Välillä kuvia kameralta importatessa Aperture ei näytä kuvia loppuun asti import valikossa. Eli jos olen ottanut esim. 20 kuvaa, saattaa näkyä ensimmäiset 15, joista sitten voi valita mitkä tuo kirjastoon. Tämä "ominaisuus" söi miestä rajusti, kun tajusin jälkikäteen (kortin formatoinnin jälkeen tietysti), että osa yhden kuvauskeikan kuvista oli jäänyt näin importtaamatta.
iPhoto näyttää kaikki kuvat aina, Aperture saattaa näyttää uudella yrityksellä kaikki kuvat (tai eri määrän kuvia).
Onko kellään ilmennyt samanlaista ongelmaa?
Koneena macbook (-08), kamerana Canon 7D, kuvamuoto RAW.
Aperture2 jättää kuvia tuomatta
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Aperture2 jättää kuvia tuomatta
Viesti Kirjoittaja jjkallio »
-
Re: Aperture2 jättää kuvia tuomatta
Viesti Kirjoittaja luu5 »
Itselläni on muutaman kerran käynyt Canonin kanssa siten, että jostain syystä se nukahtaa jossain vaiheessa. Mielestäni silloin kun RAW kuvien listausta Aperturessa odottelen. En ole tuota kovinkaan paljon testaillut, vaan virroittanut kameraa uudestaan. Voi tietysti olla aivan toinen juttu, mutta jotain outoa (harvoin) on ollut.jjkallio kirjoitti:Välillä kuvia kameralta importatessa Aperture ei näytä kuvia loppuun asti import valikossa. Eli jos olen ottanut esim. 20 kuvaa, saattaa näkyä ensimmäiset 15, joista sitten voi valita mitkä tuo kirjastoon. Tämä "ominaisuus" söi miestä rajusti, kun tajusin jälkikäteen (kortin formatoinnin jälkeen tietysti), että osa yhden kuvauskeikan kuvista oli jäänyt näin importtaamatta.
iPhoto näyttää kaikki kuvat aina, Aperture saattaa näyttää uudella yrityksellä kaikki kuvat (tai eri määrän kuvia).
Onko kellään ilmennyt samanlaista ongelmaa?
Koneena macbook (-08), kamerana Canon 7D, kuvamuoto RAW.
-
Viesti Kirjoittaja F1.4 »
Kuvat kannattaa poistaa kortilta vasta sitten kun on avannut ne koneella ja näkee että ne avautuvat normaalisti. Samalla kun lataa ne koneelle kannattaa varmistuslevylle laittaa kopiot niistä nehän tosin menee sinne automaattisesti kun on laittanut täpin ruutuun ja laittannut kohteeksi sen, jos käytössä on sellainen ohjelma jossa se toiminto on.
-
Näin on tapana tehdäkin. En ole vaan tottunut esim. iPhoton kanssa siihen, että pitää erikseen tarkistaa onko ohjelma jättänyt joitain kuvia kokonaan näyttämättä import-valikossa.F1.4 kirjoitti:Kuvat kannattaa poistaa kortilta vasta sitten kun on avannut ne koneella ja näkee että ne avautuvat normaalisti.
-
Selvittiin säikähdyksellä, PhotoRec palautti kuvat 2 tyhjennyksen ja 1 alustuksen jälkeenkin. Alkuperäinen ongelma silti ratkaisematta...
-
Viesti Kirjoittaja Zarquon »
Itsellä Nikon D60 ja kuvaan raw:lla, koneen tiedot tuossa alla. Huomasin, että tahmaa pahuksesti jos kortilla on paljon kuvia (mulla 8gb kortti) ja ruksi siinä kohdassa "älä tuo tuplakappaleita" eli jo aikaisemmin importattuja. Siirrän siis usb-kaapelilla, en muistikortinlukijalla (tuossa mun koneessa kun ei ole sisäänrakennettua lukijaa).
Kun kortilla on luokkaa 100 kuvaa kaikki pelaa hyvin, mutta sitten esim. 800 kpl tuntuu olevan liikaa (joista siis luokkaa 770 kpl jo tuotu koneelle). Tuollaisen arkiston läpikäynti usb:n kautta ja normaalilta muistikortilta on varmaankin jo niin hidasta että se vaan ei ehdi tuoda niitä kaikkia uusia kuvia näytille ainakin jos konetta käyttää yhtä hätäinen heppu kuin minä...
Pitäisi päästä vertaamaan miten toimii nopealla kortilla ja suoraan koneen kylkeen laitettavalla kortinlukijalla. Tosin Aperture3 uprgade on jo postissa, katsotaan miten sen kanssa pelittää.
Mutta siis omaksi säännöksi olen ottanut sen, että pitää kortin melko tyhjänä. Time Capsule kun hoitaa varmuuskopiot niin kortin uskaltaa kuitenkin putsata suht ahkeraan.
Kun kortilla on luokkaa 100 kuvaa kaikki pelaa hyvin, mutta sitten esim. 800 kpl tuntuu olevan liikaa (joista siis luokkaa 770 kpl jo tuotu koneelle). Tuollaisen arkiston läpikäynti usb:n kautta ja normaalilta muistikortilta on varmaankin jo niin hidasta että se vaan ei ehdi tuoda niitä kaikkia uusia kuvia näytille ainakin jos konetta käyttää yhtä hätäinen heppu kuin minä...
Pitäisi päästä vertaamaan miten toimii nopealla kortilla ja suoraan koneen kylkeen laitettavalla kortinlukijalla. Tosin Aperture3 uprgade on jo postissa, katsotaan miten sen kanssa pelittää.
Mutta siis omaksi säännöksi olen ottanut sen, että pitää kortin melko tyhjänä. Time Capsule kun hoitaa varmuuskopiot niin kortin uskaltaa kuitenkin putsata suht ahkeraan.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka