hei! itse olen niin tunpelo tietokoneiden kanssa, etten ymmärrä mistään mitään (niin kuin nimimerkkikin jo kertoo) joten kysyn nyt viisaammilta:
koneeseeni on putkahtanut tänään muutaman kerran troijalainen. koneestani löytyy virusscan niminen ohjelma, joka näistä troijalaisista on hälyttänyt. ole avannut ohjelman ja kun kohta scan & clean on palanut sinisenä, olen painanut starttia, että se tekisi tarkastuksen. kun kone on lopettanut scannauksen, se eri kuitenkaan ollenkaan ilmoita, onko se löytänyt jotain tai onko mahdolliset haittaohjelmat poistettu. joten mistä tiedän että onko koneessai vielä nuo troijalaiset, vai onko ne nyt poistettu? tai yleensä, kuinka saan haittaohjelmat poistettua?
Virusscan
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Virusscan
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Mikä kone ja käyttis mahtaa olla kyseessä? Kuulostaa ihan windowsjutuilta. ![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja eivoiymmärtää »
macbook mac os x 10.5.8
tossa taas äsken kun avasin safarin, ni ilmotti troijalaisesta...
tossa taas äsken kun avasin safarin, ni ilmotti troijalaisesta...
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ettet vain vierailisi jollakin sivustolla joka pukkaisi hujausviestiä joka moista väittää ja sitten oikeasti asentaa troijalaisen kun asentaa mukamas niiden "torjuntaohjelman" tai "poistaa" niitä. ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Viruksia OS X:lle kun ei ole ainuttakaan ja ainoa tapa saada troijalaisia, on antaa niille itse käyttäjätunnuksensa ja salasanansa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Viruksia OS X:lle kun ei ole ainuttakaan ja ainoa tapa saada troijalaisia, on antaa niille itse käyttäjätunnuksensa ja salasanansa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja eivoiymmärtää »
viesti tulee vähän ajan kuluttua kun safarin aukaisee, ja salasanaa en ole mihinkään antanut... että en tiedä mistä kiikastaa...
-
Viesti Kirjoittaja morbusg »
Eli kun näet jollain sivulla tuollaisia viestejä, ne on "mainoksia", eikä niitä tarvitse klikata. vrt. "olet biljuunas kävijä tällä sivulla, klikkaa antaaksesi luottokorttitietosi, vasemman jalkasi, ja esikoisesi"
-
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Kannattais varmaan ottaa se virus scan tai mikälie softa pois sieltä koneelta. Troijalaisia siellä koneella tuskin on, jos et ole mennyt klikkaamaan jotain linkkiä semmoisella epämääräisellä sivulla ja/tai ladannut sieltä jotain, ja sitten vielä antanut pääkäyttäjän tunnuksen ja salasanan, kun se on yrittänyt asentaa itsensä.
Hiukan omituiselta tuo kieltämättä kuulostaa ainakin noin äkikseltään, eikä tuo "viruscan" -niminen ohjelma sano ainakaan mulle mitään.
Hiukan omituiselta tuo kieltämättä kuulostaa ainakin noin äkikseltään, eikä tuo "viruscan" -niminen ohjelma sano ainakaan mulle mitään.
-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
+1. Tuo "virustorjuntakin" on varmaan ladattu jonkun mainos-bannerin kautta. Ei näin.Touho kirjoitti:Kannattais varmaan ottaa se virus scan tai mikälie softa pois sieltä koneelta. Troijalaisia siellä koneella tuskin on, jos et ole mennyt klikkaamaan jotain linkkiä semmoisella epämääräisellä sivulla ja/tai ladannut sieltä jotain, ja sitten vielä antanut pääkäyttäjän tunnuksen ja salasanan, kun se on yrittänyt asentaa itsensä.
MBP mid2010
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka