Anteeksi jos tämä nyt tuli väärälle puolelle, mutta tämä vaikutti luontevimmalta paikalta kysellä tätä.
Ostin pari päivää sitten neljännen sukupolven ipod nanon tyttöystävälleni käytettynä UK:n ebaysta. Soittimen piti olla aito Applen tuota mutta yllätys olikin suuri kun pakettia sen saavuttua eilen tutkin. Paketista paljastui tottakai halpa kopio ipod. Kuten näiden tapoihin kuuluu touch wheel scroll-ominaisuutta ei ole ollenkaan, valikot ovat kaikkea muuta kuin sen näköiset kuin aidossa ipodissa pitäisi olla, ja niistä löytyy kaikkea ylimääräistä mitä oikeassa 4 generaation ipodissa ei pitäisi olla (kuten radio). Hold-switchin tilalla on ON/OFF-virtakatkaisija ja lista vioista jatkuisi jos jaksaisin niitä luetella.
Tässä vielä pari kuvaa tästä kopioihmeestä:

ON/OFF-kytkin

"Callfomia ASSembied"-teksti ei jaksanut oikein tässä yhteydessä herättää hilpeyttä

play-moden "komeutta"
Olen kuullut että näitä myydään kiinasta halvalla ihmisille ebayn kautta, mutta tämän kantautuminen minulle yksityiseltä myyjältä Englannista oli suuri yllätys. Varsinkin kun myyjällä on yli 4000 positiivista kommenttia.
Ongelma onkin nyt siinä, että jouduin nostamaan korvausvaatimuksen paypalin kautta koska myyjä ei ole halukas korvaamaan soittimesta penniäkään ja väittää sitä edelleen aidoksi. Eli vaikka noista kuvista nyt kokeneempi ipodien katselija huomaakin että kyseessä on väärennös, paypalin työntekijät eivät sitä välttämättä huomaa, joten mistä minun kannattaisi lähteä hakemaan lausuntoa siitä, että tämä ipod on väärennös? Asun itse Oulussa, joten saisikohan esimerkiksi joltain jälleenmyyjältä lausunnon? Kaipaisin kovasti apua aiheessa, itselläni on tällä hetkellä pää melko tyhjä sen suhteen mistä tätä lausuntoa kannattaisi lähteä hakemaan!
Kiitos jo etukäteen!