Olen uusi Macin käyttäjä, siksi en ymmärrä/osaa vielä paljoa..
Windows oli kuin omat taskut ja nyt meinaa mennä hermot tän ompun kanssa!
Miksi Adoben ohjelmien F-oikotiet eivät toimi langallisella näppikselläni?
Esim. DreamWeaverissa alt + F12 pitäisi avata oletusselain, noh mulla pomppaa esiin volyymiasetukset, eli koneen & näppiksen perusasetukset.
Flashissä F5, F6, joista saa tehtyä frame-asetuksia, ei toimi
Näppis ei jostain syystä tue ohjelmia... mitä mun pitäisi tehdä?
Kiitos avusta!
ps. mistä saa ohjelmien, esim. DreamWeaverin koodin fonttikokoa suurennettua, ihan sairaan pientä näytöllä se teksti! huh!
F-näppäimet eivät toimi Adoben CS4 ohjelmapaketin ohjelmissa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
F-näppäimet eivät toimi Adoben CS4 ohjelmapaketin ohjelmissa
Viesti Kirjoittaja tiqwa »
iMac 21" 5, 3.06 GHz Intel Core 2 Duo / 4GB / 500GB / Mac OS X 10.6.3
-
Re: F-näppäimet eivät toimi Adoben CS4 ohjelmapaketin ohjelmissa
Viesti Kirjoittaja Raikka »
DW:n yläpalkissa on se maapallonkuva, siihen kun klikkaat, löytyy selainvaihtoehdot.
Oletuksena DW:ssä ei Mac-käyttiksellä ole alt+F12 määritelty mitään.
Jos haluat ehdottomasti tehdä samoilla näppäinoikoteillä, kuin Wintoosassa, valitse näytön vasemmasta yläkulmasta vetovalikko DreamWeaver ja sieltä KeyboardShortcuts ja muokkaile mieleiseksesi...
Kaikki oletusarvonäppäinoikotiet löytää, kun klikkaa vetolaatikkoon ja katsoo mikä oikotie millekin komennolle on määritelty komennon oikealle puolelle vetolaatikossa...
Oletuksena DW:ssä ei Mac-käyttiksellä ole alt+F12 määritelty mitään.
Jos haluat ehdottomasti tehdä samoilla näppäinoikoteillä, kuin Wintoosassa, valitse näytön vasemmasta yläkulmasta vetovalikko DreamWeaver ja sieltä KeyboardShortcuts ja muokkaile mieleiseksesi...
Kaikki oletusarvonäppäinoikotiet löytää, kun klikkaa vetolaatikkoon ja katsoo mikä oikotie millekin komennolle on määritelty komennon oikealle puolelle vetolaatikossa...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Kiitos vastauksesta, joka ei valitettavasti kuitenkaan auttanut..
DW:n maapallon kohdalla Preview in Browser on Safari, jolla optio + F12 -pikavalinta, mikä siis ei toimi, vaan avaa sen äänenvoimakkuuden säädöspaneelin.
Laitoin myös DreamWeaver -> Preferences -> Preview in Browser -> valikosta Safarille sen optio + F12 ja Operalle komento + F12 pikavalinnat, kumpikaan ei toimi. Eli näppis ei jostain syyst connectoi ohjelmien kanssa.
En kaipaa Windowsin toimintoja, vaan niitä mitä näen Macissä olevan, mutta ne vaan eivät tällä hetkellä toimi! Olen kokeillut molempia näppiksiä, langatonta ja langallista, mutta no, no. Flashissä sama ongelma ja se hidastaa työskentelyä, kun joutuu kaivelemaan hiiren kanssa toiminnot, mitkä ennen sai yhdellä painalluksella.
DW:n maapallon kohdalla Preview in Browser on Safari, jolla optio + F12 -pikavalinta, mikä siis ei toimi, vaan avaa sen äänenvoimakkuuden säädöspaneelin.
Laitoin myös DreamWeaver -> Preferences -> Preview in Browser -> valikosta Safarille sen optio + F12 ja Operalle komento + F12 pikavalinnat, kumpikaan ei toimi. Eli näppis ei jostain syyst connectoi ohjelmien kanssa.
En kaipaa Windowsin toimintoja, vaan niitä mitä näen Macissä olevan, mutta ne vaan eivät tällä hetkellä toimi! Olen kokeillut molempia näppiksiä, langatonta ja langallista, mutta no, no. Flashissä sama ongelma ja se hidastaa työskentelyä, kun joutuu kaivelemaan hiiren kanssa toiminnot, mitkä ennen sai yhdellä painalluksella.
-
Viesti Kirjoittaja psyanide »
Painathan fn-näppäimen pohjaan ennen varsinaisten funktionäppäinten painelua...? 

Sent from my iPhone 4 32GB / iPad Wi-Fi + 3G 32GB / MacBook Pro 17" 2.3 GHz i7, Mac OS X 10.6.8
-
ei fn näppäintä tartte ohjelmien kanssa toimiessa! jos painan DW:ssä esim. optio + fn + F12, tulee esille dashboard! kun juuri tuon optio + F12 pitäisi avata oletusselain...
alan tuskastua.
alan tuskastua.
-
Viesti Kirjoittaja psyanide »
Kyllä ainakin meikäläisen koneella ohjelmienkin kanssa tarvitaan tuota fn-namiskaa (F10:een saakka). Esim. DW:ssä fn+F4 piilottaa työkalupaletit. Pelkkä F4 tietysti panee koneen volumea hiljaisemmalle. Opt+F12 ja fn+opt+F12 ajavat saman asian, eli avaa työn alla olevan tiedoston Safariin. Mikäs kone ja se ulkoinen näppis sulla on...?
Edit: tosin mulla on käytössä CS3-versiot ohjelmista...
Edit2: niin ja tosiaan piti vielä sanoa, että System preferences -> Keyboard -dialogista löytyy "Use all F1, F2, etc. keys as standard function keys" -ruksi, joka muuttaa käänteiseksi noiden F-nappien toiminnan, eli joudut painamaan fn-napin pohjaan käyttääksesi niihin merkittyjä toimintoja.
Edit: tosin mulla on käytössä CS3-versiot ohjelmista...
Edit2: niin ja tosiaan piti vielä sanoa, että System preferences -> Keyboard -dialogista löytyy "Use all F1, F2, etc. keys as standard function keys" -ruksi, joka muuttaa käänteiseksi noiden F-nappien toiminnan, eli joudut painamaan fn-napin pohjaan käyttääksesi niihin merkittyjä toimintoja.
Sent from my iPhone 4 32GB / iPad Wi-Fi + 3G 32GB / MacBook Pro 17" 2.3 GHz i7, Mac OS X 10.6.8
-
Hei!
Mulla on iMac, uusin versio ja Adoben CS4 paketti. Näppis on Macin oma, mutta langallinen versio, missä on myös numerot sivussa. Kiva, että sulla toimii noi näppäinyhdistelmät! Hyvä tietää, että niin se pitää mennäkin. Mulla ei toimi. Olen nyt tyytyväinen siihen, että edes PS:ssa toimii normaalit toiminnot. Mulla toi Flash ja DW temppuilee F-näppäimillä.
Tosin tää näppis lähtee huomenna vaihtoon, kun tässä on valmistusvika, takaosa repsottaa auki, että en tiedä vaikuttaako se, en kylläkään usko!
Joo ja en halua sitä fn nappia lisärasitteeksi, eli ihan se normaali systeemi kelpaa, mihin olen tottunut!
xxx
Mulla on iMac, uusin versio ja Adoben CS4 paketti. Näppis on Macin oma, mutta langallinen versio, missä on myös numerot sivussa. Kiva, että sulla toimii noi näppäinyhdistelmät! Hyvä tietää, että niin se pitää mennäkin. Mulla ei toimi. Olen nyt tyytyväinen siihen, että edes PS:ssa toimii normaalit toiminnot. Mulla toi Flash ja DW temppuilee F-näppäimillä.
Tosin tää näppis lähtee huomenna vaihtoon, kun tässä on valmistusvika, takaosa repsottaa auki, että en tiedä vaikuttaako se, en kylläkään usko!
Joo ja en halua sitä fn nappia lisärasitteeksi, eli ihan se normaali systeemi kelpaa, mihin olen tottunut!
xxx
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Käys järjestelmäasetukset/näppäimistö ja klikkaa sieltä päälle se ruksi, jossa määritellään fn-näppäinten toimintaa...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Kiitos!!! Niin yksinkertaista se oli! Ü Woohoo!
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka