”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: "Tyhmät" iPhone 3G-kysymykset
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
Ulkoinen kovo
Viesti Kirjoittaja äNPee »
Sanoo, että "Kohdetta *** ei voitu siirtää, koska kohdetta "Iomega HDD" ei voida muokata".
Miten saan siirrettyä macilta tarvittavat tiedostot siihen?
-
Viesti Kirjoittaja nem »
iPodin liukusäädin tahmailee ja nykii kun sitä yrittää näytöllä liikuttaa. Volume hyppii vähä miten sattuu ja liuku käyttäytyy oudosti. Nyt joutuu tuosta puhelimen sivusta kontrolloimaan volumea aina. Tuttua kellekään? Mistä vois johtua?
-
Viesti Kirjoittaja pekkamoi »
Kannattaa varmaan koittaa palauttaa toi firmware ja kattoo jos ongelma häviäis silleen. Ainakin kun itellä oli vastaavia ongelmia tuo palautus auttoi.nem kirjoitti:Jaaha taitaa iPhone ekan kerran sekoilla
iPodin liukusäädin tahmailee ja nykii kun sitä yrittää näytöllä liikuttaa. Volume hyppii vähä miten sattuu ja liuku käyttäytyy oudosti. Nyt joutuu tuosta puhelimen sivusta kontrolloimaan volumea aina. Tuttua kellekään? Mistä vois johtua?
-
Viesti Kirjoittaja Éclair »
Softabugi, tuosta on juttua enemmänkin mm. Applen tukifoorumeilla. Itsellekin tapahtunut kerran, boottaamalla korjaantuu.nem kirjoitti:Jaaha taitaa iPhone ekan kerran sekoilla
-
Re: Ulkoinen kovo
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Jos NTFS, tarviit 3 osapuolen palikan, jotta Mac voi tuolle kirjoittaa.
R.
-
Viesti Kirjoittaja nem »
Okei kiitos, boottaus auttoi!Éclair kirjoitti:Softabugi, tuosta on juttua enemmänkin mm. Applen tukifoorumeilla. Itsellekin tapahtunut kerran, boottaamalla korjaantuu.nem kirjoitti:Jaaha taitaa iPhone ekan kerran sekoilla
-
Viesti Kirjoittaja IronC88 »
Tilanteeni on tämä: Minulle myytiin iphone 3Gs ja myyjä sanoi olevan sim vapaa ja jailbreikattu. Tänään sain luurin postin kautta mutta se oli ilmeisesti palautettu tehdasasetuksiin koska pyysi heti käynnistettäessä yhdistämään itunesiin. No yhdistin sitten sen jälkeen ja puhelin piti palauttaa ja siihen asennettiin samalla uusin ohjelmistoversio. Homma meni ihan mallikkaasti läpi kunnes puhelin käynnistyi uudestaan ja pyytää avaamaan kortin. Minulla on käytössäni saunalahden liittymä. Puhelin pyytää "laita sopiva sim kortti ilman pin lukitusta" no painoin tietenkin avaa ja laitoin oman pin koodini jonka jälkeen puhelin yrittää avata mutta palaa takaisin samaan itunesin kanssa liittämis ikkunaan ja en voi tehdä kuin hätäpuheluja. Olen yrittänyt monta kertaa sammuttaa puhelinta...ottaa korttia ulos...synkata uudestaan tunesin kanssa ja palauttanutkin pari kertaa sen jälkeen mutta mikään ei auta...en saa rekisteröintiä loppuun asti ja puhelin ihan käyttökelvoton

Onko tähän mitään ratkaisua....takuukuittia ei ole. En ole vielä yrittänyt poistattaa pin koodia kun ei ole nyt lähellä yhtään puhelinta millä se poistaa MUTTA kuulemma tämäkään kikka ei auta mitä olen googlesta muilta kuullut.
Olen ikuisesti kiitollinen sille joka keksii ongelmaan ratkaisun.
-
Taisi käydä niin, että se oli avattu 3.1.2 ja nyt kun päivitit sen uusimpaan 3.1.3 niin et saa sille tällä hetkellä kuin JB:n. Eli et voi käyttää kuin Soneran ja TF:n liittymiä.IronC88 kirjoitti:Terve
Tilanteeni on tämä: Minulle myytiin iphone 3Gs ja myyjä sanoi olevan sim vapaa ja jailbreikattu. Tänään sain luurin postin kautta mutta se oli ilmeisesti palautettu tehdasasetuksiin koska pyysi heti käynnistettäessä yhdistämään itunesiin. No yhdistin sitten sen jälkeen ja puhelin piti palauttaa ja siihen asennettiin samalla uusin ohjelmistoversio. Homma meni ihan mallikkaasti läpi kunnes puhelin käynnistyi uudestaan ja pyytää avaamaan kortin. Minulla on käytössäni saunalahden liittymä. Puhelin pyytää "laita sopiva sim kortti ilman pin lukitusta" no painoin tietenkin avaa ja laitoin oman pin koodini jonka jälkeen puhelin yrittää avata mutta palaa takaisin samaan itunesin kanssa liittämis ikkunaan ja en voi tehdä kuin hätäpuheluja. Olen yrittänyt monta kertaa sammuttaa puhelinta...ottaa korttia ulos...synkata uudestaan tunesin kanssa ja palauttanutkin pari kertaa sen jälkeen mutta mikään ei auta...en saa rekisteröintiä loppuun asti ja puhelin ihan käyttökelvoton![]()
Onko tähän mitään ratkaisua....takuukuittia ei ole. En ole vielä yrittänyt poistattaa pin koodia kun ei ole nyt lähellä yhtään puhelinta millä se poistaa MUTTA kuulemma tämäkään kikka ei auta mitä olen googlesta muilta kuullut.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Ota ensin se pin lukko pois jollain toisella puhelimella ja kokeile sitten uudestaan. Toivotaan, että on aito tehdaslukitsematon malli - sen saat aktivoitua kunhan on pin lukoton sim kortti käytössä.IronC88 kirjoitti:Terve
Tilanteeni on tämä: Minulle myytiin iphone 3Gs ja myyjä sanoi olevan sim vapaa ja jailbreikattu. Tänään sain luurin postin kautta mutta se oli ilmeisesti palautettu tehdasasetuksiin koska pyysi heti käynnistettäessä yhdistämään itunesiin. No yhdistin sitten sen jälkeen ja puhelin piti palauttaa ja siihen asennettiin samalla uusin ohjelmistoversio. Homma meni ihan mallikkaasti läpi kunnes puhelin käynnistyi uudestaan ja pyytää avaamaan kortin. Minulla on käytössäni saunalahden liittymä. Puhelin pyytää "laita sopiva sim kortti ilman pin lukitusta" no painoin tietenkin avaa ja laitoin oman pin koodini jonka jälkeen puhelin yrittää avata mutta palaa takaisin samaan itunesin kanssa liittämis ikkunaan ja en voi tehdä kuin hätäpuheluja. Olen yrittänyt monta kertaa sammuttaa puhelinta...ottaa korttia ulos...synkata uudestaan tunesin kanssa ja palauttanutkin pari kertaa sen jälkeen mutta mikään ei auta...en saa rekisteröintiä loppuun asti ja puhelin ihan käyttökelvoton![]()
Jos tuo oli softalla avattu, niin nyt sinulla iTouch - ei Saunalahden kortilla toimiva iPhone. Unlock mahdollisuutta uuteen 3.1.3 versioon ei vielä ole saatavilla, joten tuossa tilanteessa yritä perua kauppa.
-
Surullista että 400 euroa paloi hukkaan....
-
Viesti Kirjoittaja omenasato »
-
Kyllä toimii TF ja Soneran korteilla.IronC88 kirjoitti:Eikö tässä ole mitään vaihtoehtoja. Vaikka puhelin olisikin sim-lukittu käytän kuitenkin telefinlandin liittymää ja tällä pitäisi myös toimia. Puhelin vain ei hyväksy sim korttia....koitettiin vaimon soneran sim korttia josta oli pin kysely poistettu mutta ei mitään eloa silti.
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Ei välttämättä, jos luuri on ostettu jostain muualta kuin Suomesta alunperin, niin silloin se on lukittu sen operaattorin verkkoon, joka sen myi, eikä silloin Sonera tai TeleFinlandkaan toimi.Tege kirjoitti:Kyllä toimii TF ja Soneran korteilla.IronC88 kirjoitti:Eikö tässä ole mitään vaihtoehtoja. Vaikka puhelin olisikin sim-lukittu käytän kuitenkin telefinlandin liittymää ja tällä pitäisi myös toimia. Puhelin vain ei hyväksy sim korttia....koitettiin vaimon soneran sim korttia josta oli pin kysely poistettu mutta ei mitään eloa silti.
