Macpoika kirjoitti:Mä nyt olettaisin tuon olevan varsin lähellä totuutta, koska löysin tuon Applen sivujen kautta... Ainiin, Applehan valehtelee App Storesta, minkä kerkiä, niin ihän mikään voi missään pitää paikkaansa...
Ja datahan ei tule pelkästään Flurrylta. SItä tulee myös AdMobilta, joka on toodella yleinen ilmaisissa ohjelmissa.
Ihan mielenkiinnosta voisit antaa myös linkin siihen Applen sivuun jolla kerrotaan 25% ladatuista sovelluksista olevan maksullisia?
Laitetaan nyt vielä rinnalle toinen arvio joka on tehty sovelluksen myyntimäärien ja rankkauksen perusteella
http://ajnaware.wordpress.com/2009/08/2 ... re-market/
Tuota kautta päästään tulokseen että kokonaismyynti App Storessa on USD115m / kk, josta Applen osuus olisi 34m. Ei ihan kamalan suuri luku ja tuosta sitten pois komissiot luottokorttiyhtiöille, infrastruktuurikulut ja sensuroijien armeija (oliko jossain että noita olisi 40kpl?) jne.
Joulukuussa myyntiä lienee ollut enemmän kuin elokuussa mikä selittää osan erosta. Kuitenkaan vuositason myyntiä ei voine laskea siitä kaikkein parhaasta kuukaudesta joten tällä hetkellä tuotto asettunee noiden kahden välimaastoon. Jos Apple pääsi 0-tulokseen huippukvartaalilla, tuottanee kauppa itse asiassa tappiota nyt kun sesonki on ohi.
Mitä AdMobil:een tulee niin sieltä tulee tietoa niiden sovellusten välittämien mainosten määristä jotka käyttävät AdMobin mainosvälityspalveluita hyväkseen, käsittääkseni siitä datasta ei irtoa tietoa maksullisten, maksuttomien ja adware ohjelmien suhteesta.
AdMobin tiedot on ihan hyödyllisiä jos halutaan verrata esim iphonen käyttäjien määriä eri maissa, tiedetään yhden maan käyttäjien määrä ja AdMobista saadaan tietään mikä osuus mainoksista menee tuolle käyttäjäryhmälle niin voidaan sitten ehkä arvata vähän jonkin toisen maan mainosvälitysosuuden perusteella siellä käytössäolevien laitteiden määrää. Esim julkisuudessa esitetyt arviot Japanissa myydyistä Iphoneista ovat ihan puutaheinää AdMobin tietojen pohjalta. Muuta käyttöä en AdMobin tiedoille ole oikein keksinyt.