Moikka!
En oikein osannut etsiä tähän kuuluvaa tietoa jos asiasta on jo keskusteltu...
Omistan 2007 vuoden alussa ostetun Macbookin ja oon nyt syystä tai toisesta onnistunut sähläämään sinne ohjelmia/tiedostoja joissa alakulmassa lukon kuva enkä saa niitä poistettua. olen myös tehnyt kaksi käyttäjää ja nyt en osaa siirtää toisesta käyttäjästä toiseen ohjelmiani jne. + poistaa turhaa käyttäjää... Ajattelin ratkaista ongelman alustamalla koneen ja aloittamalla ihan puhtaalta pöydältä, koska suurin osa ohjelmista ovat turhia. Eli siis onko mahdollista alustaa konetta uudelleen ilman levykkeitä? olen laittanut koneen mukana tulleet levykkeet jonnekin tosi "hyvään säilöön" enkä tosiaan löydä niitä. Eli onnistuuko ilman? Jos ei niin suositteletteko että hommaisin tuon vanhan käyttöjärjestelmän levykkeen vai kannattaako ostaa tuo uusi lumileopardi??
Kiitos kaikille jo etukäteen!
Käynnistyslevyn alustaminen...?
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Käynnistyslevyn alustaminen...?
Viesti Kirjoittaja kuminuija »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 15.3.2010 klo 18.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: otsikko kuvaavammaksi
Syy: otsikko kuvaavammaksi
-
Re: alustaminen...?
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Voitko kertoa minne olet ne ohjelmat laittanut ja millä tavalla? Oletko asentanut ne jonnekin? Kerro hieman tarkempia yksityiskohtia tästä ongelmasta niin sinua voi auttaa. Lue alustukseksi vaikka ketju Mac OS X ohjelmien asennus ja poistaminen. Jos sinulla on tämän jälkeen kysymyksiä niin niin palataan sitten niihin.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
-
Re: Käynnistyslevyn alustaminen...?
Eli siis kyseiset ohjelmat ovat jääneet koneelleni kun olen yhdistänyt mp3-soittimen tai ottanut jotain tiedostoja muistitikulta koneelle. Tiedostojen alakulmassa on pieni harmaa lukon kuva enkä pääse näitä poistamaan. Eli siellä on muutama mp3-musiikkitiedosto sekä jokin ohjelma mistä en tiedä...
olen kuitenkin jo laittanut kaiken minulle tärkeän koneelta muistitikulle ja haluaisin siis vain alustaa koneen.
Onko tähän siis jotain konstia ilman levykkeitä?
olen kuitenkin jo laittanut kaiken minulle tärkeän koneelta muistitikulle ja haluaisin siis vain alustaa koneen.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Missäs ne levykkeet sitten on? Jokaisen koneen mukanahan ne kyllä tulee.kuminuija kirjoitti:Eli siis kyseiset ohjelmat ovat jääneet koneelleni kun olen yhdistänyt mp3-soittimen tai ottanut jotain tiedostoja muistitikulta koneelle. Tiedostojen alakulmassa on pieni harmaa lukon kuva enkä pääse näitä poistamaan. Eli siellä on muutama mp3-musiikkitiedosto sekä jokin ohjelma mistä en tiedä...
Macbook Air M1
-
Niin no tämä minun kysymykseni koskikin lähinnä sitä että olen hävittänyt kyseiset levykkeet ja haluaisin tietää onko alustamista mahdollista tehdä ILMAN levykkeitä?
Olen kyllä tietoinen, että ne tulevat koneen mukana...kaikki vaan ei aina pysy tallessa!
Olen kyllä tietoinen, että ne tulevat koneen mukana...kaikki vaan ei aina pysy tallessa!
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
No ei sille voi tehdä justiin mitään ilman käynnistyslevyjä. Tietty nykyisen systeemin voi kloonata ulskoiselle kovalevylle ja sitten formatoida alkuperäisen jne.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka