Oletko kuunnellut vinkuuko näyttö? Oletko testannut dvd-aseman?Kasimir kirjoitti:Itse olen tarkistanut tuon keltaisuuden ja sitä ei ole... Eli ihan priimanäyttö on täällä, varmasti monella muullakinlahtito kirjoitti:Onko kukaan vielä keskustellut siitä, että vaihtaa/huoltaa vasta sitten kun Applella vakuuttavat että paneelit ovat priimaa? Itse ajattelin tätä ajatusmallia tarjota, ennen kuin pyydän uutta vaihtoa.turncoat kirjoitti:
Joo ihan sama täällä mietityttää että montako kertaa vaihtavat / itse jaksaa vaihtaa. En millään haluaisi luopua koneesta, mutta toisaalta en viallisenakaan sitä tietenkään halua pitää. Kolmas on tulossa kuun vaihteessa.
Itse väittäisin, että monet jotka eivät raportoi tuosta keltaisuudesta, niin johtuu siitä etteivät huomaa tai eivät välitä. Itse en välittäisi jos kyseessä olisi LGn omalla badgella oleva näyttö. Nyt kun siinä on omena-badge niin kirteerit virheettömyydestä on aivan eri sfääreissä.
iMac (Late 2009) Vikatopic
-
Re: iMac (Late 2009) Viat ja tuotantoviikko
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
-
Viesti Kirjoittaja turncoat »
Jos saisi edes melkein kelvollisen niin voisin sopia että vaihdetaan myöhemmin. Ja periaatteessa korjauskin onnistuisi melko helposti, huolto on aika lähellä, mutta periaatteessa sitten pitäisi saada kunnollinen alennus kun ostaa "takuukorjatun".lahtito kirjoitti:Onko kukaan vielä keskustellut siitä, että vaihtaa/huoltaa vasta sitten kun Applella vakuuttavat että paneelit ovat priimaa? Itse ajattelin tätä ajatusmallia tarjota, ennen kuin pyydän uutta vaihtoa.
Itse väittäisin, että monet jotka eivät raportoi tuosta keltaisuudesta, niin johtuu siitä etteivät huomaa tai eivät välitä. Itse en välittäisi jos kyseessä olisi LGn omalla badgella oleva näyttö. Nyt kun siinä on omena-badge niin kirteerit virheettömyydestä on aivan eri sfääreissä.
Tämä kellerrys / epätasaisuus ei kyllä menisi läpi millään LG:n omalla badgellakaan, tällaista ominaisuutta ei pidä olla, eikä olekaan edes halvoissakaan näytöissä. LG:n näytöt ja TV:t ovat sitä paitsi ihan kunnollisia, hintaluokasta ja kriteereistä riippuen. Itsellänikin on kakkos-TV:nä LG ja hyvä on kuva, ei valovuotoja, LCD:ksi hyvä kontrasti ja tasaiset värit eikä ollut edes kallis. Toivottavasti ominaisuus ei ole yleistymässä LED taustavalojen myötä.
Sitä paitsi kuka sen sanoo varmasti onko tämä edes LG:n vika? Tai ainakaan yksin LG:n vika. Ei paneelivalmistaja kuitenkaan koko näyttöä tee, onhan samoilla paneeleilla varustetuissa LCD-televisioissa ja näytöissä aina ollut aika isojakin eroja.
-
Viesti Kirjoittaja lahtito »
En väitä etteikö priimoja olisi, mutta jos ajattelee että joku on vaihdattanut koneen jo neljästi, eikä virheetöntä ole tilalle tullut, niin kertoo siitä että näitä viallisia on paljon, tai kyseinen henkilö on se kuuluisa tilastopoikkeama.Kasimir kirjoitti:
Itse olen tarkistanut tuon keltaisuuden ja sitä ei ole... Eli ihan priimanäyttö on täällä, varmasti monella muullakin
Kumpikaan ei ole vinkunut, tai sitten on vinkunut kuuloalueeni ulkopuolella. Dvd-asemaa en juurikaan käytä, joten en sitä varsinaisesti ole testannut.mikaw_ kirjoitti:Oletko kuunnellut vinkuuko näyttö? Oletko testannut dvd-aseman?
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kun noita viallisia 24-tuumaisia liikkui loppuvuonna 2007, kaksi kaveria osti sellaisen. Toinen sai kerralla virheettömän ja toinen kelpuutti kolmannen. Silti se kolmaskaan ei ollut aivan yhtä tasainen valoltaan kuin toisen kaverin eka...lahtito kirjoitti:
En väitä etteikö priimoja olisi, mutta jos ajattelee että joku on vaihdattanut koneen jo neljästi, eikä virheetöntä ole tilalle tullut, niin kertoo siitä että näitä viallisia on paljon, tai kyseinen henkilö on se kuuluisa tilastopoikkeama.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Peetter »
Mites muuten Safarin saa aukeamaan isompana näytölle? Jotkut sivustot jäävät reunoista peittoon ja niin ollen sivua joutuu vierittämään sivusuunnassa. Ensimmäinen Macci ja sitä myöten myös tämä selain. Se hyvä puoli tässä hankinnassa ainakin on, että siirtyminen Windowsista tälle puolelle ei aiheuta kulttuurisokkia, koska en tuota Win puoltakaan koskaan kummemmin opetellu
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja turncoat »
Mielenkiintoista, Gizmodo.com oli päivittänyt The Faulty iMac Sagaansa (http://gizmodo.com/5452083/the-faulty-i ... ant-fix-em) ja erään teknisesti valveutuneemmaan lukijan testeistä päätellen vika ei olisikaan LEDeissä:
LEDs Not the Problem
One extremely tech-knowledgeable reader wrote me after dissecting his own yellowed iMac. He dug around inside the monitor and color-temperature-tested all of the machine's LED backlighting. He said that the LEDs all read about 9300K, which is, in fact, very, very cool (think blue, not yellow), and brightness readings were normal as well. Then he confirmed his findings on ANOTHER yellow iMac, recording all LEDs as within expected thresholds of +-10mcd brightness, +- 20nm in color.
Eihän tästä tiedosta tietysti mitään apua kenellekään ole, mutta ihmetyttääpähän vielä enemmän mikä ongelman aiheuttaja on.
-
Vedä oikeasta alanurkasta ikkuna niin suureksi kuin saat. Tämän jälkeen ainakin se ikkuna ja siihen avatut uudet sivut sekä kaikki sen välilehdet ovat suurimmillaan.Peetter kirjoitti: Mites muuten Safarin saa aukeamaan isompana näytölle? Jotkut sivustot jäävät reunoista peittoon ja niin ollen sivua joutuu vierittämään sivusuunnassa. Ensimmäinen Macci ja sitä myöten myös tämä selain. Se hyvä puoli tässä hankinnassa ainakin on, että siirtyminen Windowsista tälle puolelle ei aiheuta kulttuurisokkia, koska en tuota Win puoltakaan koskaan kummemmin opetellu
-
Viesti Kirjoittaja tepala »
Kuten aiemmin jo kerroin Imac 27 menossa huoltoon sirinän takia. Appletuki oli ensin sitämieltä että eivä maksa koneen huoltorahteja koska en ottanut Applecarea. Repen kommentista Ahaa-elämyksen saaneena otin asiasta selvää ja kuinka ollakkaan...
1) Applen omilla sivuilla lukee vapaasti käännettynä että takuun alaisista Apple-tuotteista Apple maksaa kaikki huoltokustannukset.
2) suomen kuluttajasuoja laki sanoo selvästi että myyjä maksaa takuuaikana laitteen huollon ja rahtikustannukset.
3) Applecare on todellisuudessa vain laajennettu (ja maksullinen) takuu joka jatkaa takuu aikaa sen normaalin keston jälkeen, taitaa saada jopa 3 vuotta?
Soitin asiasta viisastuneena uudestaan Appletukeen ja kysyin ensin että maksaavatko rahdin. Ilmoitti että eivät maksa. Latasin nuo 3 asiaa ponnekkaalla itsevarmuudella höystettynä tuen kaverille jolta meni pasmat aivan sekaisin, ei tainnut olla kaveri varautunut että minulla olisi muutakin kuin mutu-tuntumaa
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kaveri meni niin pahasti solmuun että teki tapausnumeron ja pyysi minua soittamaan puolen tunnin kuluttua kun se "toinen" osasto aukeaa. Sieltä sitten kaveri ilmoitti pienen keskustelun jälkeen että tulee kuriiri hakemaan kotiovelta koneen, antoi huoltokoodin ja kertoi että kone menisi huoltoon Helsinkiin Macmaailmaan. Hämmästyin hieman äkillisestä huoltopaikan muutoksesta mutta samahan tuo kun korjaavat koneen kuntoon.
Tästä saatämisestä jäi vähän outo maku suuhun. Uhkaillakko pitää että saa oikeutta mikä normaalisti kuuluu?
Repelle kiitokset persuuksille potkimisesta 8)
-
Joittenkin palveluhenkilöitten tapauksessa joo. Eikä Apple ole edes pahemmasta päästä...tepala kirjoitti: Tästä saatämisestä jäi vähän outo maku suuhun. Uhkaillakko pitää että saa oikeutta mikä normaalisti kuuluu?
Kuriiri kun hakee Applen piikkiin, kone menee aina MacHuoltoon Helsinkiin.
-
Viesti Kirjoittaja Jonskuu »

-
Viesti Kirjoittaja bfh »
Eli onkohan True white liian "true"... tai sitten sellainen valkoinen joka näyttää printit ruudulla oikeissa väreissä on tavan kansalle kusenkeltainen.Improves contrast ratio by twisting electrode plane layout. Also introduces an optional Advanced True White polarizing film from NEC, to make white look more natural. This is used in professional/photography LCDs.
-
No miksi se "true white" = kusenkeltainen on ripoteltu sinne tänne näytön alaosaan tai esim. näytön oikealle puolelle? Eihän tossa ole mitään järkeä. Toisella foorumilla ovat kirjoitelleet HP:n 24" IPS-näytöstä jossa värivirheitä siinäkin muistaakseni "viherrystä".bfh kirjoitti:Oisko keltaisuuden ydin LG:n h-ips -paneelissa?
Eli onkohan True white liian "true"... tai sitten sellainen valkoinen joka näyttää printit ruudulla oikeissa väreissä on tavan kansalle kusenkeltainen.Improves contrast ratio by twisting electrode plane layout. Also introduces an optional Advanced True White polarizing film from NEC, to make white look more natural. This is used in professional/photography LCDs.
Itse sain onnekkaasti väritasaisen näytön, mutta epäonnekkaasti vinkuvan näytön + dvd-aseman joka naarmuttaa levyt. No kaupat on peruttu ja jää iMac minun osaltani tässä vaiheessa, en jaksanut enää loputtomiin pelleillä näiden kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja demise »
Vinkuminen voisi johtua muuntajasta ja DVD-asema voisi olla vaihtokelponen komponentti... Olet vissiin päätöksen jo tehnyt mutta jos on saanut väritasaisen pikseliviattoman näytön ja kameran niin loput viat voi olla parempi korjauttaa kuin vaihdattaa. Nimim. 1x vaihto että sai näytön kuntoon, 1x huoltoreissu että sai loputkin => perfect iMac, mutta ei tod helpolla. Ikinä tarvinnut yhtään konetta juoksuttaa niin kuin tätä.mikaw kirjoitti:Itse sain onnekkaasti väritasaisen näytön, mutta epäonnekkaasti vinkuvan näytön + dvd-aseman joka naarmuttaa levyt. No kaupat on peruttu ja jää iMac minun osaltani tässä vaiheessa, en jaksanut enää loputtomiin pelleillä näiden kanssa.
-
No mun mielestä ei anna lähes parin tonnin laitteesta kovin laadukasta kuvaa kun sutta ja sekundaa tulee sinne ja tänne. Mietityttää että mitä muutakin on tehty hutaisemalla ja antavatko lisäongelmat vain odottaa itseään. Huoltokeissistä sen verran että voin kuvitella tilanteen jossa kone käy (ilm. paikallisessa?) huollossa pari viikkoa valohoidossa ja ehkä dvd-asema vaihtuu toimivaan, mutta vinkumista ei saada korjattua koska huoltomiehet eivät kykene kuulemaan edes mitään vinkumistademise kirjoitti:Vinkuminen voisi johtua muuntajasta ja DVD-asema voisi olla vaihtokelponen komponentti... Olet vissiin päätöksen jo tehnyt mutta jos on saanut väritasaisen pikseliviattoman näytön ja kameran niin loput viat voi olla parempi korjauttaa kuin vaihdattaa. Nimim. 1x vaihto että sai näytön kuntoon, 1x huoltoreissu että sai loputkin => perfect iMac, mutta ei tod helpolla. Ikinä tarvinnut yhtään konetta juoksuttaa niin kuin tätä.mikaw kirjoitti:Itse sain onnekkaasti väritasaisen näytön, mutta epäonnekkaasti vinkuvan näytön + dvd-aseman joka naarmuttaa levyt. No kaupat on peruttu ja jää iMac minun osaltani tässä vaiheessa, en jaksanut enää loputtomiin pelleillä näiden kanssa.

-
Viesti Kirjoittaja demise »
-
Viesti Kirjoittaja Tzygä »
Itse odotin kanssa saavani laadukkaan laitteen, mutta tässä vaiheessa tuotantoa se ei vielä vakuuttanut minua. Siispä odottelen rahojen kanssa hiukan ja lueskelen Mac-foorumeita seuraillen tilannetta. Tilaan uudestaan vasta, kun uutta iMacia aletaan ylistää. Tietysti uudet Macbook Prot kiinnostavat, joten saatan myös hankkia sellaisen. 8)mikaw_ kirjoitti:Liian monta huoltoreissua.demise kirjoitti:Sama juttu.mikaw kirjoitti:Itse sain onnekkaasti väritasaisen näytön, mutta epäonnekkaasti vinkuvan näytön + dvd-aseman joka naarmuttaa levyt. No kaupat on peruttu ja jää iMac minun osaltani tässä vaiheessa, en jaksanut enää loputtomiin pelleillä näiden kanssa.
Vinkuminen voisi johtua muuntajasta ja DVD-asema voisi olla vaihtokelponen komponentti... Olet vissiin päätöksen jo tehnyt mutta jos on saanut väritasaisen pikseliviattoman näytön ja kameran niin loput viat voi olla parempi korjauttaa kuin vaihdattaa. Nimim. 1x vaihto että sai näytön kuntoon, 1x huoltoreissu että sai loputkin => perfect iMac, mutta ei tod helpolla. Ikinä tarvinnut yhtään konetta juoksuttaa niin kuin tätä.
No mun mielestä ei anna lähes parin tonnin laitteesta kovin laadukasta kuvaa kun sutta ja sekundaa tulee sinne ja tänne. Mietityttää että mitä muutakin on tehty hutaisemalla ja antavatko lisäongelmat vain odottaa itseään. Huoltokeissistä sen verran että voin kuvitella tilanteen jossa kone käy (ilm. paikallisessa?) huollossa pari viikkoa valohoidossa ja ehkä dvd-asema vaihtuu toimivaan, mutta vinkumista ei saada korjattua koska huoltomiehet eivät kykene kuulemaan edes mitään vinkumista. Näinhän nää yleensä menee (en tarkoita että Applella vaan yleensäkin). Syy että miksi päädyin laittamaan alunperin iMacin oli se että laite oli kohtuuhintainen ominaisuuksiinsa nähden ja ajattelin saavani toimivan paketin, josta jäisi se kuuluisa "säätäminen" vähemmälle, valitettavasti suomut tämän asian suhteen karisivat silmiltä ja ensivaikutelmaa on hankalaa enää myöhemmin muuttaa
.
-
Itsekin ajattelin katsastaa millaisia uudet Macbook Prot ovat ja sen jälkeen tehdä päätöksiä Windows 7 -kokoonpanon kasaamisesta.Tzygä kirjoitti:Itse odotin kanssa saavani laadukkaan laitteen, mutta tässä vaiheessa tuotantoa se ei vielä vakuuttanut minua. Siispä odottelen rahojen kanssa hiukan ja lueskelen Mac-foorumeita seuraillen tilannetta. Tilaan uudestaan vasta, kun uutta iMacia aletaan ylistää. Tietysti uudet Macbook Prot kiinnostavat, joten saatan myös hankkia sellaisen. 8)mikaw_ kirjoitti:Liian monta huoltoreissua.demise kirjoitti:Sama juttu.mikaw kirjoitti:Itse sain onnekkaasti väritasaisen näytön, mutta epäonnekkaasti vinkuvan näytön + dvd-aseman joka naarmuttaa levyt. No kaupat on peruttu ja jää iMac minun osaltani tässä vaiheessa, en jaksanut enää loputtomiin pelleillä näiden kanssa.
Vinkuminen voisi johtua muuntajasta ja DVD-asema voisi olla vaihtokelponen komponentti... Olet vissiin päätöksen jo tehnyt mutta jos on saanut väritasaisen pikseliviattoman näytön ja kameran niin loput viat voi olla parempi korjauttaa kuin vaihdattaa. Nimim. 1x vaihto että sai näytön kuntoon, 1x huoltoreissu että sai loputkin => perfect iMac, mutta ei tod helpolla. Ikinä tarvinnut yhtään konetta juoksuttaa niin kuin tätä.
No mun mielestä ei anna lähes parin tonnin laitteesta kovin laadukasta kuvaa kun sutta ja sekundaa tulee sinne ja tänne. Mietityttää että mitä muutakin on tehty hutaisemalla ja antavatko lisäongelmat vain odottaa itseään. Huoltokeissistä sen verran että voin kuvitella tilanteen jossa kone käy (ilm. paikallisessa?) huollossa pari viikkoa valohoidossa ja ehkä dvd-asema vaihtuu toimivaan, mutta vinkumista ei saada korjattua koska huoltomiehet eivät kykene kuulemaan edes mitään vinkumista. Näinhän nää yleensä menee (en tarkoita että Applella vaan yleensäkin). Syy että miksi päädyin laittamaan alunperin iMacin oli se että laite oli kohtuuhintainen ominaisuuksiinsa nähden ja ajattelin saavani toimivan paketin, josta jäisi se kuuluisa "säätäminen" vähemmälle, valitettavasti suomut tämän asian suhteen karisivat silmiltä ja ensivaikutelmaa on hankalaa enää myöhemmin muuttaa
.
-
Viesti Kirjoittaja Lance »
Toinen yksilö saapuu vasta 9.2.2010... Pitkiä on nämä odottavan viikot

Mites muuten menee tuon kaupan peruminen, jos toinenkin laite on viallinen? Onko siis rahat mahdollista repiä takaisin ilman suurempia säätöjä vikojen perusteella ja odotella esim kesään revB-malleja?
-
Ensivaikutelmaa on itse asiassa mahdotonta muuttaa, se on ja pysyy. Kuvan täydennykseksi voi tosin tulla uusia vaikutelmia, jolloin ensivaikutelma saattaa jopa menettää merkityksensä.mikaw_ kirjoitti:ensivaikutelmaa on hankalaa enää myöhemmin muuttaa.
-
Viesti Kirjoittaja LSBoot »
Viikko 2
Muutama karva näytön takana. Eläin huushollissa, joten mahdollista myös että on imaissut sisään vajaan parin viikon käytön jälkeen - tätä en tietenkään hyväksy 2k€ koneelta. Tarkemman tutkailun jälkeen näkyy myös pienen pieniä pyyhkimisen jälkiä lasin takaa. Aivan sama tuliko koneelle puberteetti vai oliko jo tehtaalta saakka karvoitusta -> huoltoon.
Vekotin viettää huomenna muutaman tunnin puhdistuksessa ja tiiveystarkastuksessa.
Edit:
Nyt on täydellinen yksilö.
-
Viesti Kirjoittaja Lance »
Ja nyt alkoi sitten kiintolevy rutisemaan 24-7Lance kirjoitti:Voi veljet, että pistää harmittamaan nyt tää pisumac-i7.. Oon ihan tyytyväisenä odotellut vaihdokkia joulukuusta lähtien ja viel jäljellä pari viikkoa.
Nyt havaitsin, että tää eka yksilö oli syönyt joululahjalevyni (3kpl cd+dvd).
No onneksi tuli otettua musat losslessina koneelle, on edes joku mahdollisuus kuunnella niitä TOISENKIN kerran.![]()
Ihmettelen, etten ollut tajunnut tuollaistakin vikaa esiintyvän näissä laitteissa. Olishan sitä pitänyt testata jollain cdr:llä ensiksi.

Oli kuitenki alussa keltaisuutta huomioimatta loistava peli, mutta nyt näitä ongelmia pälähtelee tiputellen.
Vaikka en ole herkkäkorvainen, niin kyllä toi "KRRrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrruuururuur" ottaa hieman kuuppaan.
-
Viesti Kirjoittaja Ruttuinen omena »
Viimevuoden puolella tilasin Imac 27" i5 prossulla ja tämä on ensimmäinen Mac koneeni. Odotukset oli korkealla. Valmistusviikko on 51 ja oikea alanurkka on hieman kellertävä. Soitin tukeen tänään ja vastasivat, että ei kuulu takuuseen tällainen vika. Tilaukseni arvo meni yli 2000€ (oli Applecare, iWork09 ja Time capsule 1TB). Jotenkin tämä Apple care ihmetyttää. Olin aivan pihalla ja ihmettelin, että oletko tosissa, kyllä kyllä vastattiin? No väittelin jonkun aikaa ja sitten sanottiin, että joku ottaa yhteyttä 3 viikon kuluttua? Kaveri olisi myös kääntänyt puhelun ulkomaille jossa olisin saanut keskustella murheestani lontooksi, kieltäydyin. Kaveri lähetti aihesta minulle sähköpostin kun pyysin eli sain "case" numeron. Pakko joku jälki saada saada, että aiheesta on keskusteltu ja olen kertonut mielipiteeni.
Puheluuni vastannut kaveri tekee juuri niin kuin esimies on sille kertonut. Tuli vaan mieleeni, että taitaa näitä tapauksia olla jokun verran ja yrittävät sitten uskotella asiakkaille, että "tapaus suljettu, hyvä kone, käytä sitä ja ole hiljaa".
1. Voiko joku kertoa mikä on tuo Apple care/tuki/vastuu tällaisissa asioissa?
2. Onko kellään kokemusta tuollaisesta 3 viikon "jäähystä". Kaverin tarkoituksena ilmeisesti olla tulppana asian etenemiseen.
3. Jos joku on perunut Applen kanssa kauppoja niin miten sen teitte suomen kielellä?
4. Löytyykö muilta sellaista CD/dvd asemaa mikä naarmutta hieman levyä kun sen ulostaa pois, multa löytyy?
Jäi kyllä aika paha maku suuhun Applen tuotteista ja palvelusta. Uusi iMac taitaa vielä kärsiä erittäin vakavista lastentaudeista. En uskalla millään suositella tätä keksintöä kenellekkään.
-
Viesti Kirjoittaja nassekova »
Aika törkeää ja ennekuulumatonta toimintaa. Ei todellakaan pidä sietää moista, mutta näillä henkilöillä näyttää olevan sellainen mentaliteetti osalla, että jos et osaa vaatia, et myös tule hyvitystä saamaan. Itse kun olen soittanut olen aina vain ilmoittanut, että tälläinen p*ska ei ole hyväksyttävää ja kysynyt vain suoraan kuka hakee pois, milloin hakee ja milloin saan uuden. Näitä on ollut enemmänkin että kun on alettu kyselemään "kuuluuko takuuseen" yms niin on pistetty jengiä maksamaan itse huoltoja ja postituksia. Pitää siis olla vain jämynä ja jos sittenkin vielä aletaan vastaan väittämään, että tyyppivika ei kuulu korvauspolitiikkaan niin senjälkeen ei muutakun yhteyttä kuluttaja-asiamieheen niin homma viimeistään saadaan hoidettua.Ruttuinen omena kirjoitti:Morjens,
Viimevuoden puolella tilasin Imac 27" i5 prossulla ja tämä on ensimmäinen Mac koneeni. Odotukset oli korkealla. Valmistusviikko on 51 ja oikea alanurkka on hieman kellertävä. Soitin tukeen tänään ja vastasivat, että ei kuulu takuuseen tällainen vika. Tilaukseni arvo meni yli 2000€ (oli Applecare, iWork09 ja Time capsule 1TB). Jotenkin tämä Apple care ihmetyttää. Olin aivan pihalla ja ihmettelin, että oletko tosissa, kyllä kyllä vastattiin? No väittelin jonkun aikaa ja sitten sanottiin, että joku ottaa yhteyttä 3 viikon kuluttua? Kaveri olisi myös kääntänyt puhelun ulkomaille jossa olisin saanut keskustella murheestani lontooksi, kieltäydyin. Kaveri lähetti aihesta minulle sähköpostin kun pyysin eli sain "case" numeron. Pakko joku jälki saada saada, että aiheesta on keskusteltu ja olen kertonut mielipiteeni.
Puheluuni vastannut kaveri tekee juuri niin kuin esimies on sille kertonut. Tuli vaan mieleeni, että taitaa näitä tapauksia olla jokun verran ja yrittävät sitten uskotella asiakkaille, että "tapaus suljettu, hyvä kone, käytä sitä ja ole hiljaa".
1. Voiko joku kertoa mikä on tuo Apple care/tuki/vastuu tällaisissa asioissa?
2. Onko kellään kokemusta tuollaisesta 3 viikon "jäähystä". Kaverin tarkoituksena ilmeisesti olla tulppana asian etenemiseen.
3. Jos joku on perunut Applen kanssa kauppoja niin miten sen teitte suomen kielellä?
4. Löytyykö muilta sellaista CD/dvd asemaa mikä naarmutta hieman levyä kun sen ulostaa pois, multa löytyy?
Jäi kyllä aika paha maku suuhun Applen tuotteista ja palvelusta. Uusi iMac taitaa vielä kärsiä erittäin vakavista lastentaudeista. En uskalla millään suositella tätä keksintöä kenellekkään.
-
Viesti Kirjoittaja Pertti120 »
Eiköhän kesällä ala jo uudet mallit olemaan ovella. Sinänsä hupaisaa, että itsekin odottelen 2vkoa julkistamisen jälkeen tilatulle iMacille vaihtokonetta, on Mac Rumorsin Buyer's Guidessa suosituksena jo "Neutral - Mid product cycle" "Days Since Update 98 (Avg = 221)".Lance kirjoitti:ja odotella esim kesään revB-malleja?
-
Viesti Kirjoittaja koncairbrix »
Pelotti vähän minkälainen kone tulee, mut on vaikuttanut erittäin hyvältä.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka