Noniin, eli virallisesti SIM-lukottomat tai virallisesti avatut 3G ja 3GS iPhonet saivat 3.1.3-päivityksen myötä tuen Internet jaolle eli Tetheringille. Nyt ei siis tarvitse jailbreakia tai muitakaan vippaskonsteja.
Onko tuohon operaattoripäivitykseen saatavilla jotakin pysyvää ohitusta? Mullakin virallisesti unlockattu ja Saunalahti, ja iTunes haluaa joka ikinen kerta nollata Saunalahden asetukset.
jmaa kirjoitti:Onko tuohon operaattoripäivitykseen saatavilla jotakin pysyvää ohitusta? Mullakin virallisesti unlockattu ja Saunalahti, ja iTunes haluaa joka ikinen kerta nollata Saunalahden asetukset.
Osaisko joku kertoa miten saan Saunalahden ja iTalia phonen tetheringin toimimaan? Pitääkö ajaa itse jotain tiedostoa sisään, vai pitäisikö iTunesin tarjota sopivaa operaattoritiedostoa vai miten? Vai pitääkö tehdä tehdaspalautus ja sitten päivitys vai hä?
Päivitin puhelimen uusimpaan mutta tetheringiä ei näy :/
crime kirjoitti:Osaisko joku kertoa miten saan Saunalahden ja iTalia phonen tetheringin toimimaan? Pitääkö ajaa itse jotain tiedostoa sisään, vai pitäisikö iTunesin tarjota sopivaa operaattoritiedostoa vai miten? Vai pitääkö tehdä tehdaspalautus ja sitten päivitys vai hä?
Vaati palautuksen jos sinulla on saunalahdelle tehty ipcc tiedosto asennettu. Tuon palautuksen jälkeen iTunes tarjoaa operaattori päivitystä joka kerta kun kytket puhelimen koneeseen. Ja jos käytät saunalahden multisimiä niin puhelun tullessa tulee viesti siirretystä puhelusta joka pitää sulkea ennen kuin puhelimeen voi vastata.
MBP Late 2011 13' ,MacBook Air Mid 2011 11' , TimeCapsule 1Tb, aTv2, iPhone 6 64gb,Elisa, iPad3 64gb wifi+cellular. "Hyvä viski parempi mieli"
crime kirjoitti:Osaisko joku kertoa miten saan Saunalahden ja iTalia phonen tetheringin toimimaan? Pitääkö ajaa itse jotain tiedostoa sisään, vai pitäisikö iTunesin tarjota sopivaa operaattoritiedostoa vai miten? Vai pitääkö tehdä tehdaspalautus ja sitten päivitys vai hä?
Vaati palautuksen jos sinulla on saunalahdelle tehty ipcc tiedosto asennettu. Tuon palautuksen jälkeen iTunes tarjoaa operaattori päivitystä joka kerta kun kytket puhelimen koneeseen. Ja jos käytät saunalahden multisimiä niin puhelun tullessa tulee viesti siirretystä puhelusta joka pitää sulkea ennen kuin puhelimeen voi vastata.
Tuota siirretty puhelu ilmoitusta ei tule kaikille multisim käyttäjille, kuten toisessa topikissa jo muutamaan otteeseen mainittu.
Jos tulee Saunalahdella, niin yhteys Elisaan...
Kuten tuossa jo mainittu - PALAUTUS auttaa, mutta teettää töitä enemmän, kun iLuuri palautuu tehdasasetuksiin. Varmuuskopiot ja synkronoinnit kuntoon ennen palautusta, jotta saa kaikki takaisin palautuksen jälkeen.
egoste kirjoitti:Tässä vielä Saunalahden Matkapuhelindata asetukset 3.1.3 versiolle.
(Jos ei kohdassa merkintää niin jätä tyhjäksi.)
Internet Tethering (tämä näkyy vain, jos EI sopimusoperaattorin kortti käytössä)
APN internet.saunalahti
---
Eli aluksi Verkko asetus sivulla ei näy Internet-jako on/off valintaa...
Nuo asetukset, kun laittaa Matkapuhelindata asetuksiin, niin hetken päästä ilmesty edelliseen Verkko asetus sivuun Internet-jako valinta on/off
-> Koneeseen kiinni ja kuittaa uuden verkkoliitännän "käytä" valinnalla - samalla kertaa voi asentaa bluetooth jaon...
imika kirjoitti:... Ja jos käytät saunalahden multisimiä niin puhelun tullessa tulee viesti siirretystä puhelusta joka pitää sulkea ennen kuin puhelimeen voi vastata.
Tuota siirretty puhelu ilmoitusta ei tule kaikille multisim käyttäjille, kuten toisessa topikissa jo muutamaan otteeseen mainittu.
Jos tulee Saunalahdella, niin yhteys Elisaan...
Ennen päivityksen tekoa tuo ilmoitus tuli aina joskus mutta harvakseltaan, nyt tuntuu tulevan kokoajan. Kyllä tuolla päivityksellä on selvästi asian kanssa tekemistä...
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Ai helkkari nasta homma tää internet-jako operaattorilukitsemattomille luureillekin.
Paitti että pitäskö ny laittaa kolehti 'nallukoiden jallittamiseen erikoistuneelle' ja 'hyvissä väleissä Soneran kanssa ja pariin kertaan heillä vierailleenakin' Justin Caselle, jotta voi tilittää edelleen Applelle roposet, joita muut kuin sopimusoperaattorit eivät ole suostuneet maksamaan. Täältä tulis heti muutama lantti. Tosin saattaakohan tähän mun kolehtipyyntöön esim. kuluttajaneuvonnalla olla jotain sanomista?
Siemens ja Neste fuusioituvat, mikä uuden konsernin nimeksi?
- Siemens-Neste Oyj
Selailin vanhoja ketjuja, joissa oli ohjeita ajalle 3.0(.1) ja valmiita ipcc-filuja. Lukeeko kukaan noista herrasmiehistä tätä ketjua? Onko 3.1.3:een mahdollista sujauttaa custom ipcc, jolla toimisi tethering, iTunes ei ilmoittelisi Carrier Updatesta, eikä iPhone pompsauta Incoming Call Forwarded -popuppia? EDIT: Incoming Call Forwarded -popup siis vain MultiSim-liitymien ongelma
Tällaisen ihmeen kun joku osaisi rakaista. Nyt pitää edelleen puntaroida: tethering vai popup-vapaus.
Viimeksi muokannut Los Fatsos, 4.2.2010 klo 15.37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Los Fatsos kirjoitti:Selailin vanhoja ketjuja, joissa oli ohjeita ajalle 3.0(.1) ja valmiita ipcc-filuja. Lukeeko kukaan noista herrasmiehistä tätä ketjua? Onko 3.1.3:een mahdollista sujauttaa custom ipcc, jolla toimisi tethering, iTunes ei ilmoittelisi Carrier Updatesta, eikä iPhone pompsauta Incoming Call -popuppia?
Tällaisen ihmeen kun joku osaisi rakaista. Nyt pitää edelleen puntaroida: tethering vai popup-vapaus.
Niinpä - nuo ipcc sisällöt, kun voivat muuttua jokaisen version mukaan ja tällä hetkellä viimeisimmät versiot sekoittavat tuon 3.1.3 "natiivi" tethering tuen. Minulta kyllä saa yv:llä pyytämällä 3.1 version ipcc filun Saunalahdelle, mutta en kyllä suosittele asentamaan 3.1.3 versioon.
Täällä ei iTunesin ilmoitus paljon häiritse ja multisim palvelulla ei noita "siirretty puhelu" ilmoja esiinny. Tethering on ns. arvokkaampi
Jos joku haluaa kokeilla tehdaslukitsemattomalla iLuurilla, jos ipcc poistaisi nuo ilmot
- niin testakaa tehdä ja asentaa mobileconfig.ipcc filu on-line.
iLuurin Safarilla: http://help.benm.at/mi.generator.php
Lisäasetukset sitten käsin Matkapuhelindata asetuksiin.
Tätä on testattu 3.1.2 versiossa ja toimi hienosti.
Jos mänee sotkuun, niin PALAUTUSTA vaan.
Tästä ketjusta löytyy noita fiksattuja ipcc-fileja. Itsellä on tuo Elisa-versio. Ei tule ilmoituksia operaattoripäivityksistä eikä siirretystä puhelusta. Mutta ei kyllä toimi Tetheringkään. Itse meen tällä, koska Tethering ei ole välttämätön. Haluaisin kuitenkin ongelman ratkaista, jotta saadaan kaikki ominaisuudet käyttöön.
Pitääkö carrier bundlesta muuttaa jotain 3.1.3 firmiksellä? Itse en ole seurannut tilannetta viime aikoina. Saunalahden paketissa on versio 5.0 ja sen pitäisi riittää edelleen. Itselläni se on kansiossa ~/Library/iTunes/iPhone Carrier Support/Sonera_fi.ipcc, eikä tule mitään ehdotuksia uudemman imuroimisesta.
kermit kirjoitti:Pitääkö carrier bundlesta muuttaa jotain 3.1.3 firmiksellä? Itse en ole seurannut tilannetta viime aikoina. Saunalahden paketissa on versio 5.0 ja sen pitäisi riittää edelleen. Itselläni se on kansiossa ~/Library/iTunes/iPhone Carrier Support/Sonera_fi.ipcc, eikä tule mitään ehdotuksia uudemman imuroimisesta.
Luultavasti pitää, kun näemmä tethering ominaisuus katoaa ipcc filun asentamisen myötä.
kermit kirjoitti:Pitääkö carrier bundlesta muuttaa jotain 3.1.3 firmiksellä? Itse en ole seurannut tilannetta viime aikoina. Saunalahden paketissa on versio 5.0 ja sen pitäisi riittää edelleen. Itselläni se on kansiossa ~/Library/iTunes/iPhone Carrier Support/Sonera_fi.ipcc, eikä tule mitään ehdotuksia uudemman imuroimisesta.
Luultavasti pitää, kun näemmä tethering ominaisuus katoaa ipcc filun asentamisen myötä.
Joo, niin tuossa näyttää käyvän. Minä vähän muuttelin carrier.plistiä, mutta ei se auttanut mitään. Ja jos bundlen jättää asentamatta, niin iTunes nalkuttaa.
Toimisikonhan se jos antaisi asentaa Soneran paketin ja muuttaisi asetukset puhelimesta?
Joo, niin tuossa näyttää käyvän. Minä vähän muuttelin carrier.plistiä, mutta ei se auttanut mitään. Ja jos bundlen jättää asentamatta, niin iTunes nalkuttaa.
Toimisikonhan se jos antaisi asentaa Soneran paketin ja muuttaisi asetukset puhelimesta?
Voipi olla hyvä idea kokeilla. Tuon tein itse kun palautin 3.1.3 versiolla ja sen jälkeen laitoin Saunalahti asetukset manuaalisesti. Ei tule "siirretty puheluita" ainakaan.
egoste kirjoitti:Voipi olla hyvä idea kokeilla. Tuon tein itse kun palautin 3.1.3 versiolla ja sen jälkeen laitoin Saunalahti asetukset manuaalisesti. Ei tule "siirretty puheluita" ainakaan.
Sellainen tiedosto olisi jo paikallaan joka tuon disabloisi.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs