Hintavinkkejä laajakaistaliittymistä
-
Hintavinkkejä laajakaistaliittymistä
Viesti Kirjoittaja Pis »
Itsellä olisi lähiaikoina tarkoitus vaihtaa nopeaan (>5Mbps) ADSL-liittymään ja luonnollisesti mahdollisimman nopea ja halpa diili olisi mieluisin. Normaalit hinnat hiukan hirvittävät.
-
Re: Hintavinkkejä laajakaistaliittymistä
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
http://saunalahti.fi/internet/adsl/
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
* Avaus 0 € (norm. 78 €)
* Kaupan päälle Kotiboksi-laajakaistamodeemi 0 € (arvo 99 €)
* Saunalahden, Elisan ja Kolumbuksen GSM-liittymäasiakkaille lisäksi 6 kk käyttö 0 €! (18 kk sopimus)
Jollain tämäntapaisella tuntuvalla alennuksella on pakko liittymä ottaa. Normaalit adsl-hinnat tuntuvat niin ylisuurilta. Onko niissä edes tapahtunut kehitystä halvempaan päin viime vuosina? Runkoverkot ovat kuitenkin nopeutuneet varmasti aika paljon.
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
-
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Hesassa kyllä mutta en Welhon kaapelin ulottuvilla. Niillä on kai samat tarjoukset ADSL-puolella.Miklu kirjoitti:Vaikutatko Pis Helsingin alueella? Oletko tutkinut Welhon hintoja tai tarjouksia? Welhon kaapelista tuleva laajakaista on varsin hyvin toimiva ja toimintavarma. Ja heillä on aina välillä ihan ok tarjouksia uusille asiakkaille.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
-
Viesti Kirjoittaja Pooka »
-
Viesti Kirjoittaja perminna »
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Itse asun Kouvolassa.Pooka kirjoitti:Onko tuo soneran kaapelitalous tarjous ihan mihin päin Suomea vaan? Vai pelkästään johonkin kehä3:n sisälle?
-
Viesti Kirjoittaja bloof »
Joenzoosta tuskin edullisempaa löytyy?
-
Viesti Kirjoittaja ER »

Vinkkejä mistä katsoa tarjousta/hintoja?
DIT: Haen siis kiinteää laajakaistaa, mutta jos koplattuna tulisi langaton variantti niin ihan kiva.
-
Viesti Kirjoittaja iler »
Oletkos Nebulan liittymiä katellut? http://www.nebula.fi/nebulazone.phpER kirjoitti:Onko kenelläkään tällä hetkellä mitään vinkkiä Oulun tarjouksista? Laitoin äsken varmuuden vuoksi hyvissä ajoin irtisanomisen Soneran sopimuksesta, jonka määräaikaisuus päättyy maaliskuun alkupuolella. Olen ollut tyytymätön nopeuteen ja asiakaspalveluun, minkä vuoksi lähtökohtaisesti saisi löytyä mikä tahansa muu operaattori. Vaan täällä Oulussa omakotitaloon tarjonta on suppeaa ja kallista.Muutama kk sitten huomasin Saunalahdella tarjouksen, jossa oli 1-megainen(?) mokkula ja nopein mahdollinen ADSL 39€/kk, mutta sitä ei näytä enää olevan vaan tarjous olisi 2 megan ADSL ja 2 megan mokkula 24 kk sopimuksella, mikä on kyllä halvasta hinnasta huolimatta ihan liian pitkä aika sitoutua noin hitaaseen laajakaistaan. Paikallinen operaattorihan on Dna, mutta ainakin tällä hetkellä he tarjoavat vain naurettavan kalliita ADSL-yhteyksiä (2 megaa 39€ jne) ja kaapelilaajakaistaa ei näytä saavan. Nebulan ja Elisan hinnat tähän osoitteeseen ovat myös ihan vitsi.
Vinkkejä mistä katsoa tarjousta/hintoja?
DIT: Haen siis kiinteää laajakaistaa, mutta jos koplattuna tulisi langaton variantti niin ihan kiva.
EDIT: Ottais sen silmän käteen ja kattois uudestaan

-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »

Jos iPhonen seuraavat mallit ei olisi niin lähellä (mun mielestä siis, vajaa puoli vuottahan niihin menee), tää olis jopa mulle aika vastustamaton tarjous hommata omppuluuri.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja juishi »
Mistä lähtien 10€ on ollut ilmaista?Repe Ruutikallo kirjoitti:Huomasin, että Tele tarjoaa iPhonen kylkiäisenä täyttä Soneran 3,6 megan 3G-kaistaa ilmatteeksi.![]()
Jos iPhonen seuraavat mallit ei olisi niin lähellä (mun mielestä siis, vajaa puoli vuottahan niihin menee), tää olis jopa mulle aika vastustamaton tarjous hommata omppuluuri.
-
"iPhonen kanssa suosittelemme Netti-palvelua, jolla surffaat kotimaassa rajattomasti hintaan 9,90 €/kk. Nyt Netti-palvelu tarjouksena verkon täysnopeudella (max. 3,6 Mbit/s) kaupan päälle!"juishi kirjoitti:Mistä lähtien 10€ on ollut ilmaista?Repe Ruutikallo kirjoitti:Huomasin, että Tele tarjoaa iPhonen kylkiäisenä täyttä Soneran 3,6 megan 3G-kaistaa ilmatteeksi.![]()
Eli siis tulkitset tämän niin, että vain tuo lisänopeus tulee kaupan päälle? Minä taas tulkitsin siten kuin tuossa minun silmiini lukee eli että koko hoito tulee. Jos kuitenkin olet oikeassa, voi huoleti sanoa että sanamuodon kirjoittaja ei oikein ole ollut tehtäviensä tasalla, niin epämääräinen se on. Pienellä muutoksella se olisi yllättäen yksiselitteinen ja tulkintasi mukainen: Nyt Netti-palveluun tarjouksena verkon täysnopeus kaupan päälle! Jostain syystä näin ei voitu/haluttu/osattu kirjoittaa. Veikkaan osaamista. (Jos siis olet oikeassa.)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja juishi »
Jep, kun lisäät tuotteen ostoskoriin niin sinne ilmaantuu se 9,90€/kk. On kyllä varsin selkeästi ilmaistu, monikohan on jo mennyt halpaan...Repe Ruutikallo kirjoitti:"iPhonen kanssa suosittelemme Netti-palvelua, jolla surffaat kotimaassa rajattomasti hintaan 9,90 €/kk. Nyt Netti-palvelu tarjouksena verkon täysnopeudella (max. 3,6 Mbit/s) kaupan päälle!"juishi kirjoitti:Mistä lähtien 10€ on ollut ilmaista?Repe Ruutikallo kirjoitti:Huomasin, että Tele tarjoaa iPhonen kylkiäisenä täyttä Soneran 3,6 megan 3G-kaistaa ilmatteeksi.![]()
Eli siis tulkitset tämän niin, että vain tuo lisänopeus tulee kaupan päälle? Minä taas tulkitsin siten kuin tuossa minun silmiini lukee eli että koko hoito tulee. Jos kuitenkin olet oikeassa, voi huoleti sanoa että sanamuodon kirjoittaja ei oikein ole ollut tehtäviensä tasalla, niin epämääräinen se on. Pienellä muutoksella se olisi yllättäen yksiselitteinen ja tulkintasi mukainen: Nyt Netti-palveluun tarjouksena verkon täysnopeus kaupan päälle! Jostain syystä näin ei voitu/haluttu/osattu kirjoittaa. Veikkaan osaamista. (Jos siis olet oikeassa.)
-

-
Viesti Kirjoittaja nimenion »
iMac 27" 3,06 GHz ja Lumileopardi
iPhone 4G
-
Viesti Kirjoittaja ER »
Kyseessä enemmän uusi tuote kuin tarjous, mutta itse itselleni vastaten kerron että DNA tuo Oulussa ylihuomenna myyntiin ensimmäistä kertaa koko kaupungissa (?) kaapeliverkon laajakaistan:ER kirjoitti:Onko kenelläkään tällä hetkellä mitään vinkkiä Oulun tarjouksista?
http://www.dna.fi/DNAOy/Media/Tiedottee ... velut.aspx
Hinnat eivät ole vielä ihan kuuminta hottia, mutta lisäähän tuo tarjontaa.
Mutta mikä on tuo kaksisuuntainen kaapeli-tv-verkko? Voiko olettaa, että kymmenisen vuotta vanha omakotitalon kaapeli on tuollainen vai onko kyseessä jokin superhypervariantti?Saatavilla olevat DNA Laajakaista Kaapeli -nopeudet ovat 1M, 2M, 10M, 30M ja 110M. Yhden megan yhteys maksaa 27,90 euroa/kk. kahden megan yhteys 34,90 euroa/kk, 10 megan yhteys 37,90 euroa/kk, 30 megan yhteys 41,90 euroa/kk ja 110 megan yhteys 49,90 euroa/kk. Palvelun toimitusaika on parhaimmillaan vähemmän kuin yksi vuorokausi, ja se toimii missä tahansa Oulun kaksisuuntaisen kaapeli-tv-verkon kiinteistössä.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Mitenhän tuollainen kaapelisysteemi toimii sellaisessa kaapelissa josta ei analogiaikana tahtonut saada hyvää kuvaa ilman omaa linjavahvistinta ja digiaikanakin pätkii ja sekoaa?
-
Viesti Kirjoittaja ER »
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
-
Viesti Kirjoittaja iCook »
-
Viesti Kirjoittaja hot »
10 v kaapeli kelpaa varmasti. Kysymys on: kelpaako sitten talon antennivahvistin? Asun 30 vuotiaassa rivitalossa ja noin kymmenisen vuotta sitten taloon uusittiin TV-antennivahvistin, joka tukee 2-suuntaista liikennettä. Ellei kymmenen vuotta sitten omakotitalon rakentamisessa ole säästetty, niin pitäisi toimia. Vahvistimen malli selville kotelosta ja kysy operaattorilta, sopiiko.ER kirjoitti:Mutta mikä on tuo kaksisuuntainen kaapeli-tv-verkko? Voiko olettaa, että kymmenisen vuotta vanha omakotitalon kaapeli on tuollainen vai onko kyseessä jokin superhypervariantti?
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka