”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: "Tyhmät" iPhone 3G-kysymykset
Viesti Kirjoittaja mikado »
yhteys verkon läpi toimii (iTunes löytää puhelimen), puhelimesta valitaan lisätään kirjasto ja iTunesiin naputellaan pyydetty pääsykoodi jonka jälkeen
iTunes kuitenkin aina ilmoittaa että "Syötetty pääsykoodi on virheellinen. Yritä uudelleen" Olisiko jollain apua tähän pulmaan.
Kokeiltu palomuurien poistoa ja ohjelmien uudelleenasennusta, toisella PC:llä kyllä toimii jossa on Vista, tässä pulmakoneessa Win7
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kyllä tuo joltain vialta kuulostaa. Minulla on useammalla kaverilla iPhone (sekä 3GS että vanhempi 3G) ja en ole kyllä mitään moitteita äänenlaadussa huomannut heidän kanssaan jutellessa. Eikä ole kukaan minullekaan asiasta vuoden aikana valittanut.HerraR kirjoitti:Sama ongelma minulla. Hyvä "puhelin", puhuminen vaan hankalaa kun toinen osapuoli ei kuuleJubelixi kirjoitti:Noniin nyt on muutama päivä ollut käytössä iLuuri ja hyvältä vaikuttaa, vallaton vehje! Mutta mutta, jotkut joiden kanssa olen puhunut puhelimella ovat sanoneet, että "kuuluu huonosti tai kaikuu!?" Mistähän se voisi johtua? Upouusi puhelin ja ymmärrän toki sen että tuossa on näytänsuojakalvo ja Incasen suojakotelo. Eihän se edes peitä mikkiä mitenkään.Useampi henkilö on valittanut, että puhe kuuluu hiljaa. Kaikumisesta kukaan ei kyllä ole valittanut tai siitä että puhe olisi epäselvää. Se vaan kuuluu hiljaa vaikka puhun siis ihan normaalilla äänenvoimakkuudella. Tietääkö kukaan ratkaisua pulmaan. Eli pystyykö puhelimesta itse säätämään mikrofonin herkkyyttä vai pitääkö laite viedä huollettavaksi ongelman poistamiseksi. Aina kun ei viitsisi huutaa puhelimeen!
-
Viesti Kirjoittaja löysä »
Pikkurilli mikin päällä? Vasemmalla kädellä puhelinta pitäessäni pikkurilli etsiytyy kuin itsestään mikin eteen.Jubelixi kirjoitti:Mutta mutta, jotkut joiden kanssa olen puhunut puhelimella ovat sanoneet, että "kuuluu huonosti tai kaikuu!?"
-
Viesti Kirjoittaja samisami »
Eli, toimiiko iPhonelle tarkoitetut Appsit myös iPod Touchissa?
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Toimivat kyllä.samisami kirjoitti:Tämä nyt ei varsinaisesti ole iPhone kymysys (paitsi että painottelen iPhonen ja iPod touchin hommaamisen välillä), mutta tyhmä kysymys kuitenkin:
-
Viesti Kirjoittaja larding »
Toimivat, elleivät ne tarvitse GSM-, 3G-, SMS-, MMS-, EDGE-, GPRS-, HSDPA- tai GPS-yhteyksiä. Tulipa litanja lyhenteitä muisteltua!samisami kirjoitti:Tämä nyt ei varsinaisesti ole iPhone kymysys (paitsi että painottelen iPhonen ja iPod touchin hommaamisen välillä), mutta tyhmä kysymys kuitenkin:

-
Viesti Kirjoittaja HolyT »
Kenelläkään tietoa onko mahdollista?
Ilmeisen epäselvän laskun mukaan ilmeisesti kaikki ylimääräinen on tullut nettiä selatessa.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »

Viitsiikö joku muu testata ja ihan ilman Jailbreakkiä mennään?
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Minkälainen datapaketti? Joku megamäärä vai rajoittamaton?HolyT kirjoitti:No nyt pääsi telefinland yllättämään. Mulla käytössä iluuri 3G ja telefinlandi 500 min + 1000 txt + datapaketti. Hintaa setillä pitäisi olla joku 27€, mutta tänään tuli kotiin lasku joka oli n. 100 €. Voiko olla mahdollista, että puhelin käyttää dataverkkoa niin, että se menee ohi datapaketin? En ole säätänyt mitään Dataasetuksia ja kaikki kentät matkapuhelindataverkon kohdalla on tyhjiä.
Kenelläkään tietoa onko mahdollista?
Ilmeisen epäselvän laskun mukaan ilmeisesti kaikki ylimääräinen on tullut nettiä selatessa.
Millä tavalla epäselvä lasku? Eikö näy mistä 100 euroa koostuu?
Jos kerran asetukset ovat laitettu tyhjiksi, miten dataa liikkuisi ollenkaan? Muuta asetusta ei tartte kuin että APN = internet. Toimiiko netti yms puhelimella?
-
Viesti Kirjoittaja pessotto »

*LG P1, Asus EeePC 1000HGO*
*Canon EOS 500D*
*HP Photosmart C4480*
*Lacie Porshe Desing Desktop Drive P'9230 1TB for Time Machine*
-
Viesti Kirjoittaja iTom »
omistan tällaisen iPhone 3G S:än. On ollut sellanen ongelma, että oon nyt joka päivä menny pari tuntia myöhässä kouluun koska en yksinkertasesti pääse aamulla ylös ajoissa.
Sitten oivalsin, että herätyskello voisi auttaa.
Kokeilin iPhonella herätyskelloa, laitan siis kalenteriin muistutuksen että "YLÖS!!!!!!!!!!!" ja alkamisajankohdaksi 7.00 ja muistutus: 5 minuuttia ennen.
Eli ongelma piilee siinä, että tämä muistutusääni on kaksi pientä piippausta. Ja se on siinä. Ei ole mitään toivoa että joskus tulisin tällaiseen ääneen heräämään.
Tarvitsisin siis jonkinlaisen kiljuvan harakan tai teurastettavan sian äänen. Tai edes jonkin hieman äänekkäämmän tai pidemmän herätysäänen.
Kun menen iPhonessa "Äänet"-valikkoon, ei siellä voi muuttaa kalenteriääniä. On vain kytkin on/off "Kalenteriäänet"-kohdassa.
Voiko siis olla mahdollista, että näinkin edistyneessä luurissa ei ole mahdollista vaihtaa kalenterin muistutusääntä miksikään muuksi? Jos ei, keksiikö kukaan mitään mahdollista ratkaisua kun luurihan on myös jailbreikattu. Olen toki löytänyt AppStoresta "Alarm Clock" nimisen ohjelman joka tuntuu piipittävän tarpeeksi kovaa, mutta en halua viritellä tällaisia ohjelmia aina ennen nukkumaanmenoa ja kun sen ohjelman pitää vielä olla koko yön ajan päällä..
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Jos laitat vaikka sieltä iPhonen omasta kellosta herätyksen päälle. Saa valita ääneksi vaikka "Alarmin", johon kyllä varmaan herää. Hienosti toimii ainakin itselläni.iTom kirjoitti:Terve!
omistan tällaisen iPhone 3G S:än. On ollut sellanen ongelma, että oon nyt joka päivä menny pari tuntia myöhässä kouluun koska en yksinkertasesti pääse aamulla ylös ajoissa.
Kokeilin iPhonella herätyskelloa, laitan siis kalenteriin muistutuksen että "YLÖS!!!!!!!!!!!" ja alkamisajankohdaksi 7.00 ja muistutus: 5 minuuttia ennen.
Eli ongelma piilee siinä, että tämä muistutusääni on kaksi pientä piippausta. Ja se on siinä. Ei ole mitään toivoa että joskus tulisin tällaiseen ääneen heräämään.
Tarvitsisin siis jonkinlaisen kiljuvan harakan tai teurastettavan sian äänen. Tai edes jonkin hieman äänekkäämmän tai pidemmän herätysäänen.
Kun menen iPhonessa "Äänet"-valikkoon, ei siellä voi muuttaa kalenteriääniä. On vain kytkin on/off "Kalenteriäänet"-kohdassa.
