Rewes kirjoitti:
iTunes on paljon muuta kuin pelkkä soitin.
Just näin. iTunes + iTMS + iPod + kaikki oheishärpäkkeet ovat kokonaisuus, joka on kyllä uskomattoman hieno oivallus Applelta.
Juuri näin. AirTunes taitaa mennä tuohon oheishärpäkkeiden kategoriaan, mutta on sen verran mainio systeemi, että jos Airport Expressini sattuisi hajoamaan, niin ulos paukahtaneet toimintasavut eivät kerkeäisi edes hälvenemään ennen kuin uusi olisi jo tilauksessa
Omena - mielenterveellisemmän tietojenkäsittelyn puolesta
Muistanko ihan väärin vai oliko PC:n jossain playerissa semmonen ominaisuus, että biisin tiedot sai esiin jostain nettitietokannasta. Tuli levyn kansi ja muut kivat tilpehöörit, kun jotain biisiä soitti. Kopioin kovalevylle pari CD:tä ja on ollu aika rasittavaa soitella nitä iTunesilla kun pitää itse kaikki biisien nimet kirjotella. Vai taasko se on se perhanan käyttäjä jossa vika piilee?
Forsteiner kirjoitti:Muistanko ihan väärin vai oliko PC:n jossain playerissa semmonen ominaisuus, että biisin tiedot sai esiin jostain nettitietokannasta. Tuli levyn kansi ja muut kivat tilpehöörit, kun jotain biisiä soitti. Kopioin kovalevylle pari CD:tä ja on ollu aika rasittavaa soitella nitä iTunesilla kun pitää itse kaikki biisien nimet kirjotella. Vai taasko se on se perhanan käyttäjä jossa vika piilee?
Kyllähän iTuneskin hakee nimet ja muut tiedot levylle. Plug-inilla sen saa hakemaan myös levyjen kannet.
Forsteiner kirjoitti:Kopioin kovalevylle pari CD:tä ja on ollu aika rasittavaa soitella nitä iTunesilla kun pitää itse kaikki biisien nimet kirjotella. Vai taasko se on se perhanan käyttäjä jossa vika piilee?
Käyttäjässä.
Avaa iTunes -> Lisäasetukset -> Hae CD-raitojen nimet
ainoa harmittava asia iTunesissa on tosiaan se, että esimerkiksi oggit ja wma:t eivät toistu suoraan.
muuten aina niin helppo "plug n play" -tyyppinen mac-ajattelu kangertaa hieman tuossa iTunesin tiedostomuotojen tukemisessa. easywma:lla käännän wma:t kyllä suht helposti, mutta...
eihän ne välttämättä (esim wma) parempia formaatteja ole, mutta kun musiikkia nyt on pakattu vaikka mihin muotoon..
Forsteiner kirjoitti:Kopioin kovalevylle pari CD:tä ja on ollu aika rasittavaa soitella nitä iTunesilla kun pitää itse kaikki biisien nimet kirjotella. Vai taasko se on se perhanan käyttäjä jossa vika piilee?
Muut jo ehättivät mainitsemaan iTunesin tukevan CDDB-tietokantaa (http://www.gracenote.com/). Tarkemmin ajatellen ekalla käynnistyksellä iTunes kysyy saako se ottaa yhteyden tuohon palvelimeen tarvittaessa. Mahdoitko vastata ettei saa? Asetuksissa raksi löytyy yleisasetuksissa nimikkeellä yhdistä nettin blaa blaa (englanniksi Connect to Internet when needed).
Kun ole kirjoitellut noita biisien tietoja niin seuraava askel onkin upottaa ne CDDB:n tietokantaan. Sekin onnistuu iTunesilla edellyttäen ettei tietoja jo ole kannassa.
iTunes on tuskallisen hidas, jos musiikkia on vähän enemmän (niin kuin minulla, yli 80Gt).
Ja joskus haluaa vain toista biisin, ei lisätä sitä iTunes kirjastoon. Olen tehnyt sitä varteen QuickTimesista oletus soittimen mp3 tiedostoille, mutta se on aika kömpelö tähän tarkoitukseen.
Jos on ihan pakko saada Winamp-kopio ja tekee mieli leikkiä, tulee apuun XMMS, X11 ja Fink. Asenna X11, Fink ja kirjoita päätteeseen apt-get install xmms.
tiigeri kirjoitti:Saakos tällä iTunesilla jotenkin helposti pois kloonit (sama biisi useampaan kertaan) iTunes Librarystä?
Eikö se ominaisuus tullut 4.7 versioon? [:^)]
Eli siis otat sieltä muokkaus valikosta "näytä saman nimiset kappaleet" ja sieltä sitten poistelemaan
Ja täytyy tähän vielä todeta, että on tuo toiminto Winampin vastaavaa paljon parempi. Winampilta kun löytyy vain "Remove multiple entries", joka sitten vain tylysti ne poistaa. Tuo sentään antaa käyttäjän itsekin vähän ajatella.
Ei se mitään suomenkielistä musaa löydäkään, muutakuin jotain ihan harvoja. Jonna Tervomaan se muistaakseni löysi. Siis kun pisti sen Saksan eBayn kuvien nouto kohteeksi. Suomalaista metallimusiikkia se tosin löytää aika hyvinkin (menestyy Saksassa ilmeisesti sen verran hyvin, että sitä myydään sitten siellä..)