Muutin juuri takaisin vanhaan asuntooni 4kk tauon jälkeen, ja eiköhän sitä heti ongelmia tullut. Minulla on 2 tietokonetta, toinen on windows pöytäkone ja toinen on macbook (mac os x tiger). Pöytäkone menee nettiin heti, ja sillä pystyy surffaamaan joka sivustolle. Mac yhdistää koneen airportin nettiin, mutta sillä ei pysty menemään mihinkään sivulle. Macilla pääsen langattomasti säätämään zyxel boksini asetuksia. Mitään firewallia ei ole päällä enkä ole mitään muutoksia boksiin tehnyt. Mac yhdistyi kätevästi nettiin edellisessä paikassa, ilman ongelmia mutta nyt tuolla macilla ei pääse mihinkään nettisivustolle. Eli periaatteessa kone on netissä, mutta periaatteessa ei. System Prefenrenceissä airport ei näy vihreällä pallolla, vaan keltaisella, ja siinä lukee että "Airport has self assigned Ip address and may not be able to connect to the internet". Windowsiin verrattuna tämä vaikuttaisi joltain "puuttuvalta liitettävyydeltä"?...? Niinkuin varmasti tähän mennessä olette ymmärtäneet, että en ole mikään tietokoneguru asetuksien säätämisen kanssa. Jos joku osaisi auttaa minua tässä ongelmassa niin olisin kovin kiitollinen, että pääsisin tekemään töitä jälleen soffalta käsin, eikä tarvitsisi käyttää tätä hankalassa paikassa, elokuvien katseluun tarkoitettua tietokonetta.
Mikäli en osannut kuvailla ongelmaa riittävän tarkasti, niin voi kysyä jatkokysymyksiä, mutta jos joku guru tai muu fiksu antaisi aikaa minun auttamiselle sen verran että saisin homman taas toimimaan