Acid7 kirjoitti:Hahaa, tässä sitä homppuillaan uudella i7:lla.
Näytössä ei mitään vikoja, täysin äänetön (no tuossa muutaman metrin päässä puhisee PC, joten eihän täällä mitään kuule), ei naarmuta levyjä. Kameraa en ole kokeillut vielä.
Huippu vehe, kannatti odottaa 6 viikkoa.
Kamerassa on 13 kuollutta pikseliä!
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Acid7 kirjoitti:Hahaa, tässä sitä homppuillaan uudella i7:lla.
Näytössä ei mitään vikoja, täysin äänetön (no tuossa muutaman metrin päässä puhisee PC, joten eihän täällä mitään kuule), ei naarmuta levyjä. Kameraa en ole kokeillut vielä.
Huippu vehe, kannatti odottaa 6 viikkoa.
Edit: Siis 27"/i7/4Gb/1Tb
Kuullostaa varsin loistavalta. Mikäs on koneen valmistusviikko? Oma kolmas vaihto-iMacci, valmistusviikkoa 8, odottelee tuossa huoneen nurkassa vielä paketissa. Saa nähdä olisiko sekin yhtä virheetön.
Nyt vasta ehdin muutamia noita testi sivustoja kokeilemaan, ja vaikuttaisi jopa ehjältä peliltä tällä kertaa! Kovalevy ei ole enää oikein kuultavissa... Ja mikä parasta, näyttö on tasavärinen. Erikoista kun vieressä on vanha palautukseen menevä kone, niin näissä on värilämpötilat/kalibraatiotkin aika erilaiset. Kuolleita pikseleitäkään en havainnut näytössä/kamerassa.
Ainoa huono puoli/vika tässä uusimmassa tuntuisi olevan että näyttö alkaa pitämään jonkinmoista sirinää jos näyttö sammutetaan... (Näytönsäästäjänä sammuta näyttö) Toisaalta ei jaksaisi alkaa sen vuoksi mitään vaihto/huoltorumbaa enää... Ainakaan vaihto kun muuten on loistava yksilö.
Edit: Lueskelin noita muutamia viestejä taaksepäin, ja totta tosiaan, näyttö alkaa sirisemään myös kun kirkkauden säätää noin puolivälistä alaspäin...
Acid7 kirjoitti:Hahaa, tässä sitä homppuillaan uudella i7:lla.
Näytössä ei mitään vikoja, täysin äänetön (no tuossa muutaman metrin päässä puhisee PC, joten eihän täällä mitään kuule), ei naarmuta levyjä. Kameraa en ole kokeillut vielä.
Huippu vehe, kannatti odottaa 6 viikkoa.
Kamerassa on 13 kuollutta pikseliä!
Sarjanumero W80075VW5RU eli onks toi nyt sotten vko 07.
Ensin tuli iPod Touch, sitten iMac 27", Airport Extreme, muutama Airport Express, iPad2, Mac Mini i5, ja AppleTV. Sitten iPhone5, iPad Retina, MBP Retina 15" MacBook Air 13" sekä 11", MBP 13", iPhone 6+, iPhone 11, Apple Watch...
Acid7 kirjoitti:Sarjanumero W80075VW5RU eli onks toi nyt sotten vko 07.
Kyllähän se näyttää olevan. Kannattaa muuten raportoida koneesta tänne http://imac.squeaked.com/results.php Näyttäisi jo kolme muuta viikon 7 iMaccia olevan raportoitu toimiviksi.
Troubleman kirjoitti:Noniin, tuore iMac AppleStoresta.
Viikon 8 tuotantoa. 27" i7
Näyttö kellertää alhaalta ja varsinkin oikealta
Nyt kun olen tätä konetta 3 vuorokautta käyttänyt, niin ainakin mielikuvituksessani olen näkevinäni pientä kellerrystä oikeassa alakulmassa. Sitten kun tilttaa näyttöä pikkasen, niin se keltaisuus katoaa.
Tuo ei minua kyllä haittaa, kun photoshopkin asettuu dockin yläpuolelle, niin tuota alakulmaa ei tule koskaan kateltua.
Ensin tuli iPod Touch, sitten iMac 27", Airport Extreme, muutama Airport Express, iPad2, Mac Mini i5, ja AppleTV. Sitten iPhone5, iPad Retina, MBP Retina 15" MacBook Air 13" sekä 11", MBP 13", iPhone 6+, iPhone 11, Apple Watch...
Mietin tässä todella ankarasti mitä teen koneelleni... Tarvitsisin sitä työn puolesta kovasti, ja kellerrys ei ole ehkä niin paha kuin joillain muilla. Melkein 2/3 ruudusta (vasen puoli) on OK. Silti ärsyttää kun siirtelee kuvaa ruudulla ja huomaa että kaikki on oikeassa laidassa (varsinkin alhaalla) lämpöisempää. Pahinta tässä on se että ei ole minkään sortin takeita että koneen/paneelin vaihtamalla saisi priimayksilön, vaan vaihdon lopputulos voi helposti olla vieläkin huonompi...
Pitäisikö tässä nyt vain ns. oppia elämään ongelman kanssa.
Eilen kuvatessani ruudun värivirhettä otin vastaavat kuvat vanhasta cinema displaystani. Oli sielläkin tummuneita kohtia (näkyvät ihan silmälläkin) mutta silti värisävy on melko vakio koko ruudulla, mitä nyt reunoissa ihan vähän punerrusta.
Kolmas, viikon 8 vaihto-iMacci on nyt vihdoin otettu käyttöön ja tässähän on melkein enempi vikoja kuin edellisissä yhteensä
Mistäs sitä nyt aloittaisi.. Näytössä selvää keltaisuutta ja sen lisäksi alareunassa menee lähes koko näytön mittainen, noin 2cm leveä tummempi alue. Toinen hauska ongelma on se, että Magic Mousen paristokotelon luukku on todella löysä. Aina jos hiirtä liikuttaa tai vähääkään nostaa irti pöydästä, kuullostaa hiiri siltä kuin sen sisällä olisi joku osa irrallaan.
Täytyypä laittaa Apple Storelle viestiä ja katsoa mitä seuraavaksi. Ehkäpä sitä vielä neljännellä iMaccilla testaisi kun huhun mukaan ovat vihdoin saaneet korjattua ongelmat http://www.macrumors.com/2010/02/26/app ... addressed/. Sitten seuraava vaihtoehto olisi jäädä odottelemaan Mac Pron seuraavaa päivitystä ja katsoa mitä se tuo tullessaan. Nykyisen Mac Pron hinta-tehosuhde kun on etenkin tähän iMaciin verrattuna varsin alhainen. Mitä tuossa nopeasti Storessa katsoin, väh. saman tehoinen Mac Pro kustantaisi reilusti yli 3000EUR ja siihen sitten vielä näyttö päälle.
Pertti120 kirjoitti:Kolmas, viikon 8 vaihto-iMacci on nyt vihdoin otettu käyttöön ja tässähän on melkein enempi vikoja kuin edellisissä yhteensä
Mistäs sitä nyt aloittaisi.. Näytössä selvää keltaisuutta ja sen lisäksi alareunassa menee lähes koko näytön mittainen, noin 2cm leveä tummempi alue. Toinen hauska ongelma on se, että Magic Mousen paristokotelon luukku on todella löysä. Aina jos hiirtä liikuttaa tai vähääkään nostaa irti pöydästä, kuullostaa hiiri siltä kuin sen sisällä olisi joku osa irrallaan.
Täytyypä laittaa Apple Storelle viestiä ja katsoa mitä seuraavaksi. Ehkäpä sitä vielä neljännellä iMaccilla testaisi kun huhun mukaan ovat vihdoin saaneet korjattua ongelmat http://www.macrumors.com/2010/02/26/app ... addressed/. Sitten seuraava vaihtoehto olisi jäädä odottelemaan Mac Pron seuraavaa päivitystä ja katsoa mitä se tuo tullessaan. Nykyisen Mac Pron hinta-tehosuhde kun on etenkin tähän iMaciin verrattuna varsin alhainen. Mitä tuossa nopeasti Storessa katsoin, väh. saman tehoinen Mac Pro kustantaisi reilusti yli 3000EUR ja siihen sitten vielä näyttö päälle.
Sama havainto itsellä tuosta vk8-kapistuksesta.. se on jo takaisin Hollannissa. Pointsit Applelle uskomattoman nopeasta toiminnasta neljännen kanssa:) Tää yksilö tulee olemaan the one - suuntaan tai toiseen.
SHANGHAI, CN 27.02.2010 14:38 LÄHTÖSKANNAUS
HELSINKI, FI 01.03.2010 8:42 TOIMITUSVAIHEESSA
Alustavasti postissa luki 8.3. joten eipä osannut odottaa tätä. Mitenköhän sitä pääsis ottamaan tuon vastaan..
Kone saapunut ja muistaakseni on viikon 7 koneita, eikä tällä hetkellä ongelmia. Ai niin värieroja saattapi olla, mutta en ole tarkastanut näyttö vielä tarkasti.
Jokohan sitä uskaltais kuskata omaa 27" huoltoon jos sieltä alkas saamaan jo kunnollisella näytöllä olevaa versiota :)ainaskin uutisten mukaan apple on vihdoin myöntänyt tuon sitruuna ongelman ja tekevätkin sille jotain.onhan tässä jo kohta 3 kuukautta kärvistelty rikkinäisen dvd aseman ja sitruuna näytön kanssa
Ostimme 27" iMacin heti silloin kun se julkaistiin.
Ja mies sanoi että näytössä on jotain kellertävää ja minä kuittasin.
No, nyt kuulimme huhuja että vastasyntyneet macit ovat olleet keltaisia. Millainen ilmiö sen pitää olla ja onko se takuujuttu?
Kyselee Kiulukka, nyt jo nelikuukautisen macin omistaja. Hymy.
Kyllä tästä, ja muista iMac-alueen etusivun ketjuista, selviää kaikki oleellinen tieto vaihtamisesta, vian toteamisista ym. asiaan liittyvistä asioista. Ja kyllä näytön häiritsevä keltaisuus on selvä takuupalautuksen paikka.
Tässä jo hieman tilanteeseen hermostuneena päätin ottaa härkää sarvista ja lähettää tiukan viestin suoraan legendaariseen steve@apple.com ja sjobs@apple.com. Muutama tunti sitten Apple Executive Relationsia edustava mukava naishenkilö soitti, pahoitteli kovasti tilannetta ja lupasi palata asiaan sähköpostitse. Nyt sitten reilu vartti sitten sain seuraavan:
Thank you very much for our pleasant phone conversation. Please find below my contact details. As discussed, I would kindly ask you to send me the serial number of your current iMac 27-inch, so I can set up the replacement for you. Due to the prescreening process I mentioned in our conversation, the delivery of your new iMac 27-inch will take longer than usual, but I will keep you updated on the progress.
Please let me know if you have any questions in the meantime.
Kind regards,
Christiane Bogdoll
Apple Executive Relations EMEA
Apple Sales International
Hollyhill Industrial Estate
Cork, Ireland
Katsotaan josko nyt vihdoin saataisiin asiat raiteille ja saapuisi toimiva iMacci. Ainakin nyt testaavat koneen perusteellisesti tehtaalla ennen lähettämistä.
Viimeksi muokannut Pertti120, 3.3.2010 klo 0.43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sain UPS:lta neljännen yksilön ja kaikki vaikutti ok:lta... mini-displayport-adapteria laittaessa huomasin, että lasi on oikealta ylhäältä naarmuttunut.
Tää olikin uusi haaste matkaan. Kuvaa laitteen naarmuttuneesta lasista...
Vaihtuisikohan huollossa?
"Yellow test" -vertailua tähän astisen parhaan laitteen viikko2 ja viikko9 välillä..
Mieli tekisi vaan luovuttaa ja jättää kone käyttöön, koska on jo tottunu tähän..
pitääpä ottaa itekkin kuva tuosta koneesta tuolla yellow testillä ja verrata, näyttäisi kyllä juuri samalta kuin sinun 9 viikkoinen... eli en ole vielä varma onko koneessa kusta vai ei, eikun kuvia ottamaan...
Noniin. Nyt tupsahti uusi iMac 21,5" kotiin. Muuten mukava, mutta minun silmäni näkevät oikeassa alareunassa kellertävää/Vihertävää sävyä. Lisäksi ehkä pienoista "valovuotoa" oikeasta alanurkasta. Tämän sävyeron totesi myös vaimo, joten minun silmäni eivät heitä. Tämän huomaa siis parhaiten valkoiselta pohjalta.
Kone ostettu Oulun Euronicsilta. Rupeanko tappelemaan asiassa sinne suuntaan, vaiko olenko suoraan yhteydessä Appleen(mitähän kautta?). Ilman konetta ei kiinnostaisi olla kyllä pitkään.
Edellisessä viestissä oli puhe jostain yellow testistä? Kertoisiko joku enemmän ja mistä saan sellaisen tähän omaan koneeseeni?
Ketzi kirjoitti:Kone ostettu Oulun Euronicsilta. Rupeanko tappelemaan asiassa sinne suuntaan, vaiko olenko suoraan yhteydessä Appleen(mitähän kautta?). Ilman konetta ei kiinnostaisi olla kyllä pitkään.
Edellisessä viestissä oli puhe jostain yellow testistä? Kertoisiko joku enemmän ja mistä saan sellaisen tähän omaan koneeseeni?
Otat yhteyttä Appleen, jotka järjestävät huollon tai vaihdon. Euronicsilta voi kysyä mutta lähtökohtaisesti viallinen tuote on huoltotapaus ja siten menee Applen takuun kautta.
Lance kirjoitti:Sain UPS:lta neljännen yksilön ja kaikki vaikutti ok:lta... mini-displayport-adapteria laittaessa huomasin, että lasi on oikealta ylhäältä naarmuttunut.
Tää olikin uusi haaste matkaan. Kuvaa laitteen naarmuttuneesta lasista...
<<SNIP>>
Vaihtuisikohan huollossa?
Mieli tekisi vaan luovuttaa ja jättää kone käyttöön, koska on jo tottunu tähän..
Varmasti vaihdattavat lasin huollossa jos vaihtoehto on että palautat koko koneen. Mutta ymmärsinkö niin ettet ole muutenkaan tyytyväinen koneeseen? Kyllähän noissa kuvissa sävyeroja ala- ja yläkerran välillä on kieltämättä.
Mitkä mittasuhteet tossa ekassa kuvassa muuten on, zoomi on sitä luokkaa etten pysty millään sanomaan paljain silmin...?
Ketzi kirjoitti:Noniin. Nyt tupsahti uusi iMac 21,5" kotiin. Muuten mukava, mutta minun silmäni näkevät oikeassa alareunassa kellertävää/Vihertävää sävyä. Lisäksi ehkä pienoista "valovuotoa" oikeasta alanurkasta. Tämän sävyeron totesi myös vaimo, joten minun silmäni eivät heitä. Tämän huomaa siis parhaiten valkoiselta pohjalta.
Kone ostettu Oulun Euronicsilta. Rupeanko tappelemaan asiassa sinne suuntaan, vaiko olenko suoraan yhteydessä Appleen(mitähän kautta?). Ilman konetta ei kiinnostaisi olla kyllä pitkään.
Edellisessä viestissä oli puhe jostain yellow testistä? Kertoisiko joku enemmän ja mistä saan sellaisen tähän omaan koneeseeni?
Siinä ois ollu verkkokauppa naapurissa joka kuitenkin on applen ihan virallinen jämy.Ois varmaan helpottanut huollon suhteen aikalailla.
Lappalainen kirjoitti:
Siinä ois ollu verkkokauppa naapurissa joka kuitenkin on applen ihan virallinen jämy.Ois varmaan helpottanut huollon suhteen aikalailla.
Millä logiikalla? Takuu on takuu. Ainoa ero on palautusoikeus ja tietääkseni kivijalkakaupoista lähinnä Gigantti tarjoaa jonkun palautusoikeuden. Etäkaupassa eri säännöt.
skigc kirjoitti:pitääpä ottaa itekkin kuva tuosta koneesta tuolla yellow testillä ja verrata, näyttäisi kyllä juuri samalta kuin sinun 9 viikkoinen... eli en ole vielä varma onko koneessa kusta vai ei, eikun kuvia ottamaan...
Itsellä tosiaan tosi vaikea päätös nyt edessä.. Noi naarmut, kun tuskin korjaantuu huollossa esim. lasin vaihtamisella. Suhteellisen vaikea todistaa myöhemmin, että on tullut kuljetuksessa tai pakkausvaiheessa jälkiä ruutuun. Tämän takia pohdinkin, jos laittaisin uudemman takaisin ja jäisin ton rätisevän kanssa taistelemaan (käyttäisin huollossa). Hävettäisi laittaa uusinkin vaihtoon, vaikka se onnistuisikin yhdellä emaililla. Muutenhan tää uus laite tuntuu toimivan riittävällä tasolla... ei rätise, vilku, resonoi tai tee muutakaan. Keltaisuudelle en usko enää Applen tekevän mitään.
Lance kirjoitti:
Itsellä tosiaan tosi vaikea päätös nyt edessä.. Noi naarmut, kun tuskin korjaantuu huollossa esim. lasin vaihtamisella. Suhteellisen vaikea todistaa myöhemmin, että on tullut kuljetuksessa tai pakkausvaiheessa jälkiä ruutuun. Tämän takia pohdinkin, jos laittaisin uudemman takaisin ja jäisin ton rätisevän kanssa taistelemaan (käyttäisin huollossa). Hävettäisi laittaa uusinkin vaihtoon, vaikka se onnistuisikin yhdellä emaililla. Muutenhan tää uus laite tuntuu toimivan riittävällä tasolla... ei rätise, vilku, resonoi tai tee muutakaan. Keltaisuudelle en usko enää Applen tekevän mitään.
Help!?
Ehdotus: reklamoi naarmut ja miksei samalla muutkin viat per heti ja mieti myöhemmin haluatko niille tehtävän jotain. jokainen päivä välissä vähentää uskottavuutta sille ettei naarmut olisi syntyneet käytössä. Millä logiikalla lasissa olevat jäljet eivät korjaantuisi lasin vaihdolla?
Ketzi kirjoitti:Noniin. Nyt tupsahti uusi iMac 21,5" kotiin. Muuten mukava, mutta minun silmäni näkevät oikeassa alareunassa kellertävää/Vihertävää sävyä. Lisäksi ehkä pienoista "valovuotoa" oikeasta alanurkasta. Tämän sävyeron totesi myös vaimo, joten minun silmäni eivät heitä. Tämän huomaa siis parhaiten valkoiselta pohjalta.
Kone ostettu Oulun Euronicsilta. Rupeanko tappelemaan asiassa sinne suuntaan, vaiko olenko suoraan yhteydessä Appleen(mitähän kautta?). Ilman konetta ei kiinnostaisi olla kyllä pitkään.
Edellisessä viestissä oli puhe jostain yellow testistä? Kertoisiko joku enemmän ja mistä saan sellaisen tähän omaan koneeseeni?
Siinä ois ollu verkkokauppa naapurissa joka kuitenkin on applen ihan virallinen jämy.Ois varmaan helpottanut huollon suhteen aikalailla.
Näin on, mutta paremmat alet tuli Euronicsilta yhteisostoksista kun oli vähän kodinkoneita muitakin listalla.
Täytääpä tehdä tuo testi ja mailailla/soitella applelle vaikka huomenna..