Saman tyyppinen laitehankinta alla. Pixma MP510 keräsi aikanaan kiitosta, joten oon aatellu että kai tuo 550 vois olla kans ihan käypä. Tiikeri itellä käytössä.
Jostain luin että Brotheria kannattas välttää macin kaa, ajuriongelmien takia. Ei muista mistä kun infoa on liikaa.
tuli tänään hankittua HP DeskJet F4580 monitoimi tulostin. Asennus langattomaan verkkoon sujui ongelmitta ja mitä nyt testannut niin toimii mainiosti. Akan winukka koneeseen asennus vain on vielä työn alla kun kone ei löydä tulostinta verkosta mitenkään.
Hankin juuri HP OfficeJet J4680:n, hintaluokka < 150 euroa. Tämä toimi langattomassa verkossa Windows-koneessa heti, mutta Macin kanssa joutui ihmettelemään hetken. HP:n diagnostiikkaohjelmasta sai tulostettua testisivun, mutta OS X väitti laitteen olevan offline. Muutaman yrityksen jälkeen laite löytyi.
Tämä on siis "toimistolaite", jossa ei ole panostettu parhaaseen valokuvalaatuun enkä sitä kaipaa. Pääkäyttötarkoitus on toimia kopiokoneena satunnaiseen tarpeeseen. HP:n valitsin siksi, koska suutinten tukkeutuminen vähäisessä käytössä tuntuu olevan pienempi ongelma näissä malleissa, missä on 3-värisäiliö ja kasetin mukana vaihdettava kirjoituspää. Kasetit tulevat teoriassa hieman kalliimmiksi, mutta minun käytössäni Canonin tai Epsonin musteista kuluu enemmän suutinten puhdistamiseen kuin tulostamiseen. Tulostamista varten ei mustesuihkua kannata hankkia - värilaser tulee paljon halvemmaksi, jos tulostamista on edes viikottain. Värilasermonitoimilaite taas ei sijoituspaikan takia onnistu minulla.