Lance kirjoitti:
Itsellä tosiaan tosi vaikea päätös nyt edessä.. Noi naarmut, kun tuskin korjaantuu huollossa esim. lasin vaihtamisella. Suhteellisen vaikea todistaa myöhemmin, että on tullut kuljetuksessa tai pakkausvaiheessa jälkiä ruutuun. Tämän takia pohdinkin, jos laittaisin uudemman takaisin ja jäisin ton rätisevän kanssa taistelemaan (käyttäisin huollossa). Hävettäisi laittaa uusinkin vaihtoon, vaikka se onnistuisikin yhdellä emaililla. Muutenhan tää uus laite tuntuu toimivan riittävällä tasolla... ei rätise, vilku, resonoi tai tee muutakaan. Keltaisuudelle en usko enää Applen tekevän mitään.
Help!?
Ehdotus: reklamoi naarmut ja miksei samalla muutkin viat per heti ja mieti myöhemmin haluatko niille tehtävän jotain. jokainen päivä välissä vähentää uskottavuutta sille ettei naarmut olisi syntyneet käytössä. Millä logiikalla lasissa olevat jäljet eivät korjaantuisi lasin vaihdolla?
Pahoittelut, ilmaisin asian vähän huonosti. Viittasin tuolla lähinnä kivijalkaliikkeen huoltoon, jonka olisi vaikea suostua vaihtamaan lasia takuuseen vaan siitä syystä, että minä sanon niiden tulleen kuljetuksessa.
Taidanpa laittaa huomenna viestiä Applelle asiasta kuvien kanssa, niin saa ainakin viikon lisäaikaa..
Onko kellään ollut ongelmia WLAN:in kanssa?
Itselläni 27" iMac tipahtaa verkosta pois useasti päivässä ja kadottaa signaalin. Yleensä tähän on auttanut modeemin uudelleenkäynnistys tai Airportin käynnistäminen uudestaan ylävalikosta.
Nyt tämä vika on vaan yleistynyt ja esimerkiksi tänään en ole voinut tehdä koneella mitään, koska verkossa se ei kertakaikkiaan pysy tai ei löydä sitä. Samaan aikaan samassa huoneessa käytän MacBookProta täysillä palkeilla ja WLAN toimii täydellisesti.
Tuskinpa tällekään mitään voi tehdä. Muuta valittamista ei ole ollut, ei edes näytön suhteen.
rolfx kirjoitti:Onko kellään ollut ongelmia WLAN:in kanssa?...
Soitapa tukeen ja tiedustele mikä voisi auttaa tai miten asian kanssa kannattaa toimia. Eihän tuo normaali ja hyväksyttävä tilanne ole, löytyi syy sitten mistä tahansa.
Täällä tänään ostettu 27" i5.
Näytössä ei parin tunnin testauksen perusteella mitään sanomista.
Ei ylimääräisiä ääniä, mielestäni hiljaisempi kuin vieressä oleva vanha 24" malli.
Dvd asema naarmutti 1. testilevyn pahasti mutta 2. pysyi virheettömänä usean testauksen jälkeen.. Outoa..
Valmistusviikko 06, ostopaikka verkkokauppa.com.
EDIT: Korkkaamaton osto cd sisään, rippaus ja vielä 5 kertaa sisään-ulos normaalilla tavalla eli ei mitenkään super varovaisesti ja ei pienintäkään jälkeä levyssä. Tais olla siis vain käytön puutetta. =)
Kauhulla odotin jo sitä valitusrumbaa..
MacBook Air M1 | iPhone 15 Pro Max | Apple Watch Series 6
Itsellä oli juri samanlaisia ongelmia kaikkien kolmen imacin wlanin kanssa. Veikkaan että tuo uuden mallin AirPort kortti toimii parhaiten vain Applen omien boksien kanssa sillä 2006 macbook pysyi hyvin verkossa kokoajan kun taas imacit tipahtelivat vähän väliä. Kanavan vaihto on kuulemma joillain auttanut jos on monta wlania päälekkäin samalla kanavalla. Itsellä on dlinkin wlanboksi vaan nykyään macpro letkunpäässä.
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!" - Homer Simpson
Noniin, ehdin jo onnitella itseäni kun alle viikon vanha iMac vaikutti kaikin puolin ok:lta, mutta nyt sitten iski vika:
En saa CD:tä ulos laitteesta sitten millään.
Rippasin pari audio-cd:tä iTunesiin, ja niiden jälkeen laitoin sisään vanhan cd-r:n, jolla oli jotain sälää kuten mp3:sia. Levyä ei ilmestynyt mihinkään tiedostonhallintanäkymiin, ja aloin ihmettelemään asiaa. Koetin ejektoida sen normaalisti, eli oliko se nyt Option + Eject, ei toiminut. Eject-symboli kyllä ilmestyi näytölle, mutta levy pysyi sisällä. Sitten restarttasin, ja kone kysyi asennetaanko päivityksiä. Vastasin kyllä. Päivitysten asennus jäi kuitenkin jumiin ihan finaalissa, joten ei auttanut muu kuin resetoida virtanapilla. Sen jälkeen joka restart on jäänyt jumittamaan sulkemisvaiheessa, ja täytyy käyttää virtanappia. Oletan, että tuo liittyy sisällä olevaan cd:hen, jota asema yrittää epätoivoisesti lukea ja jää jumiin tjsp.
Kokeilin näitä metodeja, mikään ei auttanut:
Drag its icon to the Trash can in the Dock or select 'Eject' from the File menu. - Ikonia ei näy, ei voi kokeilla.
Shut down the computer and start up whilst holding down the mouse button. - Ei toiminut.
Sometimes you can successfully use the eject disc button in iTunes even if the disc is not visible to the Finder - Ei toiminut.
Open Disk Utility and choose the disc you wish to eject in the left-hand pane, then click on the Eject button. - Ei toiminut. Valitti että asema ja levy eivät ole mountattuja, ja että pitäisi kokeilla jotain first aidia ja vastaavia, jotka olivat harmaina.
Some Macintoshes have a paperclip hole that you can insert a straightened paperclip into, manually triggering the eject mechanism. - Tässä ei taida olla moista reikää.
Open Terminal and type "drutil tray eject" to eject the disc/tray, and "drutil tray close" to close the tray. - Ei toiminut. Komento ei myöskään loppunut, vaan piti keskeyttää Ctrl-C:llä.
Ideoita? Vastaavia kokemuksia? Pitäisikö kokeilla joillain pihdeillä kalastella lätty ulos? Kuumottaa myös tuo softapäivitys, jonka jouduin katkaisemaan kun se jumittui. Tekisi mieli asentaa OS X varmuuden vuoksi uusiksi nyt kun ei ole vielä ehtinyt säätämään sitä paljoa, mutta luonnollisesti sisällä oleva cd estää installointi-cd:n käytön...
Muista tyyppiongelmista:
1. keltaisuus: en ole huomannut yhtään. Käsitin, että tätä ei myöskään ilmaannu myöhemmin, jos sitä ei aluksi ole (?)
2. räpsyminen: en tiedä tarkalleen mitä tällä tarkoitetaan (onko jossain hyvä kuvaus ongelmasta?), mutta toistaiseksi ainakaan ei ole näkynyt.
3. kuolleet piksetli: ei ole osunut silmiin, en aio etsiä
4. sirinä: en ainakaan itse kuule mitään.
5. kovalevyn raksutus: ei häiritse ainakaan.
6. kameran kuolleet pikselit: en tiedä, tuskin käytän koko kameraa, ja vaikka käyttäisin, en mihinkään hifistelyyn missä kuolleet pikselit haittaisivat.
7. levyjen naarmutus: ei tietoa, tästä sain kuulla vasta tänään.. pitää tutkia nuo levyt mitä ehdin käyttää laitteessa ennen tuon yhden levyn jumiutumista.
olikohan tässä kaikki.. eli muuten vaikuttaisi tosi hyvältä, jos vain saisin tuon cd-ongelman ratkaistua.
Mistä muuten näkee laitteen valmistusviikon? Tämä yksilö on ostettu 4.3. verkkokauppa.com myymälästä.
My iMac Saga is over. Tyytyväisenä jatkan omppuelämääni tämän yksilön kanssa:)
Mielettömän iso käsi Applelle sujuvasta asiakaspalvelusta ja hyvityksestä.
Tilaus 28.11.09? Black Friday -alennuksilla, toimitukset:
Viikko 52 -> Viikko 2 -> Viikko 8 -> Viikko 9/9
VK9 loppuviikko iMac:
Näyttöpaneeli/-lasi
[x] (kellerrys ehkä 10% ensimmäisestä, ei naarmuja tai kuolleita pikseleitä)
Superdrive
[x] (Ei syö levyjä)
Kiintolevy
[x] (Ei rutise)
Magic Mouse
[x] (Kansi on jämäkkä)
Virtalähde
[x] (Heinäsirkat myrkytetty, ei sirise)
Kokonaisuus
[x] (Apple iMac i7 on hiljainen tehomylly ja mainio HTPC tai siis MAC : )
Täytyy silti riipasta tähän Apple Care Plan ihan varmuuden vuoksi.
Eilen kotiin kannettu, verkkokaupasta ostettu 27/i5.
ei havaintoakaan mistään ongelmista. ja olen melkolailla kriittinen... ainoa mikä on "valitus-harkinnassa" on tuo hiiri,
sen kansi ei ole keskellä. toisella puolella hiirtä on 1mm lippa ja toinen puoli sitten on sen verran "yli"....
Eilen saapui iMac 27/i7 ja yellow tint ongelmahan siinä on...
Eikun soittelee applelle että mitäs tehdään, eli vaihtoon vaan!
Miten toi homma toimii? Pitäs saada kone käyttöön, koska vanha iMac G5 hajosi ja hommat ei etene. Voiko tuota konetta käytellä niin kauan kunnes uusi tulee tilalle? Siirtoapulaisella kamat uudelle koneelle ja vanha sileeks ja palautukseen?
parabola kirjoitti:
Miten toi homma toimii? Pitäs saada kone käyttöön, koska vanha iMac G5 hajosi ja hommat ei etene. Voiko tuota konetta käytellä niin kauan kunnes uusi tulee tilalle? Siirtoapulaisella kamat uudelle koneelle ja vanha sileeks ja palautukseen?
Voi käytellä, kunhan mainitset asiasta aspahenkilölle Ja tosiaan Migration Assistantilla kamat uuteen, vanhasta datat pois ja pakettiin. TNT/UPS puskee rahtikirjan spostilla, tulostat sen ja oottelet kuriiria 12-16 välillä.
Shocky kirjoitti: Mistä muuten näkee laitteen valmistusviikon? Tämä yksilö on ostettu 4.3. verkkokauppa.com myymälästä.
Tämän ketjun ekassa postissa tuo mainitaan. Ja sarjanumero löytyy omppuvalikon 'about mac'-osiosta.
Ensin tuli iPod Touch, sitten iMac 27", Airport Extreme, muutama Airport Express, iPad2, Mac Mini i5, ja AppleTV. Sitten iPhone5, iPad Retina, MBP Retina 15" MacBook Air 13" sekä 11", MBP 13", iPhone 6+, iPhone 11, Apple Watch...
CD-ongelma ratkesi. Noin kymmenen cold bootin tai restartin jälkeen mäkki päätti ilmoittaa jotain "The disc cannot be read by this system." ja tarjosi Eject-vaihtoehdon, joka ihme kyllä tällä kertaa toimi! Nyt jäi kyllä aika paranoidi olo tuon aseman suhteen. Mutta eipä ollut ainakaan naarmuttanut lättyä!
Oma iMac 27" i7 kesti sen reilun viikon. Jo saapuessaan näyttö kellersi, mutta aluksi en muita vikoja huomannut. Myöhemmin yrittäessäni liittää ulkoista näyttöä huomasin, että minidisplay-portti on vinossa, eikä johtoa saa paikalleen. Myös kovalevy ilmeisesti alkoi oireilla, kun boottauksen yhteydessä ruudulle ilmaantuikin kysymysmerkin kuva, eikä kone käynnistynyt kunnolla. Ongelma ratkesi vasta kun asetti mukana tulleen levyn sisälle. Tänään kone sitten lasahti lopullisesti, sillä kone ei enää tunnista omaa sisäistä kovalevyään.
No kyllä se siitä! Jos lohduttaa yhtään niin sun ei sentään tarvi samaa polkua kävellä kuin viime vuonna tilanneet.. esim. mulla oli vasta viides yksilö siedettävä (n. 4kk tilauksesta)..Sä todennäköisesti saat toisen jo toimivana.
Laadunvalvonnassa olis kyllä iMacin kohdalla ollut parannettavaa...
Kannanpa minäkin nyt uutena iMacin omistajana ja hopeinenomenalaisena korteni kekoon. Minulla on ollut nyt kone hallussani viikon. Ensimmäisenä heti tarkkailin näyttöäni silmät sirrillä. En löytänyt kellertävyyttä enkä kuolleita pikseleitä. Myöskään sirinöitä, rutinoita ja levyjen syömisiä ei ole tullut vastaan.
Noh, eilen illalla kuitenkin tärähti sellainen näyttöongelma, että välillä vasempaan laitaan ilmestyy punaisia paksuja raitoja, jotka näkyvät esim. 5 minuuttia ja sitten häipyvät. Onko kellään tullut tällaista vastaan?
Vika on sen verran ärsyttävä, että vaihtoon laitan, jos ei ole mitenkään kotikonstein parannettavissa. Pitäisi vaan nyt tehdä töitä koneella, niin vaihtorulijanssi ei ole kovin mielekästä, kun tätäkin piti odotella kolmisen viikkoa tilauksesta.
Kone huollettu viikon odotuksen jälkeen. LCD-paneeli vaihdettiin.. NOH, onhan tota kellertävyyttä EDELLEEN.. Tosin se ei ole keskittynyt yhteen kohtaan vaan jakautuu tasaisemmin. Nyt en jaksa kyllä asialle tehdä mitään... Vaan Hoidan huoltoon myöhemmin.
Välillä jos kone menee lepotilaan ja sammuu itekseen hyvinkin nopeasti eikä suostu heräämään. Eilen alkoi taistelu koneen käynnistymisen kanssa---> painan virtanäppäintä niin näyttö muuttuu kokonaaan valkoiseksi mutta ei tästä enää buuttaa eteenpäin--> sammutan koneen uudelleen virtanamiskasta ja uusi yritys ei toivoa. annoin valkean ruudun olla yli tunnin eikä siltikään buuttaus onnistu. Tänä aamuna käynnistin kolme kertaa ja vikalla sain koneen päälle mutta nyt buuttaus kesti noin 15min. Onko tämä normaalia? Imac 27" i5 valmistus vk 9 ,tilattu apple storesta
Muita normaaleja tyyppivikoja en ole vielä kerennyt testaamaan .
Sain vajaa 2 viikkoa sitten oman i5:n (viikon 7 tuotantoa, ostettu Tectorista). Kone on muuten täydellinen, mutta näytön alareunassa on lievää keltaisuutta, joka on alkanut hiljalleen häiritä enemmänkin. Soittelin Applelle ja ehdottivat paneelin vaihtoa. Mitä mieltä olette, kannattaisiko vaihtaa pelkkä paneeli vai heittää koko kone vaihtoon? Onko kokemuksia, miten homma on toiminut?
Hommasin myös apple caren ja mietin, kuinka kiirettä vaihdon kanssa kannattaa pitää. Eli jos keltaisuus pahenee, onko mahdollista saada korjaus vielä myöhemminkin kuin nyt parin viikon sisään?
Välillä jos kone menee lepotilaan ja sammuu itekseen hyvinkin nopeasti eikä suostu heräämään. Eilen alkoi taistelu koneen käynnistymisen kanssa---> painan virtanäppäintä niin näyttö muuttuu kokonaaan valkoiseksi mutta ei tästä enää buuttaa eteenpäin--> sammutan koneen uudelleen virtanamiskasta ja uusi yritys ei toivoa. annoin valkean ruudun olla yli tunnin eikä siltikään buuttaus onnistu. Tänä aamuna käynnistin kolme kertaa ja vikalla sain koneen päälle mutta nyt buuttaus kesti noin 15min. Onko tämä normaalia? Imac 27" i5 valmistus vk 9 ,tilattu apple storesta
Muita normaaleja tyyppivikoja en ole vielä kerennyt testaamaan .
Varmaan sanomattakin selvää, että ei ole normaalia. Huoltoon vaan.
Ei todellakaan ole normaalia. Oletko kokeillut ajaa Apple Hardware Testiä? Asennuslevy 2 pesään ja käynnistys D-näppäin pohjassa. Sieltä vähintään se suppea diagnoosi aluksi.
Veikkaisin vikaa virransyötössä tai kiintolevyssä. Tuskinpa mikään softapuolen ongelma tuollaista aiheuttaa, että välillä kone käynnistyy ja välillä ei ollenkaan.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB