Siksi koska jos tietokone ylikuumenee ei vika voi olla softassa joka rasittaa konetta vaan raudassa jonka tulisi jäähdyttää kuumia osia.pete82 kirjoitti:Kerrotko vielä miksi se ei voi olla softavika?Hount kirjoitti:Ylikuumeneminen ei ole softavika. Koneen tulee kestää 100% rasitusta vuorokausia putkeen.jehu kirjoitti:Lämpöongelmia juuri tarkoitin, joita on täälläkin puitu. Heti jos kone on raskaammassa käytössä niin tuntuu joillakin olevan suuriakin ongelmia, prossun lämmöt lähellä 100 astetta. Toisaalta voi olla softavikakin, sillä valituksia on ollut ihan kevyelläkin käytöllä siitä kuinka koneen tuulettimet huutaa kun on vain yksi Safari auki ja jokin tietty sivu. Monilla on ilmennyt ongelmia nimenomaan Snow Leopardin myötä...
Joten kyllä se vähän epäilyttää mikä mättää...
Ja onko mitään olemassa olevaa vikaa myönnetty...
Mitään vikaa ei ole myönnetty. Jos ongelmia ilmenee eikä Apple suostu korjaamaan niin -> http://www.kuluttajariita.fi
- Hount
Totta kai lämmöt nousevat kun konetta rasitetaan. Mutta ylikuumeneminen on asia erikseen. 70 astetta on ihan normaali idlelämpö. Tuo että et ole saanut prosessoria yli 70 asteen kuulostaa oudolta, mutta kevyellä käytöllä se on kai ihan mahdollista tietyillä malleilla MacBookeista.Minun Macbookin lämmöt nousi n. 5 asteella Snow Leopardin asennuksen jälkeen. Parin päivän päästä ne olivat samalla tasolla kuin Leopardissa. Kertakaan en ole nähnyt suorittimen lämmön nousevan yli 70 asteen vaikka yhtä sun toista on tullut puuhasteltua. Samoin ei myöskään tavallinen nettiselailu kyllä nosta lämpöjä yhtään mihinkään. Eli jos joku nyt pelkää ostaa Macbookin tämän takia niin väittäisinpä, että pelko on turhaa.
http://discussions.apple.com/thread.jsp ... � Applen huoltoliikkeessä työskentelevät kertovat tarkistaneen kymmeniä koneita ja kaikissa saa prosessorin lämmöt kohoamaan ~105 celsiusasteeseen.Mitään vikaa on valmistajan paha mennä myöntämään jos sitä esiintyy vain harvoilla. Toki nämäkin tulee korjata jos vika ilmiselvästi on laitteessa mutta tyyppiviasta on turha tässä tapauksessa puhua.
No itse toivoisin että oma koneeni kestäisi 100% rasitusta edes 5 minuuttia. Siitä olisi sitten hyvä lähteä parantamaan.Tuo "tulee kestää 100% rasitusta vuorokausia" on tietysti mielenkiintoinen väite. Erityisesti kuinka paljon on tämä "vuorokausia"? Missä vaiheessa ei enää olla ns. "normaalin käytön rajoissa"? Laitteen kun tulee kestää sille tarkoitettua käyttöä ja jossain kohti tuo "100% kuorma 24/7" ei enää sitä ole. Käytännössä kun tuollaista tilannetta harvoin tulee, että suoritin porskuttaisi päiväkaupalla täysillä. Tietenkin joku raskas mallinnus tms. työ voi tulla kyseeseen, mutta tällöin on ehkä jopa odotettavissa, että kone käy tavallista kuumempana? Eikö vain?
MacBookPro -koneet ovat speksien valossa aivan riittävän tehokkaita lanikoneiksi. Meillä on opiskelupiireissä tapana lanittaa melko usein ja kolmekin päivää ei ole mikään outous. Tämän kolmen päivän aikana kone lepää vain kun käyttäjäkin lepää. Muutoin on toinen toistaan raskaampia pelejä auki. (itse en lukeudu näihin pelaajiin, koska oma koneeni kilahtaa 5min pelaamisen jälkeen ja joudun nolona pakkaamaan tavarat ja tulla kotiin irkkaamaan, siihen 2,8GHz kone sentään pystyy)
Työssäni minun pitää tuntea myös muita käyttöjärjestelmiä kuin OS X ja osata auttaa asiakkaita näiden muiden käyttöjärjestelmien kanssa vastaan tulleissa ongelmissa. Usein huomaan selvittäväni useaa asiaa kerrallaan ja koneen tehojen puolesta pystyisin ajamaan useampaakin virtuaalikonetta, mutta tietokoneen jäähdytys on eri mieltä ja prosessori rampautuu taas luokattoman alhaisille kellotaajuuksille.
MacBookPro -koneet ovat tehojen puolesta ihan riittävän tehokkaita pienimuotoiseen rendaamiseen. Itse koitin kerran, mutta koneen tiputtaessa kellotaajuutensa 5min jälkeen 1596 MHz:iin ei ollut enää mieltä jatkaa.
- Hount