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Mikäli minua on huijattu ja olisi niin että puhelin olisin ulkomailta ostettu malli niin saako sitä operaattorilukitusta ikinä pois?
Ainoa jos unlockaisin puhelimen mutta en voi tehdä sitäkään....eilen yritin ensin jailbreikkiä blackra1nillä jotta sen jälkeen voisin unlockata puhelimen mutta ei sekään onnistu kun en pääse edes puhelimen valikkoihin. Melko ikävä tapaus....
-
- Ylläpitäjä
Tulla huijatuksi on aina ikävä tapaus. Saitko mitään ohjeita puhelimen mukana? Jos on myyty aukaistuna ja toivottavasti myös maininnut, että ei ole virallisesti aukaistu - niin näitä EI SAA päivittää jne., koska tuollainen poistaa softalla tehdyn avauksen. Nyt sinulla on tuon 3.1.3 ohjemiston myötä näköjään ulkomainen tehdaslukittu iPhone, ja sen käyttäminen tällä hetkellä Soneran tai TF:n kortilla on mahdotonta. Unlock:ia siihen ei yksinkertaisesti tällä hetkellä ole. iTouch ominaisuudet siinä on kuitenkin, jos jailbrake onnistuu. Tämä ei onnistu blackra1n:illa vaan esim. pwnage 3.1.5 softalla: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=5432IronC88 kirjoitti:Terve
Mikäli minua on huijattu ja olisi niin että puhelin olisin ulkomailta ostettu malli niin saako sitä operaattorilukitusta ikinä pois?
Ainoa jos unlockaisin puhelimen mutta en voi tehdä sitäkään....eilen yritin ensin jailbreikkiä blackra1nillä jotta sen jälkeen voisin unlockata puhelimen mutta ei sekään onnistu kun en pääse edes puhelimen valikkoihin. Melko ikävä tapaus....
-
-
- Ylläpitäjä
Buutata = uudelleen käynnistys?omenasato kirjoitti:Haluaisin buutata puhelimeni, eli miten homma toimii kun on 3.1.2 päivitys laitanko puhelimen kaapeliin kiinni ja käynnistän puhelimen ja klikkaan vaan blackrainin päälle vai kuinka?
Sammutat ja käynnistät tai pidät home ja sleep nappeja alhaalla yli 10 sek, kunnes omenan kuva tulee uudestaan ruutuun.
Jos on Blackra1n:illa käsitelty ja uudelleen käynnistyksen jälkeen iTunes kuva ruudussa -> aja blackra1n uudestaan.
-

Päätin että en enään noiden kusetuksien takia halua joutua pettymään niin tilasin rehellisesti telefinlandilta kun maksimi datayhteydenkin sai alle kympillä.
Kiitokset kuitenkin vastauksista.... jos jotain ei voi muuttaa niin sitä ei voi ei siihen ohjeetkaan silloin auta

-
Re: Ulkoinen kovo
Viesti Kirjoittaja äNPee »
Jaa, tää siirty tänne, hyvä.Raikka kirjoitti:Tarkista, mikä tiedostoformaatti kovolla on.
Jos NTFS, tarviit 3 osapuolen palikan, jotta Mac voi tuolle kirjoittaa.
Mistä tiedostoformaatin nään, sitä oon ettiny mutten löytäny?
-
Re: Aloittelijan "tyhmiä" kysymyksiä
Viesti Kirjoittaja juusok »
-
Viesti Kirjoittaja disko »
TeleFinland
Soneralle lukittu luuri vielä muutaman kuukauden
3.1.3.
=
Pystyykö tetheröidä ilman jb:ia?
iPhone 4G
-
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Herätysaika. Herättää maksimissaan 30 minuuttia aikaisemmin jos olet ohjelman mielestä ns heräämässä. Tänään näytti käyrä että olin heräämään päin ja sitten taas oli menossa unen suuntaan jolloin herätys pärähti noin 20 minsaa aikaisemmin kun asetettu heräämisaika.omenasato kirjoitti:laitetaanko sleepcyclen aikakohtaan herätysaika vai nukkumaan meno aika?
-
Viesti Kirjoittaja Bigette »
mitä teknisiä eroja 2G ja 3G välillä? Siis verkkoteknologian lisäksi. Onko 3G tehokkaampi?
E: tarkennus
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka