The Apple iPad (2010)
-
Re: [ÄÄNESTYS] The Apple iPad 2010
Viesti Kirjoittaja Opa »
Tossa ei vissiin ole näppistä. Kirjoitellaanko suoraan näytölle jollain puikolla?
Lehtiötähän käytän päivittäin kun kirjailen ylös mitä asiakkaani haluaa. Eli tunnistaako kirjoituksen ja muutaa harakanvarpaani Timesiksi?
Juu, ois varmaan tutumpi jos ois iPhone.
Muuten, tuon sähköisen kirjan kätevyys ilmeni kun lappasin 2-viikon lomalukemiseksi tanakan krijapinon.
Nimittäin paluulennolla tuliasten kera meinasi mennä ylipainolle. Sähköinen kirja on kevyt, mutta reaalia meikäläiselle vasta kun suomenkielisenä aletaan julkaista. Keskikoulu engelskani ei riitä kaunokirjallisuuden lukemiseen.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Siinä on kosketusnäppäimistö, eli ilmestyy ruutuun kun sitä tarvitsee. Tämä virtuaalinen näppäimistö on vaaka-moodissa lähes samankokoinen kuin läppärissä. Ja laitetta käytetään pelkästään sormin, tosin kynänkin kai saa jostain ostettua, jos tosissaan sitä tarvitsee. Käsialan tunnistusta tuossa ei ole.Opa kirjoitti:Kiitos infosta Kraken.
Tossa ei vissiin ole näppistä. Kirjoitellaanko suoraan näytölle jollain puikolla?
Lehtiötähän käytän päivittäin kun kirjasilen ylös mitä asiakkaani haluaa. Eli tunnistaako kirjoituksen ja muutaa harakanvarpaani Timesiksi?
Vielä yksi käyttötarkoitus: piirroslehtiö. Apple demosi Brushes-ohjelmaa, joka näytti todella mainiolle piirto-ohjelmalle. Ja siinäkin käytetään sormia piirtämiseen.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Aika paljon selviää ihan Applen sivuja tutkien: http://www.apple.com/fi/ipad/features/Opa kirjoitti:Kiitos infosta Kraken.
Lehtiötähän käytän päivittäin kun kirjasilen ylös mitä asiakkaani haluaa. Eli tunnistaako kirjoituksen ja muutaa harakanvarpaani Timesiksi?
Juu, ois varmaan tutumpi jos ois iPhone.
Muuten, tuon sähköisen kirjan kätevyys ilmeni kun lappasin 2-viikon lomalukemiseksi tanakan krijapinon.
Nimittäin paluulennolla tuliasten kera meinasi mennä ylipainolle. Sähköinen kirja on kevyt, mutta reaalia meikäläiselle vasta kun suomenkielisenä aletaan julkaista. Keskikoulu engelskani ei riitä kaunokirjallisuuden lukemiseen.
Eli on näppäimistö, mutta virtuaalinen.
-
Viesti Kirjoittaja kronos »
Mielenkiintoinen yksityiskohta on esimerkiksi se, että Apple on lähettänyt Adobelle listan 410 merkittävästä bugista Flashissa, joista Adobe on korjannut 25 tähän mennessä. Tämä siis Mac OS X:n alla. Ei ihme, että Apple ei ole innostunut Flashista iPhonessa ja iPadissa.
http://www.hardmac.com/news/2010/02/05/ ... -situation
-
Viesti Kirjoittaja hatmac »
No ensin pitäisi määritellä mitä se floppaaminen olisi. Ensi vuonna myynti jää alle 5m kpl? < 10m kpl? < 20m? < 50m?Macpoika kirjoitti:Mä luulen, että tulee olemaan iso tekijä juuri sellaisten ihmisten keskuudessa, jotka ei oikein tietokoneista ole kiinnostuneita, mutta joilla on kuitenkin tarve sähköpostiin ja netin selaamiseen. Tuossa tulee päälle vielä paljon muutakin.
Mä veikkaan, että tuosta tulee tulee todella suosittu tuote. Tosin eihän se floppaaminen oo kovin todennäköistä.
Itse olen hiukan skeptinen sen suhteen että pääosin sähköpostista ja netin selauksesta kiinnostuneet tavikset maksavat €500 laitteesta jonka funktio on lievästi epäselvä. Tälläisestä virittelystä nyt puhumattakaan:
Kuulostaa lähinnä siltä gadget höpsön vapaa-ajan puuhastelulta. Ai niin mutta tuohan ei ollut alkuunkaan se kohderyhmä kuten nyt on sivukaupalla todistettu...TheKraken kirjoitti: - Telkun katselu (esim. Sling-box tai EyeTV hoitamaan taloon virittimen vikaa ja tuolla sitten etäyhteyksiä vaikka mistä päin maailmaa siihen omaan digiboksiin. Tai sitten se TVkaista, jolla ei sitten tosin livetelkkua näe)
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Selvä. Kyllä mun padini on sitten edelleen paperinen. Jos haluaisin näpytellä konetta asiakkaan kanssa keskustellessa voisin sen tehdä oikealla Macillacin. Kynän ja paperpadin kanssa säilyy myös katsekontakti asiakkaaseen. Keskustelu jossa samalla näpytellään muistuttaa poliisikuulustelua. Ja on se kynä sormea nopeampikin. Sormilla piirtämisestäkin on kohdallani pian 60 vuotta. Kahdenkymmenen vuoden tietokoneistumisen jälkeen olen alkanut vetää rajaa sille missä tiettistä todella kannattaa käyttää ja missä ei. Vähänhän niitä ei asioita on, mutta esim. pöytäpäivyrin suhteen olen paperisen kannalla. Tämä pad taitaa nyt olla toinen. Tietenkin vain minun kohdallani.Macco kirjoitti:Siinä on kosketusnäppäimistö, eli ilmestyy ruutuun kun sitä tarvitsee. Tämä virtuaalinen näppäimistö on vaaka-moodissa lähes samankokoinen kuin läppärissä. Ja laitetta käytetään pelkästään sormin, tosin kynänkin kai saa jostain ostettua, jos tosissaan sitä tarvitsee. Käsialan tunnistusta tuossa ei ole.
Vielä yksi käyttötarkoitus: piirroslehtiö. Apple demosi Brushes-ohjelmaa, joka näytti todella mainiolle piirto-ohjelmalle. Ja siinäkin käytetään sormia piirtämiseen.
Eikun äänestämään!
-
Viesti Kirjoittaja nin »
Kuinka paljon siel baaris täytyy ottaa? Milloin saa tuollaista tekstiä ulos?omenatarhuri kirjoitti:Villisti lähtisin veikkaamaan että jos katsotaan koko kansaa (eli suurinta osaa taviksista) niin useammat osaa käyttää windowsia paremmin kuin OS X:ää, joten Macit ajaa näitä omantunnontuskaisia sinne baariin enemmän. Muutenkin omatunnon ongelmat lienee yleisempiä niillä jotka yrittää boostata sitä ostamalla kalliimman ja nätimmän tietokoneen kuin muilla on.
Sehän riippuu siitä onko Flash-fanipoika tai Apple-vihaaja tjms.hatmac kirjoitti:No ensin pitäisi määritellä mitä se floppaaminen olisi. Ensi vuonna myynti jää alle 5m kpl? < 10m kpl? < 20m? < 50m?
-
Viesti Kirjoittaja Captain Napalm »
Näin on ehkä erityisesti Suomessa, mihin viittasin tuolle Dell-kommentillani aiemmin. (joo dellit myydään netissä mutta kumminkin).hatmac kirjoitti:No ensin pitäisi määritellä mitä se floppaaminen olisi. Ensi vuonna myynti jää alle 5m kpl? < 10m kpl? < 20m? < 50m?Macpoika kirjoitti:Mä luulen, että tulee olemaan iso tekijä juuri sellaisten ihmisten keskuudessa, jotka ei oikein tietokoneista ole kiinnostuneita, mutta joilla on kuitenkin tarve sähköpostiin ja netin selaamiseen. Tuossa tulee päälle vielä paljon muutakin.
Mä veikkaan, että tuosta tulee tulee todella suosittu tuote. Tosin eihän se floppaaminen oo kovin todennäköistä. :D
Itse olen hiukan skeptinen sen suhteen että pääosin sähköpostista ja netin selauksesta kiinnostuneet tavikset maksavat €500 laitteesta jonka funktio on lievästi epäselvä.
Tuohan olisi aivan oiva laite taviksille ja monille tutuilleni mm. isälleni ja muille hänen ikäisilleen. Siinä olisi kaikki mitä he tarvivat. Este on nimenomaan epäselvyys eli se, että iPadia ei tunnisteta tuotteeksi, joka täyttää tarpeen. Kaikki vaan haluaa läppärin tai niinkuin nykyään on hypenä, miniläppärin. Nämä 500 euron läppärit sitten jää nurkkiin pölyttymään, kun ne ei toimi eikä niitä osata käyttää. Edes Mac ei ostona mene läpi, koska se on kallis (Anttilan kuraläppäriin verrattuna) ja koska jokaista "osta Mac"-neuvoa kohtaan on 100 "elä nyt ainakaan Maciä osta"-neuvoa. Tavikset ovat täysin nörttituttujensa armoilla tietokonevalintojensa suhteen ja kuten tästäkin ketjusta näkyy, useimmilla nörteillä ei riitä mielikuvitusta omaa nenäänsä pidemmälle kuvitella, mitä joku tavis tarvii.
USA on sitten ihan eri juttu, koska siellä Apple mainostaa.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
kunhan voin kuunellan spotify (hakkaa itunesin 100-0) selata aamulehtehteä ja pelata pkeria (clientila tai javalla)??
Semmoista laitetta tarvitsen.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Mailia kirjoitti:Voit kuunnella Spotifyta, selata aamulehteä tai pelata pokeria.
Avainsana TAI
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Katsotaan nyt ensin kun/jos tuote valmistuu mikä on tilanne.iPratt kirjoitti:Mailia kirjoitti:Voit kuunnella Spotifyta, selata aamulehteä tai pelata pokeria.
Avainsana TAI
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Ööh.. Mun tietääkseni se on jo valmis. Kyllä ne varmaan vielä bugeja korjailee ja näin viimeisetlyjä tekee, mutta kyllä se aikalailla valmis jo on. Sitten kun tulee myyntiin, niin sitten kyllä tiedetään asioista tarkemmin.Sherukka kirjoitti:Katsotaan nyt ensin kun/jos tuote valmistuu mikä on tilanne.iPratt kirjoitti:Avainsana TAIMailia kirjoitti:Voit kuunnella Spotifyta, selata aamulehteä tai pelata pokeria.
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Ei siis ole uudempaa softaversiota tulossa? Onko joku developeri kuullut tästä mitään?Macpoika kirjoitti:Ööh.. Mun tietääkseni se on jo valmis. Kyllä ne varmaan vielä bugeja korjailee ja näin viimeisetlyjä tekee, mutta kyllä se aikalailla valmis jo on. Sitten kun tulee myyntiin, niin sitten kyllä tiedetään asioista tarkemmin.Sherukka kirjoitti:Katsotaan nyt ensin kun/jos tuote valmistuu mikä on tilanne.iPratt kirjoitti:Avainsana TAIMailia kirjoitti:Voit kuunnella Spotifyta, selata aamulehteä tai pelata pokeria.
-
iPadi on jo valmis. iPhone OS 4.0 tulee varmaankin kesällä. Eli iPad on luultavasti jo sitä ennen myynnissä. Voihan tosin olla, että ne julkaisee 4.0:n siinä yhteydessä kun iPad tulee myyntiin, mutta sillon niiden pitäis julkaista iPhone samalla.Sherukka kirjoitti:Ei siis ole uudempaa softaversiota tulossa? Onko joku developeri kuullut tästä mitään?
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Näppäimistön saa lisävarusteena:Opa kirjoitti:Kiitos infosta Kraken.
http://images.apple.com/ipad/design/ima ... 100127.jpg
Tohon vielä hiiri niin sehän olis tietokone - ainii Apple ei vaivautunu laittamaan siihen Mac OSXää...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Noista softaversiosta sen verran että tapansa mukaan (Vrt. iPhonen nopea kehitys versiosta 1.0) Apple paikkailee ja korjailee puutteita versio versiolta... tietyt puutteet on ns. Asennevammoja mutta se näissä iLaitteissa on kivaa kun tuote kehittyy valtavasti vielä oston jälkeekin - vrt. Nokia joka sit on enemmän tai vähemmän sama puhelin vuodesta toiseen kunnes päätät ostaa se uudemman luurin.
-
Sormilla.Opa kirjoitti:Tossa ei vissiin ole näppistä. Kirjoitellaanko suoraan näytölle jollain puikolla?.
-
Viesti Kirjoittaja menorca »
-
Viesti Kirjoittaja iMika »
-
Mä luulen, että se vaatisi joko background-prosessin tai sitten langattoman verkon kautta. Eli pitäis olla softa, jolla iPhonella luodaan langaton verkko ja jaetaan nettiyhteys.iMika kirjoitti:Anteeksi jos on jo käsitelty tässä ketjussa mutta ei osunut ainakaan silmään: Mahtaako iPad tukea tehteringiä siis iphonen kautta? itsellä kyllä on multisim käytössä mutta saunalahdella ei ollut tietoa tuon microsimmin saatavuudesta. Eli voisin sitä odotellessa käyttää iPadia iPhonen yhteyden kautta
Tai sitten Applelta ratkaisu tähän.
Voi korjata, jos oon väärässä.
Jep. Eli lähes täyskokonen kun ollaan vaaka-asennossa. Pystyasennossa nppis on kuulemma liian kapea kunnolla kirjoittamiseen, mutta liian leveä kahdelle peukalolle... Saa nähdä.menorca kirjoitti:Näytöllä näkyy siis lähes oikean näppiksen kokoinen näppäimistö ja siitä sitten napitellaan aivan kuten iPhonessa mutta iPadin oma on suurempi
Voi tosin olla, että pystyasennossa pystyy käyttämään tätä perinteistä kahden sormen järjestelmää. Tai no kyllä mulla on oikeestaan käytössä useampi sormi aina välillä.
-
Viesti Kirjoittaja menorca »
Macpoika kirjoitti: Jep. Eli lähes täyskokonen kun ollaan vaaka-asennossa. Pystyasennossa nppis on kuulemma liian kapea kunnolla kirjoittamiseen, mutta liian leveä kahdelle peukalolle... Saa nähdä.
Voi tosin olla, että pystyasennossa pystyy käyttämään tätä perinteistä kahden sormen järjestelmää. Tai no kyllä mulla on oikeestaan käytössä useampi sormi aina välillä.
voi olla että on liian leveä kahdelle peukalolle mutta se nähdään kun saadaan käyttökokemuksia kyseisestä härpäkkeestä.
Moni tuttu on valittanut että iPadilla ei tee mitään koska prosessori on heidän mielestään naurettavan pieni. Lisäksi kehuvat jotain vanhmempia tabletteja paremmista ominaisuuksista, mutta aika naurettavaa sinänsä tuollainen valitus. Kaikki valittajat vannovat windowsin nimeen eivätkä käytä iPodeja tms.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Onkohan tutuilla jo iPadit, kun möreällä äänellä julistavat? Heh, heh. Windowsin nimeen vannovat toki saavat pitää Windowsinsa. iPadilla ei varmaan lähdetä kilpailemaan mm. konemodaajien sieluista. Pitäköön nestejäädytyksensä ja Opel Asconansa tuplapakoputkella ja karvanopilla. iPad on ilmeisen suunnattu ihan erilaisille ihmiselle, jotka käyttävät sitä ainoana laitteenaan (kovin nuoret ja kovin vanhat) tai helppona yleislaitteena tietokoneen lisäksi tai asemesta (suuri osa muista ihmisistä).menorca kirjoitti:Moni tuttu on valittanut että iPadilla ei tee mitään koska prosessori on heidän mielestään naurettavan pieni. Lisäksi kehuvat jotain vanhmempia tabletteja paremmista ominaisuuksista, mutta aika naurettavaa sinänsä tuollainen valitus. Kaikki valittajat vannovat windowsin nimeen eivätkä käytä iPodeja tms.
-
iPhonessahan on jo internet jako ominaisuus (langattomasti) joten on kyllä vain iPad:in ominaisuuksista kiinni.Macpoika kirjoitti:Mä luulen, että se vaatisi joko background-prosessin tai sitten langattoman verkon kautta. Eli pitäis olla softa, jolla iPhonella luodaan langaton verkko ja jaetaan nettiyhteys.iMika kirjoitti:Anteeksi jos on jo käsitelty tässä ketjussa mutta ei osunut ainakaan silmään: Mahtaako iPad tukea tehteringiä siis iphonen kautta? itsellä kyllä on multisim käytössä mutta saunalahdella ei ollut tietoa tuon microsimmin saatavuudesta. Eli voisin sitä odotellessa käyttää iPadia iPhonen yhteyden kautta
Tai sitten Applelta ratkaisu tähän.
Voi korjata, jos oon väärässä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka