”Tyhmät kysymykset” Mac-ongelmista 3
-
Re: "Tyhmät" kysymykset 3
Viesti Kirjoittaja sng »
Miten saisin ne auki?
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Asenna Periansng kirjoitti:Mulla on vlc player ja pitäis saada .avi tiedostoja auki, mutta vlc ei suostu niitä avaamaan?
Miten saisin ne auki?
-
Viesti Kirjoittaja sng »
Ei lähe siltikään. Varmaan jotenki viottuneita noi tiedostot...darthmother kirjoitti:Asenna Periansng kirjoitti:Mulla on vlc player ja pitäis saada .avi tiedostoja auki, mutta vlc ei suostu niitä avaamaan?
Miten saisin ne auki?
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Yrittääkö VLC edes käyttää Periania? Jos eivät VLC:llä toimi niin heitä tiedostot menemään.sng kirjoitti:Ei lähe siltikään. Varmaan jotenki viottuneita noi tiedostot...darthmother kirjoitti:Asenna Periansng kirjoitti:Mulla on vlc player ja pitäis saada .avi tiedostoja auki, mutta vlc ei suostu niitä avaamaan?
Miten saisin ne auki?

-
Viesti Kirjoittaja Pake666 »
Käynnistäessäni koneen saan ärsyttävän pienen ikkunan jossa lukee ”MediaLinkHelper” on ohjelma, joka on ladattu internetistä. Haluatko varmasti avata sen? Safari latasi tämän tiedostolatauksen 10. tammikuuta 2010 sijainnista http://www.nullriver.com.
Valittavana on kolme nappia: "Näytä verkkosivu", "Kumoa" ja "Avaa".
Koneellani ON siis MediaLink-ohjelma, mutta tuota "helper"-osiota en ymmärrä. Ja miksi se tyrkyttää sitä joka kerran kun koneen avaa?
Ja mikä tärkeintä, millä tuosta ilmoituksesta pääsee eroon?
Varsin rasittavaa.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Helper on joku pikkuohjelma, jolla on joku funktio. Se voi pyöriä taustalla, ja esim. käynnistää varsinaisen ohjelman silloin, kun sitä tarvitaan.Pake666 kirjoitti:Koneellani ON siis MediaLink-ohjelma, mutta tuota "helper"-osiota en ymmärrä. Ja miksi se tyrkyttää sitä joka kerran kun koneen avaa?
Ja mikä tärkeintä, millä tuosta ilmoituksesta pääsee eroon?
Jos et varmasti sitä tarvitse, niin sen saanee pois täältä: Järjestelmäasetukset > Käyttäjät > Kirjautumiskohteet-välilehti
Valitse ohjelma ja klikkaa miinusta.
-
Viesti Kirjoittaja Pake666 »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
En tosiaan tuota helperiä tarvitse, koska ohjelma käynnistyy manuaalisesti sekin.
Kiitos ja kumarrus.
-
Viesti Kirjoittaja -stroller- »
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Juu.-stroller- kirjoitti:Ottaessani time machinea käyttöön se vaatii ulkoisen kovalevyn uudelleen alustuksen. Poistaako tuo alustus kaikki tiedot kovalevyltä?
-
Viesti Kirjoittaja villej »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Jos merkinnät sanovat, että toimii meikäläisten 230V jännitteellä niin miksi ei?villej kirjoitti:Voinko kytkeä ulkomailta tilatun laturin koneeseeni noin vain, sisältääkö se mitään riskiä? Itse ajattelin tilata uuden laturin ebaysta, halpoja kun ovat. Kannattaako?
-
Viesti Kirjoittaja sng »
Mistä tiedän että käyttääkö vlc tota Periania?Sherukka kirjoitti:Yrittääkö VLC edes käyttää Periania? Jos eivät VLC:llä toimi niin heitä tiedostot menemään.sng kirjoitti:Ei lähe siltikään. Varmaan jotenki viottuneita noi tiedostot...darthmother kirjoitti:Asenna Periansng kirjoitti:Mulla on vlc player ja pitäis saada .avi tiedostoja auki, mutta vlc ei suostu niitä avaamaan?
Miten saisin ne auki?
-
kallekilponen kirjoitti:Jos merkinnät sanovat, että toimii meikäläisten 230V jännitteellä niin miksi ei?
Koodi: Valitse kaikki
Input voltage: 100-240V ~ 1.5A, 50 - 60Hz
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Kyllä se sitä tarkoittaa. Pistokkeen tulee tietysti olla eurooppalainen, esimerkiksi Briteissä ja Yhdysvalloissa ne on erilaiset. Applen latureihin saa toki minkä tahansa parranajokoneen johdon kiinni.villej kirjoitti:kallekilponen kirjoitti:Jos merkinnät sanovat, että toimii meikäläisten 230V jännitteellä niin miksi ei?Kai tuo sitä sitten tarkottaa, vai?Koodi: Valitse kaikki
Input voltage: 100-240V ~ 1.5A, 50 - 60Hz
-
Olen joskus lukenut foorumilta, että esimerkiksi jopa MacBook Pron laturi toimii MacBookissa ja päinvastoin, joten voiko saman mallin sisällä toimivuudessa olla suuria eroja?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Kunahan watteja on tarpeeksi ei pitäisi olla ongelmia. Toimii ilmeisesti heikompikin laturi, mutta lataamisesta tulee tuskallisen hidasta (esim Airin laturi MBP:ssä).villej kirjoitti:Okei, kiitos. Vielä sellainen kysymys aiheeseen liittyen, että kuinka tarkasti laturit vaativat juuri oikean tietokoneen mallin toimiakseen? Suurin osa ebayssa myytävistä latureista ei ainakaan sopivuuslistan mukaan näytä sopivan omaan mallinumerooni (M9969LL/A), mutta monet melkein samat mallinumerot ovat listalla. Laturit myös näyttävät täsmälleen oikeanlaisilta.
Olen joskus lukenut foorumilta, että esimerkiksi jopa MacBook Pron laturi toimii MacBookissa ja päinvastoin, joten voiko saman mallin sisällä toimivuudessa olla suuria eroja?
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Yksi tili ja käyttäjä, vierastilikin poissa käytöstä. Tiedä sitten noista ohjelmista, en ole pitkään aikaan mitään tähän asennellut. No olis joka tapauksessa tarkoitus asentaa käyttis uusiksi, jos se joskus valittamani flash-toimimattomuus (ruutu.fi, osa facebook-peleistä jne.) korjaantuis sillä...Touho kirjoitti:^Montako käyttäjätiliä koneella? Montako eri "rupelihattua" käyttää konetta?
On tainnut Mobutu Seseseko iskeä mäkiin, tai jotain rikottu systeemissä. Siis jos ei oo niitä ehtiviä rupelihattuja, joita syyttää.
Jonkun kenties jo poistetun beta-ohjelman tekosia ehkä?
Mutta jos on korjausehdotuksia/ideoita (myös tohon flash-ongelmaan) niin otetaan vastaan

-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
kallekilponen kirjoitti:Itse suosin nykyään µTorrentia, vaikka on XTorrentkin ihan kelpo softa.aaretti kirjoitti:paras torrent ohjelma?
tuntuu et toi oma azureus on paska
onko tää utorrent sit iha toimiva? Kun luin jotain että joillakin mennyt netti sekaisin ko. ohjelmasta....?
ja toinen kysymys. Pystyykö mitenkään laittaan että kone ei herää unesta kuin tiettyä nappia painamalla? On pari kissaa kotona jotka hyppii joka puolella.
-
Viesti Kirjoittaja DeepDown »
Eikö kukaan osaa tosiaan sanoa tähän mitään?DeepDown kirjoitti:Joo, olin hieman epätarkka eli koneen nimi kyllä näkyy siinä alla, mutta koneen nimen alla tossa minissä on lisäksi mun ihan ite kirjoittama teksti. Siis ihan kokonainen lause eikä hajuakaan miten oon sen siihen saanut. Haluaisin tähän MBP:hen vastaavan, mutta ei vaan leikkaa että mistä ja miten...
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Tätäkö olit hakemassa? Mac login window tricks, Part 2: Add a custom welcome messageDeepDown kirjoitti:Eikö kukaan osaa tosiaan sanoa tähän mitään?DeepDown kirjoitti:Joo, olin hieman epätarkka eli koneen nimi kyllä näkyy siinä alla, mutta koneen nimen alla tossa minissä on lisäksi mun ihan ite kirjoittama teksti. Siis ihan kokonainen lause eikä hajuakaan miten oon sen siihen saanut. Haluaisin tähän MBP:hen vastaavan, mutta ei vaan leikkaa että mistä ja miten...
-
Viesti Kirjoittaja BMW »
Miten tabulaattorilla pääsee ns. edelliseen kenttään (pc vaihto + tab)
PB teho PC
-
Viesti Kirjoittaja tuhnu »
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
BMW kirjoitti:Mulla pätkii MBP jatkuvasti WLAN niin, että lakkaa yhtäkkiä toimimasta. Joutuu sulkemaan airportin ja käynnistämään sen uudelleen jotta taas toimisi. Mistä johtuu?
onko reittimessä auto channel päällä?? Itselläni pätki jatkuvasti kunnes laitoin "manual channel: 6" numero 6 vain sen takia kun buffalon reitin sitä suositteli ja on siitä päivästä lähtien (2-3viikkoa) toiminut ilman pätkimistä.
-
EFI Firmware- päivityksestä
Viesti Kirjoittaja mimmo »
Päivitin taannoin koneeseeni (MB 5.1, late 2008, ostettu 6/2009) EFI Firmwaren 1.4. Noudatin päivitysohjeita. Nyt koneen käynnistyessä tulee aina ilmoitus, että koneessasi on viimeisin EFI. Aiemmin ei koneen käynnistyessä ole vastaavanlaisia ilmoituksia ilmennyt joten mielenkiintoni heräsi.
Tarkastin Applen sivustolta uusimmat päivitykset ja niiden tiedot eroavat nyt koneessani olevasta. Latasin sivustolta uusimman version ja koetin asentaa koneelleni. Tähän kuitenkin tuli ilmoitus, että koneeni ei tarvitse kyseistä päivitystä. Alla vielä tarkemmat tiedot sekä koneessa olevasta että Applen sivuilta löytyvästä Firmwaresta.
Koneen tiedot:
Boot ROM Version: MB51.007D.B03
SMC Version (system): 1.40f2
Applen sivut:
Boot ROM Version: MB52.008E.B05 (EFI 1.4)
SMC Version (sysyem): 1.32f8 (SMC 1.2)
Mikäli joku huomaa jotain erikoista, kiitän. Jos kaikki kuitenkin on kunnossa, kiitän ja kumarran siitäkin huolimatta.
-
Re: EFI Firmware- päivityksestä
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
Veikkaisin, että firmispäivitys on päätynyt listan jatkoksi.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka