Mulla on ilmennyt omituinen ongelma Firefoxin (1.0.1) kanssa. Selain menee aivan jumiin, ei ota komentoja (näppäimillä tai hiirellä) vastaan, miettii vaan ja vähän ajan kuluttua alkaa pyörittämään rantapalloa. Tämä tosin vain luukku.com -sähköpostissa ollessani. Muualla en ole huomannut ko. ongelmaa, tosin luukku.com:issakaan ei aiemmin ole ongelmia ollut. Onko muilla ollut vastaavaa probleemaa? Loogisesti ajatellenhan vika on luukku.com:in ja Firefoxin yhteensopivuudessa, jos ongelmia ei muualla ilmene. Vai onko teillä, oi viisaat, muita ideoita?
Koneena tuplaprosessori G4 450 MHz, 1 Gt RAM, kaksi kovalevyä: systeemiHD 20 GB (vapaana n. 10,45 GB) ja kakkoslevy 40 GB (vapaana n. 6,4 GB), OS 10.3.8, Firefoxin 1.0.1. MacJanitor ajettu läpi. Prossutehoja Firefox imi luukku.com-sivuilla yli 100% (miten voi olla yli 100%, en tajua), muualla ollessaan Firefox pysyy kiltisti ruodussa, prossutehoja ottaa reilusti alle 100%.
Firefox, luukku.com ja rantapallo
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Firefox, luukku.com ja rantapallo
Viesti Kirjoittaja Mikä Narri »
-
Re: Firefox, luukku.com ja rantapallo
Viesti Kirjoittaja iPete »
Mulla taasen kaataa netscapen kun loggaan ulos luukusta.
Kaatuminen tapatuu, kun siirtyy maikkarin sivuille.
Josko sivusto eivät tykkäisi maceistä?
Muilla sivustoilla en ole suurempia ongelmia havainnut, ainakaan selaimen kaatamisia.
Kaatuminen tapatuu, kun siirtyy maikkarin sivuille.
Josko sivusto eivät tykkäisi maceistä?
Muilla sivustoilla en ole suurempia ongelmia havainnut, ainakaan selaimen kaatamisia.
-
Viesti Kirjoittaja jri »
Ongelma on todennäköisesti pelkästään luukku.comissa. Aiemmin se jumitti Opera 6.0.3 ilmaisselaimen käyttäjät, ja luukku.comin sivuille laitettiin varoitus ko. ohjelman sopimattomuudesta. Nyt tilanne on korjattu ja Opera toimii luukku.comissa kuin rasvattu jopa vanhalla MAc 8500/120MHz koneella, jossa RAMia jyhkeät 90 MB(!).
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Lievästi OT, mutta mulla Oikotie.fi kaataa Safarin kaikilla koneilla.
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Enemmän OT, mutta mulla taas oikotie.fi ei kaada Safaria millään koneella. Ei sen puoleen Firefoxillakaan. Olisivatko mahdollisten ongelmien takana Oikotien hakujen javaskriptit?
Give a man an espresso and he will have a buzz for an hour. Give a man an espresso machine and he will be buzzed for a lifetime. - Caffefutse
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
FireFox toimii mulla ihan moitteitta, mutta Safarilla ei ole Oikotielle mitään asiaan. Olen kokeillut usealla koneella (eMac, iMac G5, PB, iBook) ja kaikissa uusimmat päivitykset ja uusin Safari. Outo homma, mutta eipä toi nyt kauheasti haittaa.Juhani L kirjoitti:Enemmän OT, mutta mulla taas oikotie.fi ei kaada Safaria millään koneella. Ei sen puoleen Firefoxillakaan. Olisivatko mahdollisten ongelmien takana Oikotien hakujen javaskriptit?
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Viesti Kirjoittaja Scorp »
Mulle ei ole mitään ongelmia firefox 1.0.1 kanssa kun kävin tsekkaamassa luukulta postia ja kirjauduttuani ulos myös toimii.
Mac Mini 1.5 GHz/1 Gt muistia/40 Gt kovoa/Combo/Linux
iBook G4 1.33 GHz/1 Gt muistia/60 Gt kovoa/Combo/Mac OS X 10.5.8 Leopard
iPhone 5
iPhone 5
-
Pallo pyörii... ja pyörii... ja pyörii...
Kävin taasen firefoxilla yrittämässä luukku.com:iin. Ei tarvinnut muuta tehdä kuin avata ko. sivuston etusivu ja prosessorikuorma pomppasi 102,4 %:iin. Enkä ehtinyt edes käyttäjätunnusta kirjoittaa, kun rantapallero jo pyörii... Muut ohjelmat toimii, mutta firefox on aivan jumissa.
Esim. explorerilla luukku.com toimii täysin normaalisti. Eihän tämä iso ongelma ole, käytän sitten muita selaimia luukulla käydessäni. Omituista kuitenkin, pari viikkoa sitten ei ollut mitään ongelmaa firefoxin ja luukun kanssa. Jatkan pähkäilyä.
Kävin taasen firefoxilla yrittämässä luukku.com:iin. Ei tarvinnut muuta tehdä kuin avata ko. sivuston etusivu ja prosessorikuorma pomppasi 102,4 %:iin. Enkä ehtinyt edes käyttäjätunnusta kirjoittaa, kun rantapallero jo pyörii... Muut ohjelmat toimii, mutta firefox on aivan jumissa.
Esim. explorerilla luukku.com toimii täysin normaalisti. Eihän tämä iso ongelma ole, käytän sitten muita selaimia luukulla käydessäni. Omituista kuitenkin, pari viikkoa sitten ei ollut mitään ongelmaa firefoxin ja luukun kanssa. Jatkan pähkäilyä.
-
Viesti Kirjoittaja Scorp »
En ole varma tästä asiasta mutta menin luukku.com sivulle ja prossun kuorma hyppäsi 60-76 % välilllä, niin macromedia flash aiheuttavat nuo kuorman hyppäyksen ja myös animoidut kuvat esim monta liikkuvaa hymiöt myös aiheuttavat kuorman nousu 80 % :iin.Mikä Narri kirjoitti:Pallo pyörii... ja pyörii... ja pyörii...
Ehkä se on syynä.... ootko kokeillut muita selaimia esim. safaria tai caminoa tai operaa?
Mac Mini 1.5 GHz/1 Gt muistia/40 Gt kovoa/Combo/Linux
iPhone 5
iPhone 5
-
Safarilla ainakin pelitti. Koska firefoxikin on aiemmin pelannut luukku.com:issa, jotain muutoksia on täytynyt tapahtua. Joko siellä on päivitetty jotain tai itse olen onnistunut jotain sössimään omalla koneellani. En tosin muista mitään ihmeempiä tehneeni, mutta löyhä pää kun on, niin en voi olla varma...
10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka