Mobiilinetti 384kbps toimivuus?
-
Mobiilinetti 384kbps toimivuus?
Viesti Kirjoittaja omenasato »
Kokemuksia, mielipiteitä. Kiitos!
-
Re: Mobiilinetti 384kbps toimivuus?
Viesti Kirjoittaja legace »
-
Viesti Kirjoittaja Virgo »
Sanapeli iPhoneen: http://uusitupa.org/projects/lost-words
Ajopäiväkirja iPhoneen: http://uusitupa.org/projects/drive-journal
-
Viesti Kirjoittaja K@rtsa »
Virgo kirjoitti:Minulla on ollut käytössä iPhonessa, ja sujuvaa on ollut käyttö. Mielestäni täysin riittävää sähköpostiin ja nettiselaukseen. En ole oikeastaan missään vaiheessa kaivannut nopeampaa.
Yhdyn tähän kommentiin, ihan on omassakin käytössä riittänyt vallan mainiosti. Nettiä kun käytän vähänkin enemmän tai rankemmin on toiset vehkeet ja liittymät käytössä.
YouTube toimii muuten ihan hyvin myös Edge.llä, puhelinhan lataa sen ensin ja näyttää sitten. En juuri edes huomannut mitään eroa edgen ja 3Gn välillä.
-
Viesti Kirjoittaja temetee »
Kannattaa melkeen ottaa tolla kalliimmalla tikulla 14,90€/kk, tukee HSUPA:a eli nopeampi upload. Tuolla toisella tikulla upload on vain 384kbit/s.
Vai tuleeko yhteys iPhoneen, iPadiin, mihin?
-
Viesti Kirjoittaja juu-zo »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja delic »
EI mun youtube vaan lataa, samantiän se menee päälle ja sit lataa sitä samalla ku kattoo, vai siis edgellä vaan lataa? Tosta en kyl tiä mitää, ku aika harvoin näkyy edgeäK@rtsa kirjoitti: Yhdyn tähän kommentiin, ihan on omassakin käytössä riittänyt vallan mainiosti. Nettiä kun käytän vähänkin enemmän tai rankemmin on toiset vehkeet ja liittymät käytössä.
YouTube toimii muuten ihan hyvin myös Edge.llä, puhelinhan lataa sen ensin ja näyttää sitten. En juuri edes huomannut mitään eroa edgen ja 3Gn välillä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
ja joo tuskin niis paljo eroja voi huomata, ei se paljo tosta huonommaks voi mennä mitä mulla on
-
Viesti Kirjoittaja juu-zo »
-
Juuri kun tuon lisäyksen edelliseen postaukseen laitoin niin testasin tuota Youtubea ja mulla toimi sukkana, alkoi lataan sitä pätkää ja ymmärsin vaan siitä et se lataa eka videos kerta teksti "ladataan" vilahti näytöllä?delic kirjoitti:EI mun youtube vaan lataa, samantiän se menee päälle ja sit lataa sitä samalla ku kattoo, vai siis edgellä vaan lataa? Tosta en kyl tiä mitää, ku aika harvoin näkyy edgeäK@rtsa kirjoitti: Yhdyn tähän kommentiin, ihan on omassakin käytössä riittänyt vallan mainiosti. Nettiä kun käytän vähänkin enemmän tai rankemmin on toiset vehkeet ja liittymät käytössä.
YouTube toimii muuten ihan hyvin myös Edge.llä, puhelinhan lataa sen ensin ja näyttää sitten. En juuri edes huomannut mitään eroa edgen ja 3Gn välillä.Mulla on itellä soneran megane yhteys ja tuubin laatu on kyllä iha ala-arvoista, aika jännä jos teidän 384 yhteydellä on hyvä, mulla kauheeta pikselimössöö ja ei kyllä tee mieli sillä mitään katsoa
ja joo tuskin niis paljo eroja voi huomata, ei se paljo tosta huonommaks voi mennä mitä mulla on
En juuri You tuubiin ole perehtynyt eikä paljon kiinnosta koko Tuubi. Eli homma toimii ihan samalla tavalla oli sitten E tai 3G, ja mulla on puhelin lukittu edgee tai 3G on pois päältä. Ja käytössä siis TF data
-
Viesti Kirjoittaja Joni-Pekka »
Ööö... nyt meinaa mennä itsellä murot väärään kurkkuun.K@rtsa kirjoitti:En juuri edes huomannut mitään eroa edgen ja 3Gn välillä.
Saako noita perusnopeuksia edes rajattomalla tiedonsiirrolla oikeasti alta kympillä per kuukausi? Kannattaa harkita tosissaan sitä Soneran n. 10 €/kk 3.6 Mbit/s -tarjousta (vai saako sitä enää ilman sitä hiton femman tietoturpa-palvelua?!). Sehän vaatii 24 kk sopimuksen ja kytkylaitteen. Kun valitsee edullisen laitteen ja myy sen käyttämättömänä pois, niin oman kokemuksen mukaan siitä saa omat rahat pois. Jos ymmärsin oikein, niin aiot käyttää liittymää mokkulassa -> puhelinnumeron sitominen 24 kk ajaksi ei ole ongelma. Jos sinulla ei vielä edes ole mokkulaa, ei sellaista tarvitse edes myydä pois tuosta Soneran paketista.
OT: Sinänsä ikävää että olin aiemmin ottanut 3,6 megan 3G-netin miniläppäriin. Maksoin muistaakseni 35 €/kk. Sitten tarjouksessa uusille asiakkaille tarjotaan samaa liittymää kympillä. Ts. kanta-asiakkaat maksavat 25 €/kk ylimääräistä. Itse purin minulla jo olleesta liittymästä paketit pois ja maksan siitä vain 2 €/kk perusmaksua. Otin kytkylaitteen 24 kk sopimuksella ja uuden 3.6 Mbit/s liittymän. Myin kytkylaitteen pois, sain hieman enemmän kuin olin itse maksanut (sillä laitteiden hintaan tulee käytännössä tuo 2€/kk 24 kk ajalta = n. 50 €). Jäljelle jäi kustannuksia 13 €/kk, vanhan 35 € sijaan. Olen tyytyväinen Soneran asiakas, mutta mielestäni kanta-asiakkaille voisi tarjota paremmat edut kuin uusille asiakkaille. Näinhän homma menee muilla aloilla. Kova kilpailuko on aina asiakkaiden etu?
-
Ei kai sentäänJoni-Pekka kirjoitti:Ööö... nyt meinaa mennä itsellä murot väärään kurkkuun.K@rtsa kirjoitti:En juuri edes huomannut mitään eroa edgen ja 3Gn välillä.

-
Viesti Kirjoittaja temetee »
Tuo EDGEn max nopeus on vain teoreettinen maksiminopeus. En tiedä mitä itse teet yhteydelläsi mutta EDGE ja 384kbit 3G ero on mielestäni huomattava. En ikinä, missään tilanteissa käyttäisi EDGE:ä jos 3G on saatavilla. Jo latensseissa EDGE on paljon huonompi. Lataa huvikses speedtest puhelimeen ja aja molemmilla yhteyksillä.K@rtsa kirjoitti:Ei kai sentäänJoni-Pekka kirjoitti:Ööö... nyt meinaa mennä itsellä murot väärään kurkkuun.K@rtsa kirjoitti:En juuri edes huomannut mitään eroa edgen ja 3Gn välillä.
Jos ajattelet mistä tässä alunperin oli kyse: Eli riittääkö 384kbps nopeus, Edgen max nopeus 236 ja rapeat eli ei kovin kaukana 3G.stä. Joten nyt en verranut mitää 3.6 megasta EDGEEN vaan ihan perus nopeutta mistä tässä oli kyse.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Youtubesta ja muusta striimistä on turhahko haaveilla. Nettipankkia en henk. koht. uskaltaisi käyttää, nettipokerissa menetät tod. näk. rahasi. Ja hyvitystä on turha vinkua, koska asiat on liittymän kuvauksessa selkeästi mainittu. Ne pitää vaan lukea (ja sisäistää).
Kaksi vuotta on kuitenkin 24 kuukautta.
-
temetee kirjoitti:Tuo EDGEn max nopeus on vain teoreettinen maksiminopeus. En tiedä mitä itse teet yhteydelläsi mutta EDGE ja 384kbit 3G ero on mielestäni huomattava. En ikinä, missään tilanteissa käyttäisi EDGE:ä jos 3G on saatavilla. Jo latensseissa EDGE on paljon huonompi. Lataa huvikses speedtest puhelimeen ja aja molemmilla yhteyksillä.K@rtsa kirjoitti:Ei kai sentäänJoni-Pekka kirjoitti:Ööö... nyt meinaa mennä itsellä murot väärään kurkkuun.K@rtsa kirjoitti:En juuri edes huomannut mitään eroa edgen ja 3Gn välillä.
Jos ajattelet mistä tässä alunperin oli kyse: Eli riittääkö 384kbps nopeus, Edgen max nopeus 236 ja rapeat eli ei kovin kaukana 3G.stä. Joten nyt en verranut mitää 3.6 megasta EDGEEN vaan ihan perus nopeutta mistä tässä oli kyse.
Niin ja onhan 384 nopeus myös teoreettinen jos on ihan perus liittymä, eikös vaan?? vai meneekö sulla 3G alueella tappiin asti koko ajan? tuskin, hyvä jos joskus menee lähelle. Itse asiassa testasin vauhdin! E- 172 vs 3G 273! Joten mielestäni aivan marginaalinen ero. Nopeus eroissa puhutaan sekunneissa ei minuuteissa. Edge voi olla käytössä siksi esim. että 3g verkkoa ei ole saatavilla! Aika yksinkertaista vai mitä?
-
Viesti Kirjoittaja Joni-Pekka »
iPhone 3G:llä Soneran 1M 3G-yhteys tuotti 1006 kbit/s todellisen nopeuden. Tämä liikkeessä olevassa kuorma-autossa. Eli todellinen 3G-mobiilinetti on 4x nopeampi kuin tuo edgen maksimi.K@rtsa kirjoitti:Ei kai sentäänJos ajattelet mistä tässä alunperin oli kyse: Eli riittääkö 384kbps nopeus, Edgen max nopeus 236 ja rapeat eli ei kovin kaukana 3G.stä. Joten nyt en verranut mitää 3.6 megasta EDGEEN vaan ihan perus nopeutta mistä tässä oli kyse.
Soneralla perusnopeus taitaa olla 512 kbit/s. Voisi kuvitella että sekin saavutetaan melkolailla samoilla prosenteilla kuin tuo megakin.
Saunalahden 3G-tiedonsiirtonopeuksista ei ole kuin huonoja kokemuksia.
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Samaa mieltä. Oman kokemuksen mukaan 10Mbps WiFi-lähiverkon ja 384kbps 3G-mobiililaajakaistan välillä ei yleensä ole suurta eroa jos surffataan yksinkertaisilla nettisivuilla, haetaan RSS-syötteitä, päivitetään sähköpostitili ym. Sitten ero on ilmeinen jos menee sinne YouTubeen. Edge/GPRS-verkossa menee aina odotteluksi, ihan sama mitä yrittää aukaista.temetee kirjoitti:Tuo EDGEn max nopeus on vain teoreettinen maksiminopeus. En tiedä mitä itse teet yhteydelläsi mutta EDGE ja 384kbit 3G ero on mielestäni huomattava. En ikinä, missään tilanteissa käyttäisi EDGE:ä jos 3G on saatavilla. Jo latensseissa EDGE on paljon huonompi. Lataa huvikses speedtest puhelimeen ja aja molemmilla yhteyksillä.
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
iPhone 3G, MMS-asetukset: Asetukset--Yleiset--Verkko--Matkapuhelindataverkko (muihin kohtiin tyhjää, mitä alla ei ole mainittu):
Matkapuhelindata:
APN: internet.saunalahti
Multimediaviesti:
APN: mms.saunalahti.fi
MMSC: mms.saunalahti.fi:8002
MMS-välipalvelin: 62.142.4.197:8080
MMS UA Prof URL: mms.saunalahti.fi
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka