Itse asiassa tästä voi olla jossain jo keskuselu... mutta minä en ainakaan tiedä sitä!
Kuten jo viestieni määrästä voi huomata, olen uusi MACi käyttäjä. Omistin ennen PC:n. (..kai se on vielä tuolla jossain, en ole tarkistanut...)
Minua rassaa aina, kun joku kokenut "käyttäjä" (+1000 viestiä) toteaa: "Tästä on jo keskusteltu aikaisemmin."
Juu, kiva. Mitä v***ua se minua hyödyttää? Kun ei löydy haulla, eikä kyseinen henkilö kerro missä, koska ja mikä on VASTAUS!
Itse olen ollut passiivinen HO:n käyttäjä, koska täällä on fiksuja ihmisiä, jotka neuvovat mitä tehdä ja mistä löytää! Mutta noi kommentit ilman viitteitä on just niin turhia! Eikö teidän olo helpompi ohittaa ne kommentoimatta, kuin lisätä viestien määrää vain kertomallla, että 3.5 vuotta sitten käytiin jo sama keskustelu!
Sensijaan ohjatkaa tyhmä ja yksinkertainen macin uusi käyttäjä oikeille palstoille, tai nähkää se "vaiva," että joudutte neuvomaan uudestaa.
En ole pahoillani, jos aiheutin "pahaa verta." Jos joku ottaa itseensä, tiedän että osui ja upposi!
...tästä on jo keskusteltu..
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
...tästä on jo keskusteltu..
Viesti Kirjoittaja Harrier »
-
Re: ...tästä on jo keskusteltu..
Viesti Kirjoittaja sipulinaama »
Tuossa on itua. Olen itsekin joskus tuohon sortunut seka minua on hatuttanut etta ihmiset vastaavat tuolla tavoin. Parantakaamme siis yhdessa maailmaa jakoitetaan pistaa niita linkkeja mukaan vastauksiin
Terveisin "1000plus" -kayttaja sipulinaama![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
(kirjoitan epatavallisesti jenkkinappiksella, koittakaa saada selvaa)
Terveisin "1000plus" -kayttaja sipulinaama
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
(kirjoitan epatavallisesti jenkkinappiksella, koittakaa saada selvaa)
"Most men complacently accept 'knowledge' as 'truth'. They are sheep, ruled by fear."
-Sydney Losstarot
-Sydney Losstarot
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Kyllähän haussa on ongelmia ja niistä on keskusteltukin jo täällä. Tähän asti kuitenkin mielestäni aivan jokainen n00b on saanut täältä apua ja vastauksia kysymyksiinsä. Kannattaa ennen sitä asian kysymistä lukea läpi näitä foorumeita ja katsoa tärppäiskö jostain otsikosta. Vaikka tietysti rönsyilyilmiö aiheuttaa sen, että välttämättä sisältö ei vastaa kuvausta. Oliko sulla joku erityinen kysymys missä vois auttaa?
MacBook 2GHz C2D 1Gt 80GB
iPod Touch 16GB
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Harrier »
... niin, tästäkin jo on keskusteltu täällä...
Ei mulla ole jotain tiettyjä kysymyksiä täältä. En tiedä mitä kysyä, kun en tidä paljon mitään...
Ongelma on sama kuin työssäni, ei tiedä, mitä kysyä!
Olen jo guru siinä mitä teen (+10 v), mutta ymmärrän nuorukaisten ongelman: Jos ei tiedä mitä kysyä, ei voi saada vastausta.
Ja siinähän se juju onkin: Pedakogiikka! Aina löytyy niitä, jotka haluavat osata käyttää konetta parhaalla mahdollisella tavalla ja kapasiteetti riittää (ehkä?)
Mutta kun törmää tähän "mua häiritsee sun viestisi, se vie tilaa ruudulta", siispä vastaan: "tästä on keskusteltu", niin enhän minä se ongelma ole. (eikä olekaan!) Mutta kun HO on vain paras foorumi, mistä minä olen saanut tietoa (kaikki kunnia myös niille) ongelmista mitä koneen käyttäminen tuo.
Bu-huu.
Ei mulla ole jotain tiettyjä kysymyksiä täältä. En tiedä mitä kysyä, kun en tidä paljon mitään...
Ongelma on sama kuin työssäni, ei tiedä, mitä kysyä!
Olen jo guru siinä mitä teen (+10 v), mutta ymmärrän nuorukaisten ongelman: Jos ei tiedä mitä kysyä, ei voi saada vastausta.
Ja siinähän se juju onkin: Pedakogiikka! Aina löytyy niitä, jotka haluavat osata käyttää konetta parhaalla mahdollisella tavalla ja kapasiteetti riittää (ehkä?)
