macin osto
-
macin osto
Viesti Kirjoittaja instantmedia »
olen ostamassa ibook:ia
onko hyviä ostopaikkoja tiedossa (tietenkin sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan) ?
mistä saa "hyviä" opiskelija-alennuksia?
onko muistin lisäys vaikea prosessi? olettanen että halvemmalla pääsee, jos itse ostaa ja asentaa.
miten on kovalevyn laita?
tuntuu jotenkin turhalta maksaa paljon lisää siitä että liikkeessä pistävät samantien isomman levyn.
jos voi itse myöhemmin pistää isomman kovon sisälle. halvemmalla voi varmasti päästä myös tässä tapauksessa. vai?
-
Re: macin osto
Viesti Kirjoittaja tBa »
Hieno homma, hyvä valinta. Viestin alue oli sen sijaan vähän huono, olisko laitteisto->iBook?olen ostamassa ibook:ia
En tiedä onko tästäkin UKKssa, ei niiden koneiden hinnat hirveästi vaihtele. Opiskelija-alennuksia kannattaa aina kysyä, esim OfficeLinellä on vissiin jonkin verran tinkivaraa. Muita jälleenmyyjiä on Varimport, tector, musta pekka. Googlella löydät puljujen sivut.onko hyviä ostopaikkoja tiedossa (tietenkin sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan) ?
mistä saa "hyviä" opiskelija-alennuksia?
Kyllä, applen muisti on ns. laillinen ryöstö. sen saa noin 40% halvemmalla kun itse ostaa ja asentaa. Ei pitäisi olla iso homma.onko muistin lisäys vaikea prosessi? olettanen että halvemmalla pääsee, jos itse ostaa ja asentaa.
Kyllä ja ei. iBookkia ei ole suunniteltu niin helposti avattavaksi kuin esim thinkpadia, joten loppukäyttäjällä on aika iso homma siinä kovon vaihdossa. Ja siinä hommassa taitaa sitten takuukin mennä. Eihän se nyt ole applestoresta pahan hintainen se kovalevyn nosto 20->30->60 Gt? Samalla saa tilattua rungonsisäisen bluetoothin ja wlan-verkkokortin. Wlan-kortin saa jälkiasennettuna, sinihammasta ei.miten on kovalevyn laita?
tuntuu jotenkin turhalta maksaa paljon lisää siitä että liikkeessä pistävät samantien isomman levyn.
jos voi itse myöhemmin pistää isomman kovon sisälle. halvemmalla voi varmasti päästä myös tässä tapauksessa. vai?
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Seison korjattuna.Tuo wlan-kortti eli Airport Extreme on nykyään vakiona kaikissa iBookeissa, sisäinen Bluetooth ei.
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Turmeric »
-
Viesti Kirjoittaja Kurtbyy »
30 gigatavun kovalevy jää nopeasti pieneksi. Jos päätät pärjätä sillä suosittelen ostamaan ulkoisen kovalevyn kaveriksi. Toisaalta ulkoinen levy on muutenkin hyvä ostos jo ihan käynnistyslevyn varmuuskopioimisen kannalta.
Muistin lisääminen ei ole vaikea toimenpide. Minulla suurin ongelma oli muistia lisätessä tarpeeksi pienen ruuvimeisselin löytäminen. Jouduin lopulta sijoittamaan muutaman euron työkaluun.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tuo ei oikein toimi suomeksi. [:^)]tBa kirjoitti: Seison korjattuna.
Ps. Sisäinen BT ja iso kovalevy kannattaa kyllä ottaa heti ostettaessa...niitä ei kukaan halua alkaa myöhemmin asentamaan...
...ja muisti taasen on todella helppo laittaa, eli ei kannata Applelta ottaa. (Jälleenmyyjhältä kylläkin...ja pääseepähän senkin "asennukselsta"...
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
I stand corrected= seison korjattuna. Siinähän se nyt ihan selvällä suomella on?[:P] Onko asialle olemassa joku parempi ilmaus?Tuo ei oikein toimi soumeksi.
iPod Touch 16GB
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Stondailen korrektisoituna.tBa kirjoitti:I stand corrected= seison korjattuna. Siinähän se nyt ihan selvällä suomella on?[:P] Onko asialle olemassa joku parempi ilmaus?Tuo ei oikein toimi soumeksi.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
No kyllä toi nyt kuulostaa vielä härskimmältä kun se eka yritys?Stondailen korrektisoituna.
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Zorro »
No jos tälle linjalle mennään, niin how about "seisoo suoristettuna" (Bill Clintonin painajainen, muuten...)tBa kirjoitti:No kyllä toi nyt kuulostaa vielä härskimmältä kun se eka yritys?Stondailen korrektisoituna.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
En vetänyt henkeen?No jos tälle linjalle mennään, niin how about "seisoo suoristettuna" (Bill Clintonin painajainen, muuten...)
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja instantmedia »
pistin tänne kun en oikein tiennyt mihin olisin laittanut. laiskuutta kai.Hieno homma, hyvä valinta. Viestin alue oli sen sijaan vähän huono, olisko laitteisto->iBook?
kiitos kiitos... todella hyödyllistä tietoa tuli.
en kyllä tiedä onko tuo bluetooth minun kohdalla niin tärkeä vempele, kun ei puhelimessakaan sellaista ominaisuutta ole. mutta kai sen isomman kovalevyn voi sitten hankkia samalla kertaa.
ulkoista kovalevyä olen kyllä vakavasti harkinnut ihan alusta asti joka tapauksessa.
mutta miten on näiden ulkoisten yhteensopivuuden laita? eräällä tutulla oli ollut vaikeuksia sellaisen kanssa (pc:ssä toimi mutta macit ei löytänyt lainkaan).
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ostat Lacien Firewirelevyn, laitat johdon kiinni ja nautiskelet. Lacien Firewiret on valmiiksi HFS+ formatoituja Macille. Siellä on erikseen ohjeet PC:lle. Voit laittaa käyttiksen firewirelle ja kone piristyy 10-20%.instantmedia kirjoitti:ulkoista kovalevyä olen kyllä vakavasti harkinnut ihan alusta asti joka tapauksessa.
mutta miten on näiden ulkoisten yhteensopivuuden laita? eräällä tutulla oli ollut vaikeuksia sellaisen kanssa (pc:ssä toimi mutta macit ei löytänyt lainkaan).
-
Viesti Kirjoittaja MarQ »
ei noin saa tehä! täälä mie oon päivänkakkaroituneena ollu koko päivän, sitte tuun tänne ja alan lukea ASIALLISTA viestiä ja jätkät heittää tollasta läppää. meni danielin jaska väärään kurkkuun.Zorro kirjoitti:No jos tälle linjalle mennään, niin how about "seisoo suoristettuna" (Bill Clintonin painajainen, muuten...)tBa kirjoitti:No kyllä toi nyt kuulostaa vielä härskimmältä kun se eka yritys?Stondailen korrektisoituna.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
edit. ruma sana pois
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Korrekti HO-termi on "päivänkakkaroituneena".MarQ kirjoitti:vittuuntuneena]
-
Viesti Kirjoittaja Zorro »
Lewinsky oikeudenkäynnissä selvisi, että Bill on erityisen kiero - paitsi luonteeltaan, myös *kröhöm* muutoinkin...tBa kirjoitti:En vetänyt henkeen?No jos tälle linjalle mennään, niin how about "seisoo suoristettuna" (Bill Clintonin painajainen, muuten...)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka