Olen syvästi syndroomassa. Ainutkaan omistamani Applen laite ei ole ollut millään tapaa täydellinen, mutta ne ovat silti tarjonneet huomattavasti enemmän aitoa käyttöpotentiaalia kuin ainutkaan kilpaileva tuote. iPhone on erinomainen esimerkki - ei se taivu ihan mihin tahansa. Minulla oli aikaisemmin taskussa Nokia 6500 Classic, jota käytin puhumiseen, tekstiviestien lähettämiseen, mobiililaajakaistan modeemina, herätyskellona, satunnaisesti pelaamiseen sekä erittäin satunnaisesti surffaukseen ja valokuvaamiseen.
Nykyään samassa taskussa on iPhone jota käytän puhumiseen, tekstiviesteihin, sähköpostiin, RSS-syötteiden lukemiseen, surffaukseen, musiikin, podcastien sekä äänikirjojen kuunteluun ja videoiden (sis. digiTV-tallennukset) katseluun, pelaamiseen, herätyskellona, työ- ja vapaa-ajan kalenterin ylläpitoon, urheilusuorituksiin käytetyn ajan ja edetyn matkan tallentamiseen ja tarkasteluun sekä harjoitusten luontiin, navigointiin (sis. oman paikkani todentaminen UTM- ja MGRS-koordinaatistoissa), valokuvaukseen sekä videokuvaukseen. Lisäksi lukemattomien ilmaisten ohjelmien mukana tulee vielä kaikkia muita pieniä ominaisuuksia joita tulee silloin tällöin hyödynnettyä. Wikipanion (sis. Wikisanakirjan), Bring Me Back (to my car), MacTracker jne.
Nokia 6500 Classic ja Apple iPhone 3Gs
eivät tietenkään ole millään tapaa vertailukelpoisia laitteita keskenään, mutta syystä tai toisesta ne
ovat valikoituneet minun ostoslistalleni ja sieltä taskuuni. Olenko pystynyt käyttämään iPhonea sen lukemattomista puutteista ja teknisistä rajoitteista huolimatta? Mielestäni varsin hyvin.

Olenko erittäin uskollinen Applen asiakas? Tähän astisten käyttökokemusten perusteella kyllä.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)