Moro, olen hankkimassa iphonea ja tutustunut siihen jonkin verran. Muutama asia arvelluttaa vannoutunutta Nokia käyttäjää.
1. kalenterista puuttuu viikkonumerot - tarvitsen niitä melkein päivittäin - onko mitään ratkaisua.
2. soittoääneen ei käsittääkseni voi valita: "soi kerran" - eli minulla ollut jo vuosikausia ko. asetus päällä nokialaisessa, koska se ei niin häiritse töissä jos on asiakas tai palaveri menossa.
3. hiukan tietty askarruttaa lataushomma - nokialaiseen löytyy lainalaturi mistä vain ja saa puhelimeen virtaa tarvittaessa - iphonessa on melkein varauduttava pitämään kaapeli mukana
näitä olen miettinyt - oppisinko noiden kanssa elämään tai onko niihin ratkaisua, jota en ole huomannut
muitakin puutteita / erilaisuuksia voisi tähän ketjuun kirjata
kiitos
iPhone puutteita!!???
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone puutteita!!???
Viesti Kirjoittaja teeshot »
-
Re: iPhone puutteita!!???
Viesti Kirjoittaja Kasimir »
1. Kalenterinumerot saat vaikkapa lisättyä viikkojen alkuihin vaikkapa tällä http://www.lintukoto.net/lintukoto/tana ... nterit.php , jolloin se lisää viikkonumerot tapahtumina maanantaisin. Ideaalinen ratkaisu tämä ei ole, mutta ratkaisu kumminkin, toivotaan että ne ilmestyvät OS 4.0:laan, kun niitä niin monet kaipaavat.teeshot kirjoitti:Moro, olen hankkimassa iphonea ja tutustunut siihen jonkin verran. Muutama asia arvelluttaa vannoutunutta Nokia käyttäjää.
1. kalenterista puuttuu viikkonumerot - tarvitsen niitä melkein päivittäin - onko mitään ratkaisua.
2. soittoääneen ei käsittääkseni voi valita: "soi kerran" - eli minulla ollut jo vuosikausia ko. asetus päällä nokialaisessa, koska se ei niin häiritse töissä jos on asiakas tai palaveri menossa.
3. hiukan tietty askarruttaa lataushomma - nokialaiseen löytyy lainalaturi mistä vain ja saa puhelimeen virtaa tarvittaessa - iphonessa on melkein varauduttava pitämään kaapeli mukana
näitä olen miettinyt - oppisinko noiden kanssa elämään tai onko niihin ratkaisua, jota en ole huomannut
muitakin puutteita / erilaisuuksia voisi tähän ketjuun kirjata
kiitos
2. iPhonen voi hiljentää kätevästi sivussa olevan näppäimen ansiosta (hiljenee vain sinun puhelimessasi, ei lopeta puhelua), toimii tosiaan vain silloin kun puhelin on käyttöetäisyyden päässä.
3. Kaapeli kannattaa varata mukaan jos on sellainen fiilis että akku kuluu loppuun, kyllähän sen virtakaapelin ottaa varmasti mukaan matkoille yms. vai kuinka?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Jos päädyt ostamaan iPhonen onnea uuden laitteen pariin jo näin ennakkoon 8) ... Kaikillehan tuo puhelin ei varmasti sovi, mutta erinomainen laite on kumminkin
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-Kasimir
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
-
Re: iPhone puutteita!!???
Viesti Kirjoittaja atheos »
On, kirjautumalla iCalissa nettikalenteriin webcal://www.dreier.no/ical/weeknumbers.ics (luo koko päivän tapahtuman joka maanantaille) ja synkkaamalla tämän puhelimeen.teeshot kirjoitti:1. kalenterista puuttuu viikkonumerot - tarvitsen niitä melkein päivittäin - onko mitään ratkaisua.
Laittaa soittoäänen joka soi kerran ja sitten on tyhjää, sen kerran soimisen jälkeen voi mykistää puhelimen niin ei ehdi soida uudestaan.2. soittoääneen ei käsittääkseni voi valita: "soi kerran" - eli minulla ollut jo vuosikausia ko. asetus päällä nokialaisessa, koska se ei niin häiritse töissä jos on asiakas tai palaveri menossa.
Toisaalta Applen uusi laturi on niin pieni että se mahtuu mihin tahansa mukaan ja samoin piuhoja voi pitää aina mukana - USB kun löytyy aika monesta paikasta ja väitän että todennäköisempää on löytää USB kuin Nokian laturi (joita muuten on 2 vai 3 erilaista niitäkin nykyään käytössä).3. hiukan tietty askarruttaa lataushomma - nokialaiseen löytyy lainalaturi mistä vain ja saa puhelimeen virtaa tarvittaessa - iphonessa on melkein varauduttava pitämään kaapeli mukana
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka