levy upattu konelle, mutta en ollut netissä kiinni enkä saanut heti levytietoja. Nyt sitten valitsin koko levyn biisit ja "get cd track names" - nimet tulivat listaan. mutta mutta mutta, nyt ku pistän biisin soimaan (2klik) vaihtuu nimi heti raita 8 (tai joku muu numero) nimiseksi ja sen se tekee kaikille mitä valitse.
oisko jotain lääkettä? kiitti
iTunes:ssa biisien nimet eivät pysy
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
iTunes:ssa biisien nimet eivät pysy
Viesti Kirjoittaja kristjan »
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: iTunes:ssa biisien nimet eivät pysy
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Olitko siis vetänyt biisit koneelle ENNEN kuin valitsit tuon Hae CD-raitojen nimet?
Jos ei muu auta niin rippaa ne koneelle uudestaan, mutta tee tuo ennen rippausta.
Jos ei muu auta niin rippaa ne koneelle uudestaan, mutta tee tuo ennen rippausta.
-
AppleFarmer kirjoitti:Olitko siis vetänyt biisit koneelle ENNEN kuin valitsit tuon Hae CD-raitojen nimet?
joo, ennen koneelle ja sit hain nimet. On tää muuten toiminut hyvin ja pysyvästi, paitsi niitten kahen levyn kans.
K
-
Viesti Kirjoittaja masi »
Itselläni oli taannoin hieman samansuuntainen ongelma ja lopulta ratkaisu oli niinkin ilmiselvä juttu kuin pielessä olevat oikeudet. Katsoin Finderissa biisien tietoja ja huomasin, että minulla oli pelkät "read" oikeudet niihin. Muutin oikeudet "read and writeksi" ja alkoi pelittää.
-
Viesti Kirjoittaja wille »
Olenko ymmärtänyt oikein? Mun käsittääkseni iTunesissa muutetut kappaleiden nimitiedot yms. eivät tallennu itse ko. mp3-tiedostoon, vaan muutokset kirjautuvat johonkin iTunesin omaan "kirjastoon". Kun varsinaiset mp3-tiedostot kopioi toiselle koneelle, ei toisen koneen ohjelmilla ole hajuakaan mistään tehdyistä nimimuutoksista.
Homma kusee, jos multa kysytään. PC:ssä mulla kävi jopa niin, että kun asensin iPodin mukana tulleen uudemman iTunes-version, pyyhkiytyi kaikki aiemmat nimeämiset ja luetteloinnit.
Homma kusee, jos multa kysytään. PC:ssä mulla kävi jopa niin, että kun asensin iPodin mukana tulleen uudemman iTunes-version, pyyhkiytyi kaikki aiemmat nimeämiset ja luetteloinnit.
iMac, iBook, iPod, iBMW
-
Viesti Kirjoittaja Lem »
Sikäli kun olen itse tilanteen tasalla, iTunes tallentaa biisien nimet ynnä muut metadatat itse musatiedostoon ID3-tägeillä, joka on suurinpiirtein standardi ämpäreiden metadataformaatti. Muiden ohjelmien pitäisi kyllä ymmärtää iTunesin määrittämät tiedot.wille kirjoitti:Olenko ymmärtänyt oikein? Mun käsittääkseni iTunesissa muutetut kappaleiden nimitiedot yms. eivät tallennu itse ko. mp3-tiedostoon, vaan muutokset kirjautuvat johonkin iTunesin omaan "kirjastoon". Kun varsinaiset mp3-tiedostot kopioi toiselle koneelle, ei toisen koneen ohjelmilla ole hajuakaan mistään tehdyistä nimimuutoksista.
Viisuille antamasi rating (1-5 tähteä) sen sijaan tuntuu tallentuvan johonkin toisaalle, koska tuo tieto ei ole ainakaan havaintojeni mukaan siirtynyt koneiden välillä ainoastaan tiedostot kopioimalla.
-
Viesti Kirjoittaja mikaju »
Kysytään nyt tässä kun asiaan liittyy..
Itseltäni löytyy koko iTunes kirjasto tällä hetkellä puuceelta mutta tarkoitus olisi siirtää se kokonaisuudessaan Macciin. 20 gigasta on tullut aika paljon noita tageja fixattua eikä kyllä nappaisi tehdä sitä uudestaan. Eli onkohan tuo pc:een iTunes korjaillut ne tagit ihan oikeasti vai onko korjaukset siinä yhdessä tiedostossa joka on musa hakemiston juuressa (ja jonka nimeä en tietenkään muista ja pc on osissa lopullisesti[:D])
Ja mitens nuo levyjen kannet joita olen amazonista selkä vääränä kopioinut, onko nekin tallentunut niihin id-tageihin?
Itseltäni löytyy koko iTunes kirjasto tällä hetkellä puuceelta mutta tarkoitus olisi siirtää se kokonaisuudessaan Macciin. 20 gigasta on tullut aika paljon noita tageja fixattua eikä kyllä nappaisi tehdä sitä uudestaan. Eli onkohan tuo pc:een iTunes korjaillut ne tagit ihan oikeasti vai onko korjaukset siinä yhdessä tiedostossa joka on musa hakemiston juuressa (ja jonka nimeä en tietenkään muista ja pc on osissa lopullisesti[:D])
Ja mitens nuo levyjen kannet joita olen amazonista selkä vääränä kopioinut, onko nekin tallentunut niihin id-tageihin?
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Kyllä se minulla ainakin toimii niin. Levynkansi näkyy jopa m$-mediapleijjerissä ja kaikki muutkin tiedot näkyvät esim. winampilla oikein.
Tarkista jollain toisella ohjelmalla kuin iTunesilla näkyykö tiedot oikein.
Tarkista jollain toisella ohjelmalla kuin iTunesilla näkyykö tiedot oikein.
Switch-jahkailua jo vuodesta 2003
-
Rassasin ainakin puolisen tuntia niitten oikeuksien kanssa, mutta ei mitään.... kirjoitti:Itselläni oli taannoin hieman samansuuntainen ongelma ja lopulta ratkaisu oli niinkin ilmiselvä juttu kuin pielessä olevat oikeudet. Katsoin Finderissa biisien tietoja ja huomasin, että minulla oli pelkät "read" oikeudet niihin. Muutin oikeudet "read and writeksi" ja alkoi pelittää.
Kyllä se mulla ainakin muuttaa mp3'sten tiedot (nimet ja arstistin kansion nimen) ihan oikein ku haen ne cd tiedot, mutta heti ku pistän soimaan se muutta takaisin raita1 ... nimiseikswille kirjoitti:Olenko ymmärtänyt oikein? Mun käsittääkseni iTunesissa muutetut kappaleiden nimitiedot yms. eivät tallennu itse ko. mp3-tiedostoon, vaan muutokset kirjautuvat johonkin iTunesin omaan "kirjastoon". Kun varsinaiset mp3-tiedostot kopioi toiselle koneelle, ei toisen koneen ohjelmilla ole hajuakaan mistään tehdyistä nimimuutoksista.
ja sen se tekee tasan kahdelle levylle... mystistä

-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Kokeile vaihtaa id3-tagien versiota.. tai siis muuttaa se joksikin [valitse biisi ja Advanced > Convert ID3 Tags...]. Itselläni on joskus esiintynyt samaa ja tuo on yleensä tepsinyt.
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Jos mp3-filuissa ei ole id3-tageja tai ne ovat vanhaa versiota ei iTunes kirjoita tietoja välttämättä mp3:n sisään. Muussa tapauksessa se kyllä niin tekee. Sama tieto on myös tallella kirjasto-tiedostoissa...wille kirjoitti:Olenko ymmärtänyt oikein? Mun käsittääkseni iTunesissa muutetut kappaleiden nimitiedot yms. eivät tallennu itse ko. mp3-tiedostoon, vaan muutokset kirjautuvat johonkin iTunesin omaan "kirjastoon". Kun varsinaiset mp3-tiedostot kopioi toiselle koneelle, ei toisen koneen ohjelmilla ole hajuakaan mistään tehdyistä nimimuutoksista.
-
Viesti Kirjoittaja wille »
Kiitti kovasti tuosta id3-tagi -vihjeestä. Olen kyllä sellaisten olemassaolosta tiennyt, mutta en osannutkaan ajatella, että kaikissa ei välttämättä sitä ole ja toisissa se saattaa olla todella vanhaa versiota. Nyt on kirjaston id3-tagit päivitetty... täytyykin testailla, miten tiedostot nyt näkyvät toisissa koneissa.
iMac, iBook, iPod, iBMW
-
homma ratkes, silloin ku sen levyn koneelle siirsin oli asetuksissa "importing aac..." eli ku converttasin ne nyt mp3siks, niin alkoi nimet pysyä
kiitti teille
kiitti teille
13 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka