Sälli kirjoitti:Tutki avoinna olevia prosesseja. Kun iChat-ohjelma ei ole auki, mutta olet kirjautunut sisään, taustalla täytyy olla joku näkymätön prosessi.
Järjestelmän Valvonta-ohjelmalla löytyy
iChat Agent. AS:llä vaan ei pysty suoraan sitä Agenttia ohjailemaan (ei löydy itse ohjelmaa GUI:n kautta), mutta tietäisikö kukaan miten se onnistuisi
System Eventsin kautta?
Tuo vain lisää alkuun (#), jonka joku toinen koodinpätkä luultavasti tarkistaa siitä alusta, ja se asettaa statuksen. Tämä koodinpätkä ei välttämättä ole AppleScriptiä, ja voi olla ettei tuota statusta pysty AS:llä muuttamaan avaamatta ohjelmaa.
Statuksen muutto ilman itse lisäämääni koodinpätkää (
tell application "iChat") onnistuu ilman että iChat itse on avoinna (System Events, iChat Agent). Ja jos jätän tuon (#) pois koodista, status muuttuu myös siinä tapauksessa automaattisesti
Poissa, mutta jos laitan
"" & "Screen Saver", niin silloin status ei muutu (ainoastaan status-teksti), oli se kumpi tahansa. Käytän sitä (#) vain koska se oli esimerkissä, ja tahdon välttää ohjelma-/käsky-confliktit.
Ja se (#) ei minun tietooni ole AS:tiä, koska se on lainausmerkeissä, ja muutenkaan en ole törmännyt moiseen AS:iin ohjeita yms selaillessa.