Mutta kun törmää tähän "mua häiritsee sun viestisi, se vie tilaa ruudulta", siispä vastaan: "tästä on keskusteltu", niin enhän minä se ongelma ole. (eikä olekaan!) Mutta kun HO on vain paras foorumi, mistä minä olen saanut tietoa (kaikki kunnia myös niille) ongelmista mitä koneen käyttäminen tuo.
Bu-huu.
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
No, bu-huu. Jos kerran on juuri ollut pitkät keskustelut samasta asiasta, niin eikö silloin ole parempi kaivaa toi vanha keskustelu esille, kuin aloittaa taas alusta? Ei sitä pidä ottaa itseensä, aina saa kysyä. Riippuu sitten kysymyksestä, että tuleeko niitä vastauksiakin.Harrier kirjoitti:...Mutta kun törmää tähän "mua häiritsee sun viestisi, se vie tilaa ruudulta", siispä vastaan: "tästä on keskusteltu", niin enhän minä se ongelma ole...
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Itse olen pariin kysymykseen joutunut jo vastaamaan todella monta kertaa uusiksi. Osittain johtunee tuon hakumoottorin huonoudesta. Kun itse en tiedä miten tuon saisi paremmaksi, en ala sitä valittamaankaan.
Yleensä minä vain kopioin ja liitän saman jutun minkä löydän selaamalla omat foorumit -kohdasta.
Mutta yleisesti hakua kannattaa käyttää jos se toimii hyvin.
Yleensä minä vain kopioin ja liitän saman jutun minkä löydän selaamalla omat foorumit -kohdasta.
Mutta yleisesti hakua kannattaa käyttää jos se toimii hyvin.
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja Macsam »
On mielestäni ihan ok. että uusilla Macisteilla on samoja kysymyksiä, joita on käsitelty jo tuhat kertaa aiemmin. Eiköhan niihin jakseta vastailla... itseäni ärsyttävät lähinnä ne tapaukset, joissa joku ajankohteinen aihe on avattu jo kolmatta kertaa saman päivän aikana (tyyliin: "päivitys xxx on tullut...")
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Tai suurklassikko "mitä mieltä mac ministä?" Itse kyllä muistelen inholla ensimmäistä viestiäni tänne- nyt jo toivottavasti palstalta poistunut nimimerkki Rugueux kaatoi kottikärryllisen paskaa iBookkia käsittelevien kysymysteni päälle. Itse koetan olla sitäkin ystävällisempi vasta-alkajille.On mielestäni ihan ok. että uusilla Macisteilla on samoja kysymyksiä, joita on käsitelty jo tuhat kertaa aiemmin. Eiköhan niihin jakseta vastailla... itseäni ärsyttävät lähinnä ne tapaukset, joissa joku ajankohteinen aihe on avattu jo kolmatta kertaa saman päivän aikana (tyyliin: "päivitys xxx on tullut...")
-tBa
MacBook 2GHz C2D 1Gt 80GB
iPod Touch 16GB
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Uusien käyttäjien kohdalla minun mielestäni voisi olettaa ja edellyttää, että ennen kuin kysyy, olisi lukenut sekäHarrier kirjoitti:Minua rassaa aina, kun joku kokenut "käyttäjä" (+1000 viestiä) toteaa: "Tästä on jo keskusteltu aikaisemmin."
Juu, kiva. Mitä v***ua se minua hyödyttää? Kun ei löydy haulla, eikä kyseinen henkilö kerro missä, koska ja mikä on VASTAUS!
Itse olen ollut passiivinen HO:n käyttäjä, koska täällä on fiksuja ihmisiä, jotka neuvovat mitä tehdä ja mistä löytää! Mutta noi kommentit ilman viitteitä on just niin turhia! Eikö teidän olo helpompi ohittaa ne kommentoimatta, kuin lisätä viestien määrää vain kertomallla, että 3.5 vuotta sitten käytiin jo sama keskustelu!
FAQ:n että Yleisimpiä keskusteluaiheita -ketjut.
Vanhempien käyttäjien kohdalla olisi varmaankin toivottavaa, että mieluummin linkitetään aiempiin ketjuihin kuin vastaillaan kovin tökerösti, tässäkin olen samaa mieltä. Jos tuntuu, että ei jaksa johonkin kysymykseen vastata rakentavassa hengessä, kannattaa jättää vastaaminen sillä kohtaa jollekin muulle.
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Olisi ihan mielenkiintoista tietää, että mihin viittaat? Olen mielestäni lukenut tätä foorumia aika paljon, eikä tollaisia ole juurikaan tullut vastaan.Harrier kirjoitti:Minua rassaa aina, kun joku kokenut "käyttäjä" (+1000 viestiä) toteaa: "Tästä on jo keskusteltu aikaisemmin."
Designed by a Brit, built in China - Apple
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka