Jep, tää on hieno homma. Flash ja Adobe on ollut käytännössä monopoliasemassa, kun kyse on videoitten jakamisesta nettisivuilla. Nyt välistä jää flash kikkare ja jäljelle jää pelkkä video kodekkeineen.
Flashia käytettäessä Safari kuormittaa prossua n. 10 %CPU ja flashplugin >90 %CPU
HTML5:ta käytettäessä Safari kuormittaa n. 17 %CPU ja mitään plugineita ei siis tarvita.
Eipä tarvitse paljon miettiä kumpaa käytän jatkossa. Harmi vaan ettei ole toistaiseksi käytössä muualla kuin YouTubessa.
mulla on jo joku plugin safarissa ja mulla pyörii ihan nätisti videot.=) koneena ibook G-neba.Kkeilin tota beta versiota mut se ontu jotenki verrattuna tähän nykyiseen settiin. soundit oli iahn samat mut kuva lagas?
Flashia käytettäessä Safari kuormittaa prossua n. 10 %CPU ja flashplugin >90 %CPU
HTML5:ta käytettäessä Safari kuormittaa n. 17 %CPU ja mitään plugineita ei siis tarvita.
Eipä tarvitse paljon miettiä kumpaa käytän jatkossa. Harmi vaan ettei ole toistaiseksi käytössä muualla kuin YouTubessa.
Ok, nyt sain testattua MacBook:llani jossa Leopard. Yllätys, yllätys! Flash vie vähemmän tehoja kuin HTML5!
Miten näitte flashpluginin? Kokeilin Activity monitorista katsoa kaikkia prosesseja mutten löytänyt erikseen, onko Snow Leopardin juttuja eli tämä feature että plugarit pyörivät omissa prosesseissaan?
Sherukka kirjoitti:onko Snow Leopardin juttuja eli tämä feature että plugarit pyörivät omissa prosesseissaan?
Tuosta Daring Fireball -blogista päätellen, kyllä. Ainakin Flash-plugin; Safari ja käyttis pyörivät 64-bittisenä, ja Flash on 32-bittinen, eli Flashin täytyy pyöriä omana prosessinaan.
Itse koitin pari kuukautta sitten. Ei vähentynyt prossulla kuorma juuri lainkaan. Sitten ei enää videot auenneet ollenkaan, latausruutu vaan pyöri ja pyöri. Pakko oli vaihtaa asetukset takaisin.
Toi beta heittää mut ulos jostain syystä Tai siis, olen kaksi kertaa käynyt tolla sivulla mistä voi siihen liittyä ja molemmilla kerroilla luki että "You are not currently in the HTML5 beta." vaikka joinaankin. Nyt oli kolmas kerta pitää vissiin varoa tuonne sivulle menemistä
ih kirjoitti:Itse koitin pari kuukautta sitten. Ei vähentynyt prossulla kuorma juuri lainkaan. Sitten ei enää videot auenneet ollenkaan, latausruutu vaan pyöri ja pyöri. Pakko oli vaihtaa asetukset takaisin.
Minullakin Flash päihittää tuon html5:en (MacBook jotain 2007).