heikkipekka kirjoitti:Vaihtolaittet taitaa olla tehdaskorjattuja. Mä sain huollosta vaihtolaitteen, mutta näyttö porrasti toiselta puolelta, joten sekin jouduttiin lähettämään saman tien takaisin.
Saitko sinäkin olevinaan ihan uuden laitteen?? Mulle tuli kanssa ja sama vika että näyttö on irti toiselta puolelta pysyi paikoillaan ehkä 5päivää :/
Vatuttaa pikkusen toi ainainen lähettely ja kalvojen ostetu kun just kun saa laitettua kaikki kuntoon niin sitten se näyttää menevän huoltojonoon....
Keneenköhän tässä pitäisi olla yhteydessä kun puhelin on tilattu nettikaupasta (iphone 3g s) ja uusin päivitys sai sen täysin lukkoon? Takuuta on varmasti jälellä kun en ole puhelimella vielä soittanut yhen ainuttakkaan puhelua.
Wombut kirjoitti:Keneenköhän tässä pitäisi olla yhteydessä kun puhelin on tilattu nettikaupasta (iphone 3g s) ja uusin päivitys sai sen täysin lukkoon? Takuuta on varmasti jälellä kun en ole puhelimella vielä soittanut yhen ainuttakkaan puhelua.
SCF:ään yhteys. Tai sitten viet luurin johonkin Sonera Pisteeseen, josta se lähetetään huoltoon.
Wombut kirjoitti:Keneenköhän tässä pitäisi olla yhteydessä kun puhelin on tilattu nettikaupasta (iphone 3g s) ja uusin päivitys sai sen täysin lukkoon? Takuuta on varmasti jälellä kun en ole puhelimella vielä soittanut yhen ainuttakkaan puhelua.
SCF:ään yhteys. Tai sitten viet luurin johonkin Sonera Pisteeseen, josta se lähetetään huoltoon.
Mitä tarkoittaa täysin lukkoon?
Niin ettei se lähde recoveryllä eikä sillä toisellakaan systeemillä päälle. iTunes ei saa palautettua softaa puhelimeen 3.1.3 päivityksen epäonnistumisen jälkeen.
Meillä halkes iPhone 3G 8gigasen takakuori latausportin kohdalta noin 1 cm ihan itsekseen. Puhelin ostettu huuto.netistä ja takuu oli jo ummessa. Myöskin JB + unlock oli tuohon tehty. Kysyin taskuomena.comista mutta olis siellä tullut maksaa yli 200 € uusi takakuori, joten lähetin sen tuonne SCF huoltoon. Velottavat 35 € pelkästä arviosta + 25 € postikulut päälle. Takakuoren vaihdolle hinta-arviota ei kuulemma voi mailitse sanoa!? Eikä ne näköjään voineet sanoa sitäkään että vaihtolaite siitä tulee ja that's all folks (varmaan just tuon 35 € takia). Tässä vaiheessa luulin että oikeasti vaihtavat sen takakuoren tuolla, mutta vaihtolaitehan sieltä tuli eli 291 + 25 € tuli yhteensä hintaa. Kotivakuutus korvasi koko hoidon ja tämä vaihtolaitekin näyttäisi toimivan, GPS on vielä tosin testaamatta. Mutta aika /C:stä tuo SCF! Vähän maku meni näistä Applen vehkeistä...
Mathe kirjoitti:Tämän aiheen luettuani, päätin ettei iPhonea omaan taskuun ole tulossa.
Ymmärrän... On mullekkin uusi asia että puhelin hajoaa, tosin onhan tä monipuolisin "puhelin" mitä olen omistanut mutta kun tottunut että puhelimet toimii ku junan vessa eikä ole ikinä minkään luurin kanssa joutunut miettimään huoltoja tai kaatumisia yms.
Mathe kirjoitti:Tämän aiheen luettuani, päätin ettei iPhonea omaan taskuun ole tulossa.
Ymmärrän... On mullekkin uusi asia että puhelin hajoaa, tosin onhan tä monipuolisin "puhelin" mitä olen omistanut mutta kun tottunut että puhelimet toimii ku junan vessa eikä ole ikinä minkään luurin kanssa joutunut miettimään huoltoja tai kaatumisia yms.
Sitten löytyy meitä joilla ei ole koskaan ongelmia ilmennyt (kop-kop).
Miten kauan teillä on luurit yleensä viihtyny siellä SCF:llä? Oma on ollu nyt vajaa pari viikkoa, tänään menin Veikon Koneen ohi ja kyselin että kauankohan siinä vielä kestää - myyjä sanoi että kyllä niissä kuukausi yleensä menee. Kuukausi?
No juu, mutta jos kuitenkin jotain ongelmia ilmenisi niin ei ainakaan huolto toimi.
iPod Touch 3rd Generation 32gb l AirPort Express l MacBook Pro 17" (Late 2009)
No juu, mutta jos kuitenkin jotain ongelmia ilmenisi niin ei ainakaan huolto toimi.
Sherukka:n hyvää viestiä käyttäen:
Sitten löytyy meitä joilla ei ole koskaan ongelmia ilmennyt huollon kanssa (kop-kop).
Viimeksi kun tuli huollettua SCF:llä niin uusi puhelin oli käsissä aika tarkkaan 24h huoltoon jättämisen jälkeen.
Gerry kirjoitti:Miten kauan teillä on luurit yleensä viihtyny siellä SCF:llä? Oma on ollu nyt vajaa pari viikkoa, tänään menin Veikon Koneen ohi ja kyselin että kauankohan siinä vielä kestää - myyjä sanoi että kyllä niissä kuukausi yleensä menee. Kuukausi?
Itse olen joutunut vaihtamaan erinäisten vikojen vuoksi joulukuussa '09 ostetun iPhonen jo kahteen otteeseen ja molemmilla kerroilla SCF-huolto toimi erinomaisen nopeasti - vaihtolaite oli hallussa alle viikossa. Hommaa on toki hitusen nopeuttanut se, että olen itse kuskannut kapulan huoltopisteeseen.
Taitaa olla vähän tuurista kiinni että miten kestää luuri kun itsellä on 3g ja 3gs niin 3g luurissa ei mitään ongelmia ja reilu vuosi mennyt mutta 3gs on sitten käynnyt jo kaksikertaa huollossa...
Mutta vaan kosmeettisten syitten takia
Mathe kirjoitti:
Sherukka:n hyvää viestiä käyttäen:
Sitten löytyy meitä joilla ei ole koskaan ongelmia ilmennyt huollon kanssa (kop-kop).
Viimeksi kun tuli huollettua SCF:llä niin uusi puhelin oli käsissä aika tarkkaan 24h huoltoon jättämisen jälkeen.
Riippuu kaiketi sitten kyseisen SCF:n työntekijän päivästä, että kuinka nopeasti luuri menee oikeasti huoltoon..
iPod Touch 3rd Generation 32gb l AirPort Express l MacBook Pro 17" (Late 2009)
Gerry kirjoitti:Miten kauan teillä on luurit yleensä viihtyny siellä SCF:llä? Oma on ollu nyt vajaa pari viikkoa, tänään menin Veikon Koneen ohi ja kyselin että kauankohan siinä vielä kestää - myyjä sanoi että kyllä niissä kuukausi yleensä menee. Kuukausi?
Jepsjeps, huomenna tulis kaksi viikkoa täyteen siitä kun vein puhelimen ja eilen sen sitten sain.. Eli ihan nopeasti kuitenkin, sitä ei voi moittia. Laite oli vaihdettu uuteen (onneksi oli vielä 3.1.2 sisässä, heh) mutta sama homma oli kuin vanhassakin, verkot kyykkää sekä Soneran että Elisan kortilla. Onko tämä nyt tämän 3GS:n perisynti vai olenko yksin ongelmani kanssa? Soneran korttia pidetty sisässä siis ennen jb:n tekoa joten ei sen pitäisi vaikuttaa.
Moni on tuskaillut vinossa olevien näyttöjen jne. kanssa, minulla olleissa yksilöissä ne ovat olleet kunnossa. Invisible Shieldit toki meni sen siliän tien
Jepsjeps, huomenna tulis kaksi viikkoa täyteen siitä kun vein puhelimen ja eilen sen sitten sain.. Eli ihan nopeasti kuitenkin, sitä ei voi moittia. Laite oli vaihdettu uuteen (onneksi oli vielä 3.1.2 sisässä, heh) mutta sama homma oli kuin vanhassakin, verkot kyykkää sekä Soneran että Elisan kortilla. Onko tämä nyt tämän 3GS:n perisynti vai olenko yksin ongelmani kanssa? Soneran korttia pidetty sisässä siis ennen jb:n tekoa joten ei sen pitäisi vaikuttaa.
Moni on tuskaillut vinossa olevien näyttöjen jne. kanssa, minulla olleissa yksilöissä ne ovat olleet kunnossa. Invisible Shieldit toki meni sen siliän tien
tila: "odottaa laitevalmistajalta vaihtoyksikköä." reilun viikon nyt ollut siellä... toivottavasti tulee 3.1.2 versiolla takaisin!
Kiva, olen täällä ihan hermona jo etukäteen vaikka en ole vielä edes ehtinyt viedä luuria huoltoon. Kyseessä iPhone 3Gs, josta äänetön-kytkin sökönä. Liikkuu kuten pitääkin, mutta luuri ei mene äänettömälle edes vivun ollessa siinä asennossa. Käytän ko. nappia paljon, joten harmittaa vietävästi. Samoin hiushalkeamia kuulokeliitännän päädyssä, paljon. Muuten ei kai mitään paniikkia oliskaan, mutta takakannessa on hirveät naarmut johtuen siitä, että luuri majaili taannoin autonavaimien kanssa samassa housuntaskussa. Täältä olen lukenut, että huollossa väittävät herkästi että naarmut johtuvat putoamisesta, eikä puhelimen vikoja ole korjattu takuun piirissä. Jos niin käy niin pitää varmaan ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, kuulostaa ihan mielivaltaiselta toiminnalta...
Noniin taas tuli uus luuri Olivat jopa uuden luurin pussin kylkeen laittaneet vanhan näytön suojamuovin :D:D No mutta tässä ohje kaikille jotka luuria on lähettämässä! Elikkä kysykää sonera kaupassa että milloin ovat laittamassa huoltoon puhelimia seuraavankerran, sopikaa että soittaa tai antaa päivän että milloin... Tämä siksi että ne luurit voi odottaa monta viikkoa pelkästään tuolla kaupassa kuten minunkin luuri taas kerran...
Eli vein sen 19.1 ja silloin se sinne kirjattiin mutta! 1.2 oli mennyt vasta huoltoon ja 2.2 odotti uutta luuria ja 9.2 oli valmis ja 10.2 saapui liikkeeseen ja kävin hakemassa olikkä luuri seisoi monta viikkoa liikkeessä odottamassa että tuli muutakin lähetettävää huoltoon :O
marzi kirjoitti:"Napin korjaus maksaa 600 ja vanha puhelin jää liikkeeseen". Ihan naurettavaa.
Edelleenkään sen napin korjaus ei maksa 600euroa, vaan uusi puhelin maksaa 600euroa. Niitä puhelimia kun ei korjata Soneran/SCF:n puolesta vaan em. tapauksessakin olisi annettu uusi tilalle, ja kun ei mene takuun piikkiin niin kuluttaja joutuu maksumieheksi!
no mut jos kerta se uus puhelin maksaa sen 600 eskoo niin millä logiikalla asiakkaan vanha puhelin siirtyy applen omistukseen varsinkin jos apple ei maksa siitä mitään??? vai onko se oikeesti ok et osta meiltä uus luuri ja joudut antaa vanhas meille jos maksaa luurista 600 eskoo niin luulis sen sit olevan oma. eli tässä tapauksessa on ymmärrettävä, että puhelimen korjaus hyvityksineen (vanha puhelin) maksaa 600e... vai hä? xD no ihanse ja sama ei muuta ku joukko kanne pystyyn.
marzi kirjoitti:"Napin korjaus maksaa 600 ja vanha puhelin jää liikkeeseen". Ihan naurettavaa.
Edelleenkään sen napin korjaus ei maksa 600euroa, vaan uusi puhelin maksaa 600euroa. Niitä puhelimia kun ei korjata Soneran/SCF:n puolesta vaan em. tapauksessakin olisi annettu uusi tilalle, ja kun ei mene takuun piikkiin niin kuluttaja joutuu maksumieheksi!
no mut jos kerta se uus puhelin maksaa sen 600 eskoo niin millä logiikalla asiakkaan vanha puhelin siirtyy applen omistukseen varsinkin jos apple ei maksa siitä mitään??? vai onko se oikeesti ok et osta meiltä uus luuri ja joudut antaa vanhas meille jos maksaa luurista 600 eskoo niin luulis sen sit olevan oma. eli tässä tapauksessa on ymmärrettävä, että puhelimen korjaus hyvityksineen (vanha puhelin) maksaa 600e... vai hä? xD no ihanse ja sama ei muuta ku joukko kanne pystyyn.
Jos näin tahdot asian hoitaa niin voit toki ostaa uuden puhelimen ja pitää sen vanhan takan päällä koristeena.
Ne vanhat luurithan menee Applelle ja niistä huolletaan niitä "uusia puhelimia" mitä voidaan näissä tilanteissa sitten ihmisille antaa.
qreippi kirjoitti:Hain kanssa luurin äsken huollosta, kun 1kk vanhasta 3GS:stä näyttö jumahti. Tilalle tuli uusi laite ja valmistettu viikolla 45 (softa onneksi 3.1.2)
tyhmä kysymys nyt tähän mutta mistä te sen valmistus viikon katotte? ;O
qreippi kirjoitti:Hain kanssa luurin äsken huollosta, kun 1kk vanhasta 3GS:stä näyttö jumahti. Tilalle tuli uusi laite ja valmistettu viikolla 45 (softa onneksi 3.1.2)
Sarjanumeron 4 ja 5 numero ovat merkitseviä! omani alkaa 87945Cxxxxx eli valmistettu viikolla 45 (entinen oli viikko 48 = 87948Cxxxxx). Puhelimet jotka ovat valmistettu ennen viikkoa 40 ovat vanhalla bootrommilla (esim. 87937 alkuiset).
Sarjanumeron 4 ja 5 numero ovat merkitseviä! omani alkaa 87945Cxxxxx eli valmistettu viikolla 45 (entinen oli viikko 48 = 87948Cxxxxx). Puhelimet jotka ovat valmistettu ennen viikkoa 40 ovat vanhalla bootrommilla (esim. 87937 alkuiset).
Hmm.... Mulla on sarjanumerona tälläinen 5K00306Lxxxxx Niin onko tää nyt sitten tehty viikolla 06?
Hmm.... Mulla on sarjanumerona tälläinen 5K00306Lxxxxx Niin onko tää nyt sitten tehty viikolla 06?
Tuossa sun sarjanumerossa 4. ja 5. numero ovat 0 ja 3 eli viikko 3