Huomasitko otsikon "Potential iPhone Use Models"? Voiko tuollaista ostaa jostakin? Saako sitä käyttää Suomessa? Ja sitten se toinen havainto: erittäin tarkan miniläppäriin kytkettävän kuluttajaverenpainemittarin saa 50 eurolla. Ammattikäyttöön suunnatulle verenpainemittarille on hieman erilaiset vaatimukset ja ne maksavat kertaluokkaa enemmän.mike.mcfin kirjoitti:Tarkoitat että noita verensokeri- ja painemittari lisälaitteita on noksullekin saatavilla?isojii kirjoitti:Cheers. Pitääpä tutustua. Pikavilkaisulla näyttää siltä, että iPhonen terveydenhuoltosovellukset ovat sitä mitä muillakin kuluttajamobiileilla:
Eipä silti itsekin olen käyttänyt verenpainemittaria, joka keskustelee kämmentietokoneen kanssa. Tuosta on aikaa...yhtäkkiseltään noin 8 vuotta. Ensimmäinen telelääketieteen "sovellus" johon itse hlökoht olen törmännyt pyöri jossakin nokia eeerittäin vanhassa mallissa. Kyseessä oli diabeetikon verensokeriarvojen tekstaripohjainen serveri/client-hässäkkä. Nokia on siis ollut vahvasti mullistamassa kotimaista terveydenhuoltoa jo iät ja ajat