Voiko siis olla mahdollista, että näinkin edistyneessä luurissa ei ole mahdollista vaihtaa kalenterin muistutusääntä miksikään muuksi? Jos ei, keksiikö kukaan mitään mahdollista ratkaisua kun luurihan on myös jailbreikattu. Olen toki löytänyt AppStoresta "Alarm Clock" nimisen ohjelman joka tuntuu piipittävän tarpeeksi kovaa, mutta en halua viritellä tällaisia ohjelmia aina ennen nukkumaanmenoa ja kun sen ohjelman pitää vielä olla koko yön ajan päällä..
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja iTom »
Voe voe voe voeeeee...... Voi sitten ihminen olla VATIPÄÄ!!skip kirjoitti:Jos laitat vaikka sieltä iPhonen omasta kellosta herätyksen päälle. Saa valita ääneksi vaikka "Alarmin", johon kyllä varmaan herää. Hienosti toimii ainakin itselläni.iTom kirjoitti:Terve!
Mä pohdin tota varmaan vartin taukoomatta, että miten tähän saa herätyksen ja totesin että ei muualta kuin kalenteriin laittamalla muistutus. Ei tullu mieleenkään vilkasta "Kelloa". Eihh.. Ja oon vielä datanomi.
No mutta kiitoksia, tuli tähänkin asiaan selkeyttä aika nopiasti.
-
Viesti Kirjoittaja KultainenOmena »
Joten onko kenelläkään mitään tietoa miten voisin iPhonelta levyt siirtää iTunesiin, luuri ei ole JB enkä mielelläni tämän takia sitä tekisikään.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Olikos sulla Mac vai win alla? Macille hyvä ohjelma musan lataamiseen iPhonesta ja iPodista koneellepäin on Expod. http://expod.joynt.net/KultainenOmena kirjoitti:Ittelläni tapahtu sellanen kömmähdys että epähuomiossa kun tyhjensin konetta niin kaikki musiikkini palo tuhkaks siinä samassa, mutta iPhonessa ne vielä on.. Mutta en tiedä jos kyktken iPhonen iTunesiin että tyhjentääkö sitten iPhonen koska synkronoi luurin musiikkikirjaston kanssa.. -.-
Joten onko kenelläkään mitään tietoa miten voisin iPhonelta levyt siirtää iTunesiin, luuri ei ole JB enkä mielelläni tämän takia sitä tekisikään.
-
Viesti Kirjoittaja smoked »
Eli ostin iphone 3g elokuussa 2008. Jailbreakkasin sen heti. Nyt on päässyt käymään niin, että en ole päivitellyt kännykkää sen jälkeen, eli versio on ilmeisesti 2.2(?). Lisäksi olen tässä välissä formatoinut koneeni, joten epähuomiossa poistin myös iphonen backup-tiedoston. Haluaisin nyt päivittää luurin softan uusimpaan versioon 3.x. Onko mitään keinoa, millä saisin päivitettyä softan niin, että luurin musiikit, tekstiviestit yms. eivät häviä? vai onko ainut keino päivittää luuri, palauttaa tehdasasetukset ja sitten päivittää?
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Jos backup tiedosto on tuhottu niin ei sitä kyllä palautettua saa, eli joudut aloittamaan nollasta. Luultavasti sulla on ne musat koneella? Tekstiviestit tuosta kyllä häviää.smoked kirjoitti:Enpäs tienny mihin tämä kysymys kuuluu, joten laitanpa tänne.
Eli ostin iphone 3g elokuussa 2008. Jailbreakkasin sen heti. Nyt on päässyt käymään niin, että en ole päivitellyt kännykkää sen jälkeen, eli versio on ilmeisesti 2.2(?). Lisäksi olen tässä välissä formatoinut koneeni, joten epähuomiossa poistin myös iphonen backup-tiedoston. Haluaisin nyt päivittää luurin softan uusimpaan versioon 3.x. Onko mitään keinoa, millä saisin päivitettyä softan niin, että luurin musiikit, tekstiviestit yms. eivät häviä? vai onko ainut keino päivittää luuri, palauttaa tehdasasetukset ja sitten päivittää?
-
Viesti Kirjoittaja 12961 »
Toinen kysymys, toimiiko mikään softa taustalla siirrellen dataa itsekseen, esim. päivittääkö tuo Telkussa-ohjelma itseään pyytämättä?
EDIT:Sama kysymys koskien Sää-appin päivitystä. Käyttääkö verkkoa vain kun avaan ohjelman vai päivitteleekö automaattisesti?
-
Viesti Kirjoittaja KultainenOmena »
Eip, win vista ultimate on tässä että.. :/masa kirjoitti:Olikos sulla Mac vai win alla? Macille hyvä ohjelma musan lataamiseen iPhonesta ja iPodista koneellepäin on Expod. http://expod.joynt.net/KultainenOmena kirjoitti:Ittelläni tapahtu sellanen kömmähdys että epähuomiossa kun tyhjensin konetta niin kaikki musiikkini palo tuhkaks siinä samassa, mutta iPhonessa ne vielä on.. Mutta en tiedä jos kyktken iPhonen iTunesiin että tyhjentääkö sitten iPhonen koska synkronoi luurin musiikkikirjaston kanssa.. -.-
Olisiko mitään neuvoja?
-
Viesti Kirjoittaja marzi »
Dataa voit seurata asetukset-yleiset-käyttö -osastosta. Siellä näkyy matkapuhelinverkon datamäärät.12961 kirjoitti:Onko iPhone 3GS:ssa (italiasta tuotettu, sim-lukitsematon) jotain seurantaa kännykkäverkon kautta liikutellusta datasta? Pitäisi hiukan seurailla, jottei (firman) seuraavassa DNA:n kännykkälaskussa ole liikaa ylimääräistä datasiirtoa.
Toinen kysymys, toimiiko mikään softa taustalla siirrellen dataa itsekseen, esim. päivittääkö tuo Telkussa-ohjelma itseään pyytämättä?
EDIT:Sama kysymys koskien Sää-appin päivitystä. Käyttääkö verkkoa vain kun avaan ohjelman vai päivitteleekö automaattisesti?
Jotkin softat latailee dataa taustalla jonkin verran, ainakin jos sulla on push-ilmoitukset päällä esim. emailissa tai Facebookissa tms. asetukset-ilmoitukset. ja tsekkaa samalla se mailin hae uudet tiedot -kohta. Periaatteessa softien ei muuten pitäisi käyttää dataa itekseen, mut silti sitä saattaa liikkua. Yleensä softat päivittää tiedot vain kun ne avaa.
Suosittelen kiinteähintaista dataa, koska kohta joku sitä suosittelee kuitenkin.

iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
iPhone 5S 64, iOS 7 + Sonera
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
r.i.p. iPhone 4, iPhone 3Gs & iPhone 3G & Macbook 2.16GHz/2Gt white, OS X Leopard 10.5.8
-
Viesti Kirjoittaja 12961 »
Kiitti vinkistä, olin varmaan vaan sen verran puusilmä, etten ensin huomannut laskuria tuollamarzi kirjoitti: Dataa voit seurata asetukset-yleiset-käyttö -osastosta. Siellä näkyy matkapuhelinverkon datamäärät.
Jotkin softat latailee dataa taustalla jonkin verran, ainakin jos sulla on push-ilmoitukset päällä esim. emailissa tai Facebookissa tms. asetukset-ilmoitukset. ja tsekkaa samalla se mailin hae uudet tiedot -kohta. Periaatteessa softien ei muuten pitäisi käyttää dataa itekseen, mut silti sitä saattaa liikkua. Yleensä softat päivittää tiedot vain kun ne avaa.
Suosittelen kiinteähintaista dataa, koska kohta joku sitä suosittelee kuitenkin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Firman sopparissa on se noin parikymmentä liittymää, ja ~2 vuoden datankäytöillä sopivaksi paketiksi hiottu datamäärä muodossa "yhdessä kaikille liittymille", ilman erittelyjä. Joku saattaa silti kummeksua, mikäli tuo nyt pomppaisi heti kun olen ostanut uuden iPhonen 8) Mulla on siis puhelinetu, eikä omaa liittymää lainkaan, joten rajattomaksi tuo tuskin muuttuu.
Mail on ollut ennenkin pushilla noksuluurissa, joten sen käyttämä data ei heilauta laskua nytkään, FB:n tajusinkin jo laittaa pois päältä.
Pitää seurata, paljonko tuota dataa liikkuu näillä sovelluksilla , erityisesti päivitteleekö tuo Telkussa-app itseään[:#]
-
Viesti Kirjoittaja Zeus80 »
sen verran tyhmä kysymys niin ajattelin sen sopivan tänne. Eli, ostin iPhonen tuossa pari viikkoa sitten ja iTunes ei ole mulle entuudestaan kovin tuttu. Ja olen valitettavasti vielä Winkkari käyttäjä.
Eli eli, kun laitoin työpaikan läppäriin(Win XP) luurin kiinni kun olin ensin sen valtuuttanut iTunesissa, niin ohjelma kyllä siis tunnistaa sen ihan hyvin mutta sitten kun lataisin App Storesta jotain ohjelmia, niin synkka ilmoittaa iTunesissa että nykyiset ohjelmasi katoavat jos synkkaat juuri lataamasi ohjelmaan luuriin. Jos valitsen kyllä, niin saanko vanhoja lataamiani ohjelmia takaisin enään kotikoneellani iTunesista? Joukossa on kuitenkin muutama maksullinenkin ohjelma.
Ja asiasta toiseen, mihin kansioon Windowsissa iTunes tekee backup tiedoston?
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
Nämä appsit sitoutuvat siihen sinun iTunes tunnariin jotenka ei mitään hätää. Voit koska tahansa lataa ne ilmaiseksi uudestaan.Zeus80 kirjoitti:Moi,
sen verran tyhmä kysymys niin ajattelin sen sopivan tänne. Eli, ostin iPhonen tuossa pari viikkoa sitten ja iTunes ei ole mulle entuudestaan kovin tuttu. Ja olen valitettavasti vielä Winkkari käyttäjä.
Eli eli, kun laitoin työpaikan läppäriin(Win XP) luurin kiinni kun olin ensin sen valtuuttanut iTunesissa, niin ohjelma kyllä siis tunnistaa sen ihan hyvin mutta sitten kun lataisin App Storesta jotain ohjelmia, niin synkka ilmoittaa iTunesissa että nykyiset ohjelmasi katoavat jos synkkaat juuri lataamasi ohjelmaan luuriin. Jos valitsen kyllä, niin saanko vanhoja lataamiani ohjelmia takaisin enään kotikoneellani iTunesista? Joukossa on kuitenkin muutama maksullinenkin ohjelma.
Ja asiasta toiseen, mihin kansioon Windowsissa iTunes tekee backup tiedoston?
Eiköhän ne täällä ole: C:\Documents and Settings\USERNAME\Application Data\Apple Computer\MobileSync\Backup
-
Viesti Kirjoittaja Zeus80 »
Itsellä ei löytynyt tuosta polusta back up tiedostoa minkä laitoit, en tosin tiedä edes minkä niminen tai minkä päätteinen back up tiedosto on. Kai se etsimällä löytyy

Mitenkä muuten tuo back upin palautus luuriin tapahtuu? iTunesin kautta ilmeisesti?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Voithan tehdä uuden backupin ennen tuota haluttua päivitystä/palautusta!inf kirjoitti:Jos backup tiedosto on tuhottu niin ei sitä kyllä palautettua saa, eli joudut aloittamaan nollasta. Luultavasti sulla on ne musat koneella? Tekstiviestit tuosta kyllä häviää.smoked kirjoitti:Enpäs tienny mihin tämä kysymys kuuluu, joten laitanpa tänne.
iTunesin vasemmassa valikossa iLuurin kohdalta menusta "Varmuuskopio tmv.."
Tällöin saat kaikki iLuurissa olevat tekstiviestit, kuvat, asetukset, yhteystiedot talteen ja sieltä myös uudelleen asennettuun versioon. Musat ja muu media täytyy sitten siirtää synkronoimalla, jos palautat ohjelmiston - nehän sulla täytyy kuitenkin olla koneella ja jos ei, niin Senutilla tai PhoneView:llä koneeseen päin.
Pelkästään päivittäessä vain JB ja sen avulla asennetut softat katoaa (jos et erikseen talleta). JB:n voit sitten tehdä vaikka Blacksn0w:lla uudestaan.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka