The Apple iPad (2010)
-
Re: [ÄÄNESTYS] The Apple iPad 2010
Viesti Kirjoittaja hatmac »
http://blogs.wsj.com/marketbeat/2010/02 ... ld-change/
Samassa artikkelissa kerrotaan muuten Applen kanta tuohon aiemmilla sivuilla esitettyyn spekulaatioon siitä kenelle laite on tarkoitettu, se on suunnattu nimenomaan ihmisille joilla on macbook ja iphone lisävimpaimeksi, ei ihmisille joilla ei ole mitään kokemusta tietokoneista.
-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Mistä sitä iPhonea aikanaan kritisoitiinkaan? MMS:n puute, GPS:n puute, 3G:n puute, tetheringin puute, videokuvaksen puute, liian pieni tallennustila jne... tulee näin ensimmäisenä mieleen.
Ja mites niitten ominaisuuksien suhteen kävikään? Ja nyt sitten tätä kritiikkiä käytetään esimerkkinä siitä kuinka Apple kritisoijat ovat väärässä? Kumma kun minä en jostain syystä näe asiaa ihan samalla tavalla.
Ja tottakai 2G iPad voi olla parempi laite. Aivan kuten N900 tai Windows 7 seuraaja voi olla vaikka kuinka hieno. Mutta se ei kuitenkaan tee iPad 1G:stä, N900:sta tai Windows 7 yhtään sen parempaa laitetta. Vaikka 10. sukupolven iPadilla voisi lentää kuuhun, niin se ei vaikuta yhtään 1G:n huonouteen tai hyvyyteen.
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
1. Eläs huuda ny noin kovaa, ku et edes ymmärtänyt, mitä luit.Nks123 kirjoitti:1: Taas väärin! Adobe on pitkään sanonut, että he ovat valmiita tuomaan flashin iPhoneen (ja iPadiin) vaikka heti, mutta Apple ei ole suostunut yhteistyöhön. http://www.itviikko.fi/ratkaisut/2010/0 ... 20101767/7 Tämä yhteistyön haluttomuus taas todennäköisesti johtuu siitä, että Apple pelkää ilmaisten selain-flash-pelien heikentävän App Storen monopolia iPhone OS:ssä. Kyllä kertoo Applen käyttäjäläheisyydestä jotain. Kuten yllä mainittiin, niin asiakkailta rahat pois-periaatteella tuo yhtiö kyllä aika pitkälti toimii.
2: Minulla ei ole safari-selain tai mac osx ikinä kaatunut flashin takia, joten epäilen tätä bugisuuden korostamista osittain appleistien puolustusreaktioiksi iPadin ja iPhonen heikkouksille.
3: Sinulla ei selvästikään ole tietoa siitä, että HTML 5:n suurin kehittäjä ei ole Apple, vaan... *rummun pärinää*... tattadadaa: ADOBE! Ei kai vain tullut shokkina? Ja Appleko mukamas hyvää hyvyyttään pelastamassa ihmisiä pois Adoben flashin hirmuvallasta? ^^
4: Et selvästikään ole ikinä kokeillut N900:sta? Ei siinäkään ole suunniteltu kosketuskäyttöliittymää hiirellä käytettäväksi, mutta jotkin nettisivut ovat vain suunniteltu hiirellä käytettäviksi, jolloin N900:sta löytyy tämä loistava hiirilisä, toisin kuin Applen laitteista, jolloin on vain nostettava kädet ilmaan ja todettava, että ei toimi. On se kyllä upeaa, että joku yritys voi kertoa ihmisille mitä he tarvitsevat ^^ Sitä päivää odotellessa, kun tv:stä kajahtaa: "S-Market on todennut kissanruoan jokaisen koiranomistajan perustarpeeksi, nyt massalla S-Markettiin kissanruokaostoksille!"

Pointti on, että Apple ei halua käyttikseensä softaa, jonka lähdekoodia sillä ei ole. Jos Applella ei ole lähdekoodia, se ei voi kääntää koodia jollekin toiselle prosessorille, jos se haluais, plus se joutuisi päivityksissä odottamaan, että Adobe suvaitsisi homman hoitaa. Ja Adobe ei mun tietääkseni ole ollut erityisen hanakka updateihin CS:n kanssa, kun puhutaan Cocoasta ja Carbonista ym. tavarasta. Ja vaikka olisikin ollut, ei Apple silti halua olla riippuvainen Adobesta. Jos Applella olisi Flash iPhonessa tai iPadissa, se olisi Adobesta riippuvainen.
2. No, voin sanoa, että minä nyt en erityisemmin nauti siitä, että nettisivulla on Flashia. Vuosien aikana olen huomannut, että hidastaa huomattavasti selailua plus tuulettimet meni PPC-koneessa aina kierroksille, kun tuli Flashia. Se 16 kk on myös aika pitkä aika, että saadaan bugi korjattua. Bugi, joka joissain tapauksissa kaataa pelkän Flashin, selaimen ja/tai jumittaa koko järjestelmän.
3. Et näytä oikein ymmärtävän mitä minä puhun. En sanonut, että Apple olisi HTML5:n suurin kehittäjä. Sanoin vain, että Apple haluaa Flashin sijasta käytettävän web-standardeja. Ei siihen liity mitenkään se, kuka on sen standardin kehittänyt. Annoin esimerkin WebKitistä. Apple on kiinnostunut avoimista teknologioista, mutta haluaa pitää tuotteensa suljettuina.
4. No, Apple päättää itse, minkälaisen käyttöliittynän se haluaa laitteeseensa laittaa. Kun ei ole erityistä hiirikäyttöliittymää, laitetta on helpompi käyttää. Eli tässä tapauksessa Apple on valinnut yksinkertaisuuden. Kyllä, tämä argumentti yksinään olisi varsin typerä, mutta sen ei ole tarkoitus olla yksinään, vaan vain sivuhuomio muiden arguemnttien lisänä.
Apple becomes top phone maker by profits -researchNks123 kirjoitti:Nyt kyllä puhut semmoista sontaa, että huhhuh! Tarkista poika tietosi!
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja delic »
Mun mielestä tän laitteen suurin heikkous on kyllä se moniajon puute, kuka muka nuori on koneella ilman, että on meset jne auki? Tän laitteen ongelma on myös helposti se, että tavalliset ihmiset ei tiedä mitä tällä voi tehdä, eikä ymmärrä laitetta ja näyttäähän tää aika hi-tech laitteelta joten monen on vaikea ees käsittää kenelle ipad on tarkoitettu. Myöskin kaikki tämmöne, että siirretään tavaraa itunesin välityksellä hämmentää tavallista ihmistä, okei se hämmentää myös monia muitakin ja juurikin se, että ihmiset käyttää nykyää vissii paljo muistitikkuja ja siirtelee tavaraa niiden avulla koneesta toiseen ja on tottunut, että se toimii niin
Mutta silti itse en kyllä kauheesti lähde kritisoimaan ja haukkumaan tätä laitetta tässä vaiheessa, koska mulla jäi parhaiten mieleen siitä applen keynotesta se steve:n kommentti, että se pitää tuntea itse käsissään tms. Kyllä mua ainaki kovasti kiehtoo ajatus surffailla netissä tuon kokoisella kosketusnäytöllä niinku steve sanoi niin uskoisin, että se on aika kivaa. Kyllähän mä muistan ku kävin sonera kaupas testaa iphonea ni peli oli sillä selvä

Mutta siis siitäkin huolimatta tuskin tulen ipadia koskaan hommaamaan, en näe kauheesti käyttöä sille ainakaan tässä vaiheessa, ja jos pc puolelta tulee samantyyline tablet niin kyllä tartun mieluummin siihen koska se on mulle tuttu maailma ja uskon, että myös todella moni ns tavallinen kuluttaja ajattelee samoin
Iphone on paras puhelin mitä oon koskaa käyttäny, mut en oo silti vaihtamassa applen tietokoneeseen, käytin töissä 2kk ja en nähny siinä mitään hehkutuksen arvoista, että miksi se olisi muka paljon parempi ku pc
-
Viesti Kirjoittaja Mika73 »
-
Joku huhuili, että vois olla iChat ohjelma tulossa Applelta. Se olisi kyllä ratkaisu tuohon IM-ongelmaan, kun Apple voisi antaa sen pyöriä taustalla. Onhan myös mahdollista, että kamerakin tulisi. Musta tosin tuntuu, että kamera olisi siitä hankala, että sen osoittaminen oikeaan suuntaan ei oo yhtä helppoa, kuin tietokoneella, joka istuu tukevasti sylissä tai pöydällä.Mika73 kirjoitti:iPhone ja iPadi ovat kaksi täysin eri asiaa, toinen kulkee mukana taskussa jatkuvasti.. Moniajo ja kamera, niin laite olisi pakko saada.. 8)
Joku iChat olis kyllä kiva, niin sais keskusteltua samalla, kun on netissä tms. Se tosin sais sitten tukea useampaa eri systeemiä (mese, Facebook, Skype, gtalk, me.com ainakin).
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
ÖH? IM+ on jo keksitty jossa noin voi toimia.Macpoika kirjoitti:Joku huhuili, että vois olla iChat ohjelma tulossa Applelta. Se olisi kyllä ratkaisu tuohon IM-ongelmaan, kun Apple voisi antaa sen pyöriä taustalla. Onhan myös mahdollista, että kamerakin tulisi. Musta tosin tuntuu, että kamera olisi siitä hankala, että sen osoittaminen oikeaan suuntaan ei oo yhtä helppoa, kuin tietokoneella, joka istuu tukevasti sylissä tai pöydällä.Mika73 kirjoitti:iPhone ja iPadi ovat kaksi täysin eri asiaa, toinen kulkee mukana taskussa jatkuvasti.. Moniajo ja kamera, niin laite olisi pakko saada.. 8)
Joku iChat olis kyllä kiva, niin sais keskusteltua samalla, kun on netissä tms. Se tosin sais sitten tukea useampaa eri systeemiä (mese, Facebook, Skype, gtalk, me.com ainakin).
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
Tosta 'mahdollisesta' hinnanalennuksesta spekuloidaan niin laajalti että käykö niin että alkaa vaikuttamaan ennakkotilauksiin ja Apple on 'pakotettu' laskemaan hintaa jo ennen kuin laite on edes myynnissä. Nämä hinnanalennusspekulaatiot (hieno yhdyssanahatmac kirjoitti:Ei muuten kannata ostaa ainakaan ennen juhannusta, ilmeisesti hintoihin on luvassa korjausta alaspäin samaan tapaan kuin Iphonen hinta tippui aikoinaan kolmisen kuukautta myynnin aloittamisesta, 30%.
http://blogs.wsj.com/marketbeat/2010/02 ... ld-change/
Samassa artikkelissa kerrotaan muuten Applen kanta tuohon aiemmilla sivuilla esitettyyn spekulaatioon siitä kenelle laite on tarkoitettu, se on suunnattu nimenomaan ihmisille joilla on macbook ja iphone lisävimpaimeksi, ei ihmisille joilla ei ole mitään kokemusta tietokoneista.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Gotnine »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Mutta, kun se ei pyöri taustalla. Jos Apple tekisi iChatin, sen olisi mahdollista pyöriä taustalla.Sherukka kirjoitti:ÖH? IM+ on jo keksitty jossa noin voi toimia.
-
Siinä on “oleofobinen” näyttö, eli hylkii rasvaa. Sormenjälkiä pitäisi jäädä siis vähän.Gotnine kirjoitti:Olen käsihygieniafriikki, mutta kosketusnäytöllinen masiina tekisi minut varmaan vieläkin hullummaksi; koko ajan saisi olla pesemässä käsiä ettei näyttöruutuun tulisi sormentahroja, joten jää iPad ostamatta. Entäs pakkasella - eikös sähköiskun riski ole suurempi kuin perinteisen näpyttimen kanssa?
Pakkasella toimii, mutta ei hanskat kädessä.
Särhköiskujen vaara??? Siinä on lasi. Lasi ei johda sähköä. Mistäs sä sähköiskun saisit?
-
No kuvittelin jotain päällä olevaa televisiovastaanotinta ja sormeilua pakkasesta tultua ja jotain staattista sähköä tai jotain, mutta kai ne sedät ja tädit siellä Ompputarhassa on tosiaan noikin jutut ajatellu loppuun asti, jotenMacpoika kirjoitti: Särhköiskujen vaara??? Siinä on lasi. Lasi ei johda sähköä. Mistäs sä sähköiskun saisit?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Ja yleensäkin ainakin mun mielestä nämä kolmannen osapuolen IM-asiakasohjelmat ovat jossain kamalan ja kriipivän välimaastossa. Käyttöliittymään niissä saisi panostaa enemmän.Macpoika kirjoitti:Mutta, kun se ei pyöri taustalla. Jos Apple tekisi iChatin, sen olisi mahdollista pyöriä taustalla.Sherukka kirjoitti:ÖH? IM+ on jo keksitty jossa noin voi toimia.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Tämä onkin hämmästyttänyt minua eräänkin kerran. Olen saanut sähköiskun ainakin kopiokoneen lasista (olen varma etten koskenut mihinkään muuhun kuin lasiin), ja peilistä.Macpoika kirjoitti:Lasi ei johda sähköä. Mistäs sä sähköiskun saisit?
-
No niin, no niin; en sittenkään ole täysin yksin saatika totaalinen pölvästi!!Macco kirjoitti: Tämä onkin hämmästyttänyt minua eräänkin kerran. Olen saanut sähköiskun ainakin kopiokoneen lasista (olen varma etten koskenut mihinkään muuhun kuin lasiin), ja peilistä.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

-
Niin, joo. Staattinen sähkö. Mutta mulla ei kyllä koskaan oo tullu iPodin näytöstä sähköiskuja. Musta tuntuu, että se iPadin lasi ei tahdo oikeen polarisoitua kovin helposti. Voi johtua tietysti siitä näytöstä alla. Mutta siis sen polarisaation näkisi siitä, että se keräisi pölyä. Olettaisin näin.Gotnine kirjoitti:No niin, no niin; en sittenkään ole täysin yksin saatika totaalinen pölvästi!!Macco kirjoitti: Tämä onkin hämmästyttänyt minua eräänkin kerran. Olen saanut sähköiskun ainakin kopiokoneen lasista (olen varma etten koskenut mihinkään muuhun kuin lasiin), ja peilistä.![]()
![]()
Sähköiskuja voi kylmällä ja kuivalla kelillä saada melkein mistä vaan! 8)
-
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
Millaisessa tilanteessa tietokonetta tulee käytettyä pakkasessa?Gotnine kirjoitti:Entäs pakkasella - eikös sähköiskun riski ole suurempi kuin perinteisen näpyttimen kanssa?
-
No esim. juuri nyt ikkuna on auki, mutta ulkoa tullessa iPad voi olla ehkä kylmähkö tai jos vaikkapa pakkasyönä tarttee juna-asemalla kuuklata seuraavaa junaa... No joo; ei kai sitä nyt pakkasolosuhteissa tulisi käytännössä kauheasti käyteltyäForsteiner kirjoitti:
Millaisessa tilanteessa tietokonetta tulee käytettyä pakkasessa?
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Tarkoitin juuri sitä, että suurin osa länsimaalaisista käyttää jo tietokoneita, joten aika vähässä ovat ne jotka eivät vielä niitä käytä millään tavoin. Tuolla USA/UK vs. suomalaiset tarkoitin sitä, että meillä Apple ei (vielä) tarkoita koko kansalle helppokäyttöisiä ja sutjakkaita laitteita siinä määrin kuin noissa kahdessa muussa mainitsemassani maassa. iPhone ei ole peruskäyttäjän puhelin, enkä tiedä viitsisikö sitä mainostaa jollekin perus-win-käyttäjälle, joka haluaa vain puhua ja tekstailla. Sama juttu iPadin kanssa, ei sitä kannata jokahenkilön laitteeksi suositella.Repe Ruutikallo kirjoitti:...koska ne ovat olleet liian vaikeita. Ainakin tähän saakka.mcpekkis kirjoitti:
Tietokoneita käyttävät jo ne, jotka niistä ovat kiinnostuneita. Se vähemmistö, joka ei tietokoneista perusta, on tehnyt tietoisen päätöksen olla käyttämättä tietokoneita.
Tuskinpa monikaan on tehnyt pyhää periaatepäätöstä olla ikinä käyttämättä minkäänlaisia tietokoneita. Se ei olisi oikein mahdollistakaan, sillä jonkinlaisia tietokoneitahan on aivan kaikkialla ympärillämme. Kysymys on ymmärtääkseni ensisijaisesti käytön kynnyksestä ja helppoudesta.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Omaan korvaan kuulostaisi hyvältä iPadeihin tietokonetarpeissa luottavassa huushollissa joku keskitetty multimediaserveri, eräänlainen hubi, joka olisi kytketty vaikka televisioon ja siinä olisi yksinkertainen käyttöliittymä. Sisältö löytyisi sieltä, ja sinne voisi sitä ladata myös ulkoisista lähteistä. iPadit synkronoituisivat sitten sen kanssa, jopa verkon yli ja automaattisesti.
-
Viesti Kirjoittaja Never-mind »
http://www.roughlydrafted.com/2010/02/0 ... obe-flash/
-Imac 2,4ghz 24"/320gt/4gt (ALU)
-Macbook c2d 2,4ghz Unibody
-Airport extreme base station
-iPhone 2G 16gb 3.0
-iPhone 3G S⃣ 32gb White 3.01
-
Viesti Kirjoittaja Imperial »
No, noita laitteita kun ei ajeta verkkovirralla niin eipä paljon ole sähköiskun vaaraa muutenkaan.Gotnine kirjoitti:Entäs pakkasella - eikös sähköiskun riski ole suurempi kuin perinteisen näpyttimen kanssa?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Juhal79 »
Heh. Linkin nettisivu ei näy oikein iPhonella, iPod Touchilla, eikä iPadilla. Huvittavinta on se että tuossa videolla "asiantuntija" kovasti vakuuttelee ettei Flashia tarvita, kun on tulossa joskus hieno uusi HTML5... En tosin jaksanut kun pari minuuttia katsoa.Never-mind kirjoitti:Mietteitä Flashistä..Ja muistakin iPadin "Puutteista"
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Onkos sinulla joku "asiantuntija" jossain jemmassa, joka on sitä mieltä, että HTML5 ei tule videokäytössä sitä Flashia korvaamaan?Juhal79 kirjoitti:Heh. Linkin nettisivu ei näy oikein iPhonella, iPod Touchilla, eikä iPadilla. Huvittavinta on se että tuossa videolla "asiantuntija" kovasti vakuuttelee ettei Flashia tarvita, kun on tulossa joskus hieno uusi HTML5... En tosin jaksanut kun pari minuuttia katsoa.Never-mind kirjoitti:Mietteitä Flashistä..Ja muistakin iPadin "Puutteista"

-
Viesti Kirjoittaja TeemuT »
Hienointa tässä viestissä on se että siinä on kommentoitu linkkiä katsomatta edes videota loppuun saati omaamatta minkäänlaista tietoa noidenkaan sivujen toiminnasta iPhonella. Itsellä meinaan ainakin aikesi oikein nätisti suoraan iPhonelle modattu versio sivusta joka toimi yllättäin täysin moitteettomasti ja oli helppoa selailla noita juttuja enemmänkinJuhal79 kirjoitti:Heh. Linkin nettisivu ei näy oikein iPhonella, iPod Touchilla, eikä iPadilla. Huvittavinta on se että tuossa videolla "asiantuntija" kovasti vakuuttelee ettei Flashia tarvita, kun on tulossa joskus hieno uusi HTML5... En tosin jaksanut kun pari minuuttia katsoa.Never-mind kirjoitti:Mietteitä Flashistä..Ja muistakin iPadin "Puutteista"

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka