Itselläni 32gt ja näin jälkeenpäin ajateltuna olis riittänyt 16gt versio. Ja mikä tulee tuohon 4.0 niin eikö se ole pelkkä OS joka silloin tulee jos tulee. Itse saanut kuvan että Apple julkaisee vuoden välein uuden iPhone mallin eli kesällä vasta tulis uusi. 3gs on kyllä mainio luuri, en tänä päivänä enään pärkäis perus luurilla lainkaan kun tottunut että on "tietokone" aina taskussa mukana.
Saas nähä. Jos pian tulee tietoa uudesta, jymymmästä iPhonesta, saattaa se vaikuttaa suurimman myyntiaallon ohittaneen (nyt sitä saa sentään) 3Gs:n hintaan. Tai sitten vaan odotellaan vielä kevääseen.
iBook G3 366 MHz, 320 Mt, 30 Gt ja Tiikeri
iMac 27" 3,06 GHz ja Lumileopardi
iPhone 4G
Tää on kyl semmone kysymys, että en tajua miks tämmösii ees kysyy toisilta, sinä kai tiedät parhaiten sen paljo luulet tilaa tarvitsevasi. Kukaan meistä ei varmaan osaa sanoa mitä sulla on tietokoneella ja mitä haluat sinne luurii laittaa, mut jos ny aattelee näin ni ainahan sitä tilaa parempi liikaa olla, ku liian vähän, ehkä sun kantsii vaikka tsekata koneelta, että paljo ne kaikki viä mitä haluat luuriin siirtää ja siitä tehdä jotai arvioo ja miettii kumpi olis sulle parempi. Toisille riittää vallan mainiosti 16gigaa ja jotku täällä on toivonu jopa yli 100 gigaa, että olis tilaa
no äh, kaipa täällä nyt tyhmempiäkin on kyselty.... jos latailla haluaa niin eihän 32 Gt "paljon" ole nykyään, muka.
Lähinnä nyt, että on kivoja appseja, pelejä, hyötyjuttujakin. Itse en ajatellut ihan heti laittaa yhtään leffaa, mutta noita edellä mainittuja luultavasti. Ja levyjä, veisivätköhän 100 Mt tilaa / levy pakattuina, muutaman kymmentä. 50 korkeintaan.
iBook G3 366 MHz, 320 Mt, 30 Gt ja Tiikeri
iMac 27" 3,06 GHz ja Lumileopardi
iPhone 4G
nimenion kirjoitti:no äh, kaipa täällä nyt tyhmempiäkin on kyselty.... jos latailla haluaa niin eihän 32 Gt "paljon" ole nykyään, muka.
Lähinnä nyt, että on kivoja appseja, pelejä, hyötyjuttujakin. Itse en ajatellut ihan heti laittaa yhtään leffaa, mutta noita edellä mainittuja luultavasti. Ja levyjä, veisivätköhän 100 Mt tilaa / levy pakattuina, muutaman kymmentä. 50 korkeintaan.
Eikös nuo mahdolliset ohjemat vie murto-osan puhelimen kapasiteetista? Kun siellä taitaa olla rajoitus niiden määräänkin. Ainoa mahdolisuus täyttää puhelin on laittaa kuvia, musaa tai leffoja täyteen. Ja yön ajaksi riittää varmaan musapankiksi se 16 G mallikin. Mulle riittää yöksi jo 1 Gigaakin.
Oon myös sitä mieltä, että 16gt riittää vallan hyvin peruskäyttäjälle.
Itsellä on ollu 8 gt malli kohta toista vuotta ja sinnekin on mahtunut n. 30-40 levyä musiikkia ja n. 90 peliä/ohjelmaa kerralla (osa isompia 100-200mt pelejä). Leffoja en luurista katsele ja kuvia löytyy muutaman kansiollisen verran.
Huomenna pitäisi saapua itselleni 3gs, niin saa nähdä kuinka tyytyväinen olen, kun kapasiteettikin tuplautuu sit laajempaan luokkaan Mahtuupahan musiikkia sitten enempi... Ohjelmia/pelejä ei oikein tuota enempää tarvitse "kerralla".
Niin tämähän on ihan sinusta kiinni.. Edellinen sanoo että 8gb riittää hyvin ja itselle 32gigaa alkaa jo olemaan liian vähän. Eli mieti mihin tarkoitukseen käytät, toisaalta jo apple linjalle lähtee niin sama törsätä sitten rahaa kunnolla. Sitä tulee joka tapauksessa menemään aivan törkeästi
Itselleni 32 GB ei tosiaankaan riitä, vaikka leffoja luurissa ei ole yhtä ainuttakaan. Jos olisi tarjolla, ja olisin rahoissani, niin 128 GB versio voisi ainakin toistaiseksi riittää. Mahtuisi tarvittavat musiikitkin kaikki luuriin, niin ei olisi tarvetta vaihdella biisejä, mitä luuriin on synkattu, kun kaikki olisi jo siellä.
Tässäkin taitaa olla huomattavissa käyttäjien kaksijakoisuus. Osa laittaa soittimeen sen mitä sillä hetkellä mieleen juolahtaa, osa haluaa sinne kaiken mitä kotoakin löytyy. Jälkimmäisten on helppo katsoa paljon sitä dataa löytyy ja ottaa sitten suurin mahdollinen jos tieto ei millekään vaihtoehdolle mahdu. Ensimmäisillä on tietysti vielä pohdittavana se, että kuinka paljon sitä kerralla haluaa mukanaan kantaa. Itse kuulunkuulun ensimmäisenä mainittuun ryhmään, siis otan tavaraa pois soittimelta sitä tahtia kun en enää sitä siellä halua pitää, ja laitan tilalle uutta. Kahdeksaan gigaan mahtuu (minulla) 10-20 tuntia videota, enemmän applicationeita kuin mille on tarvis ja 10-20 levyä, jotka ovat siis ihan tarpeeksi. Mutta kannattaa tosiaan miettiä kuinka laitetta käyttää ja mikä tarve on. Eikä välttämättä uskoa myyntimiesten puheita varsinkin jos hinta kirpaisee. Jos ei ole niin pennin päälle niin eikun kalleinta vaan, säästyy miettimisaikakin muuhun.