Olen jo syksystä lähtien miettinyt ensimmäisen macin ostoa. Ja iPhonen hankinnan jälkeen kuume on noussut. Nyt kuitenkin suurimmaksi ongelmakseni on tullut valita noiden kahden väliltä.. Imacille vaihtoehtona olisi siis mbp ulkoisella näytöllä. Syksyllä tavitsen todennäköisesti jonkinlaista kannettavaa opiskeluiden rinnalle ja Myös yksi vaihtoehto olisi mini läppäri imacin rinnalle. Mitä mieltä olette? Olisi kiva kuulla myös kokemuksia ja myös millä mallilla aktiivinen perus käyttäjä pärjää pitkään.
Kiitokset!
iMac vai MacBook Pro 13"?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: IMac vai MacBook Pro 13"?
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Tervetuloa foorumille ja suosittelen haun käyttöä. Tästä on keskusteltu vaik kui!
https://www.hopeinenomena.net/viewtopic ... 32&start=0
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 6&p=862433
IMHO osta ensin uusi iMac ja sitten (vaikka käytetty) Macbook tai iPad. Saat enemmän, pöytäkoneen käyttö on kuitenkin paljon antoisampaa kuin kannettavan.
https://www.hopeinenomena.net/viewtopic ... 32&start=0
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 6&p=862433
IMHO osta ensin uusi iMac ja sitten (vaikka käytetty) Macbook tai iPad. Saat enemmän, pöytäkoneen käyttö on kuitenkin paljon antoisampaa kuin kannettavan.
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
itse ratkaisin asian ulkoisella näytöllä koto oloissa ja saapi näppärästi koneen mukaan muuallekin. Pysyy samat tiedostot jne. aina mukana eikä tarvi siirrellä ees taa läppärin/koti koneen välillä.
-
Re: iMac vai MacBook Pro 13"?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Aika vaikea on antaa neuvoja ilman tarkempia toiveita. Se millainen kone sopii kenellekin määrää paljolti se miten ja mihin konetta aiotaan käyttää.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Kannatetaan tätä, kun kerran sanot läppärin myös tarvitsevasi. Itse panin alitehoisen miniläppärin myyntiin, pöytä-PC:n ö-mappiin ja ostin 13" MBP:n ja ison näytön.jomppeli kirjoitti:itse ratkaisin asian ulkoisella näytöllä koto oloissa ja saapi näppärästi koneen mukaan muuallekin. Pysyy samat tiedostot jne. aina mukana eikä tarvi siirrellä ees taa läppärin/koti koneen välillä.
-
Viesti Kirjoittaja demise »
Rahamies ostaa molemmat. Eipähän jää työt tekemättä kun toinen hajoaa (jos nimittäin hiffaa myös backupata työtiedostojaan aktiivisesti).
-
Ja en tiedä olenko kevyt käyttäjä tai mitä mutta tehot ei ole viel pääsyt loppuun tästä mbp 13". itselläni on 2.53ghz,4gt ram malli.
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Panepa vaikka iMovie kääntämään HD videota mkv:ksi, niin johan alkaa tuuletin puhista.jomppeli kirjoitti:Ja en tiedä olenko kevyt käyttäjä tai mitä mutta tehot ei ole viel pääsyt loppuun tästä mbp 13". itselläni on 2.53ghz,4gt ram malli.
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
No saa se silloin puhistakin, tietysti jos työkseen kääntää, niin sitten voi miettiä tehokkaampia kokoonpanoja. Peruskäyttöön ml. RAW-kuvat jne riittää oikein hyvin ko. MBP ja vaihtamalla sisään SSD-levyn saa varmasti aikamoisen nopeusharppauksen ylöspäin.NeliX4 kirjoitti:Panepa vaikka iMovie kääntämään HD videota mkv:ksi, niin johan alkaa tuuletin puhista.jomppeli kirjoitti:Ja en tiedä olenko kevyt käyttäjä tai mitä mutta tehot ei ole viel pääsyt loppuun tästä mbp 13". itselläni on 2.53ghz,4gt ram malli.
Sanoisin että, jos ei tiedä miksi ei pärjäisi kannettavalla, niin sen voi huoletta ostaa

plop
-
saahan mbp vielä myös 8gb ram laajennettua tuon ssd kovon lisäksi myös.
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Does not compute. Säästä siis suosiolla rahasi johonkin muuhun, tai hommaa vaikka sitten se mäkbuukki.Miikkali kirjoitti:Myös yksi vaihtoehto olisi mini läppäri imacin rinnalle.
Aktiivinen peruskäyttäjä pärjää varmaan molemmilla ihan kivasti. Sehän on itse kunkin omaperskohtaisista tarpeista ja mieltymyksistä kiinni, joten tietämättä sen tarkempia taustatietoja on vähän paha mennä sanomaan, mikä nyt olis itse kullekin se optimi.Mitä mieltä olette? Olisi kiva kuulla myös kokemuksia ja myös millä mallilla aktiivinen perus käyttäjä pärjää pitkään.
Kiitokset!
Noiden kahden kohdalla varmaan yksi aika selkeä diilinrikkoja tai -varmistaja on tuo fyysinen koko. Toista voi kanniskella suht helposti ympäriinsä, toista ei oikein huvita kanniskella. Toisaalta aika harva nykyään trendikkään läppärin ostajista oikeasti tarvitsee sitä kannettavuutta, eli kone on 95% ajasta yhdessä ja samassa paikassa, eli siellä missä se pöytäkonekin olisi. Haluaako siis pienen ruudun satunnaista kanneltavuutta varten vai isomman ruudun ja enemmän ominaisuuksia yhteen ja samaan paikkaan, se pitää itse kunkin ratkaista. Jos et edelleenkään osaa itse päättää, kokeile vaikka kolikolla.
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
itse kuulun kainsitten tuohon joukkoon. Koneeni on kotona suurimman osanajasta. Mutta! En sillä himassakaan kuitenkaan yleensä tee mitään, jonka vuoksi minun pitäisi istua työkoneen äärellä työpöydällä työskentelemässä. Iso osa hommista miä koneella teen, tulee tehtyä rennosti soffalla rötköttäen - Mm. pdffien lueskelu, tiedonhaku ja jopa monenlainen kirjoittelu, puhumattakaan perussurffailusta, musan kuuntelusta, skypwttelystä ja leffojen katselusta. Ainoastaan työt, joita tehdessä tarvitsen jostain syystä työpöytätilaa, tulee tehtyä selkä suorassa istuen.Touho kirjoitti:
Toisaalta aika harva nykyään trendikkään läppärin ostajista oikeasti tarvitsee sitä kannettavuutta, eli kone on 95% ajasta yhdessä ja samassa paikassa, eli siellä missä se pöytäkonekin olisi.
Eli on tuo kannettavuus etu myöskin ihan kotioloissa. Suosittelen bookkia, ja jos näyttö tuntuu pieneltä niin halvalla saa tuumia nykyään.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka