Oma kokemus huollosta suunnilleen yhtä ruusuinen kuin näemmä muillakin.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Vein iPhone 3GS:n huoltoon takuukorjauksen toivossa, sillä kaiuttimen ääni särisee/rahisee. Seuraavaana päivänä soitettiin, että kosteusindikaattorit osoittavat että puhelin on kastunut. En ole puhelinta käyttänyt ulkona sadesäällä, enkä muutenkaan keksi mitään tilannetta mistä se olisi saanut pieniäkään roiskeita. Ihan varma en voi olla, sillä ostin puhelimeni käytettynä marraskuussa...
SCF-huolto keksi ilmoittaa, että 271 euroa maksaisi vaihto takuukorjattuun. Kun pyysin kuvia kosteusindikaattoreista, he lähettivät kuvan dock-liittimestä, josta näkyy punaista (kosteustarraa?). Eli todennäköisesti ei ole avattu ollenkaan puhelinta. Ilmoitin, että en aio vaihtaa puhelinta, eli saan maksaa 22 euroa siitä, että huoltosetä on kurkannut dock-liittimeen ja tuominnut kapineen kastuneeksi. Jei.
Noh, hassuinta on, että puhelimen takaisin saanti on viivästynyt - ilmoitin ke-aamulla haluavani sen takaisin, ja kun kerran Tampereella asun, olisin voinut noutaa sen samantien. Vielä pe-iltapäivänäkään ei sitä saanut, ja soittelin perään. Kommentti: se ei ole vielä tiskiltä noudettavissa, vaikka onkin Tampereella. Ja mitään siis ei ole tehty.

Pitää kyllä ihmetellä moista huollon toimintaa kovasti.
Minkälaisen kosteuden seurauksena nuo kosteusindikaattorit oikeasti laukeavat? Ja miten ihmeessä tuo huoltamo saa luistaa vaikka rahisevan kaiuttimen huollosta siksi, että dock-liittimen kosteustarra näyttää punaista?