Latailin sitten tuon Navigonin Eurooppa kartoilla. Kovasti sitä on foorumilla hehkutettu mutta minulle oli ainakin ensimmäinen navigointi pettymys.
Laahasi liittymissä kymmeniä metrejä perässä ja ajatti vallan kummallista reittiä. Mutta kun tie oli tuttu, perille päästiin.
Täytyy toivoa että jatkossa parempaa kokemusta.
Huvittavinta, tai itkettävintä tässä on se että Nokialaisen ysiseiska takelteli alussa aivan samoin. Nyt sitten huollon jälkeen onkin toiminut aivan loistavasti. Mutta kun olen sen antanut puoliskolleni
ompponainen kirjoitti:Latailin sitten tuon Navigonin Eurooppa kartoilla. Kovasti sitä on foorumilla hehkutettu mutta minulle oli ainakin ensimmäinen navigointi pettymys.
Laahasi liittymissä kymmeniä metrejä perässä ja ajatti vallan kummallista reittiä. Mutta kun tie oli tuttu, perille päästiin.
Täytyy toivoa että jatkossa parempaa kokemusta.
Huvittavinta, tai itkettävintä tässä on se että Nokialaisen ysiseiska takelteli alussa aivan samoin. Nyt sitten huollon jälkeen onkin toiminut aivan loistavasti. Mutta kun olen sen antanut puoliskolleni
Samat tuntemukset täällä, mulla toi Navigon Eu on ollut käytössä siitä asti kun tuli myyntiin, parempaa Tomppaan verrattuna siinä on tuki Baltian kartoille. Suomessa kun navigoidaan niin aika epätarkasti toi Navig. toimii, täällä Turun puolessakin ihme reittejä ja väärään suuntaan kääntymisiä on runsaasti ja sitten perään tee U-käännös jos mahdollista:)
Ongelmana varmaan on noi Navteqin kartat, olen huomannut, että Tele Atlas on kyllä kartoiltaan huomattavasti tarkempi, tosin peitoltaan pienempi, ihan niinkuin sonera:)
Noi Navteq-kartat vaivaa muuten Noksun mapsiakin, sama shaibaa tarjoilee, mutta vanhan Navicoren (Tele Atlas) kanssa Noksu toimii navina hienosti:)
waiski
Mac mini M2 16Gt/512Gt + Studio Display 27"
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
Sherukka kirjoitti:Pääkaupunkisedulla ei mitään ongelmia ole ilmennyt, ajoissa opastaa. 8)
Sama homma täällä korvessakin (pohj. savossa tarkemmin). Pari kertaa heittäny jännää reittiä mutta uskaltaisinko sanoa että 90% tapauksista on oikean ja parhaan reitin antanut perille . Itsellä oli päinvastoin juuri sitä mitä toivoinkin ja nykyään yhä enemmän loistopäivitysten ansiosta
Olipa hauska reissu navigonin kanssa. Ajelin eräänä viikonloppuna Vaasa - Sastamala - Vaasa välin. Perjantaina Vaasasta lähtiessäni opasti tampereen suuntaan. Aluksi reitti näytti vievän Vaasa - Nokia - Sastamala reittiä. Puolessa välissä matkaa reitti muuttui kulkemaan Hämeenkyrön kautta. Pois lähtiessä reitti sitten menikin Sastamala - Pori - Vaasa reittiä. Erikoista sinällään että samaa väliä kulkiessa tarjotaan näinkin poikkeavia reittivaihtoehtoja.
Lisäksi Sastamalassa softa sekosi ihan täysin, huuteli kokoajan u-käännöstä ja vaikka mitä. Yhdessä vaiheessa navi kertoi minun olevan perillä, mutta todellisuudessa olin noin 2 kilometrin päässä kohteesta. Softan uudelleen käynnistys kyllä auttoi, jotta perille löydettiin.
Kyllähän tuota perille löysi, mutta yleensä navigaattorit ovat ajattaneet samaa reittiä edestakaisin.
Mihin itse asiassa tarvitaan navigaattorisoftaa, kun ainakin iPhone 3GS:n oma Kartat näyttää reitin oivallisesti? Reitin puhumiseen tai muuttuvista järjestelyistä kertomiseen?
(ihan vilpitön nyypän esittämä kysymys... en jaksanut käydä tätä ketjua taaksepäin kuin muutaman sivun...)
route66 kirjoitti:Mihin itse asiassa tarvitaan navigaattorisoftaa, kun ainakin iPhone 3GS:n oma Kartat näyttää reitin oivallisesti? Reitin puhumiseen tai muuttuvista järjestelyistä kertomiseen?
(ihan vilpitön nyypän esittämä kysymys... en jaksanut käydä tätä ketjua taaksepäin kuin muutaman sivun...)
route66 kirjoitti:Mihin itse asiassa tarvitaan navigaattorisoftaa, kun ainakin iPhone 3GS:n oma Kartat näyttää reitin oivallisesti? Reitin puhumiseen tai muuttuvista järjestelyistä kertomiseen?
Reitin puhumiseen, ei näyttöä SAA katsoa ajaessa.
Kiitos vastauksesta - kysymyksestäni huomaa ettei mun tule autoiltua paljoakaan. Sen harvan kerran kun olen erillistä kartturia tarvinnut, on liikennevaloja ja bussipysäkkejä ollut aina ihan riittämiin, että olen voinut vilkaista seuraavan etapin.
Reitin puhumiseen, ei näyttöä SAA katsoa ajaessa.
Kiitos vastauksesta - kysymyksestäni huomaa ettei mun tule autoiltua paljoakaan. Sen harvan kerran kun olen erillistä kartturia tarvinnut, on liikennevaloja ja bussipysäkkejä ollut aina ihan riittämiin, että olen voinut vilkaista seuraavan etapin.
Totta, mutta valitettavan monet eivät ymmärrä ettei laitteita saa hiplata ajaessa.
Minä aion tarvita tuota ensi kesänä juurikin noissa Baltian maissa. Kun ovat meille aivan outoa ympäristöä ajattelin että tästä olisi apua. Ja olikos se niinkin että tämä Navigon ei tarvitse sitä dataa ulkomailla ajellessa. Toivottavasti.
Minä aion tarvita tuota ensi kesänä juurikin noissa Baltian maissa. Kun ovat meille aivan outoa ympäristöä ajattelin että tästä olisi apua. Ja olikos se niinkin että tämä Navigon ei tarvitse sitä dataa ulkomailla ajellessa. Toivottavasti.
Ei tarvitse ei (jos kartat luurissa niin mihinkäpä sitä?). Tosin jos kauemmas lähtee niin kannattaa muistaa, että puhelin ei (valitettavasti) ainakaan vielä osaa tallentaa viimesijaintia eli sijainnin löytyminen jossain kauempana voi kestää useista kymmenistä minuuteista useisiin tunteihin jopa, joka kyllä syö .
Ei tarvitse ei (jos kartat luurissa niin mihinkäpä sitä?). Tosin jos kauemmas lähtee niin kannattaa muistaa, että puhelin ei (valitettavasti) ainakaan vielä osaa tallentaa viimesijaintia eli sijainnin löytyminen jossain kauempana voi kestää useista kymmenistä minuuteista useisiin tunteihin jopa, joka kyllä syö .
Eihän 3.1.3 -päivitys parantanut tätä? Tuskin kukaan on kokeillut vielä?
Siis WTF! Onko tämä faktaa? Jos ostan tuoreimman Navigonin iPhoniini niin joudunko joka kerta avatessani ohjelman odottamaan kymmenistä minuuteista tunteihin että homma lähtee pelittämään??? Ei voi olla!
Siis WTF! Onko tämä faktaa? Jos ostan tuoreimman Navigonin iPhoniini niin joudunko joka kerta avatessani ohjelman odottamaan kymmenistä minuuteista tunteihin että homma lähtee pelittämään??? Ei voi olla!
Siinä tapauksessa se on MAHDOLLISTA, että olet ulkomailla ja puhelimen dataroaming on pois päältä. Koska puhelin käyttää A-gps paikannusta, löytää puhelin paikkansa nopeasti vain siinä tapauksessa, että data roaming on päällä.
Muutenhan tuo paikannus tapahtuu normaalioloissa todella nopeasti.
Macbook Air M3
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
Siinä tapauksessa se on MAHDOLLISTA, että olet ulkomailla ja puhelimen dataroaming on pois päältä. Koska puhelin käyttää A-gps paikannusta, löytää puhelin paikkansa nopeasti vain siinä tapauksessa, että data roaming on päällä.
Muutenhan tuo paikannus tapahtuu normaalioloissa todella nopeasti.
Huh, no nyt helpottaa.
Asiasta puheen ollen, noin käytännössä kuinka paljon dataa (euroja) kuluu jos tuota käyttää esim. keski-euroopassa, siis data roaming päällä?
Miten niin,ei saa?Olisi todella outoa,jos ei saisi
Katsoin kuukkelista ja tosiaan suoraan ei ole tukea(tomtom telineestä kuitenkin löytyy ulkoinen vastaanotin).Katsoin lisää ja löysin heti ohjelman(maksullinen,8euroa),jolla pitäisi toimia,myös touchissa?Asiasta enemmän ymmärtävät voivat tutkia asiaa http://www.roqy-bluetooth.net/wp/ osoitteessa.
Esa66 kirjoitti:Miten niin,ei saa?Olisi todella outoa,jos ei saisi
Katsoin kuukkelista ja tosiaan suoraan ei ole tukea(tomtom telineestä kuitenkin löytyy ulkoinen vastaanotin).Katsoin lisää ja löysin heti ohjelman(maksullinen,8euroa),jolla pitäisi toimia,myös touchissa?Asiasta enemmän ymmärtävät voivat tutkia asiaa http://www.roqy-bluetooth.net/wp/ osoitteessa.
Juu tämä on tosiaan ainut vaihtoehto mutta vaatii JailBreakin.
Navigon multa löytyy Eurooppa versiona.
Ainakaan Navigonin sivuilta en löytänyt Dubain karttoja.
iTunes tarjoaa paria eri karttaa, onko kellään kokemusta niistä?
Täällä on ilmeisesti puolueet valittu; tomtom vs. navigon. Yritin ketjua selailla, mutta paljon ei osunut arvoita tomtomista. Navigonista voi kymmenkunnan sivun silmäilyn perusteella vetää johtopäätöksen, että vähintään osin tyytymättömiä on useampi kymmenen prosenttiä käyttäjistä. Kumpi hankkia Suomessa navigointiin, tomtom vai Navigon?
ashiguruma kirjoitti:Täällä on ilmeisesti puolueet valittu; tomtom vs. navigon. Yritin ketjua selailla, mutta paljon ei osunut arvoita tomtomista. Navigonista voi kymmenkunnan sivun silmäilyn perusteella vetää johtopäätöksen, että vähintään osin tyytymättömiä on useampi kymmenen prosenttiä käyttäjistä. Kumpi hankkia Suomessa navigointiin, tomtom vai Navigon?
No navigon tietysti
Macbook Air M3
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
ashiguruma kirjoitti:Täällä on ilmeisesti puolueet valittu; tomtom vs. navigon. Yritin ketjua selailla, mutta paljon ei osunut arvoita tomtomista. Navigonista voi kymmenkunnan sivun silmäilyn perusteella vetää johtopäätöksen, että vähintään osin tyytymättömiä on useampi kymmenen prosenttiä käyttäjistä. Kumpi hankkia Suomessa navigointiin, tomtom vai Navigon?
Itse olen käyttänyt TomTomia koska aina niiden laitteita käyttänyt ja samalla tottunut heidän ratkaisuihinsa. Navigonista on saatavilla se free versio jolla voi kokeilla miltä se tuntuu ja sitten ostaa.