holviala kirjoitti:
Totta. Maailmassahan ei ole muita koneita kuin halpa marketti-pc ja tupla G5 2.5GHz.
On toki.
Mutta mihin verrataan
at kirjoitti:Holviala kirjoitti:Mutta, en ole vaihtamassa konetta ihan heti. Wintell puolella vaihtoaika olisi noin 1/3 lyhyempi. Jos tällä pärjäisi seuraavat 4 vuotta.
Hmm. Oma työasemani himassa on 8v vanha tuplaprossainen Intel-rauta, himaserveri noin 10v wanha Intel, pääasiallinen serveri about 5v wanha tuplaprossainen Intel. Duunissa käyttötyöasema on tuollaisen 8v wanha yksiprossainen Dellin romu. Kaikki toimivat hyvin, eikä missään tule nopeus vastaan. Jos itse haluat vaihtaa PC-rautasi reilun vuoden välein (kuten sanoit) niin omapa on häpeäsi.
No, mulla palvelut pyörii 2x300 PII compaqin servereillä tai vastaavilla(2xDns, www, 2xlotus notes, mailgw, pop3, kehityskone). Lisäksi on pari Sun ultra 10, palomuurina.
Kotona on serverinä 750 MZh PIII (Joka sammutetaan aina välillä).
Olen minäkin noiden vanhojen romujen kans pelannut, mutta nyt kun tuli hommattua kone, niin ostin sitten kerralla kunnollisen. Ensinmäinen mäkki joka mulla oli, oli 400 MZH PoweMac. Sillä testasin mäkin toimivuuden, eli pyöritin sitä 2 kk. Totesin että tää on hyvä. Sain ns. ylimääräistä 1500 koneen hankintaan joten päädyin tähän. Päivääkää en ole katunut.
Normaali koneen elämä on se kolme vuotta. Sen jälkeen se on verotuksellisesti entinen. Sitten serverit ja työasemat lähtee uudelle kierrokselle. Ainakin Wintel maailmassa.
Yleisesti, aina kone käyttötarkoitusta varten