Mailin lähtevän palvelimen vaihto
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mailin lähtevän palvelimen vaihto
Viesti Kirjoittaja toz »
Jostain syystä mulla on sähköpostin lähettävänä serverinä (automaattisena?) duunipalvelin, jota hyvin harvoiin töissä käytän jos ollenkaan ja jonka joudun aina kiusallisesti muuttamaan kunkin sähköpostin kohdalla lähettäessäni. Kuitenkin jokaisen tilin kohdalla olen valinnut Kolumbuksen (kotiyhteys) serverin lähettäväksi. Mistä saisin muutettua tuo kiusallisen automation?
-
Re: Mailin lähtevän palvelimen vaihto
Viesti Kirjoittaja peku »
Onko tiliasetuksista ruksittuna "Käytä vain tätä palvelinta"?
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Laita Kolumbuksen lähettäväksi palvelimeksi smtpa.kolumbus.fi ja tunnistus salasanalla. Toimii kaikissa verkoissa.toz kirjoitti:Jostain syystä mulla on sähköpostin lähettävänä serverinä (automaattisena?) duunipalvelin, jota hyvin harvoiin töissä käytän jos ollenkaan ja jonka joudun aina kiusallisesti muuttamaan kunkin sähköpostin kohdalla lähettäessäni. Kuitenkin jokaisen tilin kohdalla olen valinnut Kolumbuksen (kotiyhteys) serverin lähettäväksi. Mistä saisin muutettua tuo kiusallisen automation?
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja maicli »
Raikka kirjoitti:Laita Kolumbuksen lähettäväksi palvelimeksi smtpa.kolumbus.fi ja tunnistus salasanalla. Toimii kaikissa verkoissa.toz kirjoitti:Jostain syystä mulla on sähköpostin lähettävänä serverinä (automaattisena?) duunipalvelin, jota hyvin harvoiin töissä käytän jos ollenkaan ja jonka joudun aina kiusallisesti muuttamaan kunkin sähköpostin kohdalla lähettäessäni. Kuitenkin jokaisen tilin kohdalla olen valinnut Kolumbuksen (kotiyhteys) serverin lähettäväksi. Mistä saisin muutettua tuo kiusallisen automation?
Laitan tähän samaan ketjuun omasta ongelmasta, josko siihenkin löytyisi ratkaisu.
Eli tuli tuossa viikonloppuna ostettua mäkki ja sen kanssa olen yrittänyt tehdä tuttavuutta.
Ongelma on sellainen, että tein vaimolle ja muksulle omat profiilit. Omassani ja vaimon profiilissa
sähköpostit lähtevät normaalisti ja kaikki toimii hienosti, mutta muksun profiilissa ei postit suostu lähtemään.
Asetukset ovat samat kuin muillakin, mutta ohjelma herjaa ettei saa yhteyttä lähtevän palvelimeen ja pyytää salasanaa.
Salasanan olen tarkastanut moneen kertaan ja se on oikein. Mistäköhän kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Lähtevän postin palvelin on juuri tuo kolumbus.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kyllä siellä todennäköisesti on joku ongelma niissä asetuksissa. Kokeile vaikka heittää se Mailin .plist roskiin ja tee tili uusiksi alusta lähtien.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Huomasithan, että kaikkille s-postilaatikoille tarvii tehdä oma smtpa.kolumbus.fi -palvelin. Jos muksulla on omasi tai vaimosi lähettävä palvelin, se ei tunnistaudu oikein, jolloin ei myöskään hyväksy salasanaa.maicli kirjoitti: Ongelma on sellainen, että tein vaimolle ja muksulle omat profiilit. Omassani ja vaimon profiilissa
sähköpostit lähtevät normaalisti ja kaikki toimii hienosti, mutta muksun profiilissa ei postit suostu lähtemään.
Asetukset ovat samat kuin muillakin, mutta ohjelma herjaa ettei saa yhteyttä lähtevän palvelimeen ja pyytää salasanaa.
Salasanan olen tarkastanut moneen kertaan ja se on oikein. Mistäköhän kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Lähtevän postin palvelin on juuri tuo kolumbus.
Kannattaa myös tarkistaa, että ne tunnarit ja salasanat täsmää niin saapuvien- kuin lähtevienkin asetuksissa.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja maicli »
Enpä saanut muuten postia lähtemään, kuin laittamalla lähtevän palvelimen kohdalle oman tunnukseni ja salasanani.Raikka kirjoitti:Huomasithan, että kaikkille s-postilaatikoille tarvii tehdä oma smtpa.kolumbus.fi -palvelin. Jos muksulla on omasi tai vaimosi lähettävä palvelin, se ei tunnistaudu oikein, jolloin ei myöskään hyväksy salasanaa.
Kannattaa myös tarkistaa, että ne tunnarit ja salasanat täsmää niin saapuvien- kuin lähtevienkin asetuksissa.
PC:llä Outlookissa näytti kyllä olevan muksulla ihan omalla tunnuksellaan ja salasanallaan tuo lähtevän palvelinkin.
No nyt posti tulee ja menee sehän mulle riittää.
Kiitoksia avustuksesta.
Viimeksi muokannut Anniel, 16.3.2010 klo 14.58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus kuntoon
Syy: Lainaus kuntoon
-
Viesti Kirjoittaja toz »
Vastaan ongelman ratkaistuani (toivottavasti): Kolumbuksen lähtevän postin palvelimen nimeksi: mail.kolumbus.fi EI smtp.kolumbus.fi tai smtpa.kolumbus.fi
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka