Onko ketään jolla olisi kokemuksia PrePress Studion eDocWorkflowsta?
Lupaa kovasti että InDesignistä olisi todella helppo tehdä toimivia selailtavia nettiesitteitä.
Pitääkö paikkaansa??
Voi olla että olen hieman puolueellinen kun olen ko. tuotteen tehnyt (n 80%:sti), mutta voin suositella...=)
Voin myös tarjota eDockerin Hopeisin Omenan käyttäjille alennuksella.
Laita mulle meiliä petteri.paananen[häntä]prepress.fi niin kerron lisää...
muun muassa joo... eli voi laittaa vaikka samalle serverille missä kotisivut luuraa... lisäksi on aika paljon kilpailijoita enemmän mahdollisuuksia muokata miltä kokonaisuus näyttää, eli lähes kaikki elementit voi vaihtaa esim. graafista ohjeistusta vastaavaksi....
lisäksi voi samaan "kehikkoon" julkaista useamman kuin yhden julkaisun.
barcoder kirjoitti: lisäksi on aika paljon kilpailijoita enemmän mahdollisuuksia muokata miltä kokonaisuus näyttää, eli lähes kaikki elementit voi vaihtaa esim. graafista ohjeistusta vastaavaksi....
Tuo on kyllä tervetullut, ideahan on juuri se että se on asiakkaan näköinen julkaisu eikä minkään "FastSWFgenerator"in tuotos.
ps. miks ej toimi linkki Safarissa URLIssasi: "Katso 5 minuutin videoesitys (englanniksi)"
Ok, tilasin eDockerin ja otin käyttöön. Tässä illan aikana olen siihen tutustunut ja ekan julkaisunkin saanut kelvolliseen kuntoon.
Pengoin paketin mukana tulleita buttoneita - katsoin osaanko niitä editoida mieleisekseni ja taitaa sekin onnistua. Buttoneiden joukossa on tiedosto thumbs.swf - onko se "hiden feature" vai tulossa seuraavaan versioon tai jotain...? Muutamassa netin flashjulkaisupalvelussa olen tuommoisen miniatyyrihakemiston nähnyt ja se olisikin ihan hyvä ominaisuus, mutta eDockerin ohjeissa en siitä huomannut mainintaa.
Ok, näyttää lupaavalta... sorry tämä aikainen "paljastus".
Olisikohan teidän (PrePress Studio) Flash-lehtikurssista iloa. Täytyy harkita.
Tuolla kurssisivulla http://www.prepress.fi/index.php?id=153 mainitaan "ehdolliset tekstit" - paljastatko vielä mitä se tarkoittaa, mitä ne semmoiset on?
Ehdollinen teksti on itseasiassa InDesign CS4sen ominaisuus jolla voidaan samasta indd-dokumentista tehdä tekstisisällöltään eri laajuisia versioita, esim. nettiversioon vain "makupaloja" makullisessa painetussa lehdessä julkaistavista artikkeleista.... Ton ominaisuuden osuus ko. kurssilla on aika vähäinen...
Missä muodossa syvättyjen kuvien olisi hyvä olla taitossa eDockerilla tehtävää SWF tiedostoa varten?
Käytän kuvia missä on ohuita linjoja, ne on tuotu PDFänä photosoppiin ja linjat menevät helposti mössöksi .
Ongelma syntyy todennäköisesti siinä vaiheessa kun InDesign pienentää alunperin ison kuvan pienemmäksi SWF exportin yhteydessä.
Eli parhaan jäljen saa aikaan jos kuvat tuo InDesigniin lopputulosta silmälläpitäen oikean kokoisena ja varmistelee photarissa että kaikki tarvittavat linjat säilyvät 100% näkymässä... tämä on tietysti hankalaa jos samasta kamasa pitää tehdä myös printtipuolen versioita....
Tämänkin jälkeen hommaan voi vaikuttaa vielä loppukäyttäjän monitorin koko, jos SWF skaalataan monitorilla niin siinä vaiheessa voi ohuet linjat vielä pätkääntyä.