PowerBook 17" nukahtelee
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
PowerBook 17" nukahtelee
Viesti Kirjoittaja donick »
Kauan uskollisena toverina toiminut 17' powerbook aloitti juuri takkuilemisen. Netissä näyttää olevan paljon keskustelua vastaavista ongelmista mutta ei oikein mene jakeluun.. Eli kone menee itsestään lepo-tilaan jatkuvasti aina pienen käytön jälkeen.. Käsitin että prosessori joko ylikuumenee tai luulee tekevänsä niin.. Lämpötila softa näyttää 46-49 astetta ihan tavallisessa käytössä.. Eli mahtaako se sit sammua aina kun menee 50 yli asteen?. Mikä mahtaa olla vikana? Ja mitä maksaa korjauttaa? Ja kellä? Takuu on jo mennyt
-
Re: PowerBook 17" nukahtelee
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ennemmin pistää epäilemään akun/virtalähteen ongelmia kuin ylikuumenemista... ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
samaa se tekee niin verkkovirrassa kuin akun voimin..kallekilponen kirjoitti:Ennemmin pistää epäilemään akun/virtalähteen ongelmia kuin ylikuumenemista...
-
onko muuten tuo lämpötila normaali? kone on seisonut vaan, ilman mitään ohjelmia auki.. niin nyt on
Power supply bottomside 43c°
Processor bottomside 43.8c°
Processor / Bottomside 45.8c°
SMART disk 34c°
Trackpad 34c°
Power supply bottomside 43c°
Processor bottomside 43.8c°
Processor / Bottomside 45.8c°
SMART disk 34c°
Trackpad 34c°
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Mulla vaihdettiin 15" PowerBookiin (1,67GHz) aikoinaan Top Case, kun se rupesi kärsimään narkolepsiasta. Eli trackpadin lämpöanturi oli viallinen ja se aiheutti nukkumaanmenot ja sammumiset.
Voihan tuo myös johtua siitä, että koneen PMU on sekaisin. Eli kokeile nollata se varmuuden vuoksi.
Voihan tuo myös johtua siitä, että koneen PMU on sekaisin. Eli kokeile nollata se varmuuden vuoksi.
-
Viesti Kirjoittaja mmehtala »
moi, onko oikeassa ranteessa esim rannekoru magneettilukolla? Se torkuttaa satavarmasti mäkin, koska kannen magneettianturi on oik. kaiuttimen alapuolella ja rannekorun magneetti kertoo koneelle virheellisesti, että kansi painettiin kiinni...
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Jälleen kerran yksi tunnettu vika:
http://en.wikipedia.org/wiki/Narcolepti ... k_Syndrome
Eli toistaiseksi ainut toimiva keino on ollut koko lämpösensorin poisto, sensori sijaitsee välilyönnin ja trackpadin välissä.
http://www.ifixit.com/Guide/Device/Powe ... 1-1.67_GHz
tai tämä riippuen kumpi sulla on:
http://www.ifixit.com/Guide/Device/Powe ... igh-Res%29
Kaikki perusjutut jutun nuo nollaukset kannattaa tottakai kokeilla ensin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Narcolepti ... k_Syndrome
Eli toistaiseksi ainut toimiva keino on ollut koko lämpösensorin poisto, sensori sijaitsee välilyönnin ja trackpadin välissä.
http://www.ifixit.com/Guide/Device/Powe ... 1-1.67_GHz
tai tämä riippuen kumpi sulla on:
http://www.ifixit.com/Guide/Device/Powe ... igh-Res%29
Kaikki perusjutut jutun nuo nollaukset kannattaa tottakai kokeilla ensin.
-
interesting!
en vienyt vielä huoltoon koko peliä, ja pienen tarkkailun jälkeen olen päätynyt siihen ettei kone ylikuumene? en kuitenkaan saanut vastausta siitä että mikä on koneen normaalit lämpötilat?
mulla on jo aikoja sitten jostain syystä rikkoutunut kansi siten että laittaessa kantta kiinni kone ei mene nukkumaan.. tai se ehkä menee pienen hetken päästä mutta käynnistyy itse itsensä ja nukahtaa uudelleen, koneen kannen ollessa kiinni.
mikäli kone on nukahdellut yksinkertaisesti renklaan kantta vähän, niin se ei ole sen jälkeen tapahtunut muutamaan päivään.
kyse voisi siis olla yksinkertaisempi syy? just joku magneettinen.. ?
en vienyt vielä huoltoon koko peliä, ja pienen tarkkailun jälkeen olen päätynyt siihen ettei kone ylikuumene? en kuitenkaan saanut vastausta siitä että mikä on koneen normaalit lämpötilat?
mulla on jo aikoja sitten jostain syystä rikkoutunut kansi siten että laittaessa kantta kiinni kone ei mene nukkumaan.. tai se ehkä menee pienen hetken päästä mutta käynnistyy itse itsensä ja nukahtaa uudelleen, koneen kannen ollessa kiinni.
mikäli kone on nukahdellut yksinkertaisesti renklaan kantta vähän, niin se ei ole sen jälkeen tapahtunut muutamaan päivään.
kyse voisi siis olla yksinkertaisempi syy? just joku magneettinen.. ?
-
- Porttikiellossa
Selvännäkijä saa paikan
Viesti Kirjoittaja adele »
donick kirjoitti:en kuitenkaan saanut vastausta siitä että mikä on koneen normaalit lämpötilat?
Interesting?donick kirjoitti:Kauan uskollisena toverina toiminut 17' powerbook
Vuodesta --92 olen seurannut pienemmällä tai suuremmalla mielenkiinnolla Mac-markkinoita. En kuitenkaan muista tuota "Kauan uskollisena toverina toiminut 17' powerbook"-mallia lainkaan, eli on tyystin mennyt ohi silmien, joten kun kokemus puuttuu, puuttuu myös näkemys lämpötiloista.
Ihmetyttää tämä kysyjien ylimielinen ja ylimalkainen asenne, jossa paskat välitetään vastaajista, jotka sentään tekevät tätä ilman palkkaa? Maailman napana pyöritään "kaikki-tässä-nyt-mulle-heti"-asenteella.
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 0&t=121938
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
-
Re: Selvännäkijä saa paikan
oi, jäi tarkemmin mainitsematta.adele kirjoitti:donick kirjoitti:en kuitenkaan saanut vastausta siitä että mikä on koneen normaalit lämpötilat?Interesting?donick kirjoitti:Kauan uskollisena toverina toiminut 17' powerbook
Vuodesta --92 olen seurannut pienemmällä tai suuremmalla mielenkiinnolla Mac-markkinoita. En kuitenkaan muista tuota "Kauan uskollisena toverina toiminut 17' powerbook"-mallia lainkaan, eli on tyystin mennyt ohi silmien, joten kun kokemus puuttuu, puuttuu myös näkemys lämpötiloista.
Ihmetyttää tämä kysyjien ylimielinen ja ylimalkainen asenne, jossa kakka välitetään vastaajista, jotka sentään tekevät tätä ilman palkkaa? Maailman napana pyöritään "kaikki-tässä-nyt-mulle-heti"-asenteella.
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 0&t=121938
no malli on käsittääkseni Powerbook 17" G4 1.67Ghz
Viimeksi muokannut kallekilponen, 28.1.2010 klo 21.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: lainaus oikeinpäin
Syy: lainaus oikeinpäin
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka