Hemmetin fiksu laite. Odotin sen olevan paljon huonompi soittimena. Olen aikaisemmin käyttänyt Creativen vastaavaa. Painonapit toimii paremmin ja ovat paremmin suunniteltu, kuin Creativessä. Äänen laatu vertailtuna Creativeen verrattuna (Koss porta pro) on korvin kuultavaa. Toisaalta tunnistin myös eron PB:n ja Shufflen välillä. Ehkä tuon Crativen ainoa parempi puoli on vaihdettava AAA-paristo.
Näyttöä ei tosiaan tarvitse, kun valitsee alle 120 kappaleesta. Itse olen olen esim. ladannut nopeampia ns. lenkkikappaleita alkuun ja loppuun rauhallisempia. Shufflella voi siirtyä helposti biisilistan taka- tai etuosaan.
Napit ovat huonot, vaikka kuinka olisivatkin "muotia" ja hyvälaatuiset. Hyvälaatuiset siinä suhteessa, kun vertaan Crativessä olleisiin. Omat koss porta pro:t ja Shuffle kulkee kuulokkeiden suojapussissa. Muutenkin ko. kuulokkeet tuntuvat äänen laadun ja tehon tarpeen osalta olevan aika ideaalit shuffleen. Kokeilin myös AKG 501 ja 270 DF -kuulokkeissa ja niissä ei teho oikein riiittänyt vaan Shufflen vahvistin alkoi särkeä ääntä bassoaluella.
Koko oli vain hieman normaalia muistitikkua suurempi ( PALJON pienempi jakevyempi kuin creativen vastaava) ja shuffle kulkee mulla koko ajan kaulassa. Powerbookkiini se ei mahdu kuitenkaan suoraan, kun toinen USB-paikka on varattuna. Onneksi varastosta sattui löytymään ylimääräinen 20-cm USB jatkoletku.
Kysymyksiä.?
Ilmeisesti Shufflessa on Litium-ioni akku, eli akun pitkän eliniän kannalta sitä kannattaa ladata aina kun mahdollista. vai?
Takana oleva Shuffle/virta-nappi tuntuisi olevan laitteen heikoin kohta. Nytkin nappi pitää painaa alas Shuflle-asentoon, muuten jos nappi jää hieman vajaaksi ei laite toista mitään. Toisaalta kun suffle asennosta palaa normaalitoistoon ei soitin edes pätkäise. Vika vai ominaisuus?
Applen kopiosuojaukset tuntuvat naurettavilta, ettei iPodin kuuneltavia kappaleita saisi muka laittaa suoraan toiseen koneeseen. Itse latasinkin heti El iPodo-ohjelman, jolla tämän saa ohitettua X:ssä. Mitä muita hyviä ohjelmia shufflelle on? tai onko El iPodon tapasita ohjelmaan windowsille?
Lopputulos:
Olen myyty
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
...ja tuo mainittu Creative oli Gigantista ostettu Muvo TX.