Jostain luin että p-ram nollaus voisi auttaa tuossa vilkkumisessa, koitapas..Tzygä kirjoitti:Mulla kanssa i7 27" näyttö vikkuu ja menee välillä pimeäksi. Pitää soittaa Applelle.
iMac 27" näyttö vilkkuu ja menee välillä jopa pimeäksi
-
Re: iMac 27" näyttö vilkkuu ja menee välillä jopa pimeäksi
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja Tzygä »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Kasimir »
Käynnistyksen yhteydessä pidä pohjassa cmd + alt + r + p kunnes käynnistysääni kuuluu kaksi kertaa. Tosin tämä auttaa tuohon vilkkumiseen vain väliaikasesti, en suosittele tuhlaamaan aikaa siihen, vaan kone vaihtoon tai huoltoon. Oletko asentanut flickering updaten, itselläni sekään ei kyllä auttanut, uusi kone ja nyt ei ole ongelmaa toistaiseksi ollut eikä toivottavasti tule?Tzygä kirjoitti:Olen ihan uusi Omenan käyttäjä. Mitenköhän toi p-rammin nollaus suoritetaan?
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
-
Luin kyllä jo aikaisemmin osiosta tuon antamasi cdm+alt+r+p yhdistelmän, mutta en tiennyt että sitä kutsutaan myös p-rammin nollaukseksi. Ajattelin jättää sen tekemättä, koska kuten sanoit vaikuitus vain väliaikainen muilla käyttäjillä ollut. En ole asentanyt flickering updatea, koska sain koneen 11.1 ja ajattelin, että ovat varmaankin jo tehtaalla ehtineet sen tekemään näin tuoreissa koneissa. Pitänee huomenna soitella Applelle.Kasimir kirjoitti:Käynnistyksen yhteydessä pidä pohjassa cmd + alt + r + p kunnes käynnistysääni kuuluu kaksi kertaa. Tosin tämä auttaa tuohon vilkkumiseen vain väliaikasesti, en suosittele tuhlaamaan aikaa siihen, vaan kone vaihtoon tai huoltoon. Oletko asentanut flickering updaten, itselläni sekään ei kyllä auttanut, uusi kone ja nyt ei ole ongelmaa toistaiseksi ollut eikä toivottavasti tule?Tzygä kirjoitti:Olen ihan uusi Omenan käyttäjä. Mitenköhän toi p-rammin nollaus suoritetaan?
-
Viesti Kirjoittaja masa »
I have just reset the PRAM on my flickering and blacking-out new 27" iMac with firmware update and the flickering has flicked off! I'm going to wait a few days to see if it lasts. I used a wired keyboard.
Lainaus lähteestäni: http://www.macintouch.com/readerreports ... d13jan2010
Ei tuo nyt niin iso homma ole kokeilla- turhempaankin sitä p-rammia on tyhjäilty

-
Ei ole ei, mutta luulempa hyvinkin vain että auttaa pitämään ongelmat poissa pari päivää, itselläni on kokemustamasa kirjoitti:Alison Harris
I have just reset the PRAM on my flickering and blacking-out new 27" iMac with firmware update and the flickering has flicked off! I'm going to wait a few days to see if it lasts. I used a wired keyboard.
Lainaus lähteestäni: http://www.macintouch.com/readerreports ... d13jan2010
Ei tuo nyt niin iso homma ole kokeilla- turhempaankin sitä p-rammia on tyhjäilty
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Tzygä: katso että onko sinulla Apple -> Tietoa tästä macista -> Lisätietoa -> Grafiikka/Näytöt -> Rom-revisio jompi kumpi näistä koodeista 113-B9110C-425 / 113-B8030F-260, jos on tuo päivitys on asennettu, itselläni näyttäisi tässä koneessa olevan asennettu, eri koodi kuin vanhassa toisaalta
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
iMac 27"
-
Kiitos ja kumarrus ohjeista sekä avusta.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja nassekova »
-
Mulla kellertävät molemmat alakulmat näytöstä myös, kun tarkastin eilen asiaa.nassekova kirjoitti:Itsellä sama vilkkuminen ja soitin tukeen jossa nauvottiin tekemään juuri tämä pram nollaus. Nyt ei vilku mutta veikkaan että parin päivän päästä alkaa taas välkkymään jolloin lähtee kone vaihtoon.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Sehän tässä itsellä' eniten vituttaakin kun ei ollut mitään keltaisuuksia eikä äänekkyyksiä/levyn naarmutuksia nii sitten alkoi tuo vilkkuminen. Noh eipä auta kun puskea takaisin liikkeeseen jos vielä välkähtää.Tzygä kirjoitti:Mulla kellertävät molemmat alakulmat näytöstä myös, kun tarkastin eilen asiaa.nassekova kirjoitti:Itsellä sama vilkkuminen ja soitin tukeen jossa nauvottiin tekemään juuri tämä pram nollaus. Nyt ei vilku mutta veikkaan että parin päivän päästä alkaa taas välkkymään jolloin lähtee kone vaihtoon.
-
Ei se ongelma nyt itsekseen katoa...nassekova kirjoitti:Sehän tässä itsellä' eniten vituttaakin kun ei ollut mitään keltaisuuksia eikä äänekkyyksiä/levyn naarmutuksia nii sitten alkoi tuo vilkkuminen. Noh eipä auta kun puskea takaisin liikkeeseen jos vielä välkähtää.Tzygä kirjoitti:Mulla kellertävät molemmat alakulmat näytöstä myös, kun tarkastin eilen asiaa.nassekova kirjoitti:Itsellä sama vilkkuminen ja soitin tukeen jossa nauvottiin tekemään juuri tämä pram nollaus. Nyt ei vilku mutta veikkaan että parin päivän päästä alkaa taas välkkymään jolloin lähtee kone vaihtoon.
iMac 27"
-
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Rohkenen väittämään vastaan, kokemukset tectorin huollosta ja tästä vilkkumisesta olivat lähinnä huvittavia. Eli jos huoltoa ajattelee niin tectoriin ei ainakaan tämän vian kanssa kannata mennä, ovat siellä niin "asiantuntevia"...atheos kirjoitti:Jos aikomuksena on juuri tietty konemalli itselle hankkia niin vialliset koneet kannattaa muuten sitten huollattaa eikä vaihdattaa uusiin koska huollossa ne on purettu, tutkittu ja testattu Applen valtuuttamien hankilöiden toimesta. Jos vaihtokoneessa on vikaa niin ollaan taas lähtöruudussa, lisäksi varaosat tulevat monesti nopeammin kuin vaihtokone.
iMac 27"
-
-
Viesti Kirjoittaja mossi »
Palautin iMac 27" ja ostin tilalle PC:n. Jostain kohtalon oikusta tässä PC-koneessakin oli rautaongelma jo saapuessaan ja olen edelleen ilman uutta konetta. Mietiskelen tässä, että joko tuon iMac 27" uskaltaisi tilata...

-
Viesti Kirjoittaja mossi »
Olisi pitänyt lukea taas näitä muita threadeja paremmin.
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
-
Viesti Kirjoittaja LSBoot »
i7 siis ollut käytössä nyt tasan 2 viikkoa. Aluksi en huomannut mitään vikaa missään, mutta kun eilen jaksoin tuijottaa noita kellertävyyden testaavia sivuja tarpeeksi kauan aloin huomaamaan pienen pientä värieroa oikeassa alakulmassa.
Applen tuesta sanottiin, että siellä on "insinööriosasto" tekemässä uutta firmware päivitystä tähän kellertävään näyttöön, joka tuntuu hieman huvittavalta - mutta annetaan insinööreille mahdollisuus hukata aikaa. Vaihtoehtona annettiin oikeus vaihtaa kone uuteen, johon en lähde koska kone on muuten täydellinen (ja uutta konetta joutuu odottamaan liian kauan). Keltaisuus kuitenkin kuuluu takuun piiriin, joten tästä hetkestä seuraavat 3 vuotta miinus 2 viikkoa minulla on oikeus käyttää kone huollossa keltaisuuteen liittyen. Niin huvittavalta kun se tuntuu, niin vaikkapa vuoden alusta 2013.
Ei yritetty selittää siis mitään LCD-paneelien "ominaispiirteistä" tai vastaavista, vaikka olin jo kaivautunut taisteluasemiin tätä varten

Applelle on siis kirjattu tasan 2 viikon käytön jälkeen tapausnumerolla minun koneen ongelmat, joten on sitten mustaa valkoisella tämäkin.
Luulisi olevan jo tarpeeksi paineita tehdä virallinen lausunto tuon vuotaneen dokumentin jälkeen. Vaikka tuossa dokumentin julkaisussa hieman haiskahtikin tuollainen skandaalinhakuisuus.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Elä ou niin varma. Yleensä takuuehdoissa jollain tavalla edellytetään reklamointia/korjaukseen lähettämistä kohtuullisen ajan kuluessa vian ilmenemisestä, eikä vajaa kolme vuotta varmasti ole mikään kohtuullinen aika.LSBoot kirjoitti:Keltaisuus kuitenkin kuuluu takuun piiriin, joten tästä hetkestä seuraavat 3 vuotta miinus 2 viikkoa minulla on oikeus käyttää kone huollossa keltaisuuteen liittyen. Niin huvittavalta kun se tuntuu, niin vaikkapa vuoden alusta 2013.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Ylläri ylläri.Repe Ruutikallo kirjoitti:Elä ou niin varma. Yleensä takuuehdoissa jollain tavalla edellytetään reklamointia/korjaukseen lähettämistä kohtuullisen ajan kuluessa vian ilmenemisestä, eikä vajaa kolme vuotta varmasti ole mikään kohtuullinen aika.LSBoot kirjoitti:Keltaisuus kuitenkin kuuluu takuun piiriin, joten tästä hetkestä seuraavat 3 vuotta miinus 2 viikkoa minulla on oikeus käyttää kone huollossa keltaisuuteen liittyen. Niin huvittavalta kun se tuntuu, niin vaikkapa vuoden alusta 2013.
Applelle on siis kirjattu tasan 2 viikon käytön jälkeen tapausnumerolla minun koneen ongelmat, joten on sitten mustaa valkoisella tämäkin.
-
Je meinaat että saat itse päättää, vietkö vialliseksi ilmoittamasi koneen korjaamolle kohtapuoliin vai parin vuoden päästä? Älä laske sen varaan...LSBoot kirjoitti:Ylläri ylläri.Repe Ruutikallo kirjoitti:Elä ou niin varma. Yleensä takuuehdoissa jollain tavalla edellytetään reklamointia/korjaukseen lähettämistä kohtuullisen ajan kuluessa vian ilmenemisestä, eikä vajaa kolme vuotta varmasti ole mikään kohtuullinen aika.LSBoot kirjoitti:Keltaisuus kuitenkin kuuluu takuun piiriin, joten tästä hetkestä seuraavat 3 vuotta miinus 2 viikkoa minulla on oikeus käyttää kone huollossa keltaisuuteen liittyen. Niin huvittavalta kun se tuntuu, niin vaikkapa vuoden alusta 2013.

-
Olet sinä perinpohjin kummallinen mies.Repe Ruutikallo kirjoitti:Je meinaat että saat itse päättää, vietkö vialliseksi ilmoittamasi koneen korjaamolle kohtapuoliin vai parin vuoden päästä? Älä laske sen varaan...LSBoot kirjoitti:Ylläri ylläri.Repe Ruutikallo kirjoitti:Elä ou niin varma. Yleensä takuuehdoissa jollain tavalla edellytetään reklamointia/korjaukseen lähettämistä kohtuullisen ajan kuluessa vian ilmenemisestä, eikä vajaa kolme vuotta varmasti ole mikään kohtuullinen aika.LSBoot kirjoitti:Keltaisuus kuitenkin kuuluu takuun piiriin, joten tästä hetkestä seuraavat 3 vuotta miinus 2 viikkoa minulla on oikeus käyttää kone huollossa keltaisuuteen liittyen. Niin huvittavalta kun se tuntuu, niin vaikkapa vuoden alusta 2013.
Mutta kyllä, ajattelin viedä sen silloin huoltoon kun itselleni parhaaksi sopii. Näin myös ystävällinen asiakaspalvelija neuvoi, koska Apple ei ole vieläkään päättänyt virallisesti mitä laitteille tehdään. Ts. ei ole ohjeistusta kuinka virallisesti korjataan. Hän sanoi, että viet sitten kun mielestäsi voit olla ilman konetta huollon vaatiman ajan.
Onhan äärimmäinen esimerkki, että veisin sen vasta vaikkapa tammikuun 5. päivä vuonna 2013 - mutta siihen minulla on oikeus. Virhe on kirjattu nyt, ja koska vika ei estä koneen käyttöä niin odottelen vaikkapa jotain seuraavaa lomamatkaa ja vien silloin huoltoon.
-
Ihan kuinka vaan, vaikka en uskokaan että olemme koskaan edes tavanneet. 8)LSBoot kirjoitti: Olet sinä perinpohjin kummallinen mies.
Takuut nyt yleensä toimivat siten, että ehdoissa kielletään kohtuuton viivyttely. Jos on perusteltua aihetta viivytellä tai peräti sovittu (kirjallisesti tietenkin) että asiakas saa vapaasti päättää korjausajankohdan, se on tietysti toinen juttu, sanoohan sen normaali järkikin.
Älköön nyt kukaan ulkopuolinen kuitenkaan kuvitelko, että uuden koneen valuvikaa voi kuka tahansa "pitää" koneessaan takuun loppuhetkiin asti ja olettaa että se korjataan automaattisesti mukisematta. Voi olla että korjataan, mutta voi myös olla että vaikeuksia tulee.
-
Minulla on tiketti Applella jo - ja huollan kun ehdin / jaksan. Mutta jos en olisi valveutunut asiakas, enkä olisi ilmoittanut Applelle mitään ja huomaisin tämän tyyppivian vasta parin vuoden päästä - niin väitätkö todella, että tätä ei takuuhuollettaisi? Ja lisätäänpä vielä sekin vaihtoehto, ettei Apple olisi mitään asiakkaille tiedottanut tällä aikavälillä.
Kiitos kuitenkin huolenpidosta.
Pitäytyäksemme aiheessa:
Keltainen näyttö kuuluu takuun piiriin. Piste.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka