Ilmeisesti ei kameraa vieläkään ole tullut?
Olisi kyllä kiva saada kommentteja tuosta opticamista, muuten voisin itse hommata kameran ja tehdä esittelyä / vertailua mutta nyt ei matin nyörit anna periksi. En myöskään saanut asiaan vastausta itse verkkokauppa.comilta, mutta tähän mennessä tosiaan muutamista foorumiviesteistä saanut käsityksen että samalta tehtaalta tosiaan tulisivat. Mikä on tietysti hyvä juttu koska laite on silloin täysin sama, vain logo eri. Softasta on sitten paha mennä sanomaan ennen opticamin ostaneiden kommentteja
Mitä omaan kameraani tulee, valjastin sen koiranpentujen tarkkailuun, varsin näppärä moiseen. iPhonella tosiaan pääsee käsiksi helposti kääntöominaisuuksiin, ja tutuille voi heittää tarpeen mukaan pelkkää urlia kuvaan joka sisältää valmiiksi vieras-käyttäjätunnuksen salasanan kanssa.
Qnap TS-409 nassin surveillance stationiin en ole vielä saanut kameraa pelaamaan kunnolla, generic jpeg:llä kuva kyllä näkyy mutta homma ei toimi mitenkään kokonaisuutena. Tähän mennessä olen tyytynyt kameran sisäiseen ftp-palveluun, jonka avulla kuvia voi nakkailla haluamansa väliajoin ftp:llä nassille, yhden screenshotin koko on noin 34-37kt joten mistään mahdottomasta ei ole kyse. Unohdin kerran kameran ottamaan 5 sekunnin välein kuvia ilman liiketunnistusaktivointia, kasautui ftp-kansioon muutama tuhat 37kt kuvaa :] ei siinä muuten mitään mutta langaton yhteys nassiin näyttää finderissä jokaisen kuvan kooksi 1Mt, sambajaolla verkkokaapelilla kansion sai sentään hitusen nopeammin auki ja koot näkyivät myös oikein.
Mitä blogiin tulee niin nyt on ollut viikon hässäkkää karvakuonon pentujen kanssa jonka lisäksi pähkäilen mistä asiasta seuraavaksi avautuisi. Ehkä tämä tästä. :]