Vaikka laite maksaisi 2000€, ei olisi ihan sama maksaa pari kolme sataa vuodessa lisää.hatmac kirjoitti:Jos siitä laitteesta on varaa maksaa €600-650 niin luulisi dataliittymään irtoavan se 15-30/kk. Jos budjetti on niin tiukalla että tuossa kohti naksahtaa, niin kannattaa varmaan harkita muutamaan kertaan onko laiteesta niin paljon käytännön hyötyä että se on ostamisen arvoinen.Murre kirjoitti:Se, mikä vielä hieman askarruttaa, on se, mikä tulee sitten näiden Micro-SIM-korttien saatavuus Suomessa olemaan. Tuntuu hassulta, jos joutuu erikseen hankkimaan kalliin "iPad-liittymän", kun kuitenkin minullakin on tällä hetkellä rajaton datapaketti MultiSIM-palvelulla, eli minulla on toinen SIM-kortti nettitikkua varten. Voisin siis surffata läppärilläni rajattomasti tuon liittymän kautta ja siinä varmasti siirtyisi enemmän dataa kuin iPadin kanssa. Toivottavasti iPadille tulee järkeviä datapakettivaihtoehtoja, ettei joudu sitten pelkkään Wi-Fi-malliin tyytymään.
The Apple iPad (2010)
-
Re: [ÄÄNESTYS] The Apple iPad 2010
Viesti Kirjoittaja Pis »
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Minusta taas tuossa integroidussa 3G:ssä ei ole mitään järkeä (paistsi että pitää sisällään gps chipin). Paljon järkevämpää on pitää taskun pohjalla jotain 3G puhelinta jolla yhteyden voi jakaa useammankin laitteen kesken vaikka joikuspot tyyppisellä ohjelmalla (muuten paras s60 ohjelma imo).hatmac kirjoitti:Jos siitä laitteesta on varaa maksaa €600-650 niin luulisi dataliittymään irtoavan se 15-30/kk. Jos budjetti on niin tiukalla että tuossa kohti naksahtaa, niin kannattaa varmaan harkita muutamaan kertaan onko laiteesta niin paljon käytännön hyötyä että se on ostamisen arvoinen.Murre kirjoitti:Se, mikä vielä hieman askarruttaa, on se, mikä tulee sitten näiden Micro-SIM-korttien saatavuus Suomessa olemaan. Tuntuu hassulta, jos joutuu erikseen hankkimaan kalliin "iPad-liittymän", kun kuitenkin minullakin on tällä hetkellä rajaton datapaketti MultiSIM-palvelulla, eli minulla on toinen SIM-kortti nettitikkua varten. Voisin siis surffata läppärilläni rajattomasti tuon liittymän kautta ja siinä varmasti siirtyisi enemmän dataa kuin iPadin kanssa. Toivottavasti iPadille tulee järkeviä datapakettivaihtoehtoja, ettei joudu sitten pelkkään Wi-Fi-malliin tyytymään.
-
Viesti Kirjoittaja Murre »
Suoranaisesti ei ole kyse "budjetin riittämisestä", ainoastaan jossain kohtaa tulee jo järki vastaan. En halua sitä tilannetta, että joudun käyttämään kolmea internet-liittymää: yksi ADSL-liittymä kotona, yksi 3G-liittymä kännykässä ja toinen 3G-liittymä iPadia varten. Kun monet ihmiset vielä käyttävät yhtä mobiililiittymää päivittäiseen surffaukseen tietokoneella, niin on mielestäni varsin oikeutettua, että iPadiinkin saisi järkevillä kustannuksilla sen 3G-yhteyden. Ja tätähän me kaikki varmasti toivommekin.hatmac kirjoitti:Jos siitä laitteesta on varaa maksaa €600-650 niin luulisi dataliittymään irtoavan se 15-30/kk. Jos budjetti on niin tiukalla että tuossa kohti naksahtaa, niin kannattaa varmaan harkita muutamaan kertaan onko laiteesta niin paljon käytännön hyötyä että se on ostamisen arvoinen.Murre kirjoitti:Se, mikä vielä hieman askarruttaa, on se, mikä tulee sitten näiden Micro-SIM-korttien saatavuus Suomessa olemaan. Tuntuu hassulta, jos joutuu erikseen hankkimaan kalliin "iPad-liittymän", kun kuitenkin minullakin on tällä hetkellä rajaton datapaketti MultiSIM-palvelulla, eli minulla on toinen SIM-kortti nettitikkua varten. Voisin siis surffata läppärilläni rajattomasti tuon liittymän kautta ja siinä varmasti siirtyisi enemmän dataa kuin iPadin kanssa. Toivottavasti iPadille tulee järkeviä datapakettivaihtoehtoja, ettei joudu sitten pelkkään Wi-Fi-malliin tyytymään.
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja BeePee »
Mutta iPad taitaa olla sittenkin kova tapaus, antaa aiheen minullekin kirjoittaa, tänne muitten asiattomien joukkoon.
Itse olen 99,9% elämästäni ollut Nokia "uskovainen", miten niillä samsungeilla edes voi soittaa? Kaikki tekniikka on kiinnostanut (ja kiinnostaa edelleen) äärettömästi. Tietokoneesta otetaan tietysti kaikki irti nestejäähyllä, hetkittäin ehkä nestemäisellä typelläkin. Autokin viritetään ensin hardwarella, ja lopuksi vielä softwarella.
Mutta kun harrastukset alkoi vaihtumaan työksi, ja aika rahaksi, asiat alkoi kääntyä itseään vastaan. Nokian 300 sivuinen käyttöopas ei ollut enää niinkään cool. Täysin sattumalta kävelin New York:ssa Apple Storen ohi, ja ajattelin "onpa hieno pulju, käynpä kattomassa". Kokeilin iPhonea, tietämättä edes silloin mikä se oikeastaan oli. Samalla hetkellä suhde Nokia-Apple (9-1) kääntyi täysin päinvastoin, 1-9. iPhone vain toimi, täydellisesti. Ei nykinyt tai pykinyt, ei se keittänyt kahviakaan. Se teki JUURI sen mitä MINÄ odotin puhelimen tekevän. Ja se teki sen äärettömän sulavasti. Tänäkään päivänä iPhone ei ole kaatunut kertaakaan, kaikki vain toimii. Toisin kuin missään muissa puhelimissa, valitettavasti.
Windows on aina ollut ainoa oikea käyttis minun koneissa. Tietokoneita meidän taloudessa viisi, kaikissa tietysti windows. Mutta kun elää taloudessa jossa siis todellakin on viisi windows konetta, ja on ainut joka ymmärtää päivitysten, virustorjunnan jne jne päälle, alkaa ns. kypsyä. Ennen iPhone:a se vain "närästi", "olisihan tässä muutakin tekemistä kuin odottaa, että kone käynnistyy uudelleen päivityksen jälkeen jotta voisi jatkaa asioiden tarkastamista netistä". Samaan aikaan rouvaa mesoo jotain oman koneensa kanssa, joka herjaa jotain puuttuvasta .dll -tiedostosta.
Nyt kun olen nähnyt, mitä asiat voi olla -kun ne vain toimivat-, alkaa vaatia samaa myös tietokoneilta. Itselläni varmaan noin 95% tietokoneella vietetystä ajasta on juuri yksinkertaista selailua jne., joka hoituisi 100 kertaa pienempitehoisella koneella kuin mikä makaa työhuoneen nurkassa. Ja vaivattomammin, niin ainakin uskon. Vietän monasti illalla aikaa netissä ennen nukkumaanmenoa, vain katsoakseni miten maailma makaa. Ehkä katson jotain youtubesta, tarkastan postit - vastaankin jollekin. Päivän uusimmat uutiset kiinnostaa, ja joskus tulee katsottua joku TV-sarjakin, vaikka jakso x-filesia. Niin, pöytäkoneeltahan (jossa kaikki video ja musiikkikirjastot on) voi striimata videota ainakin iPhoneen, olettaisin ettei iPad jää huonommaksi(?). Löytyy siis tehokas pöytäkone - pelaamiseen ja videoiden sekä kuvien käsittelyyn-, läppäri -niin rouvan kuin omiinkin erinäisiin kirjoitustehtäviin-, miniläppäri reissuun - mainio kuvapankki videon ja valokuvien tyhjäykseen-, plus pari muuta konetta.
Olen silti toivonut y-k-s-i-n-k-e-r-t-a-i-s-t-a vehjettä, jolla 95% MINUN tarpeista täyttyy. Ja ainakin kaikki specsit mitä olen lukenut iPadista, vastaa täydellisesti minun tarpeita. Mihin tarvitsen GPS:ää? ,käytän laitetta kotona. Mitä teen kameralla? ,en halua kenenkään näkevän minua aamulla, tai illalla nukkumaan mennessä. Näppämistö? ,siksi minulla on esim. pöytäkone. Kuten lanseerauksessa todettiin - rautalangasta vääntäen - kone tulee iPhonen ja pöytäkoneen VÄLIIN!
Jos iPad on edes puolet yhtä innovatiivinen kokemus kuin iPhone oli nokialaiseen tottuneelle, lupaan ostaa sen vaikka maksaisi 999,-. Ehkä kymmenen vuotta sitten maksoin eniten kovimmasta raudasta, nyt haluan maksaa siitä, että joku muu on miettinyt kaiken valmiiksi ja kokonaisuus vain yksinkertaisesti toimii.
Ja tähän rakoon Apple juuri iskee. Toki se tekee sen omilla ehdoillaan, onhan sen firma jonka tavoite on tuottaa voittoa. Mutta on se pirun hyvin huomioinut meidät asiakkaatkin.
Jahka aika antaa periksi, lupaan tutustua maciin. Ja jos kaikki on kuin muut hypettäjät antaa ymmärtää, saatanpa ruveta lahtaamaan konekantaani ja hankkia jopa macin, ehkä kaksi. Ja jos näin käy, kiitos on pelkästään iPhonen. Aika on rahaa, ja windows vie aikaa, paljon. iPad vertailijat; lukekaa uudestaan pari kappaletta ylöspäin, kohta jossa yksi sana on isoin kirjaimin: VÄLIIN.
Joku voisi sanoa- "Hypetyksen perusteella palkkakuitissa lukee Apple?" Lukisikin... Työtarjouksia otetaan vastaan

-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja hatmac »
Pysyn näidenkin syvällisten perustelujen jälkeen siinä mielipiteessä että jos laitteesta kokee hyötyä €2000 edestä, mutta €15 kuukausimaksu sen hyödyntämisestä tuntuu kamalalta lisäkustannukselta niin tälläinen kuluttaja kokee ehkä sen uuden laitteen hyväilylisäarvon melkoisen korkeaksi muttei koe pidemmän aikavälin tuomaa lisäarvoa kovinkaan korkeaksi.Pis kirjoitti: Vaikka laite maksaisi 2000€, ei olisi ihan sama maksaa pari kolme sataa vuodessa lisää.
Applen aiheuttamana tälläinen ilmiöhän on jo päässyt populaarikulttuuriinkin. http://www.youtube.com/watch?v=WL2l_Q1AR_Q
Mutta saahan sen pikalainan toki syytää mihin kukin haluaa

-
Viesti Kirjoittaja iCook »
Tuo (ja kaikki muukin mitä tuossa ensimmäisessä postissasi tänne kerrot) on erittäin osuvaa. Siinä on myös syy, miksi minun(kin?) vehkeeni vaihtuivat aikanaan omenalogollisiksi.BeePee kirjoitti:...Ehkä kymmenen vuotta sitten maksoin eniten kovimmasta raudasta, nyt haluan maksaa siitä, että joku muu on miettinyt kaiken valmiiksi ja kokonaisuus vain yksinkertaisesti toimii.
Ja tähän rakoon Apple juuri iskee. Toki se tekee sen omilla ehdoillaan, onhan sen firma jonka tavoite on tuottaa voittoa. Mutta on se pirun hyvin huomioinut meidät asiakkaatkin...
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Aika paljon faktaa laitteesta joka ei ole edes myynnissä. Jonkinlaista ammattiylpeyttä voisivat osoittaa lehdistön puolella.
-
Viesti Kirjoittaja omenatarhuri »
Niin hullunkurista kuin se onkin niin täytyy myöntää, että kun muutaman vuoden olen käyttänyt macceja ja vuoden iphonea, niin se pieni lego-insinööri sisälläni on alkanut toivoa PC ja Windows-kone projekteja. Niissä on vaan paljon enemmän nikkaroitavaa jos kokoaa itse osista ja asentaa kaiken ja ylläpitää yms.iCook kirjoitti:Tuo (ja kaikki muukin mitä tuossa ensimmäisessä postissasi tänne kerrot) on erittäin osuvaa. Siinä on myös syy, miksi minun(kin?) vehkeeni vaihtuivat aikanaan omenalogollisiksi.BeePee kirjoitti:...Ehkä kymmenen vuotta sitten maksoin eniten kovimmasta raudasta, nyt haluan maksaa siitä, että joku muu on miettinyt kaiken valmiiksi ja kokonaisuus vain yksinkertaisesti toimii.
Ja tähän rakoon Apple juuri iskee. Toki se tekee sen omilla ehdoillaan, onhan sen firma jonka tavoite on tuottaa voittoa. Mutta on se pirun hyvin huomioinut meidät asiakkaatkin...
Toisen taakka on toisen harrastus. Nykyisessä iMacissa ei ole edes Windowsia Boot Campissa, jotta vähän saisi korjata jotain. Pitänee asentaa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Itsellä on tästä syystä käyttökoneet (Macit) ja projektikoneet erikseen.omenatarhuri kirjoitti:Niin hullunkurista kuin se onkin niin täytyy myöntää, että kun muutaman vuoden olen käyttänyt macceja ja vuoden iphonea, niin se pieni lego-insinööri sisälläni on alkanut toivoa PC ja Windows-kone projekteja. Niissä on vaan paljon enemmän nikkaroitavaa jos kokoaa itse osista ja asentaa kaiken ja ylläpitää yms.
Toisen taakka on toisen harrastus. Nykyisessä iMacissa ei ole edes Windowsia Boot Campissa, jotta vähän saisi korjata jotain. Pitänee asentaa.

-
Viesti Kirjoittaja iCook »
Toiset tarvitsevat niitä projektikoneita, toiset eivät. Jotkut ajavat toimivilla autoilla, toiset sellaisilla, joita pitää ja saa rassata jatkuvasti. Joku tykkää liottaa sitä pohjaonkea kesät talvet, toisen pitää päästä pilkille välillä...kallekilponen kirjoitti:Itsellä on tästä syystä käyttökoneet (Macit) ja projektikoneet erikseen.omenatarhuri kirjoitti:Niin hullunkurista kuin se onkin niin täytyy myöntää, että kun muutaman vuoden olen käyttänyt macceja ja vuoden iphonea, niin se pieni lego-insinööri sisälläni on alkanut toivoa PC ja Windows-kone projekteja. Niissä on vaan paljon enemmän nikkaroitavaa jos kokoaa itse osista ja asentaa kaiken ja ylläpitää yms.
-
Suosittelen tutustumaan OS X:n Unix-osastoon. Sen parissa saa mokailtua todella pahasti ja sitä kautta myös paikkailtavaakin tulee riittämään.iCook kirjoitti:Toiset tarvitsevat niitä projektikoneita, toiset eivät. Jotkut ajavat toimivilla autoilla, toiset sellaisilla, joita pitää ja saa rassata jatkuvasti. Joku tykkää liottaa sitä pohjaonkea kesät talvet, toisen pitää päästä pilkille välillä...kallekilponen kirjoitti:Itsellä on tästä syystä käyttökoneet (Macit) ja projektikoneet erikseen.omenatarhuri kirjoitti:Niin hullunkurista kuin se onkin niin täytyy myöntää, että kun muutaman vuoden olen käyttänyt macceja ja vuoden iphonea, niin se pieni lego-insinööri sisälläni on alkanut toivoa PC ja Windows-kone projekteja. Niissä on vaan paljon enemmän nikkaroitavaa jos kokoaa itse osista ja asentaa kaiken ja ylläpitää yms.
-
Viesti Kirjoittaja VilleF »
Tää on selkeä pohjanoteeraus iPadia käsittelevistä artikkeleista. Täytyy painaa mieleen ja kiertää aviisi kaukaa jatkossa.kari.patila kirjoitti:Nyt iPad tappaa kaiken kehityksen ja tulevaisuuden: http://www.guardian.co.uk/technology/20 ... innovation
Aika paljon faktaa laitteesta joka ei ole edes myynnissä. Jonkinlaista ammattiylpeyttä voisivat osoittaa lehdistön puolella.
Ei taida tän suuntaisia artikkeleita kirjoitteleville "journalisteille" mahtua päähän se että iso osa kuluttajista tahtoo toimivia ja helppokäyttöisiä laitteita ja ovat valmiita äänestämään niiden puolesta lompakoillaan. Siinä ei paljoa tietotekniikan avoin tulevaisuus kiinnosta. Ja jos kiinostaa, niin ottaa sen tabletin siitä viereisestä hyllystä.
-
Viesti Kirjoittaja iTom »
Vetoan tähän kuvaan:

Mikäli iPad olisi julkaistu OS X-käyttöjärjestelmän kanssa niin kuolaisin jo nyt ja ostaisin sen heti kun se vain täällä pohjolassa olisi mahdollista.
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Kröhöm. Se julkaistiin OS X-käyttöjärjestelmän kanssa. Applen sivuilla voi antaa sähköpostiosoitteen, niin saat ilmoituksen, kun voit tilata.iTom kirjoitti:Mikäli iPad olisi julkaistu OS X-käyttöjärjestelmän kanssa niin kuolaisin jo nyt ja ostaisin sen heti kun se vain täällä pohjolassa olisi mahdollista.
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja juishi »
En mä nää mitään syytä sille, miksei multisimmin toista simmiä voisi saada micro-simminä. Pl. operaattorin ahneus.Murre kirjoitti:Se, mikä vielä hieman askarruttaa, on se, mikä tulee sitten näiden Micro-SIM-korttien saatavuus Suomessa olemaan. Tuntuu hassulta, jos joutuu erikseen hankkimaan kalliin "iPad-liittymän", kun kuitenkin minullakin on tällä hetkellä rajaton datapaketti MultiSIM-palvelulla, eli minulla on toinen SIM-kortti nettitikkua varten. Voisin siis surffata läppärilläni rajattomasti tuon liittymän kautta ja siinä varmasti siirtyisi enemmän dataa kuin iPadin kanssa. Toivottavasti iPadille tulee järkeviä datapakettivaihtoehtoja, ettei joudu sitten pelkkään Wi-Fi-malliin tyytymään.
-
Näitä kuvien ja trollikommenttien copy/pastettajia voisi alkaa jo karsimaan keskustelun seasta pois.iTom kirjoitti:näyttää yksinkertaisesti ISOLTA iPhonelta. Ei miltään muulta.
-
Re: The Apple iPad 2010
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Unohdit tätä kommentoida joten teen sen nyt:TheKraken kirjoitti: Jos Applen päivittäisi Dock connectorin standardiliittimiksi, niin laitteen kylkeen ilmestyisi tällöin VGA-portti, line-out, line-in sekä USB. Minä otan mieluummin sen yhden liittimen, joka mahdollistaa sen, että voin tökätä laitteen kiinni Dockiin ja samalla yhdistää sen tietokoneeseen ja kaiuttimiini. Ymmärrän toki, että tästä voi olla eri mieltä.
Ensinnäkin, käsittääkseni iPadissa ei ole video outia, korjatkaa jos olen väärässä. Toisekseen, vaikka olisikin, tai vaikka yleistettäisiin puheet myös iPodeihin (ja iPhoneen) niin 3.5mm jack +(vaaditun koon mukainen)USB riittää kyllä datan, videon ja äänen siirtoon kuten esim N900:ssa. Jos ne ovat vakioetäisyydellä toisistaan, ne voivat molemmat toki myös kytkeytyä "yhtenä liittimenä" telakkaan, tai ne muutamat 3.5mm plugin kautta kulkevat johdot voidaan tuoda erilliseen dockia varten olevaan pikkuliittimeen, joka ei tilaa vie juuri mitään. Tai vähänkin kehittyneemmällä dockilla voidaan koko liikenne hoitaa sen USB:n yli tai langattomasti.
Niin ja vaikka erillinen videoportti tulisi, niin se ei _varmasti_ olisi VGA.
Väitän että ainoa syy miksi Apple ei halua luopua dock-connectorista, on adaperimyynnin tuotot. Standardi USB johdosta olisi paha pyytää paria kymppiä.
-
Viesti Kirjoittaja bloof »
On se cool, pakko olla.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
OT: Mistä näitä videokameralla tv:tään kuvaavia tyyppejä tulee?bloof kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=AKFBMSLFe4E
On se cool, pakko olla.
-
Tosiasia kuitenkin on se että apple (jobs) harjoittaa sensuuria ohjelmistojen suhteen muistakin kuin kaupallisista syistä.VilleF kirjoitti:Tää on selkeä pohjanoteeraus iPadia käsittelevistä artikkeleista. Täytyy painaa mieleen ja kiertää aviisi kaukaa jatkossa.kari.patila kirjoitti:Nyt iPad tappaa kaiken kehityksen ja tulevaisuuden: http://www.guardian.co.uk/technology/20 ... innovation
Ei taida tän suuntaisia artikkeleita kirjoitteleville "journalisteille" mahtua päähän se että iso osa kuluttajista tahtoo toimivia ja helppokäyttöisiä laitteita ja ovat valmiita äänestämään niiden puolesta lompakoillaan. Siinä ei paljoa tietotekniikan avoin tulevaisuus kiinnosta. Ja jos kiinostaa, niin ottaa sen tabletin siitä viereisestä hyllystä.
Asiallinen artikkeli täytyypä pitää mielessä julkaisu.
-
Väärin, sitä ei julkaistu OS X-käyttöjärjestelmällä vaan iphone OS-käyttöjärjestelmällä.Macpoika kirjoitti:Kröhöm. Se julkaistiin OS X-käyttöjärjestelmän kanssa. Applen sivuilla voi antaa sähköpostiosoitteen, niin saat ilmoituksen, kun voit tilata.iTom kirjoitti:Mikäli iPad olisi julkaistu OS X-käyttöjärjestelmän kanssa niin kuolaisin jo nyt ja ostaisin sen heti kun se vain täällä pohjolassa olisi mahdollista.
-
Re: The Apple iPad 2010
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
On video out: http://www.apple.com/fi/ipad/specs/Jukava kirjoitti:Unohdit tätä kommentoida joten teen sen nyt:TheKraken kirjoitti: Jos Applen päivittäisi Dock connectorin standardiliittimiksi, niin laitteen kylkeen ilmestyisi tällöin VGA-portti, line-out, line-in sekä USB. Minä otan mieluummin sen yhden liittimen, joka mahdollistaa sen, että voin tökätä laitteen kiinni Dockiin ja samalla yhdistää sen tietokoneeseen ja kaiuttimiini. Ymmärrän toki, että tästä voi olla eri mieltä.
Ensinnäkin, käsittääkseni iPadissa ei ole video outia, korjatkaa jos olen väärässä. Toisekseen, vaikka olisikin, tai vaikka yleistettäisiin puheet myös iPodeihin (ja iPhoneen) niin 3.5mm jack +(vaaditun koon mukainen)USB riittää kyllä datan, videon ja äänen siirtoon kuten esim N900:ssa. Jos ne ovat vakioetäisyydellä toisistaan, ne voivat molemmat toki myös kytkeytyä "yhtenä liittimenä" telakkaan, tai ne muutamat 3.5mm plugin kautta kulkevat johdot voidaan tuoda erilliseen dockia varten olevaan pikkuliittimeen, joka ei tilaa vie juuri mitään. Tai vähänkin kehittyneemmällä dockilla voidaan koko liikenne hoitaa sen USB:n yli tai langattomasti.
Niin ja vaikka erillinen videoportti tulisi, niin se ei _varmasti_ olisi VGA.
Väitän että ainoa syy miksi Apple ei halua luopua dock-connectorista, on adaperimyynnin tuotot. Standardi USB johdosta olisi paha pyytää paria kymppiä.
En usko mihinkään adapterimyyntijuttuihin. Kyllä tuossa takana on enneminkin historia ja että hyvää ja toimivaa ideaa ei kannata heti vaihtaa uuteen (kuten....tiedätte kellä on tapana)?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
iPhone OS kulki aluksi nimellä OS X. Ainakin ydin on edelleen sama kuin muissakin versioissa. Mutta eihän se tietenkään täsmälleen sama juttu ole mitä tässä alkuperäisessä kommentissa haettiin.iPratt kirjoitti:Väärin, sitä ei julkaistu OS X-käyttöjärjestelmällä vaan iphone OS-käyttöjärjestelmällä.Macpoika kirjoitti:Kröhöm. Se julkaistiin OS X-käyttöjärjestelmän kanssa. Applen sivuilla voi antaa sähköpostiosoitteen, niin saat ilmoituksen, kun voit tilata.iTom kirjoitti:Mikäli iPad olisi julkaistu OS X-käyttöjärjestelmän kanssa niin kuolaisin jo nyt ja ostaisin sen heti kun se vain täällä pohjolassa olisi mahdollista.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka