Ajattelinpahan vain jakaa sen ilouutisen että tilasin viime viikolla eMacin, ja nyt sitten order status on "Open".
Eli tämä on kait hyvä juttu, eikö niin?
Jos jollain on kokemuksia Apple Storesta niin kertokaapas, mitä tuo open nyt sitten oikeastaan tarkoittaa, muuta kuin että se siis on... "auki".
Sulle tulee kyllä sähköpostitse tieto kun tavara on lähtenyt.
Voit tarkistaa tilauksesi tilanteen netistä sillä web order confirmation numerolla jonka sait.
Mäkin tilasin ton uuden 1,25 Superdrive-mallin, tosin diileriltä.
Katsotaan nyt kuinka pitkään menee. Uumoilivat kestävän n. 2-3 viikkoa.
Jeps, eMac ja iBook tulossa . Mullakin näkyis eMac olevan "open". Kummatkin on perusmalleja isomalla kovalevyllä, Bluetoothilla ja kannettava Airportilla.
Under review on meikäläisenkin eMac... Ennakkotiedot lupaavat masiinan 5.5 mennessä... Omaani en hankkinut mitään muuta extraa kuin 80 gigan kovalevyn: eli 256Mb/80Gb/Combo. Tarkoitus on lykätä firewire-lootaan olemassaoleva LG:N 4040G DVD-asema. Eiköhän noilla kotona pärjää...
Mulla on lukenut koko ajan "on or before 6.5", mutta tänään kun minulle tuli sähköpostitse vahvistus että apple on saanut rahani, eli en ollut "auki", niin samaisessa mailissa luki että "please allow 3-7 days for delivery from this date", elikkä jos paketti lähtee applelta 6.5 on se aikaisintaan minulla 9.5.
Noh, ei kait auta muu kuin koittaa unohtaa koko koneen olemassaolo, vaikka tiedän sen olevan mahdottomuus... :~
Tilasin tuossa tuollaisen powerbookin, makselin pankkisiirrolla ja ilmoitti eilen tilaksi
Under Review, tänään tilana oli Completed ja details-painike ei kertonut enää mitään tietoja
koneesta (ship datea jne), ainoastaan shipping address oli näkyvillä. Mielenkiintoista
Eilen detailsin alta löytyi vielä annettu tilauspäivämäärä on or before 28/04/04 ja muut tekniset tauhkat.
Powerbook G4, Macbook (2006), Macbook Pro (2008), Macbook Pro (2011), iPhone 4.
http://www.appleinsider.com/article.php?id=427
Siinä saattaa olla syy miksi eMacit, varsinkin SP-mallit, ovat heikosti saatavilla.
Kunhan nyt ei vaan mene pidemmäksi tuo odotus kuin tuo 2-3 wochen, sillä muuten saattaa käydä huonosti, jollekkin...
BTW,
mites tuon eMacin muistin kanssa, kun katsokaas ajattelin tässä nyt kohtapuoliin tilata jostain (mistä?) muistia niin että eMacissä sit olisi se maksimi, eli 1GB. Tätä en tehnyt heti tilatessani AppleStoresta kun olen kuullut että Apple ottaa hirveän paljon välistä muistin suhteen. En tiedä pitääkö väittämä nykyään paikkaansa. Noh, kuitenkin;
Mitäs sille 256MB muistipalikalle joka siinä on vakiona sitten käy? Sillä eikö mun pidä ostaa kaks 512MB palikkaa jotta saan yhden gigan täyteen?
Kiitoksia PLANET V, sattuisitko tietämään mistä muistia kannattaisi ostaa?
Löytyykö ihan täältä kotimaasta jotain hyvää putiikkia?
Olenko väärässä jos sanon että OS X on hyvin herkkä muistin suhteen? Olen lukenut kauhutarinoita netissä joskus, onko tämä vanhaa tietoa vai onko tämä vielä totta? Jos on niin mikä muisti sitten toimii eMacissä ja OS X:ssä ongelmitta?
kiitos, se selvensikin asioita jonkin verran.
Se mitä vielä mietin on seuraava: jos löydän 1GB palikan ja heitän sen koneeseen, tarviiko minun poistaa alkup. palikka? Kun eMacin specseissähän lukee että maksimi RAM määrä on se 1GB. Kysymykseni on siis periaattessa: voiko olla että tällä tavalla saisi 1,25 GB RAM:ia koneeseen?
Muuten tietenkin myyn alkup. palikan.
Käy Data-Systemsin sivuilla katsomassa muisteja (Kingston).
Niillä ei tosin ole gigan kampoja.
Mä en ole muuta muistia käyttänyt kuin Kingstonia. Tuo 256Mt palikka maksaa uutena n. 70 euroa
joten siinä sulle hintatietoa että pääset kauppaamaan sitä eteenpäin.
Esim. Dual G4/1,25GHz PowerMacit syö sama muistia.
Voi olla, että eMac tunnistaa yli gigan menevän muistimäärän.
Joku väitti, että joku iMac G4-malleista nielee itseasiassa 2Gt muistia vaikka maksimi pitäis olla 1Gt.
On toi AppleStore jotenkin muuttunut, viimeksi kun tilasin, niin pystyi seuraamaan työvaiheita. Nyt näkyy vain on or before 22/4 ja edelleen open. Toivottavasti edes lähetystä vois seurailla, niin tietää koska olla kotona.
Mä tilasin Superdrive-mallin Varimportista. Sain tänään tiedon, että toimitusaika voi venyä yli 3 viikon (tilasin viikko sitten) koska 8x Superdrive-asemien toimituksissa on ongelmia.