Juuri näin! Ole hyvä vaan!NeliX4 kirjoitti:... eikä vituta. Kiitti vinkistäStuge kirjoitti:Muista täydentää baarikaappi vielä rautaisannoksella rommia. Nyt nojaudut rennosti sohvalle ja tsaikka täyteen kuumaa rommia. Ja kun tsaikka tyhjenee, sekoittele uusi. Siitä se tauti taittuu.NeliX4 kirjoitti:Kurkkua ja keuhkoja ahistaa, sietämätön päänsärky, viluttaa, 38,5°C kuumetta ja seuraavaksi lähiapteekkiin hakemaan tamifluta ja buranaa.
No onkos teillä jo tämä sikalentsu?
-
Re: No onkos teillä jo tämä sikalentsu?
Viesti Kirjoittaja Stuge »
-
Viesti Kirjoittaja kai3g »
No itse olen jo 1978 , 7-vuotiaana sairastanut tähän samaan kantaan kuuluvaa N1H1 -virusta ja kuten suurin osa ennen -78 syntyneistä, joten kuinkas käy ??
Lapset: 9 vuotias poika ja 13 vuotias tyttö ovat sairastaneet tätä kuluneiden viikkojen aikana ja olen myös hoitanut heitä, itselläni ei ole ollut muuta kuin äänen menetys kahdeksi päiväksi, toistaiseksi
Aiheesta lisää Linkissä:
http://www.associatedcontent.com/articl ... ments.html
Possutautia Odotellassa..... Heh tuleeko se.
🏍️ Honda Rebel 500 Touring
@ Mac Mini M2 pro + 34" SJ55W Ultra WQHD usb-c
🚑 SNAFU
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja elmerbunt »
Ja kyllä, tiedostan myös sen että rokotteen ottaminen tai sen jättämättä ottaminen ei varmasti tee yhdestäkään sairaanhoitajasta yhtään huonompaa omassa työssään, mutta silti minulla jokin kello alkaa päässä soittamaan kun alan tarkemmin miettiä tätä asiaa. Viittaan tässä myös hieman Image-lehden pääkirjoitukseen, jossa otettiin kantaa yhdessä lauseessa tähän samaan asiaan. Varmasti täältä löytyy tähän asiaan erilaisia mielipiteitä.. Tuli paremman puoliskon kanssa isot väittelyt tähän asiaan liittyen!
iPhone
Macbook
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Mulla on ollut tuo lunssa 2 kertaa. Ekalla kerralla oli kylmiä väreitä ja kurkku aivan räkää täynnä 2 viikkoa. Ei estänyt rymyämistä. Toisella kerralla samaa kesti 2 päivää, ei kylmiä väreitä ja ääni oli painuksissa pari päivää. Kuumetta ei kummallakaan kerralla.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Minä taas väitän, ettei sinulla välttämättä ole ollut sikaflunssaa yhtään kertaa. Ja jos olisi ollut kerran, elimistösi olisi kehittänyt vastustuskyvyn moiselle pöpölle, eikä ainakaan sitä toista kertaa olisi tullut.Erño kirjoitti:Minä väitän, että jos on terve ihminen, ei ko. rokotetta tarvitse. Sairastaa sen nuhan alta pois ja menee takaisin töihin. Olettaen että ylipäätään sairastuu koko tautiin. Mulla on ollut tuo lunssa 2 kertaa. Ekalla kerralla oli kylmiä väreitä ja kurkku aivan räkää täynnä 2 viikkoa. Ei estänyt rymyämistä. Toisella kerralla samaa kesti 2 päivää, ei kylmiä väreitä ja ääni oli painuksissa pari päivää. Kuumetta ei kummallakaan kerralla.
-
Ensiksikin, tällä niin kuin kaikilla muillakin foorumeilla esitetyt mielipiteet sikaflunssasta ovat todellakin vain mielipiteitä, ei mitään faktatietoa. Jos sellaista haluaa saada, kannattaa kysyä ihan muualta. Sitten aiheeseen. Sikaflunssa on saanut aikaan merkillisen ilmiön: Se nousee jatkuvasti kohu-uutisiin ilman yhtään järkiperustetta. Aluksi uutisointi oli ymmärrettävää, koska taudin pelättiin yltyvän todella pahaksi. Sittemmin nähtiin Suomessakin, ettei sikaflunssa ole juuri tavallista kausiflunssaa pahempi. Erona tosin se, että se koettelee nuoria tavallista kausiflunssaa kovemmalla kädellä.elmerbunt kirjoitti:Rokotteisiin liittyvässä keskustelussa haluaisin saada foorumilaisten mielipiteen seuraavaan asiaan: Paljon on nyt tietysti puhuttu siitä, että onko tästä nykyisestä rokotteesta enemmän haittaa vai hyötyä, ja sitä on tässä turha lähteä sen kummempaa arvailemaankaan. Asiani ei oikeastaan koske rokotetta, mutta viittaa siihen vahvasti Kun nyt ollaan kuitenkin katsottu parhaaksi, (loogisesti ajateltuna) että terveydenhuollon henkilökunta tätä H1N1-pöpöä vastaan rokoitetaan. Niin sitten meiltä kuitenkin löytyy sairaanhoitajia, jotka kieltäytyvät ottamasta tätä rokotetta. Olen tässä vaiheessa hyvin tietoinen siitä, että rokotteen ottaminen on jokaisen henkilökohtainen asia, mutta haluaisin (ja tässä tulee varsinainen kysymykseni) tietää onko sairaanhoitaja joka ei suostu ottamaan possunuhaa vastaan rokotetta väärässä ammatissa?
Ja kyllä, tiedostan myös sen että rokotteen ottaminen tai sen jättämättä ottaminen ei varmasti tee yhdestäkään sairaanhoitajasta yhtään huonompaa omassa työssään, mutta silti minulla jokin kello alkaa päässä soittamaan kun alan tarkemmin miettiä tätä asiaa. Viittaan tässä myös hieman Image-lehden pääkirjoitukseen, jossa otettiin kantaa yhdessä lauseessa tähän samaan asiaan. Varmasti täältä löytyy tähän asiaan erilaisia mielipiteitä.. Tuli paremman puoliskon kanssa isot väittelyt tähän asiaan liittyen!
Toinen ihmeellinen ilmiö on rokotteen saama julkisuus. Kyseessähän on täysin samalla tavalla valmistettu rokote kuin jokavuotiset kausiflunssarokotteet. Nyt vain tietyt tahot halusivat nostaa päätään ja alkoivat levittää perättömiä huhuja rokotteen turvallisuudesta. Netti osoitti taas tehokkuutensa väärien tietojen levittämisessä.
Lähipiirissäni on sairaanhoitajia, jotka eivät ole ottaneet sikaflunssarokotetta. Minusta se on ajattelematonta, ehkä vastuutontakin, koska tällaiset ihmiset hoitotyössä toimivat helposti taudin kantajina ja levittäjinä. Toisaalta voi tietysti kysyä, miksi nostaa sikaflunssaa mitenkään sen enempää esille, selvempää olisi vain jatkaa elämää ja sairastaa moinen nuhatauti, kun se kohdalle sattuu.
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Tähän ketjuun on kirjoiteltu viimeksi joulukuun alussa, joten päivitetään:
Käsi ylös kaikki ne, jotka eivät ole ottaneet rokotetta. Ja perään perusteluja että miksi ei. Kuulun tähän joukkoon, syynä mukavuudenhalu, ajoittainen laiskuus, häilyväinen ”think different”-ajatelmarakenne alitajunnassa ja piikkifobia.
Vieläkö pitäisi yrittää päästä peloistaan yli ja käväistä terkkulassa, vai joko koko lenssun voi unohtaa?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Ainakaan tautiviranomaisten mukaan kyseistä possulentsua ei Suomessa enää esiinny.MVi kirjoitti: Vieläkö pitäisi yrittää päästä peloistaan yli ja käväistä terkkulassa, vai joko koko lenssun voi unohtaa?
-
Viesti Kirjoittaja demise »
Juurihan tänään oli uutisissa että homma ohi tältä talvelta. Ei ole otettu rokotetta eikä aikomus ottaa, vaikka kaikki ns normaalit rokotteet on enkä ole mitenkään neulakammoinen tai rokotusvastainen. Faktat ratkaisee. Ja tätä tukee myös mielipide tutulta lääkäriltä joka onneksi ei harjoita ammattiaan THL:n reguloimana. Siksi siihen mielipiteeseen luotankin. Jä tähänkin vielä totean, että käytän mieluummin julkista kuin yksityistä terveydenhuoltoa yleispalveluissa, joten en myöskään hyppää "julkinen sukkaa!" junaan. Julkiselta olen saanut kaikki parhaat palvelukokemukset ja yksityiseltä kaikki huonoimmat (Diacor, mainittakoon samantien nimeltä).MVi kirjoitti:No nyt on tauti päällä. En vain tiedä mikä tauti...
Tähän ketjuun on kirjoiteltu viimeksi joulukuun alussa, joten päivitetään:
Käsi ylös kaikki ne, jotka eivät ole ottaneet rokotetta. Ja perään perusteluja että miksi ei. Kuulun tähän joukkoon, syynä mukavuudenhalu, ajoittainen laiskuus, häilyväinen ”think different”-ajatelmarakenne alitajunnassa ja piikkifobia.
Vieläkö pitäisi yrittää päästä peloistaan yli ja käväistä terkkulassa, vai joko koko lenssun voi unohtaa?
-
Itse en ole ottanut rokotetta, enkä taida ottaakaan. Jos kuuluisin selvään riskiryhmään, ottaisin.
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
No niinpä näkyy. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031 ... 0_uu.shtmldemise kirjoitti: Juurihan tänään oli uutisissa että homma ohi tältä talvelta. Ei ole otettu rokotetta eikä aikomus ottaa, vaikka kaikki ns normaalit rokotteet on enkä ole mitenkään neulakammoinen tai rokotusvastainen. Faktat ratkaisee. Ja tätä tukee myös mielipide tutulta lääkäriltä joka onneksi ei harjoita ammattiaan THL:n reguloimana. Siksi siihen mielipiteeseen luotankin. Jä tähänkin vielä totean, että käytän mieluummin julkista kuin yksityistä terveydenhuoltoa yleispalveluissa, joten en myöskään hyppää "julkinen sukkaa!" junaan. Julkiselta olen saanut kaikki parhaat palvelukokemukset ja yksityiseltä kaikki huonoimmat (Diacor, mainittakoon samantien nimeltä).
Uutisessa puhutaan loppusyksystä, jolloin uusi aalto koittaa. Hmm... koittaakohan?
-
Jos koittaa, niin arvioidaan tilanne sitten uudelleen. Vihonviimeinen juttu hakea epämääräistä rokotusta jota ei tarvitse. Vähän niinkuin mies hakisi reseptillä e-pillerit.MVi kirjoitti: No niinpä näkyy. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031 ... 0_uu.shtml
Uutisessa puhutaan loppusyksystä, jolloin uusi aalto koittaa. Hmm... koittaakohan?
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Minua kiinnostaa kovasti miten terveysviranomaiset tietävät, ettei Suomessa enää esiinny sikaflunssaa. Terveyskeskuksissa eivät suostu testaamaan, onko tauti sikaflunssaa vai jotain muuta, joten tieto terveysviranomaisille tulee jostakin muualta.Vai onko nyt vain tilanteeseen sopiva hetki viestittää, että tauti on tältäosin nyt ohitse. Vaikka ei olekaan vainoharhainen, niin vähintään erikoiselta viranomaistoiminta vaikuttaa.Anghorn kirjoitti:Ainakaan tautiviranomaisten mukaan kyseistä possulentsua ei Suomessa enää esiinny.MVi kirjoitti: Vieläkö pitäisi yrittää päästä peloistaan yli ja käväistä terkkulassa, vai joko koko lenssun voi unohtaa?
--Ari
PS. Piikki ja tauti. Kumpikin kärsitty. Mutta oliko vai eikö ollut? Ainoa varma possu oli perjantailounas ja sekin oli paneroitu.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
En ole minkään lajin flunssaa potenut moneen vuoteen, olen kuitenkin vakuutettu rokotuksen kannattavuudesta.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »

Piikkiä en ota ja en suosittele kenellekkään, syitä en ala luettelemaan vaan saatte itse ottaa selvää.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Juu, Loistoidea, ei muitakaan rokotuksia kannata ottaa, edes niitä neuvolassa annettavia. Eihän nyt ole esm tuberkuloosi-, kurkkumätä-, hinkuyskä-, jäykkäkouristusepidemiaakaan. Tyhmää suorastaan ottaa rokote, tautiin jota ei nyt ole. Nämä rokotteethan on vain lääketehtaiden ideoita ja lobbaamia juttuja että saisivat lääkkeitä myytyä. Niinkö? Nyt vaan foliohattuja virkkaamaan, sillä taudit lähtee.Sherukka kirjoitti:Eivät terveysviranomaiset enää välitä sikalentsusta, minulle totesivat Diacorissa puhelimitse ettei minulla ole sikalentsua.
Piikkiä en ota ja en suosittele kenellekkään, syitä en ala luettelemaan vaan saatte itse ottaa selvää.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Influenssavirukset muuntuvat kausittain ja tämän vuoksi, päinvastoin kuin listaamiisi, rokote on kausittainen eikä pitkäkestoinen. Olkoon tuossa nyt yksi syy olla ottamatta rokotetta, jos kaikki muut syyt ovat foliohattukamaa. Yleisestikin ottaen olisi miellyttävämpi käydä keskustelua, jos kertoisit oman mielipiteesi etkä sanelisi mitä muiden mielipiteet ovat. Rivien välistä se toki tulee ilmi, eli ei tarvitse muotoilla uudelleen. Kyse ei ollut rokotuksista yleensä, kuten varmaan ymmärrät jos luet Sherukan erittäin selkeän viestin uudelleen ajatuksella.hatey kirjoitti:Juu, Loistoidea, ei muitakaan rokotuksia kannata ottaa, edes niitä neuvolassa annettavia. Eihän nyt ole esm tuberkuloosi-, kurkkumätä-, hinkuyskä-, jäykkäkouristusepidemiaakaan. Tyhmää suorastaan ottaa rokote, tautiin jota ei nyt ole. Nämä rokotteethan on vain lääketehtaiden ideoita ja lobbaamia juttuja että saisivat lääkkeitä myytyä. Niinkö? Nyt vaan foliohattuja virkkaamaan, sillä taudit lähtee.Sherukka kirjoitti:Eivät terveysviranomaiset enää välitä sikalentsusta, minulle totesivat Diacorissa puhelimitse ettei minulla ole sikalentsua.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
MINUN MIELESTÄNI ROKOTE KANNATTAA OTTAA
Tuliko tarpeeksi selvästi ilmaistuna sinne foliohatun alle? Tämä oli siis minun mielipiteeni. Oliko muuta ymmärrystä haittaavaa?
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Mutta oletko sinä ihan, ihan varma tästä? Jos kuitenkin... Tai sitten ei?hatey kirjoitti: MINUN MIELESTÄNI ROKOTE KANNATTAA OTTAA
-
Viesti Kirjoittaja Pekonius »
Komppaan tässä asiassa täysin hateytä. On itsekästä ajatella, että rokotuksen ottamatta jättäminen olisi vain henkilökohtainen ratkaisu. Jos kuitenkin satut sitten saamaan tartunnan, tartutat ja levität tautia heti muihin. Mitä useampi ottaa rokotuksen, sitä pienemmät mahdollisuudet taudilla on levitä epidemiaksi, ja sen aiheuttamat vahingot jäävät pieniksi. Rokotuksen ottaminen on mielestäni osa vastuun ottamista muistakin kuin vain omasta itsestään.hatey kirjoitti:^Varmuuden vuoksi teille sisälukutaidottomille mielipiteeni on tässä:
Tuliko tarpeeksi selvästi ilmaistuna sinne foliohatun alle? Tämä oli siis minun mielipiteeni. Oliko muuta ymmärrystä haittaavaa?
-
Viesti Kirjoittaja heisulivei »
-
Heh. "Jotkut tahot" ovat ilmoittaneet kaikkea mahdollista. Sikaflunssa on avaruuden olioiden(ovat kuulemma naisen näköisiä, tavattoman kauniita ja halukkaita seksiin kaikkien miesten kanssa, mutta heiltä puuttuu se reikä...) lähettämä vitsaus ennen kuin he tulevat valloittamaan maapallon. Jotkut tahot ovat ilmoittaneet, että sikaflunssa on rokotevalmistajien keksintö. Jne, jne. Puhumattakaan siitä, miten vaarallista on ottaa tuo rokote!heisulivei kirjoitti:............ Jotkut tahot ovat myös ilmoittaneet että H1N1................
Mikä meitä nykyihmisiä vaivaa? Tietoa on enemmän kuin koskaan ennen ja silti jotkut juoksevat ennen näkemättömällä tavalla kaiken typerän huuhaan perässä!
-
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
Ilmaisu selkeä, perustelu mielipiteelle....ei löydy, poislukien väärä info yhdessä (toki tässä voi olla kyse sisälukutaidottamuudestani). Foliohattu kommentit toisten mielipiteille tässä ketjussa ei relevanttevja. Muuta ymmärrystä haitaavaa ei ole.hatey kirjoitti:^Varmuuden vuoksi teille sisälukutaidottomille mielipiteeni on tässä:
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka