Tilanne on se että albumeita pitäisi saada vanhalta macbookilta siirrettyä windowsiin.
Kuvia on aika paljon, +5gb, joten manuaalisesti niiden järjestely olis aika turhauttavaa.
Osaisko joku sanoa helppoa tapaa kuinka saada ne albumit siirrettyä ilman, että menettää ainakaan kuvanotto päivämäärää (jos kuvien nimien säilyminen olisi myös +)
Tuntuu että googlella löytyy paljon ohjeita Windows>Mac ja Mac>Mac, mutta windowsiin ei tahdo apua löytyä.
Jos osaatte auttaa niin olisin tosi kiitollinen! -Hakfu
iPhotosta kuvien siirtäminen
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhotosta kuvien siirtäminen
Viesti Kirjoittaja hakfu »
Viimeksi muokannut amanita, 24.1.2010 klo 18.10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Ketju siirretty
Syy: Ketju siirretty
-
Re: iPhotosta kuvien siirtäminen
Viesti Kirjoittaja flatologi »
Eiköhän tuo menis kuitenkin ihan raahaamalla ne albumit? En ole kokeillut, kun ei ole todellakaan tarvetta siirtää mitään windows-koneelle. Ei enää...
Raahaa esim. ulkoiselle kovalevylle ja sieltä haet Windowsiin. Kopiointiin kuluu tietysti tuollaisen määrän kanssa aikaa, mutta noin lähtisin sitä toteuttamaan.
Raahaa esim. ulkoiselle kovalevylle ja sieltä haet Windowsiin. Kopiointiin kuluu tietysti tuollaisen määrän kanssa aikaa, mutta noin lähtisin sitä toteuttamaan.
iMac 24" Early 2009: 3,06GHz Intel Core 2 Duo - 4 Gt - OS X 10.11.6
MacBook Pro Mid 2009: 2,53 GHz Intel Core 2 Duo - 8 Gt - OS X 10.11.6
Time Capsule 1TB
MacBook Pro Mid 2009: 2,53 GHz Intel Core 2 Duo - 8 Gt - OS X 10.11.6
Time Capsule 1TB
-
Re: iPhotosta kuvien siirtäminen
Viesti Kirjoittaja hakfu »
Olen päässyt asiassa eteenpäin. Kuvat olen drag & dropilla vetänyt muistitikulle ja sieltä siirtäny Picasa-ohjelmaa.
Muutama mutta on kuitenkin päässyt käymään:
1. Osassa kuvista siirrettäessä tulee kaksi versiota "[tiedostonimi]" ja "._[tiedostonimi" Versio jonka edessä on ._ on aina erittäin pieni 1-20kt, eikä sitä pysty avaamaan pcllä (macilla ei edes näy). Mikä se on? Ja voiko ne vain poistaa?
2. Kuvat siirrettyäni PClle suuressa osassa kuvista on väärä päivämäärä. Olen ymmärtänyt että JPG formaatissa päivämäärä on kuvan sisään sidottu, jolloin sen ei pitäisi olla riippuvainen mistään OS muutoksista.
Olen tarkistanut asian myös erillisellä Exif -ohjelmalla, jolla pystyy lukemaan jpgn tietoja sekä muokkaamaan niitä. Väärissä päivämäärissä ei myöskään ole mitään järkeä, kuva pvm: 24.12.2004 saattaa olla PC:llä 15.06.2001.
Kuinka saada iPhotossa olevat päivämäärät sinne JPGn exif tietoihin, että PCkin pystyisi niitä lukemaan?
Muutama mutta on kuitenkin päässyt käymään:
1. Osassa kuvista siirrettäessä tulee kaksi versiota "[tiedostonimi]" ja "._[tiedostonimi" Versio jonka edessä on ._ on aina erittäin pieni 1-20kt, eikä sitä pysty avaamaan pcllä (macilla ei edes näy). Mikä se on? Ja voiko ne vain poistaa?
2. Kuvat siirrettyäni PClle suuressa osassa kuvista on väärä päivämäärä. Olen ymmärtänyt että JPG formaatissa päivämäärä on kuvan sisään sidottu, jolloin sen ei pitäisi olla riippuvainen mistään OS muutoksista.
Olen tarkistanut asian myös erillisellä Exif -ohjelmalla, jolla pystyy lukemaan jpgn tietoja sekä muokkaamaan niitä. Väärissä päivämäärissä ei myöskään ole mitään järkeä, kuva pvm: 24.12.2004 saattaa olla PC:llä 15.06.2001.
Kuinka saada iPhotossa olevat päivämäärät sinne JPGn exif tietoihin, että PCkin pystyisi niitä lukemaan?
3 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka