No tuosta näet mitä on keskiarvo macbook pro:n päivitystahti. http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook Mennään siis jo hieman yli keskiarvoa joten eiköhän se aika pian tule.-merc kirjoitti:Kone pitäisi saada hankittua maaliskuun ensimmäisen viikon aikana. Joo onhan nyt käsketty paljon näitä uusia malleja odottelemaan mutta tuntuu että odottamisen aika vaan pitenee ja pitenee...Never-mind kirjoitti:Tarvitko koneen nyt heti? Jos sinulla on aikaa odottaa 1-2kk niin todennäköisesti Macbook pro mallisto päivittyy lähiaikoina..Suosittelen odottaamaan siihen asti jos vain mahdollista.
MacBook vai Pro?
-
Re: MacBook vai Pro?
Viesti Kirjoittaja juu-zo »
-
Viesti Kirjoittaja -merc »
koneen tietoja : 15" 2,8Ghz
Takuuta jäljellä 12.01.2011
* Prosessori: Intel Core 2 Duo, 2.8 GHz
* Muisti: 4 Gt (max. 8 Gt)
* Kiintolevy: 500 Gt, pyörimisnopeus 5400 k./min
* Näyttö: 15.4" LED-taustavalaistu laajakuvanäyttö
Ohjelmistot: iTunes, Time Machine, Pikakatselu, Spaces, Spotlight, Dashboard, Mail, iChat, Safari, Osoitekirja, QuickTime, iCal, DVD-soitin, Photo Booth, Front Row ja Xcode-kehitystyökalut. Lisäksi iLife ’09, mukana iPhoto, iMovie, iDVD, iWeb ja GarageBand
Kone vaikuttaa hyvännäköiseltä, ei naarmuja yms, melkein uusi!
Hintaa 1300e.
KANNATTAISIKO TÄMÄ OSTOS?
hieman pelkään ostaa jonkun omaa "käytettyä" kun kokemusta ei ennestään ole.
Mitä mieltä olette? Tuo on juuri oikeissa mittasuhteissa mitä olen ostamassa viim. maaliskuun alussa, ja kaupassahan se halvin 15 tuumainen maksaa 1649e suunnilleen.. Ja tuossa olisi vielä mahtavan kokoinen kovalevy ja prosessorikin paras mahdollinen.
Olisiko siis yhtään kannattava ostos..? huutajia on jo myös 8 ! että jos jotenkin ehtisin ovelasti huutamaan tuon 1300:lla.. ?
Apua nopeasti!
-
-
-
Viesti Kirjoittaja rutina »
Eipä tuota kauheasti ole kukaan ehtinyt käyttää, jos alle kuukauden vanha vasta on. Varsin hyvän alennuksen saat kyllä uuteen verrattuna, että eiköhän voida puhua todella hyvästä kaupasta.-merc kirjoitti:olisiko toi järkevää ostaa esim 1400e: lla? ton koneen ihan oikee hintahan on 2000 vähän päälle :O

-
Viesti Kirjoittaja jehu »
-
-
Viesti Kirjoittaja idioteque »
-
yritin soittaa tuohon numeroon mutta eipä ollut numero käytössä? ..idioteque kirjoitti:http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/ ... 1?rowId=10
ummmmh...
-
Viesti Kirjoittaja idioteque »
-Bill Hicks
-
Viesti Kirjoittaja Never-mind »
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... &start=300
Edit: Suosittelen lukemaan KOKO ketjun läpi jos käytettyä konetta etsit ja tuo keltaisen pörssin ilmoitus herätti mielenkiintosi.
-Imac 2,4ghz 24"/320gt/4gt (ALU)
-Macbook c2d 2,4ghz Unibody
-Airport extreme base station
-iPhone 2G 16gb 3.0
-iPhone 3G S⃣ 32gb White 3.01
-
Kun olen saanut koneen kotiin niin mitä sen kanssa pitäisi ensimmäiseksi tehdä kun avaa sen? Ja siis tarviiko virusturvaa vai ei ?
eli siis tämä kone: http://tector.shop.wosbee.com/Published ... MB986K%2FA
Eihän koneeseen pidä vielä OSTAA erikseen mitään? Vaan että siinä on kaikki ohjelmat yms. ilmaisena?
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Ohjelmia on sisällä perustarpeiksi riittävät, sitten jos jotain tosityöohjelmia tai muita spesiaaleja tarvitset niin ne tietysti erikseen.
-
Selvä, kiitos paljon!Fixx kirjoitti:Se kone taitaa aika hyvin opastella siinä alussa, mitä asetuksia sinne laitellaan. Oma nimi, admin salasana ja sellaisia. Virussuojia ei tarvitse miettiä, niistä kyllä mekkaloidaan sitten täällä jos sellaisille tulee tarvetta.
Ohjelmia on sisällä perustarpeiksi riittävät, sitten jos jotain tosityöohjelmia tai muita spesiaaleja tarvitset niin ne tietysti erikseen.
-
Viesti Kirjoittaja Bashi88 »
Toisaalta joskus taas odottaminen palkitaan.. Itse mietin yli puoli vuotta, minkälaisen MacBook Pro:n ostaisin. Sitten nurkan takaa ilmestyikin MacBook Air, joka hurmasi siltä seisomalta. En väitä, että vaihtaisit kokonaan eri malliin (tuskin sellaista tuleekaan), mutta uusia ominaisuuksia voi hyvinkin aina ilmaantua-merc kirjoitti:Kone pitäisi saada hankittua maaliskuun ensimmäisen viikon aikana. Joo onhan nyt käsketty paljon näitä uusia malleja odottelemaan mutta tuntuu että odottamisen aika vaan pitenee ja pitenee...Never-mind kirjoitti:Tarvitko koneen nyt heti? Jos sinulla on aikaa odottaa 1-2kk niin todennäköisesti Macbook pro mallisto päivittyy lähiaikoina..Suosittelen odottaamaan siihen asti jos vain mahdollista.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Kuitenkin luulisin kyseessä olevan pidempiaikaisen investoinnin, joten eikös kannata ottaa rahalle paras vastine?

-22.12.2012-
-
Jep tottakai kannattaa! MUTTA löysin huuto netistä macbook pron, joka on aivan sitä mitä halusin, ja vielä enemmän. sillä meinasin aluksi ostaa sen halvimman 15 tuumaisen mutta sainkin huudettua 1460 eurolla 2139 euron macbook pron! (tämä on siis se macbook pro 15'' 2,8 prosessori ja 500gigan kiintolevy! minusta se oli tarpeeksi hyvä tarjous minulleBashi88 kirjoitti:Toisaalta joskus taas odottaminen palkitaan.. Itse mietin yli puoli vuotta, minkälaisen MacBook Pro:n ostaisin. Sitten nurkan takaa ilmestyikin MacBook Air, joka hurmasi siltä seisomalta. En väitä, että vaihtaisit kokonaan eri malliin (tuskin sellaista tuleekaan), mutta uusia ominaisuuksia voi hyvinkin aina ilmaantua-merc kirjoitti:Kone pitäisi saada hankittua maaliskuun ensimmäisen viikon aikana. Joo onhan nyt käsketty paljon näitä uusia malleja odottelemaan mutta tuntuu että odottamisen aika vaan pitenee ja pitenee...Never-mind kirjoitti:Tarvitko koneen nyt heti? Jos sinulla on aikaa odottaa 1-2kk niin todennäköisesti Macbook pro mallisto päivittyy lähiaikoina..Suosittelen odottaamaan siihen asti jos vain mahdollista.Tosin tuo maaliskuun aikaraja hankaloittaa.
Kuitenkin luulisin kyseessä olevan pidempiaikaisen investoinnin, joten eikös kannata ottaa rahalle paras vastine?

Ja myyjä lupasi tuoda koneenkin vielä tänne pääkaupunkiseudulle + se on aivan uusi (tukkurilta oli kuulemma tullut 2 ylimääräistä) eli takuuta voimassa vielä ens vuoden tammikuuhun .
-
Viesti Kirjoittaja Never-mind »
-Imac 2,4ghz 24"/320gt/4gt (ALU)
-Macbook c2d 2,4ghz Unibody
-Airport extreme base station
-iPhone 2G 16gb 3.0
-iPhone 3G S⃣ 32gb White 3.01
-
(niitä on siis kaksi myynnissä , sillä oli tullut kaksi ylimääräistä) Kyllähän tuo vähän mietittää tietysti tuo koneen hinta, mutta olen puhunut jo koneen myyjän kanssa puhelimessa ja kaikki asiat pitäisi kuitenkin olla selvää.
Ja siis toinen kone on minun huutamani 1460 eurolla.
-
Mietin tässä vain että olisiko huomenna aika soitella tietokoneesta, vaikka jossain kuuden jälkeen? Niin voisi sopia miten hoidetaan sitten asiat tästä eteenpäin!
Ja vastaus:
Moi!
Valitettavasti huomenna on hieman aikaista, koska olen sairaalassa akuutinaivoveritulpan vuoksi. Mutta kaikesta huolimatta koneen olen sinulle varannut ja luvannut myydä. Tämän halvauksen vuoksi minulla menee ajokortti,vaikka kysessä onkin aika lievä oireinen aivotapahtuma. Mutta ajokortittomuuden takia pitää vähän sovitella aikataulu niin että saan jonkun kuskin joka kyyditsee minua sinne päin. Ollaan vaikka loppu viikosta yhteydessä asian tiimoilta. Kiitos viestistäsi, tämä vastaaminen oli hyvää sormiharjoitusta topumisen kannalta.
Terkuin : Jesse Ter....
voisiko tää nyt sitten olla kusetusta..? vai totta.. Mulla ei oo mitään hajua kun kokemusta ei oo mistään huuto.netistä yms

Syy: Tarkemmat tiedot editoitu, ovat Modelassa tallessa.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Saitkin jo minulta yv:n. Sanon vielä, ole varovainen,älä maksa mitään etukäteen. Tämä ohje pätee aina, kun myyjä on outo.-merc kirjoitti:Noniin.. kyselin tältä macin myyjältä että millonkos soitellaan siitä että sovitaan koneen kuljetukset yms. Eli lähetin hänelle:
Mietin tässä vain että olisiko huomenna aika soitella tietokoneesta, vaikka jossain kuuden jälkeen? Niin voisi sopia miten hoidetaan sitten asiat tästä eteenpäin!
Ja vastaus:
Moi!
Valitettavasti huomenna on hieman aikaista, koska olen sairaalassa akuutinaivoveritulpan vuoksi. Mutta kaikesta huolimatta koneen olen sinulle varannut ja luvannut myydä. Tämän halvauksen vuoksi minulla menee ajokortti,vaikka kysessä onkin aika lievä oireinen aivotapahtuma. Mutta ajokortittomuuden takia pitää vähän sovitella aikataulu niin että saan jonkun kuskin joka kyyditsee minua sinne päin. Ollaan vaikka loppu viikosta yhteydessä asian tiimoilta. Kiitos viestistäsi, tämä vastaaminen oli hyvää sormiharjoitusta topumisen kannalta.
Terkuin : Jesse T....
voisiko tää nyt sitten olla kusetusta..? vai totta.. Mulla ei oo mitään hajua kun kokemusta ei oo mistään huuto.netistä yms?
Poistan kuitenkin tarkat henkilötiedot viestistäsi, ovat tallella modelassa.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Jep kasvokkain olen kyllä kaupat tekemässä, en missään nimessä maksaisi noin isoa rahasummaa ilman että näen tuotteen ensin. Kiitos kuitenkin!amanita kirjoitti:Saitkin jo minulta yv:n. Sanon vielä, ole varovainen,älä maksa mitään etukäteen. Tämä ohje pätee aina, kun myyjä on outo.-merc kirjoitti:Noniin.. kyselin tältä macin myyjältä että millonkos soitellaan siitä että sovitaan koneen kuljetukset yms. Eli lähetin hänelle:
Ja vastaus:
Moi!
Terkuin : Jesse T....
voisiko tää nyt sitten olla kusetusta..? vai totta.. Mulla ei oo mitään hajua kun kokemusta ei oo mistään huuto.netistä yms?
Poistan kuitenkin tarkat henkilötiedot viestistäsi, ovat tallella modelassa.
-
Olen mielestäni ottanut nyt aika hyvin selvää myyjästä, että eipä huijata helpolla !

-
Viesti Kirjoittaja iPhoney »
Riittääkö MacBookissa (4 gigan muistilla)vääntö seuraavaksi pariksi vuodeksi perus nettailun lisäksi amatöörintason kuvankäsittelyyn ja grafiikan vääntämiseen? Eli toisin sanoen jaksaako Photoshop ja kumppanit pyöriä siinä kunnolla? Näytön koko ei ole ongelma, sillä "työskennellessä" tulisi kytkettyä ulkoiseen näyttöön.
Vai satsatakko hieman enemmän ja ostaa mbp kunhan päivittyy? (parin päivän, viikon tai vuoden sisään

-
Viesti Kirjoittaja supreme »
iPhoney kirjoitti:Olen tässä jo jonkin aikaa harkinnut siirtymistä mac-käyttäjäksi, varsinkin nyt on iPhonen hankinnan myötä halu voimistunut, niin kysymykseni kuuluu:
Riittääkö MacBookissa (4 gigan muistilla)vääntö seuraavaksi pariksi vuodeksi perus nettailun lisäksi amatöörintason kuvankäsittelyyn ja grafiikan vääntämiseen? Eli toisin sanoen jaksaako Photoshop ja kumppanit pyöriä siinä kunnolla? Näytön koko ei ole ongelma, sillä "työskennellessä" tulisi kytkettyä ulkoiseen näyttöön.
Vai satsatakko hieman enemmän ja ostaa mbp kunhan päivittyy? (parin päivän, viikon tai vuoden sisään) Nykymalli ei oikein houkuttele kun siihen pitäisi kuitenkin ostaa lisää muistia ja kovoa ja käytetynkään ostaminen ei kiinnosta.
Itellä vähän sama ongelma, mutta jos ei ens tiistaihin mennessä uudet mbpt tule niin ostan normi Macbookin 4gb muistilla.. Eiköhän noi tehot riitä ihan hyvin moneksi vuodeksi eteenpäin!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Magic mouse
iPod nano 4gb
-
Viesti Kirjoittaja ei-zo »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka