkitty mitä tahansa. Toisaalta ei ole (vieläkään) niitä viikkonumeroita. Olisi mukava nähdä heti kuukausinäytöltä, millainen on tilanne. Käytössäni kuitenkin useita eri "Kalentereita": Oma kalenteri, frouvan kalenteri (sunkkaavat MobileMe:n yli) sekä työpaikan kalenteri. Tämän lisäksi tilattuna kalenterina pyhäpäivät.
PI:sta en oikein visuaalisesti pidä. Parin päivän testissä meni heti eka kalenterimerkintä pieleen kankean kellonaikamäärityksen vuoksi. Oletuskalenterin iso etu itselle on sen näyttämä kuluva päivä kotinäytössä. Kun siihen oon ehtinyt tottua, olen sitä PI-testin aikana jo kaivannut monesti. Kaipaan kuitenkin viikkonäkymää ja parempaa kuukausinäkymää.
Eilen hieman tutkin sitten kalenterivaihtoehtoja ja törmäsin CalenGoo:hon, joka toimii Googlen kalenterin käyttäjille - kuten itselleni. Onko kellään käyttökokemuksia tuosta? Kuvien perusteella vaikutti pätevältä ja ominaisuuksistakin lukaisin nopeasti. Kiinnostaakin käyttökokemukset, että puuttuuko siitä jotain ja jos, niin mitä. Tuo päivämäärä ohjelmakuvakkeessa nyt ainakin.
Googlen kalenterin saa oletuskalenteriinkin, hakua peliin.
Muistaakseni piti mennä googlen syncciin luurilla ja muuttaa kieli englanniksi niin sen sai asennettua.
alppu kirjoitti:Googlen kalenterin saa oletuskalenteriinkin, hakua peliin.
Muistaakseni piti mennä googlen syncciin luurilla ja muuttaa kieli englanniksi niin sen sai asennettua.
-alppu
Tässä ketjussa etsitään vaihtoehtoista kalenteriohjelmaa. Ei ohjeita asentaa eri kalentereita oletussoftaan.
Wombut kirjoitti:Saanko kysyä mikä default kalenterissa on vikana? Itse olen siihen rakastunut ja tietysti jos joku yhtä simppeli/toimiva ratkaisu joidenkin parannusten kanssa löytyy niin olisin jopa kiinnostunut maksamaan.
Kuukausinäytössä ruudukko yläosassa, kun selaa päiviä niin etusormi helposti alaosan eli luettelon edessä näköesteenä, vasen peukalo toimii paremmin vaikkakin hankala ruudukon alaosassa. Ruudukko on aivan liian iso, luettelolle jää esim. marraskuussa 2009 vain yksi rivi. Eli kun etsii sopivaa päivää jollekin menolle niin pitää aina ensin valita päivä ja skrollata se läpi, valita toinen päivä ja skrollata se läpi jne. Piste päivän kohdalla aivan hyödytön ellei ainoa merkintä ole viikkoraha... Joka päivällähän on 2-4 merkintää koko ajan. Viikkonäyttö puuttuu kokonaan. Päivänäyttö aivan tarpeeton. Luettelolla hankala hahmottaa viikkoja. Vaakanäkymä kuukausinäytöllä olisi hyvä, ruudukko oikealla ja lista vasemmalle, sormea liu'uttamalla näkisi melko nopeasti mihin päivään uusi homma sopii.
Muutama ongelma näin ihan aluksi... Susi mikä susi. Kuten olen aiemmissa vastaavissa ketjuissa maininnut niin jo 90-luvun Palmiin sai ihan asiallisen viikkonäytön, jopa alkeellisen kuukausinäytön. Kuinka vaikeaa olisi Applen insinöörien tehdä asiallinen kalenteri?
Los Fatsos kirjoitti:
Eilen hieman tutkin sitten kalenterivaihtoehtoja ja törmäsin CalenGoo:hon, joka toimii Googlen kalenterin käyttäjille - kuten itselleni. Onko kellään käyttökokemuksia tuosta? Kuvien perusteella vaikutti pätevältä ja ominaisuuksistakin lukaisin nopeasti. Kiinnostaakin käyttökokemukset, että puuttuuko siitä jotain ja jos, niin mitä. Tuo päivämäärä ohjelmakuvakkeessa nyt ainakin.
No nyt on kokeiltu. Hyvin tuntuu toimivan, ja on korvannut default -kalenterin. Hieman hankaluuksia oli saada kaikki (oma, työpaikan ja frouvan) kalenterit synkkaamaan keskenään, mutta nyt näyttää hyvältä. Pidän erityisesti tuon kuukausi- ja viikkonäkymästä. Niissä data esitetään sellaisessa muodossa, että nopeasti saa kuvan, missä milloinkin pitäisi olla.
Eli suosittelen !
Tähän liittyen: Pystynkö jotenkin "tilaamaan" Google Calendar:issa olevan kalenterin iCaliin ? Kun lisään jonkun tapahtuman iPhonessa CalenGoo:hon, synkkautuu se Googlen kalenteriin. Mutta miten siitä eteenpäin tietokoneen iCaliin ?
Itse tilaan Googlen kalenterit iCaliin CalDAV:na, enkä synkkaa iCalia iPhonen kanssa, vaan molemmat ovat itekseen yhteydessä Guugeliin. Lopputulos hyvä.
Los Fatsos kirjoitti:Itse tilaan Googlen kalenterit iCaliin CalDAV:na, enkä synkkaa iCalia iPhonen kanssa, vaan molemmat ovat itekseen yhteydessä Guugeliin. Lopputulos hyvä.