Akvedukti kirjoitti:tarvitset Boot Campin ja siihen asennetun Windowsin
Menee vähän pilkunviilaukseksi, mutta siis Boot Camppiin ei asenneta mitään, vaan ihan Mac-tietokoneeseen asennetaan Windows, mutta asennukseen tarvitaan Macin mukana tulevaa Boot Camp apuohjelmaa jolla tehdään Mac-raudan ajurilevy Windowssille ja tehdään levylle osio sille Windowsille. Boot Camppiä ei sen jälkeen tarvita kun se Windows on asennettu. Näin minä olen ymmärtänyt.. mulla Windows on tuolla VMwarenssa...
Jamac kirjoitti:
Menee vähän pilkunviilaukseksi, mutta siis Boot Camppiin ei asenneta mitään, vaan ihan Mac-tietokoneeseen asennetaan Windows, mutta asennukseen tarvitaan Macin mukana tulevaa Boot Camp apuohjelmaa jolla tehdään Mac-raudan ajurilevy Windowssille ja tehdään levylle osio sille Windowsille. Boot Camppiä ei sen jälkeen tarvita kun se Windows on asennettu. Näin minä olen ymmärtänyt.. mulla Windows on tuolla VMwarenssa...
Ka suattaa olla noenniin vuan suattaa olla että ee oukkaan
Minulla on myös tuollainen virtuaalikoneviritys olemassa omassa koneessa, joten ihan hyvä jos tunnet paremmin ko. tekniikan Vastasin sen perusteella mitä olen asiasta lueskellut ja ilmeisesti olen ymmärtänyt lukemaani väärin. Näin sen täytyy olla. Toivottavasti kuitenkin alkuperäisen kysymyksen esittäjä sai selvyyden kysymykseensä allekirjoittaneen hieman epäkorrektista asiasisällöstä huolimatta.
Macbook Pro 15" (mid 2014) | 16 Gt | 256 Gt SSD
Mac mini (late 2009) | 8 Gt |128 Gt SSD
iPhone 5, 32 Gt
auttakee! koitin sammuttaa iphonin 3GS:n, mutta kännykkä jäi sammutustilaan. näytön keskellä pyörii "latausrengas" ja kännykällä ei voi tehdä mitään, eikä sitä pysty edes sammuttamaan. mitä tehdä?
Paina Home -näppäin pohjaan. Paina toisella sormella virtakytkin -näppäintä, ja pidä niitä molempia yhtaikaa pohjassa n. 10 sekuntia. Irroita. Sitten voit yrittää käynnistää laitteen uudelleen normaalisti. Pitäisi auttaa.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
SBSettingsillä kun katson mitkä prosessit ovat päällä, niin melkein aina sieltä löytyy "Mail" ohjelma, vaikka en tietääkseni sitä tarkoituksella ole koskaan avannut. Mistä voisi johtua?
nem kirjoitti:SBSettingsillä kun katson mitkä prosessit ovat päällä, niin melkein aina sieltä löytyy "Mail" ohjelma, vaikka en tietääkseni sitä tarkoituksella ole koskaan avannut. Mistä voisi johtua?
Onko push-ilmoitukset Mailissa päällä? (Asetukset » Huomautukset)
iPod Touch 3rd Generation 32gb l AirPort Express l MacBook Pro 17" (Late 2009)
nem kirjoitti:SBSettingsillä kun katson mitkä prosessit ovat päällä, niin melkein aina sieltä löytyy "Mail" ohjelma, vaikka en tietääkseni sitä tarkoituksella ole koskaan avannut. Mistä voisi johtua?
Se nyt vaan on siellä. Jos sä lopetat sen prosessin, niin se kyllä ilmestyy aina jotenkin takaisin..
Akvedukti kirjoitti:tarvitset Boot Campin ja siihen asennetun Windowsin
No viilataan vielä, eli sitä ajurilevyä ei tehdä enää bootcampilla, vaan ne löytyvät sieltä OSX DVD:ltä
Tein (onnistuneen) vaihdon PC:stä mäkkiin, mutta ongelmaksi on syntynyt etten keksi miten saisin "siirrettyä" iPhonen käyttämään mäkkiä. Eli, olen aikaisemmin synkronisoinut phonen PC:n kanssa, mutta nyt jos isken sen kiinni mäkkiin itunes alkaa herjaamaan, että iPhone on synkronisoitu jonkun muun koneen kanssa ja jos sen haluaisi siirtää synkkaamaan mäkin kanssa, pitäisi se resetoida... En kuitenkaan haluaisi lähteä tälle linjalle, joten onko mitään yksinkertaista tapaa saada luuri toimimaan uuden koneen kanssa? (Olen yrittänyt vänkslätä manuaalisen käytön yms. kanssa, mutta mikään ei auta.)
kultainenkumkvatti kirjoitti:Tein (onnistuneen) vaihdon PC:stä mäkkiin, mutta ongelmaksi on syntynyt etten keksi miten saisin "siirrettyä" iPhonen käyttämään mäkkiä. Eli, olen aikaisemmin synkronisoinut phonen PC:n kanssa, mutta nyt jos isken sen kiinni mäkkiin itunes alkaa herjaamaan, että iPhone on synkronisoitu jonkun muun koneen kanssa ja jos sen haluaisi siirtää synkkaamaan mäkin kanssa, pitäisi se resetoida... En kuitenkaan haluaisi lähteä tälle linjalle, joten onko mitään yksinkertaista tapaa saada luuri toimimaan uuden koneen kanssa? (Olen yrittänyt vänkslätä manuaalisen käytön yms. kanssa, mutta mikään ei auta.)
Toivottavasti joku ymmärsi mitä yritin sanoa.
Valitettavasti onnistuu vain yhden koneen kanssa.
Etkö pysty esim. ottamaan laitteesta backuppia sillä mäkillä ja sitten ajamaan sen takaisin sen mäkin itunesin puolelta.
kultainenkumkvatti kirjoitti:Tein (onnistuneen) vaihdon PC:stä mäkkiin, mutta ongelmaksi on syntynyt etten keksi miten saisin "siirrettyä" iPhonen käyttämään mäkkiä. Eli, olen aikaisemmin synkronisoinut phonen PC:n kanssa, mutta nyt jos isken sen kiinni mäkkiin itunes alkaa herjaamaan, että iPhone on synkronisoitu jonkun muun koneen kanssa ja jos sen haluaisi siirtää synkkaamaan mäkin kanssa, pitäisi se resetoida... En kuitenkaan haluaisi lähteä tälle linjalle, joten onko mitään yksinkertaista tapaa saada luuri toimimaan uuden koneen kanssa? (Olen yrittänyt vänkslätä manuaalisen käytön yms. kanssa, mutta mikään ei auta.)
1. iTunesin mediat jne. voit siirtää "mäkkiin" kopioimalla koko iTunes kansio puucesstä omaan musiikki kansioon.
2. Laita kiinni koneeseen - tee varmistus, jotta saat asetukset, sms jne. talteen uuteen koneeseen. Tästä voit palauttaa kaikki asetukset, yhteystiedot, kuvat ja sms viestit, jos jotain menee vikaan. Tuon tietysti voi tehdä myös vanhassa koneessa. (vas ikkuna iLuurin päällä hiiren oik menu auki ja Tee varmistus)
3. Synkronoi haluamasi mediat jne...
Jos musat, videot, soittoäänet ei ole kuin iLuurissa, niin tarvitset vaikka Senuti tai PhoneView ohjelmaa koneeseen päin siirtoon.
En ole millään ratkaissut miten pääsen sähköposteissa seuraavaan viestiin luettuani ensimmäisen? Koti näppylän kautta kyllä, mutta pitääkö tosiaan jokaisen postin jälkeen käydä kääntymässä siellä?
ompponainen kirjoitti:En ole millään ratkaissut miten pääsen sähköposteissa seuraavaan viestiin luettuani ensimmäisen? Koti näppylän kautta kyllä, mutta pitääkö tosiaan jokaisen postin jälkeen käydä kääntymässä siellä?
En ole ihan varma mitä tarkoitat mutta kokeile koskettaa otsikkoa (se missä kellonaika on)?
EDIT: Kun sinulla taas viesti on auki niin oikeassa yläkulmassa liikutaan nuolinäppäimillä.
Viimeksi muokannut Sherukka, 4.2.2010 klo 12.56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ompponainen kirjoitti:En ole millään ratkaissut miten pääsen sähköposteissa seuraavaan viestiin luettuani ensimmäisen? Koti näppylän kautta kyllä, mutta pitääkö tosiaan jokaisen postin jälkeen käydä kääntymässä siellä?
Siinähän on vasemmassa yläkulmassa se nuolinäppäin jolla se mene takaisin siihen viestilistaan?
En ole ihan varma mitä tarkoitat mutta kokeile koskettaa otsikkoa (se missä kellonaika on)?
EDIT: Kun sinulla taas viesti on auki niin oikeassa yläkulmassa liikutaan nuolinäppäimillä.
Taisi olla aika puutteellinen kysymys. Siis kun avaan sähköpostin jossa on jokin liite, avaan sen. Siitä tulee yleensä kaksi sivua avoimeksi. Luettuani suljen ne niistä punaisista krukseista. Mutta sitten jäljelle jää vain valkoinen sivu josta en sitten osaa poistua kuin koti-näppäimen kautta.
Valitettavasti onnistuu vain yhden koneen kanssa.
Etkö pysty esim. ottamaan laitteesta backuppia sillä mäkillä ja sitten ajamaan sen takaisin sen mäkin itunesin puolelta.
Niin ajattelin ensin, mutta kävin katsomassa applen sivuilta ja siellä oli tosi epäselvästi sanottu, että mitä kaikkea tuo varmuuskopiointi ottaa talteen. Jos tekisin em. mainitulla tavalla, niin siirtyisikö kaikki mahdollinen mitä luurissa on nyt (yhteystiedot/mailit/ohjelmat/ohjelmistoversio/jnejne), musiikeista ei nyt niin väliä ole. Itseäni epäilyttää aina kaikkien laitteiden forkkaaminen, koska 9/10 tapauksessa saan pistettyä kaiken aivan sekaisin.
Taisi olla aika puutteellinen kysymys. Siis kun avaan sähköpostin jossa on jokin liite, avaan sen. Siitä tulee yleensä kaksi sivua avoimeksi. Luettuani suljen ne niistä punaisista krukseista. Mutta sitten jäljelle jää vain valkoinen sivu josta en sitten osaa poistua kuin koti-näppäimen kautta.
Puhutko iPhonen Mail-ohjelmasta vai luetko s-posteja Safarin kautta? Mailissa ei ainakaan mulla mitään uusia sivuja aukeile tai punaisia krukseja ole.
Puhutko iPhonen Mail-ohjelmasta vai luetko s-posteja Safarin kautta? Mailissa ei ainakaan mulla mitään uusia sivuja aukeile tai punaisia krukseja ole.
Taitaa lukea Safarilla? Mikä sähköpostitili sinulla ompponainen on käytössä? Kannattaa säätää se toimimaan Mail:ssa jos vain mahdollista (erittäin todennäköistä).
Sherukka kirjoitti:
Taitaa lukea Safarilla? Mikä sähköpostitili sinulla ompponainen on käytössä? Kannattaa säätää se toimimaan Mail:ssa jos vain mahdollista (erittäin todennäköistä).
Minulla on kaksi tiliä iPhonessa. Yksi Yahoossa ja toinen paikallisella palveluntarjoajalla.
Ja kyllä noissa kummassakin avautuvat uudet sivut kun klikkaan liitteenä olevaa osoitetta. Tosin Facebookkiin ei.
Auttaisiko että lisäisin tuon Mail-tilini sinne? Tässäkin sitten Apple vetää kotiin